english
En

سفر به چین

Rate this post

درباره چین

سرزمین چین پر جمعیت ترین کشور جهان،با مساحت ۹۵۷۲۹۰۰ کیلومتر مربع،پهنه وسیعی از آسیای مرکزی را به خود اختصاص داده است.کشورهای روسیه، مغولستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان،افغانستان، پاکستان،هند، نپال، بوتان، میانمار(برمه)، لائوس، ویتنام و کره شمالی در همسایگی چین قرار دارند. همچنین این کشور از قسمت شرقی و جنوب شرقی به دریای زرد، دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی و دیگر آبهای آزاد راه دارد. بیشتر مردم چین از نژاد زرد هستند. جز چینی ها تیره های دیگری نیز در این سرزمین پهناور زندگی می کنند مانند مغول ها و تبتی ها.

 

زبان رسمی کشور چین، مانداریان(شاخه ای از زبان چینی) می باشد.

 

واحد پول در این کشور یوان(CNY) می باشد.کلیه ارزهای معتبر دنیا(دلارآمریکا، یورو، پوند انگلیس و …) در بانک ها، صرافی ها، هتل ها و فروشگاه های بزرگ قابل تبدیل می باشند. از کلیه کارت های اعتباری معتبر دنیا نظیرAmerican Express، Master Card، Visa Card و… می توان در هتل ها و فروشگاه های بزرگ استفاده نمود.

پکن پایتخت کشور پهناور چین و مرکز سیاسی، اقتصادی، فرهنگی آن می باشد.پکن(به تلفظ چینی) و     بی جینگ-Beijing-(به تلفظ انگلیسی) دومین شهر بزرگ چین(بعد از شانگهای) به شمار می رود که در شمال شرقی این کشور قرار دارد.اگرچه اینک پکن شهری مدرن و مطابق با قرن ۲۱ می باشد، اما می توان زندگی سنتی را نیز در چایخانه ها، معابد و برخی محله های آن نظاره گر بود.این شهر با داشتن بزرگترین میدان دنیا(میدان تیان آنمن)، بزرگ ترین مجموعه حفظ شده از کاخ های امپراتوری دنیا(شهر ممنوعه) و یکی از با شکوه ترین و بزرگ ترین باقیمانده از عجایب جهان(دیوار چین) و همچنین معبد زیبای بهشت، به عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد، سالیان سال مورد تحسین و توجه جهانگردان از اقصی نقاط جهان بوده و می باشد

دیوار چین و یا به قول چینی ها دیوار بزرگ یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری جهان و بزرگترین ساخته ی دست بشر است. طول این دیوار بیش از پنج هزار کیلومتر است و در ناحیه شمال چین، از شرق به جنوب غربی امتداد دارد. کوه ها، دشت هاَ و بیابان ها را در می نوردد، یک سر آن دریای زرد و در منطقه ای به نام “چان گای” قرار دارد که در دامنه کوه و در نزدیکی شهری به نام “چین هوانگ دو” واقع شده است. امتداد این دیوار از شصت کیلومتری شمال پکن می گذرد، ۹ استان چین  فعلی را طی کرده و انتهای آن در منطقه ای به نام “جیااو” قرار دارد که در کنار جاده ابریشم واقع شده است. مدت زمان ساخت آن بیش از دو هزار سال طول کشیده و جزو میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.

Image result for ‫دیوار چین‬‎

سفر به چین

تعداد توریست  بین المللی چین در سال 2018 به میزان قابل توجه 30 میلیون نفر افزایش داشته است. گفته شده است که در کمتر از 10 سال آینده این کشور اولین مقصد گردشگری با بزرگترین تعداد بازدید کنندگان جهان خواهد شد. صنعت گردشگری چین در سال های اخیر به دلیل رشد اقتصادی پایدار ،اصلاح سیاست ، افزایش قابل توجه درآمد شخصی مردم، شاهد پیشرفت بی سابقه بوده است. .آیا برای سفر به چین برنامه ریزی کرده اید؟ آیا می خواهید با این کشور آشنا شوید و جذابیتهای خاص آن را بدانید؟

در اینجا ما با برخی از راهنمایی ها شما را برای  سفر به چین  آماده میکینم :

قبل از سفر به چین و خروج از کشور بهتر است برنامه ریزی کنید تا در حین سفر با شرایط اضطراری یا غیر قابل پیش بینی مواجه نشوید.

