english
En

اخذ ویزای شینگن فوری

Rate this post

اخذ ویزای شینگن فوری | درباره اخذ ویزای شینگن فوری

 

اصولا به دو روش میتوان به کشور های عضو اتحادیه شینگن سفر نمود

سفر با تور های گردشگری (تور گروهی)

در این نوع مسافرت اخذ ویزای شینگن با تور امکان پذیر بوده و خدمات بصورت تور های گردشگری ارائه میگردد و مسافر هزینه تور را کامل می پردازد.

نکته : مسافر می بایست حتما بابت هر نفر مبلغ حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان (بستگی به کشور یا کشور های پکیج تور دارد) به عنوان ضمانت بازگشت به کشور بپردازد یا طی چک تضمین شده ، بلوکه نماید تا پس از برگشت از سفر عودت شود.

 

سفر با اخذ ویزای شینگن فوری

در این نوع اقدام ، مسافر طی یک برنامه ریزی شخصی قصد سفر انفرادی را دارد.

بدین منظور مشاوره ایی از شرکت ماهبد پرواز (متخصص دریافت ویزای شینگن فوری) ارائه می گرد تا پس از انعقاد قرارداد اقدام لازم صورت پذیرد.

 

ماهبد پرواز اطلاعات کاملی را در زمینه اخذ ویزای شینگن در اختیار علاقه مندان به سفر قرار می دهد شما در این مقاله اطلاعات جامعی نظیر چگونگی اخذ ویزای شینگن فوری بدون ضمانت  و قیمت ویزای شینگن و هزینه ها به دست میآوید و اینکه آیا امکان اخذ ویزای شینگن فوری برای شما وجود دارد یا خیر!

 

شینگن چیست؟

شینگن به منطقه اروپایی گفنه می شود که دارنده ویزای یکی از کشورهای عضو آن اتحادیه بدون نیاز به اخذ ویزای کشورهای دیگر عضو اتحادیه بتواند براحتی به آنها رفت و آمد نماید.
این منطقه ، با 26 کشور متحد ( عضو اتحادیه) برای دارنده ویزای هر کدام از این کشورها اجازه سفر به کشور دیگر اتحادیه را بدون نیاز به ویزای جدید می دهد.

منطقه شینگن از 26 کشور تشکیل شده  است که موافقت کرده اند که شهروندان این کشورها بتوانند به راحتی و آزادانه در این مناطق همانند یک کشور واحد رفت و آمد داشته باشند . از 26 کشور تحت مجوز ویزای شینگن، 22 کشور جزء اتحادیه اروپا هستند و 4 کشور عضو EFTA هستند.  اگر قصد سفر به انگلیس را دارید باید بدانید که انگلیس عضو کشورهای پیمان شینگن نمی باشد و قصد خروج از اتحادیه اروپا را نیز دارد.

شینگن؛ اکثریت کشورهای اروپایی را پوشش می دهد ، به جز برای بریتانیا که در بالا اشاره کردیم و کشورهایی مانند رومانی، بلغارستان، کرواسی، قبرس و ایرلند به زودی بخشی از این توافقنامه می شود.

 

خدمات ویژه ماهبد پرواز به متقاضیان ویزای شینگن

  1. مشاوره درباره ی مسیر ها و مقصد متناسب با شرایط متقاضی ویزای شینگن
  2. اخذ دعوت نامه معتبر
  3. تکمیل و راهنمایی لازم در فرآیند تکمیل فرم سفارت
  4. اخذ وقت سفارت
  5. رزرو بلیط پرواز
  6. رزرو هتل و صدور واچر
  7. بیمه مسافرتی
  8. جلسه توجیحی پیش از وقت سفارت

 

ویزای شینگن فوری
ویزای شینگن فوری

ویزای شینگن چیست (Schengen visa)؟

ویزای شینگن سند صادر شده توسط مقامات مربوطه به طرف ذینفع برای بازدید / سفر به داخل منطقه شینگن است.

