english
En
اشتراک

تور جزیره زیبای قشم (تعطیلات خرداد)

قیمت
3,300,000
برای انتخاب تور نیاز به مشاوره دارید؟‌‌
۲۴ ساعته ۷ روز هفته همراه شما هستیم‌
اطلاعات تور
زمان حرکت
بهار 1401
تعداد روز
3
تعداد شب
2
قیمت
3,300,000
خدمات تور
پرواز رفت و برگشت _ اقامت در هتل های متنوع به همراه صبحانه_ترانسغر فروگاهی

ثبت سفارش تور

شبکه های اجتماعی ماهبدپرواز

توضیحات تور

قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است که از مقاصد اصلی سفر به جنوب ایران در فصل بهار، پاییز و زمستان محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری دارد.

قشم بزرگ‌ترین جزیره‌ ایران است که در خلیج فارس قرار دارد. جاذبه های گردشگری و طبیعی این جزیره در ایران همتا ندارد و هر گردشگری را به‌سمت خود جذب می‌کند. بهترین زمان سفر به قشم، یکی از برترین مقاصد گردشگری استان هرمزگان و جنوب ایران، بسته به برنامه و هدف شما از سفر به آن می‌تواند متفاوت باشد؛ اما معمولا زمستان و بهار فصل خوبی برای سفر به این جزیره است.

قشم که به حق می‌توان آن را یکی از برترین مقاصد گردشگری استان هرمزگان نامید، جزیره شگفتی‌ها و عجایب طبیعی است و در چند نقطه از آن شاهد پدیده‌هایی هستیم که طبیعت با قدرت فرسایشی خود خالق آن‌ها محسوب می‌شود. جذابیت‌های قشم تنها به جاذبه‌های طبیعی منحصر‌به‌فرد آن مثل تنگه چاهکوه، غار خربس، دره ستارگان، جزایر ناز وجنگل حرا ختم نمی‌شود؛ بلکه جاذبه‌های فرهنگی آن همچون لباس‌های محلی و صنایع‌دستی این جزیره نیز باعث جذب گردشگران زیادی به می‌شود.

بهترین زمان از نظر آب و هوا

متوسط دمای جزیره قشم در گرم‌ترین زمان سال یعنی از اوایل تیر تا اوایل مرداد، ۳۴ درجه سانتی‌گراد است و تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد نیز افزایش پیدا می‌کند. متوسط دمای سردترین زمان سال که از اوایل دی ماه تا اوایل بهمن ادامه دارد، ۱۸٫۵ درجه سانتی‌گراد، حداقل دما ۱۳٫۵ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دما ۲۳ درجه ساتنی‌گراد است. در کل بهترین زمان سفر قشم از این نظر از اوایل آذر تا اوایل فروردین است.

در این ماه‌ها متوسط دما تقریبا ۲۰ درجه سانتگراد بوده و دما از ۲۴٫۵ بیشتر نمی‌شود. در ضمن اگر قصد چادرزنی در فضاهای باز را دارید، باید بگویید در اوایل دی تا بهمن احتمال کم بارش باران وجود دارد.

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان جزیره

شلوغ‌ترین زمان قشم معمولا سه ماه زمستان و ایام نوروز و خلوت‌ترین زمان هم سه ماه تابستان است؛ چنانچه در ایام تعطیلی فصل زمستان یا ایام نوروز با خودروی شخصی خود به این جزیره سفر کنید، برای انتقال خودروی خود به جزیره با لاندی‌گراف باید مدت زیادی منتظر بمانید که ممکن است سه یا چهار ساعت یا حتی بیشتر هم طول می‌کشد.

البته اگر تنها برای خرید به این جزیره سفر می‌کنید و قصد بازدید از جاهای دیدنی قشم آن را ندارید، در تابستان هم می‌توانید راهی این جزیره شوید؛ زیرا به‌جز یکی دو بازار روباز این جزیره، همگی مراکز خرید قشم مجهز به سیستم‌های خنک‌کننده قدرتمند هستند و اصلا نباید نگران گرما و رطوبت آزاردهنده هوای تابستانی این جزیره باشید. برای آب‌تنی در دریا هم تابستان فصل بهتری است؛ زیرا در زمستان دمای آب به میزان محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

بهترین زمان سفر به قشم برای شرکت در رویدادها

مهم‌ترین رویداد جزیره قشم، جشن نوروز صیاد است که طی یک روز در اواخر تیر ماه برگزار می‌شود. در این روز صیادان به صید ماهی نمی‌روند و با پوشیدن لباس محلی نو و رقص و موسیقی محلی این روز را از جشن می‌گیرند.

