english
En
اشتراک

تور باکو (زمینی)

برای انتخاب تور نیاز به مشاوره دارید؟‌‌
۲۴ ساعته ۷ روز هفته همراه شما هستیم‌
اطلاعات تور
زمان حرکت
در حال به روز رسانی
تعداد روز
5
تعداد شب
4
خدمات تور
اتوبوس VIP-ترانسفر -لیدر فارسی زبان -بیمه مسافرتی-اقامت در هتل3* به همراه صبحانه-یک گشت شهری با ناهار

ثبت سفارش تور

شبکه های اجتماعی ماهبدپرواز

توضیحات تور

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، بزرگترین شهر و همچنین بزرگترین بندر این کشور است. این شهر بر ساحل غربی دریای ‏خزر در شبه جزیره آب‌شوران قرار دارد و یکی از مناطق نفت‌خیز جهان می‌باشد. باکو پر جمعیت‌ترین و یکی از زیباترین ‏شهرهای قفقاز است. وجود تعداد بسیاری از پارک‌های ساحلی و برگزاری برنامه‌های متعدد هنری از جمله موسیقی، تئاتر و اپرا ‏جذبه خاصی به این شهر داده‌است. بخش قدیمی شهر باکو ، همراه با برج و حصار قلعه شهر به خوبی از سده‌های میانه بجا ‏مانده و یکی از آثار ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث فرهنگ جهانی است جمعیت شهری در ابتدای سال ۲۰۰۹ حدود ۲٫۰۴ ‏میلیون نفر برآورد شده است. در ابتدای سال ۲۰۰۳ بیش از ۱۵۳ هزار نفر از آوارگان داخلی (ناشی از جنگ قره باغ) و هچنین ۹۴ ‏هزار نفر پناهنده خارجی در این شهر علاوه بر جمعیت اصلی وجود داشته اند‎.‎

1.‏ بازدید از بافت قدیمی شهر باکو – ایچری شهر

بافت قدیم شهرباکو، که از آن با نام ارگ باکو نیز یاد می‌شود به تدریج مابین قرون ۱۱ تا ۱۹ میلادی ساخته شده‌است. ‏این شهر فرهنگ و تمدنهای مختلفی چون ساسانی، زرتشتی، شیروانی، ایرانی، عربی، عثمانی و روسی را در خود جای ‏داده‌است. این قسمت شهر در شمال غربی خلیج باکو واقع شده و جزو دیدنیترین مکان‌های باکو بشمار می‌رود که در ‏سال ۲۰۰۰ میلادی در شمار میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. ایچری شهر دارای ۲۳ محله، ۲ کاروان سرا، ۳ چشمه ‏آب، میدان بازار و… می باشد که جذاب‌ترین مکان آن قلعه دختر است.

2. بازدید از بلوار باکو

یکی از تجربه هایی که نباید در باکو از دست داد، بازدید از بلوار باکو، یکی از خیابان های اصلی این شهر می باشد. این ‏خیابان زیبا که در امتداد خلیج دریای خزر کشیده شده است، همواره در کنار پارکی به همین نام قرار گرفته است؛ ‏همچنین، این پارک در حدود ۳ کیلومتر و ۷۵۰ متر بوده که در سواحل جنوبی دریای خزر از میدان ملی پرچم تا میدان ‏آزادی باکو کشیده شده‌است. وجود کافه و رستوران های متفاوت در این بلوار، در کنار مراکز خریدی زیبا، از این بلوار، ‏مکانی ایده آل برای گردش ساخته است. ‏

3.‏ بازدید از مرکز فرهنگی حیدر علی اف

این مرکز یک مجموعه فرهنگی در باکو است و توسط زها حدید معمار بریتانیایی-عراقی طراحی شده‌است.‏ بسیاری از گردشگران فقط برای بازدید از نمای بیرونی این ساختمان از آن دیدن می کنند و نمای مسحور کننده آن با ‏خمیدگی خاصش همواره مورد علاقه توریست ها بوده است. داخل این مرکز فرهنگی یک سالن کنفرانس، گالری هنر و ‏یک موزه نیز وجود دارد که همواره می توان از آنها بازدید نمود.‏

4.‏ بازدید از برج های شعله

برج های شعله که جدیدا به عنوان یکی از نماد های باکو شناخته می شوند، بلند ترین آسمان خراش های این شهر ‏می باشند. ارتفاع آن ها حدود 190 متر می باشند و از اکثر نقاط شهر به خوبی دیده می شوند. این برج ها شامل یک ‏هتل، بخش اداری و آپارتمان می باشند. طراحی این برج ها به شکل شعله می باشد و از آن الهام گرفته شده است. ‏همچنین هتل پنج ستاره ‏Fairmont ‎‏ نیز در این برج ها واقع شده است و گردشگران می توانند با اقامت در این هتل، ‏با یک تیر دو نشان بزنند و از برج ها نیز دیدن کنند و نمایی زیبا از شهر باکو و دریای خزر را تجربه نمایند. ‏

5.‏ بازدید از کاخ شیروان شاه

بزرگترین بنای شروانشاهان از حکومت‌های محلی که در شیروان قفقاز مصادف با حکومت عباسیان تشکیل و در دوران ‏صفویان به دست شاه تهماسب یکم برچیده شده‌بود و امروزه در زمره‌ی میراث جهانی سازمان یونسکو در سال ۲۰۰۰ ‏در کشور جمهوری آذربایجان ثبت شد. این کاخ که قدمت آن به قرن پانزدهم باز می گردد، برای دوستداران تاریخ می ‏تواند مکان مناسبی جهت بازدید باشد. ‏ و در آخر

