english
En

حقایق جالب ایسلند

Rate this post

بیشتر درباره ایسلند بدانیم

ایسلند کشوری با تضادهای شدید زمین شناسی است. این سرزمین که به طور گسترده با عنوان “سرزمین آتش و یخ” شناخته می شود ، محل زندگی برخی از بزرگترین یخچال های طبیعی اروپا و برخی از آتشفشان های فعال جهان است. همچنین سرزمین نور و تاریکی است. روزهای طولانی تابستان با نزدیک به 24 ساعت آفتاب با روزهای کوتاه زمستان و تنها با چند ساعت نور روز جبران می شود.

بررسی اجمالی ایسلند

ایسلند (سرزمین یخ ها) نوردیک کشور جزیره ای در اقیانوس اطلس شمالی ، با جمعیت 360390 و به مساحت 103000 کیلومتر  (40000 مایل مربع)کم جمعیت ترین  کشور در اروپا است. ریکیاویک بزرگترین شهرستان این کشور است . ریکیاویک و مناطق اطراف آن در جنوب غربی کشور   بیش از دو سوم از جمعیت کل این سرزمین را تشکیل می دهند. این کشور از نظر آتشفشانی و زمین شناسی فعال است. فضای داخلی از یک فلات تشکیل شده است که توسط ماسه ها و مزارع گدازه ها ، کوه ها و یخچال های طبیعی مشخص می شود و بسیاری از رودخانه های یخبندان از میان دشت ها به دریا می ریزند.. از لحاظ عرض جغرافیایی و تأثیر دریایی آن ، تابستان ها خنک است و بیشتر مجمع الجزایر دارای آب و هوای تندرا است . رنگ پرچم آبی با یک صلیب قرمز که به رنگ سفید ترسیم شده است. رنگ ها برای این سرزمین نمادین هستند قرمز نشانگر آتش سوزی های آتشفشانی است ، سفید برف و یخچال های طبیعی را به یاد می آورد ، و رنگ آبی برای آسمان ها، دریا و کوه ها است.

1. تاریخ  و روابط وایکینگ
این سرزمین در صده 800 توسط وایکینگ ها از نروژ مسکونی شد. این واقعیت باعث می شود که این سرزمین به یک کشور نسبتاً “جوان” تبدیل شود . امروزه اسب های ایسلندی در این کشور منحصر به فرد هستند زیرا آنها مستقیماً از اسب هایی که وایکینگ ها برای اولین بار از سرزمین اصلی اروپا آورده اند مستقر هستند.

ایسلند
ایسلند

جغرافیای سرزمین ایسلند

ایسلند جزیره ای نسبتاً بزرگ در اقیانوس اطلس است. نزدیکترین کشور همسایه گرینلند است که فقط 286 کیلومتر با آن (180 مایل) فاصله دارد و پس از آن جزایر فارو 420 کیلومتر (260 مایل) ، اسکاتلند 795 کیلومتر (495 مایل) و نروژ 950 کیلومتر (590 مایل) فاصله دارند.

این سرزمین در نزدیکی دایره قطب شمال واقع شده است ، و نیمی از جمعیت Grímsey ، جزیره ای در ساحل شمالی ایسلند ، درون دایره قطب شمال قرار دارد.

این سرزمین دومین جزیره بزرگ در اروپا و پس از انگلیس ، و هجدهمین جزیره بزرگ جهان است. این جزیره خود 103000 کیلومتر مربع (40،000 مایل مربع) وسعت دارد و تقریباً به اندازه مجارستان و پرتغال یا کنتاکی و ویرجینیا است.بلندترین قله ایسلند Hvannadalshnjúkur است که 2.119 متر (6،852 فوت) از سطح دریا ایستاده است.تقریباً  80٪ از این کشور خلی از سکنه است .

