english
En
4.2/5 - (4 امتیاز)

ویزای مولتیپل کانادا

اخذ ویزای مولتیپل کانادا

دولت کانادا قصد دارد در یک بازه زمانی مشخص، کانادا را از لحاظ قدرت اقتصادی به یکی از 3 کشور برتر جهان مبدل نماید و در کنار امریکا و چین قرار بگیرد. در این راستا وزیر مهاجرت ، پناهندگی و شهروندی کانادا ، جذب مهاجران را به نفع کشور کانادا می داند چرا که مهاجران باعث می شوند کانادا در عرصه اقتصاد جهانی ، در صدر بازار رقابتی قرار گیرد. به گفته وی کانادا قصد دارد در سالهای 2019 تا 2021 به ترتیب 330800 نفر و 340000 نفر و 350000 نفر ( یعنی جمعا” حدود یک میلیون نفر در 3 سال ) ، مهاجر از نقاط مختلف جهان جذب کند.

متقاضیان مهاجرت( ویزای مولتیپل کانادا ) بهتر است بدانند نایاگرا فالز ، تورنتو ، اتاوا ، مونترال و شهر کبک از شهر های محبوب کشور کاناداست.

ویزای-مولتی-کانادا

سوالات متداولی که در این مقاله به آنها پاسخ داده می شوند:

1 -بهترین نوع ویزای کانادا کدام است ؟

2 -چرا ویزای مولتیپل , ۵ ساله است ؟

3 –آیا داشتن شغل با ویزای مولتی کانادا امکانپذیر است ؟

4 -چگونگی تبدیل اقامت مولتی به دايم ؟

5 -مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای مولتی پل کانادا ؟

 

ویزای مولتی پل توریستی کانادا

برای مهاجران یکی از بهترین نوع ویزا همین ویزای مولتیپل کانادا است.
نوعی ویزاست که متقاضی می تواند با دریافت آن ، 5 سال با تردد بدون محدودیت بصورت توریستی مجاز به ورود و خروج از کانادا باشد.
ویزای مولتیپل کانادا ،به دلیل توریستی بودن آن ، مسافر نمی تواند بصورت رسمی در این کشور شغل داشته و یا استخدام شود.
بسیاری از مهاجران با داشتن این ویزا ، هم اکنون در کانادا بصورت غیررسمی در بازار کار مشغول هستند که به این نوع اشتغال ،
کار سیاه می گویند و در کانادا به آن کار نقدی (cash) می گویند و این بدان جهت است که حقوق این افراد بصورت پول نقد پرداخت می شود.
معمولا” هم بصورت روزانه با آنها تسویه حساب می شود

ویزای مولتی کانادا
ویزای مولتیپل کانادا

توضیح ضروری درباره ویزای مولتیپل کانادا

برای رسیدن به اقامت در کشور کانادا با این ویزا معمولا” به 2 طریق عمل می کنند :

1- مسافر با اجاره سوییت و انجام زندگی با کار سیاه و درآمدزایی، حداقل 2 سال از 5 سال را بگذراند. در صورتی که در این 2 سال زندگی ، هیچگونه تخلفی برای وی به ثبت نرسیده باشد و یا کار سیاه مسافر فاش نشده باشد ، می تواند تقاضای اقامت دائم را ارائه نموده که پس از بررسی ها در کمسیون ویژه ، و در صورت بهره مند بودن مسافر از امتیازاتی که مد نظر کمسیون است ، اقامت کانادا به متقاضی داده خواهد شد.

تخلفاتی نظیر رانندگی با مستی ، تخلفات راهنمایی و رانندگی ، هنجار شکنی های اجتماعی و … می تواند متقاضی را از رسیدن به هدف خود دور نماید و یا اصطلاحا” ممکن است در لیست سیاه قرار بدهد. گاهی فریاد کشیدن بر سر شهروند دیگر، یا کتک زدن فرزند، موجب گزارش به پلیس شده و در نهایت ثبت در لیست تخلفات فرد می شود. اینگونه تخلفات حتی با پرداخت جریمه هم پاک شدنی نیست. مهاجران ایرانی باید بدانند که احترام به قوانین کشور کانادا از نان شب واجبتر است وگرنه اقامت دست نیافتنی خواهد شد.

یاد آور می شویم که برای زندگی در این روش ( ویزای توریستی 5 ساله) مسافر حتما میبایست هر 6 ماه یکبار از کانادا خارج و مجددا ورود نماید و این به این جهت است که ویزا توریستی است و طبیعتا باید مانند یک توریست عمل نمود.
برای همین است که کار بصورت رسمی توسط توریست تخلف ثبت می شود.

