english
En
اشتراک

تور مشهد رفت و برگشت با پرواز

قیمت
2.300.000
برای انتخاب تور نیاز به مشاوره دارید؟‌‌
۲۴ ساعته ۷ روز هفته همراه شما هستیم‌
اطلاعات تور
زمان حرکت
بهار1401
تعداد روز
3
تعداد شب
2
قیمت
2.300.000
خدمات تور
پرواز رفت و برگشت _ اقامت در هتل 3*به همراه صبحانه،ناهار و شام (منو انتخابی)_استقبال فروگاهی

ثبت سفارش تور

شبکه های اجتماعی ماهبدپرواز

توضیحات تور

ریشه نام مشهد

واژه‌ی مشهد به معنای محل شهود و محل شهادت است. شیعیان معتقدند که امام رضا (ع) پس از کشته شدن به دست مأمون عباسی، در سال ۲۰۳ هجری قمری در آرامگاه هارونی سناباد به خاک سپرده شد. بعد از آن سناباد نوغان ، مشهد الرضا نام گرفت و کم کم علی الخصوص در زمان شاه طهماسب صفوی گسترش پیدا کرد. مردم طوس به مشهد مهاجرت کردند و به مرور زمان نام مشهد برای این شهر ماندگار شد.

فرهنگ

فرهنگ بومی مشهد
مشهد شهری است که به دلیل نزدیکی به مرزهای شرقی اغلب شاهد کشور گشایی ها و جنگ ها و همچنین حضور گردشگران خارجی برای تجارت بود. اقوام مختلف از جمله فارس ، ترک ،شمالی ، کرد و لر و … در این شهر کنار هم زندگی می کنند . همچنین درصد زیادی از مهاجران افغان به دلیل همسایگی این کشور با شهر شمال شرق کشور در شهر مشهد ساکن هستند . اغلب مردم این منطقه فارسی زبان هستند و عده کمی نیز به زبان کرمانجی صحبت می کنند . لهجهٔ مشهدی که آن را شاخه ای از فارسی دری می دانند، یکی از لهجه‌های مهم و تأثیرگذار فارسی و خاستگاه ادبیات اصیل شاعرانی همچون فردوسی، عطار و خیام است.

اقامت در مشهد

با توجه به پر گردشگر بودن شهر مشهد در تمامی ایام سال مراکز اقامتی در این شهر روز به روز در حال توسعه و گسترش هستند . بنابراین شما برای پیدا کردن اقامتگاه در مشهد به مشکل نخواهید خورد . در مشهد مراکز اقامتی زیادی از جمله هتل های لوکس و مجلل و سوئیت و آپارتمان و همچنین اقامتگاه های بومگردی برای مهمانان در نظر گرفته شده است که شما میتوانید با توجه به بودجه و سایر اولویت های خود نسبت به رزرو آنها اقدام کنید.

هتل های مشهد

هتل مشهد
هتل های مشهد در رده بسیار بالایی از ارائه خدمات قرار دارند و اغلب آنها در اطراف حرم امام رضا متمرکز شده اند و دسترسی مناسبی به آن دارند که این موضوع موجب استقبال زیاد گردشگران این شهر از هتل های آن شده است . برای رزرو هتل در مشهد اگر محدودیت بودجه ندارید میتوانید به سراغ هتل های 5 ستاره همچون هتل درویشی و هتل قصر طلایی بروید.

اقامتگاه های سنتی و بوم گردی مشهد

اقامتگاه سنتی مشهد
اگر به دنبال یک اقامت بومی در مشهد هستید باید به سراغ اقامتگاه های سنتی در اطراف شهر مشهد بروید . این اقامتگاه ها بیشتر در روستاهای اطراف مشهد واقع شده است مانند : اقامتگاه سنتی جاده ابریشم در روستای درخت سپیدار ، اقامتگاه بوم گردی ماژان در روستای حصار سرخ و اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن در روستای کنگ .

جاذبه ها

جاهای دیدنی مشهد
شهر مشهد برخلاف تصور عموم که تنها یک مقصد زیارتی است ، جاذبه های تاریخی و طبیعی و فرهنگی فراوانی دارد که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم .

