english
En

شهر لیون فرانسه

Rate this post

شهر لیون فرانسه

لیون و یا Liyon  سومین شهر بزرگ و دومین منطقه بزرگ شهری فرانسه است. این شهر در بخش شرقی و مرکزی کشور در محل تلاقی رودخانه های Rhône و  حدود 470 کیلومتری جنوب پاریس ، 320 کیلومتر  شمال مارسی و 56 کیلومتری شمال شرقی Saint-ientienne واقع شده است. . به ساکنان شهر لیون فرانسه Lyonnais گفته می شود .

لیون فرانسه
لیون فرانسه

لیون فرانسه در سال 2015 با  جمعیت 513275 سرشماری شده است . این شهرستان از جهت  آشپزی متنوع و سلیقه در غذا شناخته شده است  و به دلیل جنبه های تاریخی و معماری بخشی از آن به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است . لیون از نظر تاریخی منطقه مهمی برای تولید و بافندگی ابریشم بود. لیون نقش مهمی در تاریخ سینما ایفا کرد : جایی که آگوست و لوئیس لومیر فیلمبرداری سینما را اختراع کردند. همچنین به دلیل جشنواره  Féte des Lumières شناخته می شود ، که هر سال در 8 دسامبر آغاز می شود و چهار روز ادامه دارد وبه خاطر آن  لیون  عنوان پایتخت چراغ ها را بدست می آورد.

اقتصاد

از نظر اقتصادی ، لیون یک مرکز مهم برای بانکداری و همچنین صنایع شیمیایی ، دارویی و بیوتکنولوژی است. این شهر حاوی یک صنعت نرم افزاری قابل توجه با تمرکز ویژه بر بازی های ویدئویی است و در سال های اخیر بخش رو به رشد محلی در حال توسعه را تقویت کرده است.  لیون میزبان دفتر مرکزی بین المللی اینترپل ، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان و یورونیوز است . براساس پژوهشگاه جهانی سازی و رتبه بندی جهانی ، لیون از سال 2018 یک شهر بتا در نظر گرفته شده است . این کشور در رتبه دوم طول عمر بالای ساکنین  در سال 2019 در فرانسه  و در سطح جهانی در رتبه 40 قرار گرفت .

ترافیک

بسیاری از مشکلات ترافیک با احداث گذرگاه های موتوری در سطح شهر به علاوه سیستم بسیار مدرن مترو ، خطوط قطار TGV زیرزمینی و تراموا جدید حل شده است.

آب و هوا

لیون دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است که به دلیل میانگین دمای بالاتر در حدود 22 درجه سانتی گراد با آب و هوای اقیانوسی  هم مرز است .اما  سومین شهر بزرگ فرانسه دارای آب و هوای اقیانوسی است. متوسط ​​دما در لیون در سردترین ماه در ژانویه 3.2 درجه سانتی گراد (37.8 درجه فارنهایت) و در گرم ترین ماه جولای 22 درجه سانتی گراد (71.6 درجه سانتی گراد) است. بارش در طی سال به طور میانگین به 830 میلی متر میرسد اما ماه های فصل زمستان خشک ترین ماه سال است. بالاترین دمای ثبت شده در 13 اوت 2003 5/40 درجه سانتیگراد  بود در حالی که کمترین دمای ثبت شده در 22 دسامبر 1938 -24.6 درجه سانتیگراد بود.

جهت اخذ ویزای شینگن فوری و ویزای مولتیپل کانادا با ماهبد پرواز تماس خاصل فرمایید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.