english
En

درباره کشور اسکاتلند

Rate this post

بیشتر درباره کشور اسکاتلند بدانید

اسکاتلند به طور رسمی آلبا بخش مهمی از انگلستان است ، اما ما آن را به عنوان یك كشور به خودی خود می شناسیم

اطلاعات کلی :

سطح :78.772 کیلومتر(تقریباً 2 برابر هلند  است)
ساکنان :5.4 میلیون (2016)
تراکم جمعیت: 67 نفر در هر کیلومتر
پایتخت: ادینبورگ
واحد پول: پوند اسکاتلند یا انگلیس (GBP)

زبان اصلی : گلی

کد تلفن:  44
درست مانند ایرلند ، اسکاتلند دارای بانك ایالتی مخصوص به خود است كه اسكناسهای خاص خود را نیز در بعضی مواقع در سایر قسمتهای انگلستان رد می كنند.
شبکه راه و حمل و نقل بیشتر جاده ها خوب هستند ، اما در ارتفاعات ، جاده های بسیار باریک برای یک مسیر وجود دارد.

داده های جغرافیایی اسکاتلند

اسکاتلند بخشی از انگلستان است (رسما: انگلستان بریتانیا و ایرلند شمالی) ، اما بیشتر مردم آن را فقط انگلیس می نامند که در حقیقت درست نیست. آخرین آمار نشان می دهد که در حال حاضر حدود 5.2 میلیون نفر در این لحظه در کشور اسکاتلند زندگی می کنند ، میانگین تراکم جمعیت 67 نفر در هر کیلومتر مربع است (میانگین در کل انگلیس 381 متر مربع در کیلومتر مربع است). اما تعداد مردم رو به کاهش است و انتظار می رود که در سال 2026 بیش از 5 میلیون نفر نباشد. اسکاتلند تقریباً 35٪ از سطح انگلیس را تشکیل می دهد (78.722 کیلومتر مربع) ، اما فقط 9.5٪ جمعیت در آنجا زندگی می کند
اسکاتلند و جزایر دریایی آن قسمت شمالی جزیره انگلیس است. در ساحل غربی و شمال اقیانوس اطلس این مرز را تشکیل می دهد و در ساحل شرقی Northsea. در جنوب مرز با انگلیس از 90 کیلومتری فراتر از Cheviott Hills عبور می کند. بیشترین فاصله از شمال به جنوب در سرزمین اصلی اسکاتلند (کیپ وات – مول از کینتایر) 441 کیلومتر است. و از شرق به غرب (Applecross-Peterhead)  حدود 248 کیلومتراست. ساحل غربی در یک خط مستقیم  416 کیلومتر است. اما در واقعیت (به دلیل خلیج های زیاد) 3200 کیلومتراست . اسکاتلند 790 جزیره را در خود جای داده است که از این تعداد در 130 جزیره  ساکن هستند.
از نظر جغرافیایی اسکاتلند از 2 قسمت تشکیل شده است: سرزمین اصلی و جزایر.  سرزمین اصلی را می توان  3 قسمت در نظر گرفت : ارتفاعات شمالی ، ارتفاعات مرکزی و دشت های مرتفع.
مردم از طریق زبان و ادبیات خاص خود ، صلاحیت ، آموزش و سازماندهی کلیسا را ​​از انگلیسی متمایز می کند. اسکاتلندی ها دارای پیشینه تاریخی قوی هستند. بخش اعظم جمعیت از جمعیت اصلی اسکاتلند سرچشمه می گیرد ، که در واقع جملگی از Pict ، Celts و Normans است.
برخلاف بقیه انگلستان ، کمتر مردم در شهرها زندگی می کنند و بیشتر در مناطق حومه شهرهستند. با تراکم جمعیت 66 نفر در هر کیلومتر مربع نسبتاً ساکت است. با این حال توزیع بسیار ناهموار است: بیش از 1.5 از 5 میلیون نفر در یکی از 4 شهر بزرگ زندگی می کنند: ادینبورگ ، گلاسکو ، آبردین و داندی.

مردم اسکاتلند بسیار مهربان هستند اما با این حال  به نظر می رسد نسبت به انگلیس  یک عقده فرومایگی دارند. آنها هنوز احساس تسلط انگلیس بر خود دارند. تقریباً پس از قرنها حکومت انگلیس ، گویی ژنتیکی تعیین شده است.

زبان اسکاتلند

انگلیسی زبان رسمی اسکاتلند است ، اما می توان یک نوع  گویش  انگلیسی اسکاتلندی را به وضوح تشخیص داد. در ارتفاعات هنوز هم افرادی هستند که به زبان گلی صحبت می کنند. حدود 60.000 نفر در اسکاتلند هنوز هم با آن زبان صحبت می كنند ، بنابراین بیش از 1٪ از كل جمعیت!
چند قرن پیش علاوه بر انگلیسی ، 3 زبان دیگر نیز وجود داشت: نمادین ، ​​گریلی و نروژی. در زبان اسکاتلندی کنونی بسیاری از کلمات از این 3 زبان گرفته می شوند.

