english
En

شهر مارسی فرانسه

Rate this post

درباره شهر مارسی فرانسه بیشتر بدانید

مارسی ، یک شهر بندری در جنوب فرانسه ، از زمان تأسیس توسط یونانیان در حدود 600 سال قبل از میلاد ، تلاقی مهاجرت و تجارت بوده است. این شهرستان دارای مساحت 241 کیلومتراست .این منطقه شهری ، که گسترش بیش از 3173 کیلومتر دارد سومین شهر بزرگ در فرانسه پس  از پاریس و لیون  است.

در گذشته شهر مارسی یک مرکز مهم تجارت اروپا بود و همچنان بندر تجاری اصلی جمهوری فرانسه است. مارسی اکنون بزرگترین شهر فرانسه در سواحل مدیترانه و بزرگترین بندر برای تجارت ، حمل و نقل و کشتی های دریایی است. این شهر در سال 2013 پایتخت فرهنگ اروپا و پایتخت ورزش اروپا در سال 2017 بود. میزبان مسابقات در جام جهانی 1998 ویورو 2016 نیز بوده است .دانشگاه Aix-Marseille در مرکز شهر مارسی واقع شده است .
مارسی بعد از پاریس دومین منطقه بزرگ شهری در فرانسه است.

برای دریافت ویزای شینگن فوری  کلیک کنید

آب و هوا مارسی

این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای گرم و تابستان گرم و عمدتا خشک با زمستان های معتدل و  با بارندگی معتدل است. دسامبر ، ژانویه و فوریه سردترین ماه ها هستند که میانگین دما در حدود 12 درجه سانتیگراد (54 درجه فارنهایت) در طول روز و 4 درجه سانتی گراد (39 درجه فارنهایت) در شب است. جولای و آگوست گرم ترین ماه ها است که میانگین دما در حدود 28 تا 30 درجه سانتیگراد (82-86 درجه فارنهایت) در طول روز و 19 درجه سانتیگراد (66 درجه فارنهایت) در شب است امافرودگاه ماریانه با فاصله(35 کیلومتر (22 مایل) از مارسی در شهر نزدیک دریا متوسط ​​درجه حرارت بالا در جولای 27 درجه سانتیگراد (81 درجه فارنهایت) است.

مارسی رسماً آفتابی ترین شهر بزرگ فرانسه با بیش از 2900 ساعت آفتاب در حالی است که میانگین آفتاب در این کشور حدود 1950 ساعت است. همچنین خشک ترین شهر بزرگ با تنها 512 میلی متر سالانه (20 اینچ) بارندگی در سال است ، به ویژه به لطف Mistral ، باد خنک و خشک منشاء دره Rhône که بیشتر در زمستان و بهار رخ می دهد و عموماً آسمان صاف و آفتابی دارد. بارش برف نادر است؛ بیش از 50٪ سالها بارش برف را تجربه نمی کنند.

گرمترین دما در 26 ژوئیه 1983 در طی یک موج گرمای عالی ، 40.6 درجه سانتیگراد (105.1 درجه فارنهایت) بود ، کمترین دما در 13 فوریه 1929 در جریان یک موج سرد شدید ، 14.3 درجه سانتیگراد (6.3 درجه فارنهایت) بود.

تاریخچه شهر مارسی

مارسی مستعمره یونان حدود 600 قبل از میلاد بوده است و جمعیت آن توسط یونانیان مهاجران و Phocaea (مدرن فوچا ، ترکیه ) تشکیل میشد. با این حال ، این شهر استقلال خود را به دنبال محاصره رومی ماسولیا در 49 سال قبل از میلاد ، در طول جنگ داخلی سزار از دست داد . پس از آن فرهنگ گالو-رومی آغاز شد.

مارسی به عنوان یک شهر گالو-رومی به پیشرفت خود ادامه داد و به مرکز اولیه مسیحیت در زمان امپراتوری روم غربی تبدیل شد . این شهر موقعیت خود را به عنوان قطب اصلی تجارت دریایی حتی پس از تسخیر ویزیگوت ها در قرن 5 میلادی حفظ کرد ، این کشور در طول قرن 10 بخشی از شهرستان پروانس شد

جهت دریافت ویزای مولتیپل کانادا کلیک کنید

مارسی بخش قابل توجهی از جمعیت خود را در طاعون بزرگ مارسی در سال 1720 از دست داد ، اما جمعیت تا اواسط قرن بهبود یافته بود. در سال 1792 این شهر به کانون توجه انقلاب فرانسه تبدیل شد و اگرچه سرود ملی فرانسه در استراسبورگ متولد شد ، نخستین بار توسط داوطلبان مارسی در پاریس خوانده شد ، از این رو نامی که این جمعیت به آن دادند: La Marseillaise است .

شهر مارسی بندر قدیمی
شهر مارسی بندر قدیمی

اقتصاد شهر مارسی

مارسی یک مرکز مهم فرانسه برای تجارت و صنعت است و دارای زیرساخت های حمل و نقل عالی (جاده ها ، بندرگاه دریایی و فرودگاه) است. فرودگاه مارسی پرووانس چهارمین فرودگاه بزرگ فرانسه است. شهرمارسی نیز دومین مرکز تحقیقات فرانسه با 3000 مرکزتحقیقاتی دانشمندان و تحقیقاتی دانشگاه Aix Marseille است. از سال 2014 ، منطقه کلان شهر مارسی تولید ناخالص داخلی بالغ بر 60.3 میلیارد دلار ، یا 36127 دلار سرانه داشت است. مارسی با رتبه 86 در جهان برای کسب و کار قرار دارد.

جهانگردی و جاذبه ها

ساحل پوینت روژ

Palais du Pharo
این بندر  یک پایگاه مهم برای ورود میلیون ها نفر در هر سال است و 2.4 میلیون نفر نیزتوسط 90،100 کشتی مسافربری به این منطقه وارد می شوند.مارسی با سواحل ، تاریخ ، معماری و فرهنگ (24 موزه و 42 سالن تئاتر) یکی از پر بازدیدترین شهرها در فرانسه است و 4.1 میلیون بازدید کننده در سال 2012 داشته است.

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.