2- چنانچه مسافر به محض ورود به کشور کانادا تقاضای پناهندگی نماید و با ارائه ادله بتواند موفق به پناهندگی شود ، در اینصورت دولت کانادا حمایت هایی را به انجام می رساند و با پرداخت حقوق و امتیازات و آموزشهای مختلف، این روند را تا زمان مستحکم شدن وضعیت پناهنده ادامه می دهد.

امتیازات داشتن ویزای مولتی پل کانادا 5 ساله

لازم به توضیح است که چنانچه گذرنامه متقاضی بعنوان مثال 3 سال تا تاریخ انقضای آن باقی مانده باشد ، این ویزا 5 ساله صادر نمی شود بلکه تا تاریخ مهلت انقضای گذرنامه ، ویزا صادر میشود. پس بهتر است چنانچه مدت زیادی به پایان اعتبار گذرنامه تان باقی نمانده است ، اقدام به تعویض یا تمدید آن نمایید. در صورت دریافت ویزای 5ساله کانادا، شما دارای امتیازات زیادی شده اید. چراکه به یکی از ویزاهای طلایی و درجه یک جهان دست یافته اید. مثلا” با این ویزا شما میتوانید حداقل به بیش از 100 کشور جهان براحتی و بدون اخذ ویزا سفر کنید. چرا که یکی از معتبرترین ویزاها ، گذرنامه شما را تزیین کرده است.

 

نکته: به دلیل اینکه پاسپورت در ایران ۵ ساله صادر میشود ویزای مولتیپل حداکثر ۵ ساله میباشد. کشورهایی مانند چین یا مکزیک که پاسپورت ۱۰ ساله دارند ویزای مولتی برای آن ها نیز ۱۰ ساله صادر میشود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا

1 – به دلیل ۵ ساله بودن ویزای مولتی کانادا اصل پاسپورت با  اعتبار کافی برای ویزای 5 ساله (با اعتبار کمتر مدت زمان اعتبار ویزای شما کاهش می یابد). ارائه پاسپورت های قدیمی دارای لیبل ویزا نیز کمک زیادی به شما خواهد کرد.

2 – عکس پرسنلی 4.5 * 3.5 با پس زمینه سفید

3 – شناسنامه

4 – تکمیل فرم فردی و خانوداگی برای هر فرد , (برای راحتی شما ما این فرم را فارسی دراختیار شما قرار میدهیم)

5 – برای زوجین ,ارایه سند ازدواج لازم است (اگر با هم سفر میکنید)

  • اصل و کپی سند ازدواج به همراه ترجمه رسمی
  • گواهی اشتغال به کار همسر به همراه ترجمه رسمی
  • اصل بیمه همسر متقاضی به همراه ترجمه رسمی

 

6– داشتن گواهی اشتغال به تحصیل برای فرزندان(اگر با فرزند با فرزندان خود سفر میکنید ).

7 – ارائه گواهی مالی : گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی و مهر شعبه بین المللی به همراه پرینت گردش حساب شما که میزان درآمد شما را نشان دهد.(حداکثر اعتبار تمکن و گردش یک ماه خواهد بود).

8 – داشتن سند ملکی، گواهی سپرده های بلند مدت شما، داشتن اوراق خرید سهام و یا سند اتومبیل نیز باید در پرونده شما برای کمک بیشتر وجود داشته باشد.

9 – ارائه دعوتنامه معتبر از کانادا . اگر ندارید باید رزرو هتل در کانادا برای مدت اقامتی که در فرم ها و برنامه سفر اعلام می کنید را ارائه کنید.

10 – اگر فرزند فقط با یکی از والدین سفر می کند، در این صورت باید رضایت نامه محضری از سوی والدینی که در سفر شما را همراهی نمی کند ارائه شود.

11 –مدارک شغلی کارمندان: شخص باید گواهی اشتغال به کار معتبر به همراه حکم کارگزینی و فیش حقوقی دوماه آخر به همراه سابقه حداقل 3 ماه آخر را ارائه کند.

12 – مدارک شغلی کارفرمایان: ارائه مدارک شرکت شامل آگهی تاسیس، آگهی تغییرات، روزنامه های رسمی ، واریزی لیست بیمه کارکنان دوماه آخر به همراه فیش واریزی مالیات شرکت.