چه کسی نیاز به اخذ ویزای شینگن دارد؟

برای شهروندان کشورهای غیر عضو شینگن به منظور ورود به منطقه شینگن ضروریست که اقدام به درخواست و اخذ ویزای شینگن کنند. با این حال استثنائاتی در این قانون وجود دارد: برای شهروندان برخی از کشورها که بخشی از پیمان شینگن نیستند، هنوز نیازی به ویزا برای ورود به منطقه شینگن ندارند.
خدماتی که موسسه مهاجرتی ماهبد پرواز جهت اخذ ویزای شینگن فوری انجام میدهد:
1- گرفتن وقت از سفارت کشوری که قصد سفر به آن را دارید و عضو شینگن می باشد.
2- رزرو بلیط
3- رزرو هتل
4- بیمه
5 راهنمایی جهت پر کردن فرم سفارت
6- مشاوره کاملا رایگان
در صورت ریجکت شدن ویزا , تمام هزینه های پرداخت شده مسترد میشود.به خاطر داشته باشید که اخذ ویزای شینگن فوری بدون ضمانت می باشد و موسسه مهاجرتی ماهبد پرواز تا 99% در این زمینه موفقیت داشته است.

انواع ویزای شینگن

بسته به هدف و ماهیت سفر، نوع ویزای شینگن متقاضی تعیین می‌گردد. نوع این ویزا از طرفی مدت اعتبار این ویزا را تعیین خواهد کرد. بنابراین انواع ویزای شنگن تعیین کننده نحوه و شرایط ورود شما به یک یا چند کشور حوزه شنگن خواهد بود. این ویزا به ۳ دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند:

ویزای اتحادیه شنگن یا Uniform Schengen Visa USV
ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای یا Limited territorial validity visa LTV
ویزای ملی یا National Visa

۱- ویزای اتحادیه شنگن

ویزای اتحادیه شنگن در واقع همان ویزای گردشگری اروپا است. دارنده این ویزا اجازه دارد هر ۶ ماه یک‌بار به مدت حداکثر ۹۰ روز به کشورهای عضو اتحادیه شنگن سفر کرده و در آن اقامت داشته باشد که زمان مجاز اقامت در حوزه شینگن از زمان ورود فرد محاسبه می‌شود.
بر اساس هدف متقاضی از سفر به هر یک از کشورهای عضو پیمان، ویزای اتحادیه شنگن به ۳ دسته ویزای A, B, C تقسیم می‌شوند که طبعا یکی از آنها به متقاضی تعلق می‌گیرد.

1-1. ویزای شینگن A یا ویزای ترانزیت فرودگاهی
ویزای نوع A به شهروندان کشورهای غیر شنگن اجازه می دهد تا از طریق ترانزیت فرودگاهی در منطقه بین المللی یک فرودگاه واقع در یک کشور شینگن عبور کنند. برای کسانی که از یک کشور غیر شینگن به کشور دیگری غیر شینگن سفر می کنند و باید پروازهای خود را در فرودگاه یک کشور شینگن متصل کنند، اجباری است. دارنده ویزای نوع A اجازه ورود به کشور شنگن مذکور را ندارد.

1-2. ویزای شینگن نوع B
ویزای نوع B مربوط به سفرهایی است که کمتر از پنج روز به طول می‌انجامد، با نوع C با شرط «ترانزیت» جایگزین شده است.

1-3. ویزای شینگن نوع C
ویزای شنگن اقامت کوتاه مدت شایعترین نوع ویزا است. این ویزا توسط خدمات ویزا (سفارتخانه ها، کنسولگری ها، ارائه دهندگان خارجی منصوب شده) یک کشور متعلق به منطقه شینگن صادر می شود. این ویزا به دارنده آن اجازه می دهد تا در مدت 180 روز کمتر از 90 روز در منطقه شینگن آزادانه اقامت یا سفر کنند.

با توجه به هدف سفر شما، ویزای شینگن دسته C کوتاه مدت می تواند به سه دسته تقسیم شد:

ویزای یکبار ورود شینگن : این ویزای  شینگن به دارنده آن اجازه می دهد یک بار برای مدت زمان محدودی وارد یک کشور شینگن شود. پس از خروج بازدیدکننده خارجی از کشور، اعتبار ویزا به طور خودکار منقضی می شود.

