english
En

درباره کشور اوکراین

Rate this post

اطلاعاتی درباره کشور اوکراین

کشوری در اروپای شرقی و با روسیه در قسمت شمال شرقی هم مرز است. کشور اوکراین در حال حاضر با روسیه اختلاف نظر ارضی درباره  شبه جزیره کریمه دارد . کشور اوکراین به مساحت 603628 کیلومتر از نظر مساحت دومین کشور در اروپا پس از روسیه ، و کشور 46 امین در جهان است. به استثنای کریمه ، اوکراین حدود 42 میلیون نفر جمعیت دارد  و آن به عنوان هشتمین یا نهمین کشور پرجمعیت در اروپا و 32مین کشور پرجمعیت جهان می باشد. پایتخت و بزرگترین شهر آن کیف است . زبان رسمی و الفبای آن سیریلیک است . مذهب غالب در  کشور اوکراین، ارتدکس شرقی است .

حقایقی درباره کشور اوکراین

یکی از اولین دانشگاه ها در اروپا ، در اوکراین تاسیس شد ؛

آکادمی ماهایلا کیف یکی از قدیمی ترین دانشگاههای شناخته شده علمی و دینی در شرق اروپا است. این برنامه در سال 1632 توسط پیتر ماهایلا ، متروپولیتن کیف و گالیسیا آفریده شده است.که نقش مهمی در انتقال آرمان های رنسانس از غرب اروپا از طریق لهستان به اوکراین و روسیه را داشته است.

اوکراین یک چهارم از تمام زمین های خاک سیاه و سفید جهان را در اختیار دارد ؛این خاک بسیار حاصلخیز در مناطق مرکزی و جنوبی قرار داشته ، که بیش از نیمی از خاک این کشوررا در بر میگیرد.

اوکراین یک کشور در حال توسعه است و از نظر شاخص توسعه انسانی در رتبه 88 قرار دارد . از سال 2018 ، اوکراین فقیرترین کشور اروپا در کنار مولداوی از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه است .

کشور اوکراین
کشور اوکراین

اوکراین یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات در جهان است .

زمینهای اکراین شامل : 56 ٪ زمین های زراعی و 12 ٪ مراتع و چراگاه، 10 ٪ جنگل و 22%مساحتهایدیگر میباشد. کلمه “خاک سیاه ” که به “سرزمین سیاه” ، تبدیل شده است در سطح بین المللی به معنی حاصلخیز ترین خاک به رسمیت شناخته شده است.

اوکراین یکی از کشورهایی است که بیش از نیم قرن پیش به سازمان ملل متحد پیوسته است ؛

اوکراین ، با تنها 20 سال تاریخ استقلال در واقع در ایجاد سازمان ملل متحد بیش از نیم قرن پیش شرکت داشته است. در سال 1945 اوکراین در طراحی و توسعه منشور سازمان ملل متحد که به تصویب رسیده حضور داشتهو به عنوان یکی از 51 کشور برای ثبت نام به عنوان بنیانگذاران سازمان ملل متحددرآمده است.

جهت دریافت ویزای شینگن فوری تماس حاصل فرمایید

اوکراین یکی از پنج کشور جهان در زمینه پژوهش های فضایی میباشد ؛

کشور جوان و مستقل اوکراین با اطمینان تبدیل به یکی از کشورهای تسخیر فضا دارای پتانسیل بالایی در زمینه پژوهش های فضایی می باشد. در صنعت فضا تجربه زیادی داشته در طراحی و ساخت وسایل پرتاب ماهواره ، فضاپیما ، موتور ، سیستم کنترل و تله متری و مواد جدید و فن آوری در حال حاضر مرحله به مرحله در حال پیشرفت بوده که تعدادی از آنها در دنیا مشابه ندارد.

مرکز جغرافیایی اروپا در اوکراین قرار دارد ؛

این محل در روستای “دیلاوویه” در کنار رودخانه تس میباشدکه نزدیک به مرز رومانی، در منطقه “راخووا”در استان “زاکارپات”واقع شده است. در این منطقه نشانگر تاریخی به نام ” سنگبزرگ ” وجود دارد، که بعنوان علامت مرکز جغرافیایی اروپا در نظر گرفته شده که در سال 1887 توسط جغرافی دانان امپراتوری اتریش و مجارستان اندازه گیری شد. این مکان در حال حاضر بخشی از اوکراین است. مکان این سنگ از لحاظ محاسبات هندسی و طول و عرض جغرافیایی در موقعیت 48R’V ° 30’N 23R’V ° 23’E قرار دارد.

جهت دریافت ویزای مولتیپل کانادا با ماهبد پرواز تماس حاصل فرمایید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.