آب و هوای اسکاتلند

اسکاتلند در حاشیه قاره اروپا قرار دارد و از 3 طرف با آب احاطه شده است. دارای یک ساحل معتدل متوسط ​​با زمستان های نرم و تابستان های خنک است.  بادهای غربی به طور مداوم لایه ای متراکم از ابرها را بر روی زمین می فرستد.
ساحل غربی به طور کلی مرطوب تر از شرق است اما باد کمتری دارد. در سواحل شرقی میزان بارش به طور متوسط ​​650 میلی متر و در ساحل غربی به طور متوسط ​​1500 میلی متر است. متوسط ​​اوج تابستان حدود 19 درجه و درجه حرارت زمستان به ندرت از 0 درجه پایین می آید.
عموماً از ماه دسامبر تا مارس در مناطق بالاتر برف وجود دارد. برای بیشترین میزان آفتاب و حداقل باران باید در ماه مه یا ژوئن به آنجا بروید. ژوئیه و آگوست گرمترو همچنین مرطوب تر است و میخانه های بی شماری وجود دارد. پاییز را واقعاً می توان ناپایدار نامید,گاهی اوقات دلپذیر و خشک ، گاهی مرطوب ، گاه آرام و گاه بسیار طوفانی. از روی تجربه می دانیم که طی چند سال گذشته هوا بسیار غیرقابل پیش بینی و متفاوت از گذشته است: باران بیش از حد و درجه حرارت پایین
در اسکاتلند ، هوا می تواند هر فصل را در یک روز واحد نشان دهد! حتی در آفتابی ترین روزها باید مراقب تپه ها و کوه ها باشید. در یک کوه ، تنها طی 5 دقیقه ، یک غبار می تواند یک واکر را پوشانده و ناوبری را دشوار کند.

اقتصاد

قرن هاست که ، پیشرفت اقتصادی اسکاتلند از پیشرفت انگلیس عقب مانده است . این امر منجر به مهاجرت بسیاری از افراد این منطقه می شود تا در جای دیگری درآمد کسب کنند. ادینبورگ مرکز مالی کشور است. در آنجا ، بانک اسکاتلند نیز تأسیس شده است (جایی که آنها اسکناس های بانکی اسکاتلندی خود را تهیه می کنند). گردشگری هنوز هم برای اقتصاد کشور مهم است ، اگرچه به دلایل مختلف ، کمتر از گذشته است.
تقریبا 80٪ از خاک اسکاتلند برای اهداف کشاورزی استفاده می شود. در اسکاتلند جنوبی و میانه مناطق کشاورزی وسیعی وجود دارد که فعالیت اصلی دامپروری است.
صنعت ماهیگیری در تمام ساحل (گاو ماهی ، گاو دریایی ، شاه ماهی ، سخت پوستان) دارای اهمیت هستند. پرورش ماهی قزل آلا نیز وجود دارد. مهمترین اماکن با صنعت ماهیگیری عبارتند از: آببرین ، پیترهد ، فریزربورگ ، کینلوچربی ، لرویک و اوللاپول.
از جمله مواد معدنی که اسکاتلند از آن برخوردار است ، زغال سنگ (در لوتیان ، فیفت و آیر) و سنگ آهن (به عنوان مثال در جنوب غربی ، استراکلید) است. اما ، مانند سایر مناطق انگلستان ، صنعت معدن رو به کاهش است. استخراج نفت و گاز از Northsea نیز برای اقتصاد اسکاتلند از اهمیت برخوردار است.
مهمترین خریداران, انگلیس و کشورهای مشترک المنافع هستند.

حمل و نقل

اسکاتلند از شبکه راه آهن  خوبی برخوردار است. چهار فرودگاه بین المللی وجود دارد: ادینبورگ ، گلاسکو ، آبردین و پرستویک و همچنین چندین فرودگاه کوچکتر که برای ترافیک محلی مورد استفاده قرار می گیرند.

گردشگری

گردشگری برای اقتصاد اسکاتلند بسیار مهم است ، اما در چند سال گذشته به دلیل شیوع برخی از بیماری های مشترک انسان و  دام و پس از حملات در 11 سپتامبر 2001 ، گردشگران آمریکایی دور ماندند. البته این برای کل اروپا صدق می کند و دولت انگلیس انواع و اقسام اقدامات را برای افزایش مجدد تعداد گردشگران در نظر گرفته است ، اما هنوز گردشگری اسکاتلند بد عمل می کند.

کشور اسکاتلند
کشور اسکاتلند

درگیری اسکاتلندی و انگلیسی

اسکاتلندی ها به کشور خود ، حتی ملی گرایانه ، بسیار افتخار می کنند و این با تاریخ آنها اثبات شده است. از سال 1999 ، اول ژوئیه ، اسکاتلند پس از 292 سال پارلمان خود را در ادینبورگ دارد ولی اختیارات و مسئولیت های بسیار محدودی دارد ، با اینكه هنوز سیاست اصلی (مالیات ، اقتصاد ، حمل و نقل ، دفاع ، سیاست خارجی) توسط وست مینستر تصمیم گرفته شده است – اما با این وجود پارلمان است. 129 عضو در پارلمان اسکاتلند وجود دارند که می توانند در مورد سایر امور تحت هدایت وزیر اول تصمیم بگیرند.
بسیاری از اسکاتلندی ها هنوز احساس وابستگی به انگلستان (و انگلیس) را بسیار عالی می دانند. اکثریت مردم می خواهند تا حدی بیشتر خودگردان باشند ، اما در تلاش برای استقلال کامل نیستند.
با این وجود جنبشهای سیاسی وجود دارند که اهداف آنها خودمختاری و استقلال است.

جهت تهیه ویزای شینگن فوری بدون ضمانت و ویزای ۵ ساله کانادا با ماهبد پرواز تماس حاصل فرمایید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.