english
En
اشتراک
تور تفلیس

تور تفلیس

قیمت
5/290/000
برای انتخاب تور نیاز به مشاوره دارید؟‌‌
۲۴ ساعته ۷ روز هفته همراه شما هستیم‌
اطلاعات تور
زمان حرکت
زمستان 1400
تعداد روز
4
تعداد شب
3
قیمت
5/290/000
خدمات تور
پروازرفت و برگشت -ترانسفر فرودگاهی -لیدرفارسی زبان -بیمه مسافرتی - اقامت در هتل 3*به همراه صبحانه

ثبت سفارش تور

شبکه های اجتماعی ماهبدپرواز

توضیحات تور

شهر تلفیس در کشور گرجستان بعد از باتومی دیگر شهر توریستی است، که سالانه مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند. شهر تفلیس، پایتخت گرجستان است و همینطور یکی از باستانی ترین شهرهای دنیا هم به شمار می شود. این شهر یکی از مناطق بی نظیر گردشگری می باشد که تا چندی پیش برای مقاصد گردشگری کاملاً ناشناس بود. شاید دلیل بی نظیر بودن این شهر تاریخ و سرگذشت های گوناگونی است که در آن وجود داشته است و بر سبک معماری و بناهایی این شهر تاثیر خود را گذاشته است. از همین رو ما در این مطلب می خواهیم به برخی از جاذبه های شهر تفلیس که سبب شهرت این شهر گرجی شده نیز اشاره کنیم تا در طول حتما از آنها بازدید کنید.

جاذبه های شهر تفلیس:

1-خیابان روستاولی | Rustaveli street
در این شهر گرجی، خیابان هایی با منظره ی مدرن اروپایی در مقابل خیابان های باریک و پیچ در پیچ قرار دارد که سبب شده، توریست هایی که به این شهر می آیند علاقه به پیاده روی در خیابان های این شهر داشته باشند. یکی از اصلی ترین خیابان های این شهر خیابان روستاولی است. در سرتاسر این خیابان همانند ولیعصر خودمان انواع فروشگاه، کافه و رستوران وجود دارد و همچنین موزه و بسیاری از ساختمان های دولتی، عمومی، فرهنگی و مراکز تجاری را می توانید با قدم زدم در سراسر این خیابان مشاهده کنید. پارلمان قدیم گرجستان، کلیسای کاشوتی، مرکز اپرای تفلیس، تئاتر باله، آکادمی تئاتر روستاولی، موزه روستاولی و آکادمی علوم گرجستان، همگی در این خیابان قرار دارند.

2-حمام های حرارتی در آبانتوبانی | Tbilisi Sulphur Baths
در این منطقه حمام هایی در ارتفاع جاده ابریشم وجود دارند که از شهرت ویژه ای در این شهر برخوردار هستند. این حمام ها در زمان امپراطوری روسیه چهرهای مشهوری همچون پوشکین و دوماس را در خود دیده اند. در آن زمان حدود ۶۳ حمام در این منطقه وجود داشته که اکنون تنها ۵ حمام با سطوح مختلف قابل مشاهده است. قدمت این حمام ها نیز به ۱۵۰۰ ساله پیش بر می گردد. نکته جالبی که وجود دارد این است که شما می توانید از هر دو حمام عمومی و یا محلی لذت ببرید و یا می توانید با صرف هزینه اندکی بیشتر حمام خصوصی خود را داشته باشید. این منطقه حمام ها به راحتی از طریق قسمت جنوبی پل متخی قابل پیدا کردن است که دارای تعداد متعددی حمام کوچک می باشد.

3-شهر قدیمی تفلیس | Tbilisi old town
در پایتخت کشور گرجستان، شهری قدیمی وجود دارد که ندیدن آن خالی از لطف است. با توجه به این که این شهر ۲۹ بار تخریب شده و مجددا مورد ساخت و بازسازی قرار گرفته اما حال و هوای قدیمی و باستانی در آن حفظ شده است. عمدتا کوچه های این شهر باریک و خانه های بزرگ کج در آن ها ساخته شده است. این قسمت از شهر، مکانی ایده آل برای تجربه طعم تاریخ کشور گرجستان است.