13 – مدارک شغلی مشاغل آزاد: افراد دارای مشاغل آزاد به دلیل تنوع در نوع فعالیت به مدارک متفاوت و مختلفی نیاز دارند از این جهت برای کسب اطلاعات بهتر از به صورت حضوری با مشاوران ما تماس داشته باشید تا شما را بر اساس شغلی که مشغولید راهنمایی کنند.

14 – ارائه برنامه سفر و مدت زمان سفر به همراه رزرو بلیط هواپیما با تاریخ رفت و برگشت.

 

انواع روشهای اخذ ویزای مولتیپل کانادا

1- درخواست آنلاین از طریق سیستم IRCC:
  • ثبت نام و ایجاد حساب در سیستم IRCC (مرکز مهاجرت و تابعیت کانادا).
  • پر کردن فرم مجازی درخواست و ارسال مدارک مورد نیاز، شامل اطلاعات شخصی، سوابق تحصیلی و شغلی، اطلاعات خانوادگی و…
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا و سایر هزینه‌ها.
  • بررسی مدارک توسط مقامات مهاجرتی.
  • تصمیم‌گیری در مورد صدور یا عدم صدور ویزا.
 
2-درخواست از طریق سفارت یا کنسولگری کانادا:
  • مراجعه به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور شما (از آن‌جایی که سفارت کانادا هیچ‌گونه فعالیتی در ایران ندارد، متقاضیان ایرانی میبایست برای درخواست ویزای مولتی کانادا به کنسولگری کانادا در هر یک از کشورهای همسایه نظیر ترکیه، امارات و ارمنستان مراجعه نمایند)
  • درخواست فرم‌های مورد نیاز و ارسال مدارک به دفتر مهاجرت.
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا و سایر هزینه‌ها.
  • بررسی مدارک و انجام مصاحبه‌های لازم توسط مقامات مهاجرتی.
  • تصمیم‌گیری در مورد صدور یا عدم صدور ویزا.
3- استفاده از خدمات وکیل یا مشاور مهاجرتی:
  • استفاده از خدمات یک وکیل یا مشاور مهاجرتی با تجربه در اخذ ویزاهای مولتیپل.
  • راهنمایی در تهیه مدارک، پر کردن فرم‌ها و انجام مراحل مربوط به درخواست ویزا.
  • ارائه مشاوره در مورد استراتژی‌ها و راهکارهای بهینه برای موفقیت در درخواست ویزا.

تذکر: همیشه به‌روز بودن اطلاعات و راهنمایی‌های مربوط به ویزای مولتیپل مهم است، زیرا قوانین و الزامات ممکن است تغییر کنند. بهتر است از منابع رسمی مهاجرت کانادا و سایت مرکز مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC) استفاده کنید و در صورت نیاز  می توانید با کارشناسان مجرب ماهبد پرواز مشورت کنید

ویزا توریستی کانادا

چگونه برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا به صورت آنلاین اقدام کنید

ابتدا ثبت‌نام در سایت رسمی کانادا (https://www.canada.ca) تکمیل  فرم‌ها و سوالات آنلاین که به برای تشکیل پرونده برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا به آن‌ها نیاز است. مدارک مورد نیاز(از قبل مدارک را اماده کرده باشید)جهت دریافت ویزای مولتی کانادا را بر روی سایت آپلود کنید. هزینه بررسی پرونده و انگشت‌نگاری برای اخذ ویزای مولتی کانادا را به صورت آنلاین پرداخت کنید. مراحل تشکیل پرونده را به اتمام برسانید و منتظر دریافت نامه انگشت‌نگاری باشید.

بعد از 24 ساعت از تشکیل پرونده آنلاین برای ویزای مولتی کانادا نامه‌ای دریافت  میکنید که شما را برای انگشت‌نگاری و عکس‌برداری به یکی از دفاتر وک ( (VAC) کانادا ارجاع داده است. پس از دریافت این نامه باید آن را پرینت بگیرید و حداکثر ظرف مدت 30 روز به دفتر وک تعیین شده مراجعه کنید. برای اطلاع از چگونگی دریافت وقت ملاقات، مقاله گرفتن وقت سفارت کانادا را بخوانید. پس از انجام انگشت‌نگاری و گرفتن عکس در یکی از دفاتر وک کانادا ، پرونده شما بررسی می‌شود و پس از مدتی نتیجه آن به شما گزارش خواهد شد.

در صورتی که درخواست ویزای مولتی شما مورد موافقت قرار گیرد، از شما درخواست می‌شود که پاسپورت خود را به منظور صدور و الصاق ویزا توریستی کانادا به دفاتر وک تحویل دهید. در صورتی که درخواست صدور ویزای شما مورد قبول واقع نشود و یا اصطلاحا ریجکت شود، باید مجددا به منظور اصلاح مدارک و رفع مشکلات اقدام نمایید.