 نام ارز چینی چیست؟

ژنمینی، به معنای واقعی کلمه پول مردم، اقلام قانونی جمهوری خلق چین است که توسط بانک خلق چین صادر می شود. این نام دیگر، یوان چینی است.
• (یوان چینی)
• اختصار: RMB
• چینی: Ren Min Bi (人民币)
• نماد: ¥
• واحد پولی: یوان (元)
• واحدهای جزئی: Jiao (角) و Fen (分) آیا ارز هنگ کنگ همانند سرزمین چین می باشد؟

پول استفاده شده در هنگ کنگ، ماکائو و تایوان متفاوت است
• هنگ کنگ: دلار هنگ کنگ
• اختصارات: HKD $
• ماکائو: Pataca
• اختصارات: MOP $
• تایوان: دلار جدید تایوان
• اختصار: NT $

در حال حاضر پول کاغذی مورد استفاده یوان، 5 یوان، 10 یوان، 20 یوان، 50 یوان و 100 یوان است. سکه مورد استفاده 1 یوان و 5 جیائو است. به راحتی پولهای دیگر را قبول نکنید. آیا امکان دریافت پول تقلبی در چین وجود دارد و اگر بله، چگونه آنها را شناسایی کنیم؟

پاسخ: مانند بسیاری از کشورهای جهان، در چین نیزپول تقلبی وجود دارد.
هنگام دریافت یک اسکناس بزرگ (100 یوان یا 50 یوان)، باید بسیار مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که اسکناس جعلی نیست در نهایت ما برخی از روش های آسان برای شناسایی آنها را ارائه می دهیم:
5 یوان چینی دارای یک آرم در سمت چپ طرف مقابل است. شما می توانید آن را به وضوح در پول کاغذی معتبر در برابر نور ببینید.
یک خط امنیتی در وسط  اسکناس های RMB100، RMB50، RMB20، RMB10 و RMB5 وجود دارد.
در پایین سمت چپ هولوگرام تغییر رنگ می دهد: از زوایای مختلف دیده می شود، شناسه علامت ¥ 100 از سبز به آبی تغییر می کند و 50 یوان  از طلایی به سبز تغییر می کند.
با توجه به جنس ویژه آن، RMB معتبر هنگامی که فشرده می شود صدای به خصوصی می دهد.

آب آشامیدنی در چین

آب شیرین در چین غیر قابل خوردن است، آب شیرین در چین نوشیدنی نیست. بر خلاف بسیاری از کشورهای غربی که دسترسی آسان به آب شیرین وجود دارد، در بسیاری از مناطق چین آب شیرین، اگر چه به نظر شفاف می آید اما برای نوشیدن مناسب نیست، مگر اینکه آب جوشیده شده باشد اما استفاده از آن برای شستشو و مسواک زدن دندان مناسب است. مسافران می توانند آب را بجوشانند یا به راحتی بطری اب از فروشگاه تهیه کنند.

 آیا می توانم از تلفن همراهم درسفر به چین استفاده کنم؟

شما می توانید گوشی خود را در چین استفاده کنید. در چین، China Mobile، China Unicom و China Telecom سه شرکت مخابراتی با استفاده از TD-SCDMA، WCDMA و شبکه های CDMA2000 وجود دارند. شما می توانید یک سیم کارت را در چین از یکی از شرکت ها خریداری کنید.
توجه: هزینه های رومینگ بین المللی می تواند بسیار بالا باشد به شدت توصیه می شود از یک سیم کارت محلی استفاده کنید.

جهت اخذ ویزای شینگن فوری با ماتماس بگیرید.

جغرافیای چین

در پایان شما را کمی با جغرافیای چین آشنا میکنیم:

چین در سرتاسر خط ساحلی اقیانوس آرام واقع در جنوب شرقی آسیا، سومین کشور بزرگ جهان پس از روسیه و کانادا است، با مساحت 9.6 میلیون کیلومتر مربع و خط ساحلی 18000 کیلومتر، شکل آن بر روی نقشه مانند یک خروس است.

چین با 14 کشور – کره، ویتنام، لائوس، برمه، هند، بوتان، نپال، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، مغولستان و روسیه هم مرز است. همسایگان دریایی شامل هشت کشور – کره شمالی، کره، ژاپن، فیلیپین، برونئی، اندونزی، مالزی و ویتنام می باشند.

در مرحله دوم حوضه های بزرگ و فلات ها، که بیشتر آنها 1000 تا 2000 متر ارتفاع دارند.کوه های داکسینگ، Taihang، وو و Xuefeng این مرحله و پایین تر یکی را تقسیم می کنند. این پلوتوها شامل مغولان داخلی، لس، یونگی پلاتائوس و حوضه هایی مانند تاریم، یونگار و حوضه سیچوان واقع در اینجا قرار دارند.

