english
En

شهر نیس فرانسه

Rate this post

شهر نیس فرانسه

شهر نیس پنجمین شهر پرجمعیت فرانسه است و از موقعیت مکانی فوق العاده ای در ساحل کوت دازور یا ریوریرای فرانسه برخوردار است. این شهر یکی از مهم ترین شهرهای فرانسه است و در جنوب شرقی این کشور قرار گرفته است و با چشم انداز بی نظیری که به ساحل مدیترانه دارد یکی از شهرهای تفریحی فرانسه به شمار می رود. آب و هوای گرم نیس و سواحل زیبا و نقره فام این شهر را به یکی محبوب ترین مقاصد در فرانسه تبدیل کرده است. در طول قرن هجدهم، نیس به تفرجگاه زمستانی محبوبی برای ثروتمندان انگلیسی تبدیل شد. در واقع، نام یکی از مشهورترین بلوارهای نیس که پیاده رو انگلیسی ها نام دارد یادآور آن دوران تاریخی است.

شهر نیس فرانسه
شهر نیس فرانسه

نیس فرانسه شهری در سواحل مدیترانه ی این کشور است که در ناحیه ی پروانس آلپ کوت دازور و در جنوب شرقی فرانسه قرار گرفته است و مساحتی برابر با ۷۱ کیلومتر مربع را دارا می باشد. نیس فرانسه به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت در این کشور شناخته می شود و قبل از آن شهرهای پاریس، مارسی، لیون و تولوز قرار گرفته اند. نیس را باید یکی از زیباترین شهرهای ساحلی مدیترانه نامید و از این رو میزبان بسیاری از جشنواره‌ های بین ‌المللی است. بر اساس کاوش ‌های باستان ‌شناسی در تپه ‌های نیس، انسان ‌ها ۴۰۰ هزار سال پیش وارد این شهر شده‌ اند.

جهت دریافت ویزای شینگن فوری با ماهبد پرواز تماس حاصل فرمایید

تاریخ شهر نیس

قدمت شهر نیس فرانسه به سال 350 قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد که نام آن در اسناد یونانی نیز آمده است. تاریخ نگاران یونانی به مردم ساکن در حاشیه دریای مدیترانه نیکایا (Nikaia) می‌گفتند که امروزه به نام نیس تغییر یافته همان کلمه می‌باشد. البته برخی محققان نیز معتقدند که نیس به معنای زیبا از ریشه لاتین گرفته شده است. نیس تاریخ پُر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. شاید به خاطر تجربه و صبرش بر حوادث مختلف بتوان اذعان داشت که به حق نام این شهر ساحلی را زیبا (nice) گذاشته اند. در شهر نیس می‌توانید به جز فرهنگ فرانسوی، رَد پای ایتالیایی‌ها و انگلیسی‌ها را در جای جای شهر مشاهده کنید. تا قبل از قرن 20 میلادی، نیس به عنوان یک تفرجگاه عالی و گران قیمت برای اقشار مرفه و ثروتمند فرانسه به شمار می‌رفت. بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل انقلابی که در صنعت گردشگری و سفر پیش آمد، گردشگران عادی با سطح درآمد متوسط هم توانستند از زیبایی های شهر نیس بهره ببرند.

ویژگی های گردشگری شهری که نمی خوابد

یکی دیگر از ویژگی‌های شهر نیس فرانسه که مورد توجه گردشگران جوان نیز قرار دارد، وجود انواع تفریحات دریایی و زندگی شبانه می‌‌باشد. در شهر نیس بیشتر کلوب های شبانه و تفریحات ساحلی برنامه های مفصلی را به گردشگران ارائه می‌کنند. در واقع همان‌قدر که مردم به دنبال استفاده از تفریحات ساحلی و آفتاب خوب شهر نیس هستند، به همان میزان به سراغ تفریحات شبانه نیز می‌روند. بنابراین برای مردم ساکن در شهر نیس روز یا شب معنا ندارد و زندگی 24 ساعته جریان دارد.

جهت دریافت ویزای مولتیپل کانادا با ماهبد پرواز تماس حاصل فرمایید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.