جاذبه های تاریخی

چهار طاقی بازه هور

چهارطاقی بازه هور
جالب است بدانید قدیمی ترین چهار طاقی ایران و گنبد جهان متعلق به این اثر تاریخی در مشهد است . چهار طاقی بازه هور اولین بنای تاریخی در مشهد است که به ثبت ملی رسید . این بنا در 70 کیلومتری جنوب غربی مشهد و نزدیک به روستای رباط سفید قرار دارد که در زمان ساسانیان در این منطقه احداث شده است .

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی
یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران داخلی و خارجی در سفر به مشهد آرامگاه فردوسی است . این شاعر بزرگ که سهم زیادی در شکوفایی زبان فارسی داشته است در شهر توس به خاک سپرده شده است . شما برای بازدید از این آرامگاه که در مرکز باغی باصفا قرار گرفته است باید 20 کیلومتر راه از شهر مشهد طی کنید .

آرامگاه استاد شجریان

آرامگاه استاد شجریان (1).jpg

از امسال که استاد شجریان استاد آواز ایران در کنار مزار فردوسی به خاک سپرده شد بر اهمیت و محبوبیت این مکان نیز افزوده شد و این مکان آرامگاه استاد شجریان نیز نام گرفت. مردی که صدایش همچون اثری تاریخی در قبل تاریخ ایران جاودانه است. مرغ سحر و ربنای استاد شجریان خاطره ای است که در ذهن و قلب مردم هرگز کمرنگ نخواهد شد. او از افتخارات شهر مشهد بود که در سال 1319 در این شهر دیده به جهان گشود و بعد از آسمانی شدن در تاریخ 17 مهر سال 1399 هم در زادگاه خود آرام گرفت. مکانی که با جان پذیرای اوست و امروزه نیز در مناسبت های مختلف شاهد حضور مردمی است که برای دیدن مقبره خسرو آواز ایران راهی این مکان می شوند. مردی که خود را خاک پای مردم ایران خطاب می کرد؛ حالا خاکی که او را در برگرفته بهانه ای است برای سفر به مشهد و دیدار با او.

آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادرشاه
اگر از چهار راه شهدا مشهد عبور کنید حتما مجسمه نادر شاه بر روی برج توجه شما را جلب خواهد کرد . آرامگاه نادر شاه افشار که از مهم ترین بناهای تاریخی مشهد است شامل تالار مقبره و دو موزه است . در این دو موزه جنگ افزار های مربوط به دوره قبل از افشاریان و زمان خود نادرشاه افشار به نمایش گذاشته شده است که شما ضمن بازدید از مقبره میتوانید از این موزه ها نیز دیدن کنید .

گنبد هارونیه

گنبد هارونیه
تنها اثر به جا مانده از شهر توس گنبد هارونیه است . این گنبد آجری و مربعی شکل در 25 کیلومتری شمال غربی مشهد قرار گرفته است . معماری خاص و قدرت این بنا در کف و گنبد و قطر دیواره های آن مشخص است . این بنا مدرسه یا خانقاهی مربوط به سده هشتم هجری است که سنگ یادبود امام محمد غزالی نیز در آن قرار داده شده است .

خانه داروغه

خانه داروغه
یکی از زیباترین آثار تاریخی مشهد خانه داروغه است . این خانه زیبا که در خیابان نواب صفوی مشهد واقع شده است در سال 1381 به ثبت ملی رسیده است . این بنا توسط معماران روسی و در زمان قاجار ساخته شده است .

خانه ملک

خانه ملک
یکی دیگر از جاذبه های تاریخی مشهد خانه ملک است که مربوط به دوره قاجار است . این بنا متعلق به یکی از خیرین مشهد به نام حاج حسین ملک بوده است که امروزه به مرکز پژوهش هنرهای سنتی تبدیل شده است و کارگاه های صنایع دستی مختلف شامل کارگاه بافت فرش و گلیم، کارگاه سفال و سرامیک، کارگاه سوزن دوزی، کارگاه مینیاتور و تذهیب، کارگاه معرق و منبت و برگزار میشود .