مراحل تشکیل پرونده کاغذی به منظور دریافت ویزای توریستی کانادا

  1. دریافت وقت ملاقات از دفاتر وک کانادا
  2. مراجعه به دفتر وک مورد نظر و تکمیل نمودن فرم‌های مربوط
  3. ارائه مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده و پرداخت هزینه‌های صدور ویزای مولتی کانادا
  4. انگشت‌نگاری و گرفتن عکس در دفتر وک مربوطه.
  5. منتظر اعلام نتیجه پرونده بمانید.
پرونده کاغذی به منظور دریافت ویزای توریستی کانادا

شهروندان چه کشورهایی ملزم به اخذ ویزای کانادا هستند؟

متقاضیان وروود به کانادا چنانچه تابعیت کشورهای زیر را داشته باشند نیاز به اخذ ویزای کانادا می باشند.

افغانستانبوتسواناکاستاریکاجورجیا
آلبانیبرزیلکوباغنا
الجزایربلغارستانجیبوتیگرنادا
آنگولابورکینافاسودومینیکاگواتمالا
آنتیگوا و باربودابوروندیجمهوری دومینیکنگینه
آرژانتینکامبوجتیمور شرقیگینه بیسائو
ارمنستانکامروناکوادورگویان
آذربایجانکیپ وردمصرهائیتی
بنگلادشجمهوری آفریقای مرکزیالسالوادورهندوراس
بلاروسچادگینه استواییهند
بلیزشیلیاریترهاندونزی
بنینچیناتیوپیایران
بوتانکلمبیافیجیعراق
بولیویکومورگابناسرائيل
بوسنی و هرزگوینکنگوگامبیاساحل عاج
میانمار (برمه)عمانفیلیپینسنت وینسنت و گرنادینها
ناميبياپاکستانقطرسائو تامه و پرینسیپ
نائوروپالائورومانیعربستان سعودی
نپالفلسطینروسیهسنگال
نیکاراگوئهپاناماروانداصربستان
نیجرپاراگوئهسنت لوسیاسودان
نیجریهپروسنت کیتس و نوویسسوازیلند
ترینیداد و توباگوتونسترکیهترکمنستان
ازبکستانواناتوونزوئلاویتنام
جامائیکامالزیاردنمالاوی
قزاقستانماداگاسکارکنیامولداوی
کیریباتیمغولستانکره شمالیمونته نگرو
قرقیزستانمیکرونزیلائوسموریس
لبنانموریتانیلسوتوجزایر مارشال
کوزوومراکشکویتمقدونیه
لیبریامالیلیبیجزایر مالدیو
ماکائوموزامبیکسیشلسیرا لئون
سومالیتایوانآفریقای جنوبیتاجیکستان
سودان جنوبیتانزانیاسری لانکاتایلند
تونگاسوریهاوکراینتووالو
سوریناماروگوئهیمنزامبیا

ثبت اطلاعات بیومتریک در چه کشورهایی اجباری است؟

کلمبیاکنگوسومالیبنگلادش
هائیتیاریترهسودان جنوبیبرمه (میانمار)
جامائیکالیبیسودانکامبوج
آلبانینیجریهتونسمصر
الجزایرعربستان سعودیافغانستانایران
عراقاردنلائوسلبنان
پاکستانسری لانکاسوریهویتنام
یمنفلسطینی  

چه کشورهایی معاف از اخذ ویزای کانادا خواهند بود؟

آندوراجزایر ویرجین انگلیسشیلیفرانسه
آنگولابریتانیاقبرسآلمان
استرالیابرونئیکرواسیجبل الطارق
اتریشبلغارستانجمهوری چکیونان
باهاماجزایر کیمندانمارکهنگ کنگ
باربادوسجزایر فالکلنداستونیمجارستان
بلژیکفنلاندایرلندایسلند
برمودااسرائيلایتالیاژاپن
کره جنوبیلتونیلیختن اشتاینلیتوانی
لوکزامبورگمالتمکزیکموناکو
مونتسراتهلندنروژنیوزلند
پاپوا گینه نولهستان پرتغالرومانی
سنت هلناسنت کیتز و نوویسساموآسان مارینو
اسلوونیسنگاپوراسلواکیسوئیس
امارات متحده عربیانگلستانایالات متحدهجزایر تورکس و کایکوس
جزایرسوئدجزایر سلیمان

