english
En

شهر گلاسگو اسکاتلند

Rate this post

شهر گلاسگو اسکاتلند

شهر گلاسکو یا گلاسگو (به انگلیسی: Glasgow) بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند و سومین شهر پرجمعیت در پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است.
گلاسکو که در رودخانه کلاید واقع شده است ، با داشتن موزه های عالی ، گالری های هنری ، سالن های کنسرت و جشنواره  ، از یک شهر صنعتی به مرکز فرهنگی اسکاتلند تبدیل شده است. با توجه به  وجود 70 پارک و فضای باز ، نام گالیکی آن به معنای “مکان سبز دوست داشتنی” مناسب است. عاشقان موسیقی از انواع مختلف می توانند کارهای زیادی را در Glasgow ، معروف به پایتخت موسیقی اسکاتلند ، با مکانهایی مانند تئاتر رویال (خانه اپرای اسکاتلند) و سالن کنسرت (خانه ارکستر سلطنتی اسکاتلند) انجام دهند.

جهت دریافت ویزای شینگن فوری کلیک کنید

از رویدادهای مهم فرهنگی می توان به جشنواره موسیقی Celtic Connections و بازی های Gourock Highland Games اشاره کرد و همچنین یک شهر ورزشی شلوغ است که محل برگزاری دو باشگاه فوتبال  لیگ برتر و یک باشگاه راگبی است.

رابطه مهم آن با چارلز رنی مکینتاش ، بنیانگذار دانشکده هنر گلاسگو ، یکی از عوامل اصلی جنبش هنری و صنایع دستی ، از مهمترین جاذبه های گلاسکو برای گردشگران است . در ساختمانها ، موزه ها و حتی یک گورستان آثار وی و همکارانش دیده می شود.

شهر گلاسگو
شهر گلاسگو

بهترین جاذبه های شهر گلاسکو

کلیسای جامع
شاخص ترین بنای تاریخی این شهر ، کلیسای جامع گلاسکو در قرن 12 است که به نام کلیسای جامع سنت مونگو یا کرک عالی گلاسگو نیز شناخته می شود..

دانشکده هنر

بازدید از آکادمی هنر مکینتاش برای علاقه مندان به معماری زیبا ، ضروری است. این ساختمان هنر جدید در سال 1909 به اتمام رسید  و اعتبار طراح 28 ساله اش چارلز مکینتاش را تأیید کرد ، نه تنها به عنوان یک استاد در نمای بیرونی که  یادآور قلعه های اسکاتلند است همچنین به عنوان یک طراح داخلی عالی نیز است.
گالری و موزه هنر کلوینروو
مکانی جالب و سرگرم کننده  که اکنون تقریباً به طور کامل در اختیار عابران پیاده قرار گرفته است ، بیش از 1.5 مایل طول دارد و بزرگترین فروشگاه های شهر را ارائه می دهد.

این موزه در سال 1901 افتتاح شد و مجموعه ای زیبا از نقاشی های بریتانیایی و قاره ای را شامل می شود ، از جمله سنگ های قیمتی مانند پرتره ون گوگ از الكساندر رید ، مجموعه دار هنر گلاسكووی ، و مسیح صلیب مقدس جان سالوادور دالی .

میدان جورج و منطقه بازرگانان

در قلب مرکز تاریخی ویکتوریا در شهر گلاسگو ، میدان جورج با 12 مجسمه از افراد مشهور مرتبط با این شهر از جمله رابی برنز ، والتر اسکات و ملکه ویکتوریا قرار دارد. انتهای شرقی میدان تحت سلطه تاون هال و برج 230 فوت آن در سال 1890 تکمیل شده است ، در حالی که خانه بازرگانی مقر قدیمی ترین اتاق بازرگانی انگلیس است که در سال 1605 تاسیس شده است.

 دانشگاه گلاسگو: موزه و گالری هنری شکارچیان

دانشگاه شهر گلاسکو مربوط به سال 1451 است و دومین مدرسه قدیمی آموزش عالی در اسکاتلند است. این دانشگاه در طول قرن ها معلمان برجسته بسیاری را به کار گرفته است ، از جمله جیمز وات. آدام اسمیت و “پدر جراحی با مواد ضد عفونی کننده” ، جوزف لیستر.این نمایشگاه دائمی در مرکز بازدید کنندگان در خیابان دانشگاه ، جزئیات بیشتری را در مورد اکتشافات مهم انجام شده توسط این دانشمندان و سایر دانشمندان نشان می دهد.

ویلیام هانتر ، پزشک گلاسوکی قرن هجدهم ، دانشمند مشهور دیگری که با این دانشگاه ارتباط داشت ، مجموعه قطعات تشریحی ، سکه ها و اشیا هنری خود را وصیت کرد تا موزه شکارچیان را تشکیل دهد. این موزه هم اکنون شامل مجموعه هایی از گروه های مردم نگاری ، جانورشناسی ، زمین شناسی و باستان شناسی ، از جمله یافته های بسیاری از سرزمین های رومی است. آثار هنری به نمایش درآمده شامل آثاری از روبنس ، رامبراند و رینولدز است .

موزه رودخانه و کشتی
موزه فوق مدرن و برنده جایزه گلاسگو در ریورساید شامل بسیاری از نمایشگاه های موزه حمل و نقل سابق شهر از جمله کشتی های نمونه ، لوکوموتیو ، تراموا ، ماشین های قدیمی و کالسکه های اسب ران است. اکثریت آنها  در گلاسگو ساخته شده اند.

مرکز علمی شهر گلاسکو
مرکز علمی گلاسگو راهی عالی برای گذران اوقات با هم است. این جاذبه محبوب در منطقه ساحلی و نزدیک موزه ریورساید واقع شده است و در ساختمانی کاملاً چشم نواز و پوشیده از تیتانیوم به شکل بدنه کشتی واقع شده و سرگرم کننده و تفریحی بی پایان است.

این مجموعه شامل نمایشگاه های برجسته مانند سلامت انسان ، فناوری و اصول کلی علمی ، همراه با انواع ایستگاه های آزمایشگاهی است که در آن بچه ها می توانند چند دانش عملی را بر اساس دانش جدید خود کسب کنند.

جهت دریافت ویزای مولتی پل کانادا کلیک کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.