جادبه های طبیعی

باغ وکیل آباد

باغ وکیل آباد
باغ جنگلی وکیل آباد یک باغ سر سبز و زیبا است که در آن یک باغ وحش نیز احداث گردیده است. این باغ اکنون به یک پارک برای بازدید گردشگران تبدیل شده است. و آبنما و فواره هایی در آن تعبیه شده است. درختان این باغ بسیار کهنسال و زیبا هستند. باغ وکیل آباد از دیر باز منطقه ای برای تفرج و تفریح گردشگران بوده است .

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی
منطقه کوهسنگی یک منطقه کوهستانی با کوه های سنگی که صعود از آنها بسیار ساده است میباشد.. در حال حاضر منطقه کوهسنگی مشهد یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری ایران است و گردشگران بسیاری هرساله به این منطقه مراجعه می کنند.

سد گلستان

سد گلستان
اگر در باغ وکیل آباد به دنبال مکانی برای قایق سواری بودید بسادگی میتوانید به آبگیر یا بند گلستان بروید. در این آبگیر امکان قایقرانی وجود دارد و این امر در تابستان گردشگران زیادی به این آبگیر میکشاند. قنات ها، آب این آبگیر را تامین می کنند.

شاندیز

شاندیز مشهد
در 15 کیلومتری مشهد روستایی به نام شاندیز با آب و هوای معتدل ، طبیعی بی نظیر و البته کباب های فوق العاده وجود دارد . از وسط این روستا رودخانه هایی که از بینالود سرچشمه گرفته اند میگذرند هم چنین مراکز تفریحی در شاندیز هستند که پیشنهاد می کنیم در سفر خود به این روستا به؛ پارک جنگلی، مجموعه ی توریستی، رستوران های مختلف، رصدخانه ی نجوم و موزه ی شهرداری آن سر بزنید.

باغ گیاهشناسی

باغ گیاهشناسی
باغ گیاه شناسی مشهد یکی دیگر از دیدنی های متفاوت این شهر است که دارای ۲۵ هکتار است. در این مجموعه ی طبیعی، ۱۱ کلکسیون مختلف که ترکیبی از معماری و علم هستند در کنار هم قرار گرفته اند. در این باغ ۱۸۰ گونه ی مختلف گیاهی و دارویی و ۴۰۰ نمونه ی ژنتیکی نگهداری می شود. از این باغ هم می توان از لحاظ آموزشی و هم از لحاظ بازدید از یکی از دیدنی های مشهد استقبال کرد.

غذا و رستوران

غذا و رستوران
اگر یکبار به مشهد سفر کرده باشید از وجود تعداد بالای رستوران ،کافی شاپ ،سفره خانه و فست فود در این شهر مطلع هستید . رستوران های با کیفیت شهر مشهد تمام مهمانان این شهر با انواع سلیقه های غذایی را پوشش میدهند تنها با یک جستجوی ساده و یا پرس و جو از مردم شهر می توانید به یکی از این رستوران ها بروید و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و همچنین غذاهای سنتی از جمله: شله مشهدی، شیشلیک،آش ماست ، قروتی و … را نیز نوش جان و لذت سفر خود را بیشتر کنید . قیمت غذاها به نوع رستوران و خدماتی که ارائه می کند بستگی دارد و از جمله رستوران های معروف مشهد میتوان به :رستوران شاندیز، رستوران پسران کریم،رستوران معین درباری،رستوران باران و … اشاره کرد .