جشن نوروز صیاد، جشن نوروز صیاد است

از برنامه‌های جشن نوروز صیاد می‌توان به رقص‌های محلی گروهی همراه با موسیقی محلی، مراسم نمایشی شوشی با موسیقی و رقص محلی که داستان جذابی هم دارد، رنگ کردن درها و نخل‌ها به‌عنوان نشانه‌ای برای آغاز فصل جدید صیادی، شنا و آب‌تنی و ورود به آب با لباس‌های نو، هوا کردن بادکنک‌های کاغذی، مسابقات مختلف از جمله شنا، طناب‌کشی، غواصی، قایق‌‌رانی با قایق‌های پارویی، بازی‌های محلی مسابقات غذایی ویژه بانوان و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی اشاره کرد.

این مراسم با اهدای جوایز به گروه‌های برتر ادامه دارد و موسیقی محلی تا پاسی از شب نواخته می‌شود. جشن نوروز صیاد در روستای سلخ به‌صورت ویژه برگزار می‌شود و علاوه بر سلخ روستاهای رمچاه، لافت، ، مسن و جزیره هرمط نیز میزبان برگزاری این مراسم آئینی هستند.

جشن سنتی نخل و خرما

جشن سنتی نخل و خرما یکی دیگر از رویدادهای جذاب قشم است که در دهه آخر شهریور و طی چند روز برگزار می‌شوند. در این رویداد انواع درخت خرما به فروش می‌رسد و دستگاه‌های تهیه فراورده‌هایی از این میوه همچون شیره، انواع شیرینی‌های تهیه شده از خرما و صنایع‌دستی تهیه شده از ساقه‌ها و برگ نخل در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

پخش فیلم‌های جذاب از دیدنی‌های جزیره و فرآورده‌های خرما در شب‌های جشنواره، حرکت نمادین کاروان شتر با کجاوه، اجرای انواع موسیقی محلی، انجام بازی‌های محلی و مراسم مولودی‌خوانی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

جشن میگو

جشن میگوی قشم مراسم دیگری است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. این جشن معمولا در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان همراه با نمایشگاه‌های تخصص صنایع‌دستی، برنامه‌های شاد هنری، مسابقه، موسیقی و دیگر برنامه‌های سرگرم‌کننده در پارک ساحلی منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

هتل‌های قشم

بسته به زمان سفر، قیمت هتل‌های قشم نیز متفاوت است و معمولا در بازه‌های زمانی کم‌گردشگر مانند فصل تابستان، هتل‌ها تخفیف‌های قابل‌توجهی را ارائه می‌دهند. از جمله بهترین هتلهای قشم می‌توان به هتل ارم قشم، هتل سینگو، هتل خلیج فارس قشم، هتل ساحل طلایی قشم، هتل ژئو پارک قشم، بوتیک هتل فولتون قشم، بوتیک هتل ایرمان، هتل آتامان قشم، هتل آرتا قشم و هتل آرام قشم اشاره کرد.

