english
En

بلوار ساحلی باکو،زیباترین جای باکو در شب

Rate this post

بلوار ساحلی، زیباترین جای باکو در شب

در سفر به پایتخت کشور آذربایجان یکی از جاذبه هایی که قطعا آن را خواهید دید و در آن قدم خواهید زد بدون شک، بلوار ساحلی باکو است. این بلوار بسیار زیبا که بیش از یک قرن پیش به عنوان مکانی تفریحی و ساحلی در کنار دریای خزر ساخته شد، امروزه یکی از جاذبه های معروف و پر رفت و آمد شهر باکو است که معمولا گردشگران خارجی که به این شهر می آیند آن را به عنوان بلوار باکو (Baku Boulevard) و یا بلوار ساحلی می شناسند. امروزه این بلوار بسیار زیباتر و پیشرفته تر از جایی شده است که در ۱۱۰ سال پیش ساخته و افتتاح شد.

زیباترین پارک ساحلی دریای خزر، بلوار باکو

شاید برایتان تعجب آور باشد که این بلوار زیبا، بیش از ۱ قرن یعنی ۱۱۰ سال از اولین باری که ساخته و افتتاح شد، گذشته باشد! این پارک معروف و بزرگ که در نزدیکی ساحل جنوبی دریای خزر قرار گرفته است، دارای طولی در حدود ۳ کیلومتر و ۷۵۰ متر مربع است. این عددی که در توصیف طول این بلوار برای شما بیان کردیم در واقع از میدان پرچم باکو شروع شده و تا میدان آزادی این شهر ادامه پیدا کرده است. خدمات پاک سازی و تمیز نگه داشتن دریای خزر در اطراف این بلوار بسیار معروف اکنون به یک شرکت هلندی سپرده شده است.

یکی از نکات جالبی که درباره ی بلوار باکو وجود دارد این است که مسئولان شهر باکو برنامه ریزی های دقیقی درباره ی آن و همسایگیش با دریای خزر دارند که بیشتر آن ها در این فاز هستند که این بلوار کمترین آسیب و آلودگی را به دریای خزر وارد سازد. البته این تنها اقدام مسئولان شهر باکو در مورد بلوار باکو نیست بلکه آن ها برنامه هایی را برای گسترش بیش از پیش بلوار در دست انجام دارند و می خواهند که از بلوار باکو، بالاتر از استانداردهای جهانی نگهداری کنند. از جمله برنامه هایی که در این راستا در حال انجام است می توانیم به؛ کاشت درخت های بسیار در این بلوار و گیاهانی اشاره نماییم که معمولا کمیاب هستند و در همه جا نمی رویند. این بلوار یکی از بهترین جاهایی است که می توانید در سفر خود به باکو به آن بروید، می دانید چرا؟ چون بسیاری از مکان ها و تجهیزاتی که در نقاط مختلف این شهر باید پیدا کنید را می توانید به صورت یک جا در این بلوار داشته باشید.

Related image

نکاتی درباره ی بلوار ساحلی باکو

در زبان ترکی به این بلوار، دنیزکناری میلی پارک (Dənizkənarı Milli Park) می گویند اولین بلواری که در باکو ساخته شد، طولی نکشید که کم کم به زیر آب رفت
گیاهانی که در این بلوار هستند همگی کمیاب و نارند و از سراسر این کشور و قاره ی اروپا به آن آورده شده اند یکی از شاخصه هایی که باعث زیبایی این بلوار شده، نور پردازی آن در زمان شب است.
از این روست که بلوار باکو امروزه به یکی از توریستی ترین مکان های پایتخت کشور آذربایجان شده است. از جمله مراکز مختلفی که در این بلوار بوجود دارد می توانیم به وجود انواع کافی شاپ های مختلف، رستوران های مختلف، مراکز خرید متنوع، چایخانه های سنتی البته با حفظ شاخصه های استاندارد بلوار باکو، سالن تئاتر و سالن سینما و زمین بازی اشاره نماییم. البته از فعالیت هایی که بسیار مورد علاقه ی مردم باکو است می توانیم به دوچرخه سواری و پیاده روی در مسیر مخصوص این بلوار اشاره نماییم. درباره ی دوچرخه سواری در محوطه ی این بلوار صحبت کردیم و باید در تکمیل آن به شما بگوییم که امکان اجاره ی دوچرخه در این بلوار برای شما وجود دارد.

جاذبه های اطراف بلوار ساحلی باکو

در اطراف بلوار ساحلی باکو جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد که می توانند مقصدهای بعدی شما بعد از پیاده روی در بلوار باکو باشند. این جاذبه ها ترکیبی از جاذبه های تاریخی و یا جاذبه های مدرن در این شهر هستند و دست شما را برای یک باکو گردی درست و حسابی باز می گذارند.

رستوران ها و کافی شاپ های اطراف بلوار باکو

همانطور که در بخش اول این متن اشاره کردیم، در اطراف بلوار باکو رستوران و کافه های زیادی موجود است که شما می توانید در زمانی ککه به این بلوار می روید به آن ها مراجعه کرده و یک شکم گردی حسابی هم در این بلوار انجام دهید. ما در ادامه برخی از این رستوران ها و کافی شاپ ها را که بعضی از بهترین ها هستند را به شما کوتاه و مختصر معرفی خواهیم کرد.

Related image

رستوران زیتون باکو | Zeytun Restaurant

این رستوران در بلوار ساحلی باکو قرار گرفته است و یکی از رستوران های مورد علاقه ی افرادی است که زیاد به بلوار ساحلی می آیند. در این رستوران حتی کباب ای ایرانی نیز در منوی غذایی وجود دارد و قابل سفارش است.

کافه تریای هارد راک | Hard Rock Café

یکی از کافی شاپ هایی که در اطراف این بلوار وجود دارد، کافه تریای هارد راک است. در وب سایت این کافه از زبان گردانندگان آن در توصیف این کافه نوشته شده است که: ما در هارد راک به شما انرژی بالایی می دهیم و خاطره ای خوب برای شما خواهیم ساخت.

رستوران شام بلوار | Şam Bulvar

یکی دیگر از رستوران های اطراف بلوار باکو که اتفاقا در فصل تابستان، در محیط باز هم خدمات ارائه می نماید؛ رستوران شام باکو است. کسانی که از خدمات این رستوران استفاده کرده اند، به آن نمره ی خوبی داده و خدماتش را مناسب معرفی کرده اند.

کافه ی یوشی سوشی | Yoshi Sushi Café

اگر اهل خوردن سوشی و غذاهایی در این سبک هستید می توانید به کافه ی یوشی سوشی سر بزنید و کلی از منوی متنوع این رستوران غذاها و یا نوشیدنی های میوه ای به سبک ژاپنی سفارش دهید.

 

 

تا به حال به باکو سفر کرده اید؟ از بلوار باکو دیدن کرده اید؟ با ماهبد پرواز این تجربه را شیرین تر کنید!

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.