مرحله سوم، فراوان در دشتهای وسیع، با کوهستانهای پایین و کوههای پایینتر، با ارتفاع بیش از 500 متر، خالدار است. در اینجا دشت های مشهور قرار می گیرند: شمال شرقی، شمال چین و دشت های پایین تپه یانگ تسه، همسایه های یکدیگر از شمال به جنوب. این گیاهان به خوبی کشت شده و بارور تولید فراوانی می کنند.

جاذبه های دیدنی چین

 لشکر سفالین از آثار باستانی چین

لشکر سفالین از جمله مهم‌ترین آثار باستانی یافت شده در جهان به شمار می‌آید و از ارزش بالایی برخوردار است. لشکر سفالین شامل اثاث قبر و مجسمه سفالی هزاران سرباز مجهز مربوط به پادشاهی چین شی هوان، موسس دودمان چین در ۲۲۰ پیش از میلاد است و از جاهای دیدنی چین به شمار می آید. مجسمه‌های سفالین ارتش سفالین در حوالی شهر شی‌آن پایتخت نخستین امپراتوری چین پراکنده هستند. این مجموعه به اندازه 2000 سال در زیر زمین مدفون بوده از سال 1987 میلادی نیز به عنوان میراث جهانی شناخته می‌شود. جالب است بدانید این لشگر سفالی برای چین شی هوان نخستین امپراتور چین متحد بوده و برای حفاظت از معبد سلطنتی ساخته شده‌اند.

جاهای دیدنی چین 
شهر ممنوعه در پکن قصر پادشاهی برای 24 امپراتور

در شهر ممنوعه شما با معماری کهن آسیای شرقی آشنا خواهید شد. بزرگترین مجموعه از معماری چوبی در این مکان دیدنی تاریخی در کشور چین قابل مشاهده است. البته باید گفت که این شهر به مدت 560 سال شهری ممنوعه بود و هیچ‌کس اجازه ورود به آن را نداشت. اما از سال 1924 میلادی این محدودیت کنار گذاشته شد و از همان زمان این مکان به عنوان یکی از جاهای دیدنی چین شناخته می‌شود که میتوان از آن بازدید داشت. در این مکان بیش از 8 هزار اتاق تا سقف‌هایی طلایی دیده می‌شود و این اتاق‌های اکثرا در رنگ‌های زرد و قرمز می‌باشند.

همچنین شهر ممنوعه در کنار کاخ ورسای در فرانسه ، کاخ سفید در ایالات متحده، کاخ باکینگهام در بریتانیا و کاخ کرملین در روسیه  به عنوان یکی از 5 کاخ مهم در سراسر جهان شناخته می‌شود.

10 مورد از جاهای دیدنی چین آشنایی با بهترین جاذبه‌های گردشگری چین

منطقه بوند در شانگهای

آیا می‌توانید تصور کنید که معماری کلاسیک اروپایی را در خیابان‌های چینی تماشا کنید ؟ منطقه بوند جایی در کنار آب بوده که در آن معماری ساختمان‌ها به سبک اروپایی و با آسمان‌خراش‌هایی عظیم دیده می‌شود. شما می‌توانید در هنگام شب گشت‌گذاری در این منطقه داشته باشید.

جاهای دیدنی چین
رودخانه لی در گویلین

چین مملو از مکان‌های دیدنی طبیعی است. رودخانه لی در گویلین یکی از جاهای دیدنی چین می‌باشد که منبع الهامی برای بسیاری از هنرمندان بوده است.چشم‌انداز بی‌نظیر این رودخانه تا حدی جذاب بنظر می‌رسد که نقاشی‌های زیادی توسط هنرمندان چینی از آن کشیده شده و شاعران نیز در آثار خود از این رودخانه الهام گرفته‌اند. رودخانه لی از شهر گویلین سرچشمه می‌گیرد و تا شهر یانگشاو به طول 83 کیلومتر ادامه دارد. این رودخانه توسط تپه‌هایی سر سبز احاطه شده و گیاهان بامبو نیز در اطراف آن خود نمایی می‌کنند.

رودخانه لی در شهر گویلین یکی از ده مورد از عجایب مرتبط با آب در سراسر جهان به شمار می‌آید که این عنوان را مجله آمریکایی نشنال جئوگرافیک به آن داده است. همچنین جالب است بدانید که این مکان مورد علاقه افراد مشهوری همچون بیل گیتس و دو رئیس جمهور سابق ایالات متحده یعنی جورج بوش و بیل کلینتون بوده است.