سفرهای دلنواز   با ماهبد پرواز

راه های ارتباطی با کارشناسان فروش

سوالات متداول
آیا استاندارد هتل‌های هم ستاره در کشورهای مختلف یکسان است؟

خیر. چنانچه قصد انتخاب هتل مورد نظرتان در تور خارجی را دارید بهتر است بدانید استاندارد هتل‌های ۵ ستاره در دوبی با ۵ ستاره در ارمنستان یا مثلا مالدیو متفاوت است و هر کدام از این کشورها استاندارد تعریف شده در صنعت هتل‌داری خود را دارند.
یا اگر برای تور استانبول خود، هتل ۳ ستاره را انتخاب می‌کنید بدانید برخی از هتل‌های ۳ ستاره در این شهر حتی ارزش یک شب ماندن را هم ندارند.
برای جلوگیری از خطای محاسباتی در انتخاب هتل در شهر یا کشور مورد نظر خود، بهترین مرجع سایت بوکینگ هتل است که می توانید ضمن اطلاع از کیفیت و خدمات هتلها، از نظرات‌ دیگران نیز بهره ببرید.
روش دیگر اینست که اگر قبلآ از هتلی رضایت داشته اید، آنرا به اطلاع کانتر فروش برسانید تا بر اساس ملاک رضایت مندی شما، هتل نزدیک به معیارتان معرفی شود.

داروهای ممنوعه برای سفر به امارات کدامند؟

بر اساس بخشنامه رسمی وزارت بهداشت امارات، سالهاست که ورود ۳۷۴ نوع دارو به امارات همراه مسافر ممنوع بوده و عدم رعایت آن می‌تواند موجب مجازات‌هایی نظیر جرایم نقدی و یا حبس در پی داشته باشد.
اصلی ترین داروهای ممنوعه شامل کلیه داروهایی است که کدئین و مورفین و مخدر در آنها وجود داشته و یا بنوعی آرامبخش یا خواب آور شناخته می شوند.

لیست دارو های غیر مجاز

الزامات پزشکی برای بانوان باردار در سفرهای هوایی چیست و عمومآ چه محدودیت‌ها و شرایطی برای این عده از مسافران وجود دارد؟

بارداری تک قلویی

مادر تا پایان هفته ۳۶ بارداری نیاز به مجوز پزشک هوایی ندارد. اما ارائه مدرک معتبر پزشکی با مهر پزشک متخصص زنان و زایمان که  سن بارداری و تاریخ زایمان با ، الزامی است.

برای بررسی دقیق این موضوع میتونید به صفحه الزامات پزشکی دوران باراری مراجعه کنید.

نکات قابل توجه و مهم برای مسافران در سفرهای هوایی داخلی و خارجی که عدم آشنایی با آنها می تواند تولید مشکل و دردسر نماید کدامند؟

مسافر محترم : توسعه می‌شود پیش از سفر گول از کلیه صفحات گذرنامه ، ویزا ، بلیط و مدارک شناسایی مهم خود و همراهانتان یک سری کپی گرفته و یا تصویر آن را در تلفن همراه خود و همسفران خود ذخیره کرده و همراه داشته باشید.این موضوع می‌تواند در صورت مفقود شدن مدارک ، از مشکلات بعدی‌تان بخواهد.مطالعه کامل این موضوع.

برای سفرهای خارجی، حداقل مدت اعتبار گذرنامه چقدر بایستی باشد؟

برای سفرهای خارجی، مهلت باقیمانده تا تاریخ انقضای گذرنامه الزاما باید ۷ ماه کامل باشد. در غیر اینصورت در کشور مبدأ یا مقصد از ورود یا خروج مسافر جلوگیری خواهد شد که هزینه‌های کنسلی سفر را برای مسافر در بر خواهد داشت.

تورهای مشابه
تور کوالالامپور + سنگاپور نوروز 1403

تور کوالالامپور + سنگاپور نوروز 1403

تور کوالالامپور + سنگاپور نوروز 1403 کوالالامپور کجاست؟ شهر کوالالامپور واقع در ايالت سلانگ...
تور سوئیس + فرانسه نوروز 1403

تور سوئیس + فرانسه نوروز 1403

تور سوئیس + فرانسه نوروز 1403   سوئیس کجاست؟ کشور سوئیس یک جمهوری فدرال در اروپا است. موقعی...
تور بارسلون + لیسبون نوروز 1403

تور بارسلون + لیسبون نوروز 1403

تور بارسلون + لیسبون نوروز 1403   لیسبون کجاست؟ لیسبون (به پرتغالی: Lisboa) پایتخت و بزرگ...
تور عمان ( مسقط) نوروز 1403

تور مسقط نوروز 1403

تور مسقط نوروز 1403 آشنایی با شهر مسقط یکی از شهرهای کشور عمان، مسقط نام دارد. این شهر پایتخت نیز...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.