4-مجسمه مادر تفلیس | Tbilisi mother statue
مجسمه ای بسیار معروف در شهر تفلیس به نام مجسمه ی مادر وجود دراد که به نوعی امضای شهر تفلیس است. این مجسمه که به آن کارتلیس یا ددا هم گفته می شود در خارج از مرکز شهر تفلیس قرار دارد و در بالای تپه ی سولولاکی قرار گرفته است. حتما وقتی به این شهر رفتید عکسی به یادگار با این مجسمه بگیرید.

5-قلعه ناریکالا | Narikala Fortress
قلعه ای دیدنی در کوه مقدس متاتسمیندا (Mtatsminda) قرار دارد که نام آن قلعه ناریکالا است. این قلعه از معروف ترین قلعه های شهر تفلیس است و همین طور یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی در این شهر گرجی به شما می رود. مردم این شهر قلعه نارین را “قلب و روح تفلیس ” می دانند. جالب است بدانید که این قعله در قرن ۴ ام میلادی با عنوان Shuris-tsikhe در تفلیس شهرت داشته است، اما پس از گذشت مدتی مغول ها نام این قلعه را به (قلعه ناریکالا) Narikala Fortress تغییر دادند. پیشنهاد می کنیم کفشهای پیاده وری خود را بپوشید و از این قلعه صعود نمائید، مناظری که در طول مسیر مشاهده می کنید، ارزشش دیدن را حتما دارد. اطمینان پیدا کنید که در اطراف قلعه و کلیسای ارتدکس واقع در داخل راه می روید.

6-کلیسای سامبا | Cathedral of Sameba
ساختمانی با شکوه که بنای کلیسای سامه با است در بالای تپه سنت الیاس قرار دارد و همچنین به نوعی در قلب شهر تفلیس واقع می باشد. این کلیسای باشکوه قابلیت این را دارد که به طور همزمان ۱۵ هزار نفر بازدید کننده را به طور یکجا در خود جای دهد. این کلیسا بزرگترین کلیسای موجود در گرجستان است .

7-خانه اپرای پالیاشویلی
این خانه اپرا مربوط به جشنواره ملی گرجستان و شرکتهای بزرگ اپرا می باشد. با اینکه این ساختمان در کشور کوچکی همانند گرجستان تاسیس شده اما یکی از اصلی ترین اپراها در دنیاست. معماری این ساختمان اگرچه مدرن است اما اینکه گرجستان چگونه پلی میان آسیا، خاورمیانه و اروپای غربی و شرقی است را نشان می دهد.

8-خوردن خینکالی و خاچاپوری
این دو غذا از محبوب ترین غذاهای گرجی است که در هر گوشه از شهر تفلیس که بروید می توانید آن را پیدا کنید و در بین توریست ها بسیار این دو غذا محبوب است.خاچاپوری نوعی نان است که با پنیر ایمرتی یا سولگونی پر شده است و خینکالی نیز نوعی خمیر است که در آن گوشت و ادویه می ریزند و سرخ می کنند. این دو غذا را حتما پیشنهاد می کنیم در سفر به تفلیس میل کنید.

راه های ارتباطی با کارشناسان فروش

سوالات متداول
آیا استاندارد هتل‌های هم ستاره در کشورهای مختلف یکسان است؟

خیر. چنانچه قصد انتخاب هتل مورد نظرتان در تور خارجی را دارید بهتر است بدانید استاندارد هتل‌های ۵ ستاره در دوبی با ۵ ستاره در ارمنستان یا مثلا مالدیو متفاوت است و هر کدام از این کشورها استاندارد تعریف شده در صنعت هتل‌داری خود را دارند.
یا اگر برای تور استانبول خود، هتل ۳ ستاره را انتخاب می‌کنید بدانید برخی از هتل‌های ۳ ستاره در این شهر حتی ارزش یک شب ماندن را هم ندارند.
برای جلوگیری از خطای محاسباتی در انتخاب هتل در شهر یا کشور مورد نظر خود، بهترین مرجع سایت بوکینگ هتل است که می توانید ضمن اطلاع از کیفیت و خدمات هتلها، از نظرات‌ دیگران نیز بهره ببرید.
روش دیگر اینست که اگر قبلآ از هتلی رضایت داشته اید، آنرا به اطلاع کانتر فروش برسانید تا بر اساس ملاک رضایت مندی شما، هتل نزدیک به معیارتان معرفی شود.