این منطقه که حدود 25 میلیون سال پیش تشکیل شده است یکی از جوانترین ماسک های خاکی کره زمین و به تبع آن محل زندگی برخی از آتشفشان های فعال جهان است. این جزیره وجود خود را مدیون کانون آتشفشانی است که توسط شکاف در میانه اقیانوس اطلس ریج ، جایی که صفحات تکتونیکی اوراسیا و آمریکا با هم ملاقات می کنند ، مدیون است.آخرین آتشفشانی که فوران کرد ، Eyjafjallajökull در سال 2010 و Grímsvötn در سال 2011 بودند. ایسلند حتی جدیدترین جزیره جهان Surtsey را نیز دارد که در سال 1963 در فوران آتشفشانی شکل گرفته است.

اطلاعات عمومی در مورد ایسلند

مقررات مربوط به امور حمل و نقل و ویزا
ایسلند عضو وابسته به توافقنامه شینگن است که مسافران را از کنترل مرزهای شخصی بین 26 کشور اتحادیه اروپا معاف می کند. برای ساکنان خارج از منطقه شینگن ، گذرنامه معتبر حداقل برای سه ماه از تاریخ ورود لازم است. برای کسب اطلاعات در مورد گذرنامه و شرایط ویزا و همچنین مقررات منطقه شینگن ، به وب سایت اداره مهاجرت ایسلند مراجعه کنید .

خدمات اتوبوس بین ریکیاویک و فرودگاه بین المللی کفلاویک در ارتباط با همه پروازهای ورودی و خروجی انجام می شود و صندلی ها تضمین می شوند. اتوبوس ها از Keflavík و از Keflavík هر 45-60 دقیقه حرکت می کنند. رانندگی بین فرودگاه و ریکیاویک حدود 45 دقیقه طول می کشد. خدمات تاکسی از فرودگاه به شهر و از آنجا به مناطق دیگر ارائه می شود. کشتی NSrrona MS Nrrona به طور هفتگی بین دانمارک و Seyðisfjörður در ایسلند حرکت میکند و این امکان را برای بازدید کنندگان فراهم می کند که وسیله نقلیه خود را بیاورند.
زبان
ایسلندی زبان ملی است. انگلیسی صحبت می شود و دانمارکی سومین زبانی است که در مدارس  تدریس می شود.

 پزشکی 
به داروخانه ها “Apótek” گفته می شود و در ساعات عادی  باز هستند . فقط تعداد معدودی در شب باز هستند. مراقبت های پزشکی را می توان با مراجعه به یک مرکز مراقبت های بهداشتی ، به نام “Heilsugæslust Icelandic” به ایسلندی ، در ساعات آغازین دریافت کرد.
برای کسب اطلاعات ، با شماره + 354-585-1300 تماس بگیرید یا در مورد مراقبت های بهداشتی به وب سایت مراجعه کنید .
کمک پزشکی: در کلیه روستاها و شهرهای اصلی  یک مرکز پزشکی یا بیمارستان وجود دارد. شماره تلفن اضطراری (24 ساعته)  112 است.
بیمه خدمات درمانی: شهروندان کشورهای EEA باید کارت EHIC خود (کارت بیمه درمانی اروپا) داشته باشند ، در غیر این صورت هزینه کامل از آنها  دریافت خواهد شد. شهروندان غیر EEA تحت پوشش مقررات EEA نیستند و به طور کامل از آنها هزینه دریافت خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر با بیمه خدمات درمانی ایسلند تماس بگیرید.
تلفن: + 354-515-0100. ساعات اداری: 10: 00-15: 00.
برای ورود به ایسلند واکسیناسیون خاصی لازم نیست.

جمعیت
360،000. میانگین سنی: 38 سال

جمعیت بزرگترین شهر ها عبارتند از ریکیاویک * (130،000) ، کپاووگور * (36،000) ، هافنارفجردور * (30،000) ، آکوریری (19،000) و ریکانیانسبور (18،000). * شهرهای منطقه پایتخت.

دولت
جمهوری مشروطه پارلمان.

ارز
کرونای ایسلند (krónur ) -ISK.

شماره تلفن های اضطراری

• شماره اضطراری: 112
• پلیس: 444 1000
• کمک پزشکی: 1770

جهت دریافت ویزای شینگن فوری و ویزای ۵ ساله کانادا با ماهبد پرواز تماس حاصل فرمایید

 

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.