6-خرید در مرکز خرید ‏TsUM‏ یا ‏MUM

MUM‏ یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین مراکز خرید باکو می باشد. در این 4 طبقه همه چیز از لباس عروس تا ‏ابزار الکترونیکی فروخته می شود. این مرکز خرید دقیقا در مرکز شهر باکو قرار گرفته و در همین نقطه تمام اجناس ‏مورد نیاز خود را پیدا خواهید کرد، از اجناس محلی و صنایع دستی گرفته تا اجناس مارکدار.‏ ‏

راه های ارتباطی با کارشناسان فروش

سوالات متداول
آیا استاندارد هتل‌های هم ستاره در کشورهای مختلف یکسان است؟

خیر. چنانچه قصد انتخاب هتل مورد نظرتان در تور خارجی را دارید بهتر است بدانید استاندارد هتل‌های ۵ ستاره در دوبی با ۵ ستاره در ارمنستان یا مثلا مالدیو متفاوت است و هر کدام از این کشورها استاندارد تعریف شده در صنعت هتل‌داری خود را دارند.
یا اگر برای تور استانبول خود، هتل ۳ ستاره را انتخاب می‌کنید بدانید برخی از هتل‌های ۳ ستاره در این شهر حتی ارزش یک شب ماندن را هم ندارند.
برای جلوگیری از خطای محاسباتی در انتخاب هتل در شهر یا کشور مورد نظر خود، بهترین مرجع سایت بوکینگ هتل است که می توانید ضمن اطلاع از کیفیت و خدمات هتلها، از نظرات‌ دیگران نیز بهره ببرید.
روش دیگر اینست که اگر قبلآ از هتلی رضایت داشته اید، آنرا به اطلاع کانتر فروش برسانید تا بر اساس ملاک رضایت مندی شما، هتل نزدیک به معیارتان معرفی شود.

داروهای ممنوعه برای سفر به امارات کدامند؟

بر اساس بخشنامه رسمی وزارت بهداشت امارات، سالهاست که ورود ۳۷۴ نوع دارو به امارات همراه مسافر ممنوع بوده و عدم رعایت آن می‌تواند موجب مجازات‌هایی نظیر جرایم نقدی و یا حبس در پی داشته باشد.
اصلی ترین داروهای ممنوعه شامل کلیه داروهایی است که کدئین و مورفین و مخدر در آنها وجود داشته و یا بنوعی آرامبخش یا خواب آور شناخته می شوند.

لیست دارو های غیر مجاز

الزامات پزشکی برای بانوان باردار در سفرهای هوایی چیست و عمومآ چه محدودیت‌ها و شرایطی برای این عده از مسافران وجود دارد؟

بارداری تک قلویی

مادر تا پایان هفته ۳۶ بارداری نیاز به مجوز پزشک هوایی ندارد. اما ارائه مدرک معتبر پزشکی با مهر پزشک متخصص زنان و زایمان که  سن بارداری و تاریخ زایمان با ، الزامی است.

برای بررسی دقیق این موضوع میتونید به صفحه الزامات پزشکی دوران باراری مراجعه کنید.

نکات قابل توجه و مهم برای مسافران در سفرهای هوایی داخلی و خارجی که عدم آشنایی با آنها می تواند تولید مشکل و دردسر نماید کدامند؟

مسافر محترم : توسعه می‌شود پیش از سفر گول از کلیه صفحات گذرنامه ، ویزا ، بلیط و مدارک شناسایی مهم خود و همراهانتان یک سری کپی گرفته و یا تصویر آن را در تلفن همراه خود و همسفران خود ذخیره کرده و همراه داشته باشید.این موضوع می‌تواند در صورت مفقود شدن مدارک ، از مشکلات بعدی‌تان بخواهد.مطالعه کامل این موضوع.

برای سفرهای خارجی، حداقل مدت اعتبار گذرنامه چقدر بایستی باشد؟

برای سفرهای خارجی، مهلت باقیمانده تا تاریخ انقضای گذرنامه الزاما باید ۷ ماه کامل باشد. در غیر اینصورت در کشور مبدأ یا مقصد از ورود یا خروج مسافر جلوگیری خواهد شد که هزینه‌های کنسلی سفر را برای مسافر در بر خواهد داشت.

تورهای مشابه
تور کوالالامپور + سنگاپور نوروز 1403

تور کوالالامپور + سنگاپور نوروز 1403

تور کوالالامپور + سنگاپور نوروز 1403 کوالالامپور کجاست؟ شهر کوالالامپور واقع در ايالت سلانگ...
تور سوئیس + فرانسه نوروز 1403

تور سوئیس + فرانسه نوروز 1403

تور سوئیس + فرانسه نوروز 1403   سوئیس کجاست؟ کشور سوئیس یک جمهوری فدرال در اروپا است. موقعی...
تور بارسلون + لیسبون نوروز 1403

تور بارسلون + لیسبون نوروز 1403

تور بارسلون + لیسبون نوروز 1403   لیسبون کجاست؟ لیسبون (به پرتغالی: Lisboa) پایتخت و بزرگ...
تور عمان ( مسقط) نوروز 1403

تور مسقط نوروز 1403

تور مسقط نوروز 1403 آشنایی با شهر مسقط یکی از شهرهای کشور عمان، مسقط نام دارد. این شهر پایتخت نیز...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.