ویزای شینگن یک بار ورود به شما امکان می دهد یک بار وارد منطقه شینگن شوید و تا 90 روز اقامت داشته باشید.
برای ورود به کل منطقه شینگن، حداکثر تا 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر است.
“یکبار ورود” به این معنی است که شما فقط یک بار اجازه ورود به منطقه شنگن را دارید. اگر به هر دلیلی منطقه شینگن را ترک کنید، ویزای شما مورد استفاده قرار گرفته و در نتیجه باطل می شود. حتی اگر هنوز برای ویزای خود وقت دارید، پس از خروج نمی توانید به منطقه بازگردید. بنابراین برای ورود به سرزمینی که به تازگی از آن خارج شده اید، باید برای ویزای جدید درخواست دهید.
درخواست‌های ویزای شینگن یک‌بار ورود باید به کنسولگری کشوری که قصد دارید طولانی‌ترین مدت در آن اقامت داشته باشید ارسال شود.
هزینه به طور معمول برای بزرگسالان 80 یورو است (کودکان بین 6 تا 12 سال فقط 40 یورو می پردازند). انواع خاصی از متقاضیان (اکثر دانش آموزان، کودکان زیر 6 سال) از کلیه هزینه های ویزا معاف هستند.

ویزای دوبار ورود : مقررات ذکر شده در بالا برای ویزای دوبار ورود نیز اعمال می شود. تنها تفاوت این است که دارنده ویزای دوبار ورود می تواند دو بار وارد یک کشور عضو شینگن شود. پس از خروج دوم (دومین عبور از یک مرز خارجی شینگن)، اعتبار ویزا به طور خودکار منقضی می شود.

ویزای شینگن دوبار ورود به شما این امکان را می دهد که در یک دوره 180 روزه دو بار به مدت 90 روز وارد منطقه شینگن شوید.
برخلاف ویزای شینگن یک بار ورود، به شما این امکان را می دهد که از منطقه شینگن خارج شده و دوباره وارد آن شوید. بنابراین برای دو ورود به منطقه شنگن معتبر است.
از نظر انعطاف‌پذیری، ویزای دوبار ورود انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به یکبار ورود به شما می‌دهد، اما همچنان تعداد دفعات خروج و ورود مجدد به منطقه شنگن را محدود می‌کند.
درخواست‌های ویزای شینگن دو بار ورود باید به کنسولگری کشوری که قصد دارید طولانی‌ترین مدت در قلمرو آن بمانید ارسال شود.
هزینه به طور معمول برای بزرگسالان 80 یورو است (کودکان بین 6 تا 12 سال فقط 40 یورو می پردازند). انواع خاصی از متقاضیان (اکثر دانش آموزان، کودکان زیر 6 سال) از کلیه هزینه های ویزا معاف هستند.

ویزای چند بار ورود : دارندگان ویزای چند بار ورود می توانند در طول مدت اعتبار ویزا هر چند بار وارد کشورهای عضو شینگن شده و از آن خارج شوند. با این حال، اقامت آنها ممکن است از تاریخ ورود به مدت هر 6 ماه از 90 روز تجاوز نکند .
ورود چندگانه ویزای شینگن به شما این امکان را می دهد که در مدت 180 روز به مدت 90 روز هر چند بار که می خواهید وارد منطقه شینگن شوید، خارج شوید و دوباره وارد شوید.
درخواست‌های ویزای شینگن چند بار ورود باید به کنسولگری کشوری که قصد دارید طولانی‌ترین مدت در قلمرو آن بمانید ارسال شود.
هزینه به طور معمول برای بزرگسالان 80 یورو است (کودکان بین 6 تا 12 سال فقط 40 یورو می پردازند). انواع خاصی از متقاضیان (اکثر دانش آموزان، کودکان زیر 6 سال) از کلیه هزینه های ویزا معاف هستند.