داروهای ممنوعه برای سفر به امارات کدامند؟

بر اساس بخشنامه رسمی وزارت بهداشت امارات، سالهاست که ورود ۳۷۴ نوع دارو به امارات همراه مسافر ممنوع بوده و عدم رعایت آن می‌تواند موجب مجازات‌هایی نظیر جرایم نقدی و یا حبس در پی داشته باشد.
اصلی ترین داروهای ممنوعه شامل کلیه داروهایی است که کدئین و مورفین و مخدر در آنها وجود داشته و یا بنوعی آرامبخش یا خواب آور شناخته می شوند.

لیست دارو های غیر مجاز

الزامات پزشکی برای بانوان باردار در سفرهای هوایی چیست و عمومآ چه محدودیت‌ها و شرایطی برای این عده از مسافران وجود دارد؟

بارداری تک قلویی

مادر تا پایان هفته ۳۶ بارداری نیاز به مجوز پزشک هوایی ندارد. اما ارائه مدرک معتبر پزشکی با مهر پزشک متخصص زنان و زایمان که  سن بارداری و تاریخ زایمان با ، الزامی است.

برای بررسی دقیق این موضوع میتونید به صفحه الزامات پزشکی دوران باراری مراجعه کنید.

نکات قابل توجه و مهم برای مسافران در سفرهای هوایی داخلی و خارجی که عدم آشنایی با آنها می تواند تولید مشکل و دردسر نماید کدامند؟

مسافر محترم : توسعه می‌شود پیش از سفر گول از کلیه صفحات گذرنامه ، ویزا ، بلیط و مدارک شناسایی مهم خود و همراهانتان یک سری کپی گرفته و یا تصویر آن را در تلفن همراه خود و همسفران خود ذخیره کرده و همراه داشته باشید.این موضوع می‌تواند در صورت مفقود شدن مدارک ، از مشکلات بعدی‌تان بخواهد.مطالعه کامل این موضوع.

برای سفرهای خارجی، حداقل مدت اعتبار گذرنامه چقدر بایستی باشد؟

برای سفرهای خارجی، مهلت باقیمانده تا تاریخ انقضای گذرنامه الزاما باید ۷ ماه کامل باشد. در غیر اینصورت در کشور مبدأ یا مقصد از ورود یا خروج مسافر جلوگیری خواهد شد که هزینه‌های کنسلی سفر را برای مسافر در بر خواهد داشت.

تورهای مشابه
تور کوالالامپور + سنگاپور نوروز 1403

تور کوالالامپور + سنگاپور نوروز 1403

تور کوالالامپور + سنگاپور نوروز 1403 کوالالامپور کجاست؟ شهر کوالالامپور واقع در ايالت سلانگ...
تور سوئیس + فرانسه نوروز 1403

تور سوئیس + فرانسه نوروز 1403

تور سوئیس + فرانسه نوروز 1403   سوئیس کجاست؟ کشور سوئیس یک جمهوری فدرال در اروپا است. موقعی...
تور بارسلون + لیسبون نوروز 1403

تور بارسلون + لیسبون نوروز 1403

تور بارسلون + لیسبون نوروز 1403   لیسبون کجاست؟ لیسبون (به پرتغالی: Lisboa) پایتخت و بزرگ...
تور عمان ( مسقط) نوروز 1403

تور مسقط نوروز 1403

تور مسقط نوروز 1403 آشنایی با شهر مسقط یکی از شهرهای کشور عمان، مسقط نام دارد. این شهر پایتخت نیز...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.