جاهای دیدنی چین
 تماشای پانداها در چنگدو

پانداها تنها موجوداتی نیستند که چینی‌ها علاقه‌ای عمیق به آنها دارند اما این جانوران بسیار مورد توجه گردشگران خارجی هستند که از کشور چین بازدید می‌کنند و در حقفیقت به نوعی یک جاذبه گردشگری این مکان محسوب می‌شوند. در چین تعداد بسیار زیادی باغ‌وحش و مکان‌های دیگر وجود دارند که شما می‌‌توانید در آنها پانداها را تماشا کند. اما بهترین مکان برای ارتباط با پانداهای زیبای چینی شهر چنگدو است. این مکان به نوعی زادگاه و وطن پانداها محسوب می‌شود.

اگر علاقمندید که پانداها را در محیط طبیعی زندگیشان مشاهده کنید در چنگدو خود را به شمال شهر برسانید. برنامه‌های داوطلبانه‌ای برای شناخت بیشتر این جانوران در این مکان برگزار می‌شود که می‌توانید در آنها شرکت داشته باشید.

جاهای دیدنی چین
 یلو ماونتین (کوه زرد)در نزدیکی شانگهای از عجایب افسانه‌ای چین

در شرق کشور چین در نزدیکی شهر شانگهای یلو ماونتین  و یا همان کوه زرد قرار گرفته که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین به شمار می‌آید. گردشگران می‌توانند در این مکان 5 شگفتی بی‌نظیر را تماشا کنند که شامل طلوع خورشید، دریایی از ابرها، صخره‌هایی عجیب و غریب، درختان کاج پیچ‌وتاب خورده و آب‌و‌هوایی بهاری می‌شود.

کوه زرذ، معروف‌ترین کوه در کشور چین بوده و در حقیقت یکی از بهترین سه پارک ملی در چین محسوب می‌شود. اگر علاقمندید تا در چین به یک پارک ملی بروید باید بدانید که دسترسی به پارک ملی یلو ماونتین از سایر پارک‌های ملی که ارزش دیدن را دارند راحت‌تر است. همچنین این پارک در مقایسه با سایر پارک‌های ملی محبوب‌تر و معمولا شلوغ‌تر است که به جذابیت آن می‌افزاید.

جاهای دیدنی چیندیدنی چین
 قصر پوتالا در تبت قلب بام جهان

قصر پوتالا  به نوعی نماد تبت بوده که از سال 1994 میلادی به عنوان میراث جهانی ثبت سازمان یونسکو شده است. مذهب، تاریخ مقالات، فرهنگ و هنر مردم تبت ارزش بسیار بالایی دارد که در این قصر گنجینه بزرگی از آنها قرار گرفته و این گنجینه امروز در دسترس عموم می‌باشد. این قصر به دلیل در بر داشتن مجسمه‌های خیره‌کننده بودایی، کتاب مقدس، آثاری در سبک بودایست، عتیقه‌جات و جواهرات مذهبی شناخته شده است.

جاهای دیدنی چین
بندر ویکتوریا در هنگ‌کنگ تماشای دورنمای شهری از آسمان‌خراش‌ها

بندر ویکتوریا از جاهای دیدنی چین یک بندرگاه طبیعی است که میان کاولون و هنگ‌کنگ در جنوب  این شهر واقع شده ‌است. بندرگاه ویکتوریا یکی از جاذبه‌های مهم توریستی چین در منطقه خودمختار هنگ کنگ، در یکی از عمیق‌ترین بنادر در جهان است. این بندر چشم‌انداز خیره کننده‌ای از آسمان خراش‌ها در یک طرف و خط ساحلی در طرف دیگر را ارائه می‌دهد.

توصیه می‌کنم دوبار از بند ویکتوریا بازدید داشته باشید یکی در هنگام صبح و دیگری در هنگام شب که نورپردازی آسمان‌خراش‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

جاهای دیدنی چین

 ساحل سرخ در شهر پینجین چین

تنها کافیست تا نگاهی به این منطقه رویایی از جاهای دیدنی چین بیاندازید تا شیفته آن شوید. ساحل سرخ در شهر پینجین چین کامل‌‌ترین اکوسیستم در جهان است و چشم انداز رویایی آن در کنار وجود بیش از 260 گونه پرنده و حدود 400 گونه از حیوانات آن را به منطقه‌ای ارزشمند در این کشور تبدیل کرده است.

این نوع از علف‌های هرز دریایی در فصل بهار می‌رویند و در طول فصل تابستان به رنگ سبز در می‌آیند. سپس رنگ آنها در فصل پاییز رو به قرمزی می‌رود و کاملا سرخ می‌شود. تا جایی که این منطقه با ظاهری شگفت‌انگیز را خلق می‌کند.

جاهای دیدنی چین
برای  سفر به چین ما تماس بگیرید.
برای دریافت ویزای 5 ساله کانادا با ما تماس بگیرید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.