english
En

شهر بوردو فرانسه

Rate this post

بوردو | Bordeaux

شهر بوردو ، شهری بندری در رودخانه گارون در جنوب غربی فرانسه است. این شهر به دلیلعمارتهای قرن 18 تا 19 به نام Gothic Cathédrale Saint-André  و موزه های هنری برجسته مانند Musée des Beaux-Arts de Bordeaux شناخته شده است. بوردو مرکز Bordeaux Métropole است  . این منطقه با جمعیت 1195335 نفر  کلانشهر ، پس از پاریس ، مارسی ، لیون ، تولوز و لیل ، ششمین شهر بزرگ فرانسه است .  ساکنان آن “بوردلائیس” (برای مردان) یا “بوردلائز” (زنان)نامیده می شوند.. اصطلاح “بوردلائیس” نیز ممکن است به شهر و مناطق اطراف آن اشاره داشته باشد.

جهت دریافت ویزای فرانسه و ویزای شینگن فوری با ماهبد پرواز تماس حاصل فرمایید

گردشگری شهر بوردو

یکی  از مهم ترین شهرهای فرانسه شهر بوردو است که در منطقه آکیتن واقع شده است و بیش از هرچیز به خاطر تاکستان های انگورش شهرت پیدا کرده است. مراسم انگورچینی و کاشت و برداشت انگور با شور و شوق زیادی در این شهر برگزار می شود و نوشیدنی های متعددی با استفاده از این محصول تهیه می شود که در سرتاسر دنیا مشهور است. شراب بوردو از قرن هشتم در این منطقه تولید می شود. بخش تاریخی این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان “یک مجموعه برجسته شهری و معماری” قرن 18 قرار دارد.علاوه بر این، بناهای تاریخی و رودخانه گارون باعث جذابیت این شهر شده اند و سفر شما به بوردو را به سفری خاطره انگیز و به یادماندنی تبدیل می کنند. شهر بوردو ششمین شهر بزرگ فرانسه بعد از پاریس، مارسی، لیون، تولوز و لیل است و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در سرتاسر فرانسه محسوب می شود.پس از پاریس ، بوردو بیشترین تعداد از بناهای تاریخی حفظ شده از هر شهری در فرانسه را در اختیار دارد.

شهر بوردو
شهر بوردو

موقعیت جغرافیا

شهر بوردو نزدیک به ساحل اقیانوس اطلس اروپا ، در جنوب غربی فرانسه و در شمال منطقه آکویتین واقع شده است. در حدود 500 کیلومتری (310 مایل) جنوب غربی پاریس قرار دارد. این شهر بر روی خم رودخانه گارون ساخته شده است و به دو قسمت تقسیم می شود: ساحل سمت راست به شرق و ساحل سمت چپ در غرب. از نظر تاریخی ، ساحل سمت چپ بیشتر توسعه یافته است زیرا  امکان عبور کشتی های بازرگانی را فراهم کرده است . ساحل مناسب گارون دشتی کم ارتفاع و اغلب باتلاقی است.

اب و هوا

آب و هوا Bordeaux به عنوان آب و هوای معتدل اقیانوسی طبقه بندی می شود . بوردو در نزدیکی منطقه آب و هوایی نیمه گرمسیری مرطوب قرار دارد ،اما تابستان های آن به اندازه کافی برای آن طبقه بندی گرم نیست.

زمستان ها به دلیل وزش باد شدید در اقیانوس اطلس بسیار سرد هستند. به دلیل تأثیر خلیج بیسکای ، تابستانها گرم و طولانی هستند (دمای سطح از 21 تا 22 درجه سانتیگراد (70 تا 72 درجه فارنهایت)) است. میانگین دمای زمستان فصلی 7.1 درجه سانتیگراد (44.8 درجه فارنهایت) است ، اما زمستانهای اخیر گرمتر از میزان این بوده اند، اما بارش برف بسیار نادر است و فقط هر سه سال یک بار اتفاق می افتد.

جهت دریافت ویزای مولتیپل کانادا با ما تماس حاصل فرمایید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.