آژانس هواپیمایی ماهبُد پرواز با بیش از 20 سال تجربه ، با دارا بدون تیمی مجرب و با سابقه در تورنتو کانادا ، با ضریب دقت و کیفیت بالا و رفع نواقص پرونده ها بصورت قانونی می تواند وکیل مناسبی برای متقاضیان ویزاهای توریستی 5 ساله و یا ویزای تحصیلی کانادا باشد.
توجه داشته باشیم امروزه با تبلیغات فریبنده برخی دفاتر و اشخاص غیر مجاز دلباخته شعارها و وعده ها نشویم و قبل از هر اقدامی با تحقیق و تفکر گام برداریم تا سودجویان را به اهداف سیاهشان نزدیک نکرده و موجبات ناراحتی خانواده را مهیا نکنیم.

مدت زمان دریافت ویزای مولتیپل کانادا

از زمان اقدام به انعقاد قرارداد تا زمان ورود به سفارت جهت انگشت نگاری بسته به میزان کار روی پرونده ها و رفع مشکلات و نواقص آنها ؛
حدود 2 تا 3 ماه زمان نیاز است . از زمان انگشت نگاری نیز بین یکهفته تا یکماه و در برخی موارد تا 3 ماه جواب تقاضا ارسال می گردد.

نکات ضروری برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا

کانادا برای صدور ویزا به متقاضیان ، وضعیت مالی متقاضی را مورد بررسی قرار می دهد . پس بهتر است از زمانیکه تصمیم به شروع کار می گیریم با حساب بانکی خود بخوبی کار کنیم و تراکنش های قوی در صورتحساب 3 ماهه خود نشان دهیم. ضمن آنکه زمانیکه نامه تمکن مالی را از بانک اخذ می کنیم تا به سفارت ارائه نماییم حتما” بیشترین توان خود را برای بالا نشان دادن مانده حساب لحاظ کنیم . یادمان باشد کانادا به متقاضیان اصطلاحا” پولدار بهتر نرمش نشان میدهد. نکته مهم دیگری که بایستی هر متقاضی ویزای مولتیپل کانادا در نظر داشته باشد اینست که کانادا به متقاضیانی که در پاسپورت آنها هیچ سفری ثبت نشده و یا سفرهای کمی داشته باشند به سختی ویزا صادر میکند. مگر فرد متقاضی دارای امتیازاتی ویژه باشد تا این مهم را ندیده بگیرند.

توجه : در صورتیکه متقاضی اقدام به درخواست ویزای کانادا نماید و پس از گذشت پروسه، جواب منفی باشد، بهتر است بدانید که باز هم می توان با انجام راهکارهای کارآمد ، ضعف کار را طی گزارش 40 صفحه ای از سفارت کانادا دریافت نمود و تحت بررسی قرار داد و مجددا” شانس صدور ویزا را دنبال کرد . البته چنانچه وکیلتان مسلط و با تجربه باشد. وکلای مهاجرتی ماهبدپرواز  قادر خواهند بود،با رفع نواقص در مدارکتان بصورت قانونی و بالا بردن کیفیت پرونده، شانس صدور ویزا را به حداکثر برسانند.

ویزای مولتیپل کانادا

خدمات ویژه مربوط به ویزای کانادا در ماهبد پرواز

1 – مشاوره و سپس بررسی دقیق شرایط، مدارک و مستندات متقاضی.

2 – اعمال نظر وکیل مجرب در نحوه اقدام متناسب با محتوای پرونده.

3 – اقدام به اخذ دعوتنامه معتبر متناسب با دلیل سفر.

4 – نوتاری پابلیک و رسمی‌شدن دعوتنامه در کانادا

5 – تکمیل فرمهای اطلاعات مورد نیاز جهت ویزا

6 – ایجاد حساب کاربری برای متقاضی در سایت سفارت

7 – رزرو پرواز رفت و برگشت کانادا

8 – رزرو هتل در کانادا

9 – تنظیم کاور لتر مناسب با پرونده

10 – پرداخت کلیه هزینه‌های سابمیت و انگشت‌نگاری

11 – انجام اپلای توسط تیمی از وکلای حرفه‌ای

12 – صدور برگه بایوتریک و زمان انگشت‌نگاری

13 – پیگیری و دریافت پاسخ ویزا

14 – پیکاپ پاسپورت پس از صدور ویزا

15 – انجام خدمات مسافرت پس از ورود به خاک کانادا توسط کادر با تجربه ضمن استقبال در فرودگاه

تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.