2-2. ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای شنگن (LTV)
دارندگان LTV فقط می توانند وارد کشور عضو شنگن شوند که ویزا را صادر کرده است . آنها نمی توانند وارد هیچ کشور دیگری از شینگن شوند، مگر اینکه در طول فرآیند درخواست ویزا مجوز بگیرند. دارندگان ویزای با اعتبار سرزمینی محدود نمی توانند وارد شوند یا از هیچ کشور دیگری به جز کشوری که ویزا را صادر کرده اند، عبور کنند.

3. ویزای ملی
ویزای ملی به افرادی اعطا می شود که در یکی از کشورهای منطقه شینگن مشغول به تحصیل، کار یا اقامت دائم هستند . در شرایط عادی، ویزای ملی یک ویزای یکبار ورود برای مدت محدود است که هدف دقیق درخواست ویزای متقاضی را پوشش می دهد، خواه مربوط به شغل یا تحصیل باشد.

با این حال، شرایط خاصی وجود دارد که به مسافران اجازه می دهد برای ویزای ملی چند ورودی درخواست دهند . متقاضیان باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند :

ثبت نام در یک برنامه آموزشی بین المللی، با طول حداکثر یک سال، که باید از طریق یک مدرک رسمی نشان داده شود،

دلایل خانوادگی
درخواست کار آموزشی در یک مرکز تحقیقاتی یا آموزشی عالی،
حرفه ای که به دلیل مهارت در ورزش، هنر یا هر حرفه دیگری مرتبط با اشتراک تخصص به اروپا سفر می کند.
شرایط اضطراری که از بازگشت متقاضی به کشور خود جلوگیری می کند و لازم است برای یک دوره زمانی خاص در منطقه شینگن بماند.

 

 

نکاتی قابل توجه در رابطه با ویزای شنگن:

هدف از سفر به اروپا:

1- عده ی بسیاری از مسافران اروپا اهداف گردشگری و مسافرتی دارند. در این مورد توصیه می شود حتما از طریق آژانس های معتبر و درجه یک اقدام شود. چرا که چنانچه در تخصص آن آژانس هواپیمایی نباشد می تواند یا منتهی به رد ویزا شده (به دلیل عدم تکمیل مدارک) ، و یا منتهی به عدم دریافت خدمات درست و کامل در اروپا شود.
بهتر است بدانیم امروزه جهت تامین ضمانت برگشت مسافر از سفر اروپا ،هر مسافر بایستی بسته به نوع تور خود حداقل مبلغی در حدود 50 میلیون تومان به آژانس مجری ،ضمانت نقدی یا تضمین شده بانکی ارایه نماید.

2-برخی از متقاضیان سفر به اروپا ،قصد دیدن خانواده خود یا اقوام خود را دارند. در این مورد بهتر است از نزدیکانی که در اروپا هستند اقدام به دریافت دعوتنامه شود. ولی این به تنهایی کفایت نمی کند و بهتر است مدارک مسافر حهت سفر به اروپا تکمیل نیز باشد. یعنی فاکتور های مهم برای سفارتخانه ها را دارا باشد. مانند اشتغال و تمکن مالی و ….

3-عده ای از متقاضیان سفر به اروپا ،دلیل تجاری یا بیزینسی دارند . یعنی جهت بازدید از نمایشگاه ها و یا کارخانجات و یا مذاکره با شرکت های اروپایی عزم سفر دارند. این متقاضیان می بایست اولا وقت سفارت تجاری از سفارتخانه را دریافت کنند که معمولا زودتر از وقت سفارت توریستی خواهد بود و ثانیا از دعوتنامه مرتبط بهره ببرند.

4-بخشی از متقاضیان سفر به اروپا را جوانان و افرادی تشکیل می دهندکه به امید ترقی در حرفه و تخصص و کار و یا آغاز زندگی جدید در اروپا اقدام به مهاجرت می کنند توصیه ما این است که بدانید زندگی در اروپا خیلی از بی قانونی ها و راحت طلبی ها را نمی طلبد و همتی مردانه و امیدی روز افزون و احترام به قانون و سخت کوشی را می طلبد.
حهت اقدام به دریافت اطلاعات در زمینه مهاجرت به اروپا لطفا با رزرو وقت مشاوره حضوری، از مشورت کارشناسان در ماهبد پرواز ،به صورت رایگان بهره بگیرید.

نکته:تجربه نشان داده چنانچه متقاضی سفر به اروپا از آژانس معتبر اقدام نماید ،در سفارت از اعتبار بیشتری بر خوردار خواهد بود. بنابراین تنها شعار آژانس ها اعتبارشان را معرفی نمی کند بلکه سابقه درخشان هر آژانس می تواند برای مسافران راه گشا باشد.
توصیه می شود پول و امیدتان را به افراد سودجو که جایگاه و اعتبار مشخصی در امر خدمات توریستی نداشته و از سازمان میراث فرهنگی ، هیچگونه مجوزی ندارند نسپارید.

 

مدارک لازم برای درخواست ویزای شینگن فوری :

مسافرانی که در دسته بندی دلایل سفر به اروپا ،در دسته یک،دو و سه (ذکر شده در بالا ) قرار دارند شامل موارد فوق می شوند.

1- گذرنامه با حداقل 7 ماه اعتبار تا انقضا ( از زمان سفر )
2- عکس رنگی 3/5 در 4/5 با زمینه سفید
3- تکمیل فرم درخواست سفارت به صورت دقیق و درست
4- رزرو پرواز
5- بیمه مسافرتی
6- رزرو هتل (یا مشخصآ محل اقامت)
7- اعلام توانایی مالی (تمکن مالی) و گردش حساب 3 ماهه از بانک و سند ملکی ( درصورت داشتن )
8- گواهی اشتغال به کار و سابقه به روز بیمه مربوط به آن
9- بیمه مسافرتی
10- هر مدرکی که با توجه به هر شخص در نظر سفارتخانه مهم تلقی شود

 

هزینه ویزای شینگن فوری

هزینه ویزای تضمینی شینگن، بسته به هر کشور متفاوت است.  هزینه های ویزای تضمینی شینگن، به عامل، کارگزار و یا آژانس مسافرتی اقدام کننده پرداخت می شود. هزینه های مربوط به صندوق سفارت هر کشور، از این مبلغ جدا می باشد و جزو هزینه های ویزا محاسبه نمیشود.

 

روز مصاحبه در سفارتخانه:

– معمولا وقت سفارت اعلام شده توسط سفارتخانه ، 20 دقیقه تا نیم ساعت اعلام می شود،دقت داشته باشید نباید از وقت اعلام شده جا بمانید و یا دیر برسید. عدم حضور در سفارتخانه می تواند شانس ویزا شدن را به صورت جدی تهدید کند . اگر قبلا می دانید که به وقت سفارت خود نمی رسید بایستی حتما دقت دریافت شده را کنسل نمایید.
– در روز سفارت حداقل یک ساعت قبل از وقت خود ،حضور داشته باشید تا با محیط ارتباط برقرار نموده و از استرس ها فاصله بگیرید.
– پوشش متقاضی در روز سفارت بهتر است پوششی مطابق با تیپ رسمی بوده و از افراط و تفریط در تیپ زدن پرهیز شود.
– در زمان مصاحبه اعتماد به نفس داشته باشید ولی نباید آنقدر باشد که خود را از پیش برنده و یا از پیش بازنده نشان دهید.
– کمی لبخند ملایم در ارتباط با مصاحبه کننده بهتر از چهره ای خشک و بی روح است.
– از لرزش در دست و صدا دوری کنید و معتمد به نفس و امیدوار باشید .
– متقاضیانی که از طریق ماهبد پرواز اقدام به ویزای اروپا می نمایند،در روز قبل از وقت سفارت،در مکان آژانس و در محیطی آرام و دوستانه کاملا توجیه خواهند شد تا اضطراب را به صفر رسانده و فضای سفارت را تجسم کنند.

برای گرفتن مشاوره جهت اخذ ویزای شینگن فوری و قیمت ویزای شینگن فوری با کارشناسان حرفه ای در دفتر ماهبد پرواز تماس حاصل نمایید.

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.