سوغات و صنایع دستی

سوغات
شهر مشهد نیز مانند دیگر شهرهای ایران صنایع دستی فراوان و خوراکی های خوشمزه زیادی دارد که شما را مجاب خواهد کرد به سراغ بازار ها و مراکز خرید این شهر بروید و دست خالی بازنگردید . صنایع دستی مشهد که هنر دست مردم خوش ذوق این منطقه است بسیار مشهور است . این دست سازه های بسیار زیبا و فوق العاده می توانند یادگاری بی مانند از سفر شما به مشهد باشند . از صنایع دستی اصیل و ویژه مشهد می توان به : گلیم بافی، فرش بافی، ارغوان بافی، سنگ تراشی، نمد بافی، سماور سازی، آینه کاری و از همه مهم تر فیروزه تراشی و سنگ تراشی اشاره کرد. همچنین شما میتوانید در طول سفر به مشهد چمدان خود را از سوغاتی هایی همچون : زعفران ، زرشک ، جیلی بیلی ، خشکبار، نقل و نبات و … پر کنید .

راه های ارتباطی با کارشناسان فروش

سوالات متداول
آیا استاندارد هتل‌های هم ستاره در کشورهای مختلف یکسان است؟

خیر. چنانچه قصد انتخاب هتل مورد نظرتان در تور خارجی را دارید بهتر است بدانید استاندارد هتل‌های ۵ ستاره در دوبی با ۵ ستاره در ارمنستان یا مثلا مالدیو متفاوت است و هر کدام از این کشورها استاندارد تعریف شده در صنعت هتل‌داری خود را دارند.
یا اگر برای تور استانبول خود، هتل ۳ ستاره را انتخاب می‌کنید بدانید برخی از هتل‌های ۳ ستاره در این شهر حتی ارزش یک شب ماندن را هم ندارند.
برای جلوگیری از خطای محاسباتی در انتخاب هتل در شهر یا کشور مورد نظر خود، بهترین مرجع سایت بوکینگ هتل است که می توانید ضمن اطلاع از کیفیت و خدمات هتلها، از نظرات‌ دیگران نیز بهره ببرید.
روش دیگر اینست که اگر قبلآ از هتلی رضایت داشته اید، آنرا به اطلاع کانتر فروش برسانید تا بر اساس ملاک رضایت مندی شما، هتل نزدیک به معیارتان معرفی شود.

داروهای ممنوعه برای سفر به امارات کدامند؟

بر اساس بخشنامه رسمی وزارت بهداشت امارات، سالهاست که ورود ۳۷۴ نوع دارو به امارات همراه مسافر ممنوع بوده و عدم رعایت آن می‌تواند موجب مجازات‌هایی نظیر جرایم نقدی و یا حبس در پی داشته باشد.
اصلی ترین داروهای ممنوعه شامل کلیه داروهایی است که کدئین و مورفین و مخدر در آنها وجود داشته و یا بنوعی آرامبخش یا خواب آور شناخته می شوند.

لیست دارو های غیر مجاز

الزامات پزشکی برای بانوان باردار در سفرهای هوایی چیست و عمومآ چه محدودیت‌ها و شرایطی برای این عده از مسافران وجود دارد؟

بارداری تک قلویی

مادر تا پایان هفته ۳۶ بارداری نیاز به مجوز پزشک هوایی ندارد. اما ارائه مدرک معتبر پزشکی با مهر پزشک متخصص زنان و زایمان که  سن بارداری و تاریخ زایمان با ، الزامی است.

برای بررسی دقیق این موضوع میتونید به صفحه الزامات پزشکی دوران باراری مراجعه کنید.

نکات قابل توجه و مهم برای مسافران در سفرهای هوایی داخلی و خارجی که عدم آشنایی با آنها می تواند تولید مشکل و دردسر نماید کدامند؟

مسافر محترم : توسعه می‌شود پیش از سفر گول از کلیه صفحات گذرنامه ، ویزا ، بلیط و مدارک شناسایی مهم خود و همراهانتان یک سری کپی گرفته و یا تصویر آن را در تلفن همراه خود و همسفران خود ذخیره کرده و همراه داشته باشید.این موضوع می‌تواند در صورت مفقود شدن مدارک ، از مشکلات بعدی‌تان بخواهد.مطالعه کامل این موضوع.

برای سفرهای خارجی، حداقل مدت اعتبار گذرنامه چقدر بایستی باشد؟

برای سفرهای خارجی، مهلت باقیمانده تا تاریخ انقضای گذرنامه الزاما باید ۷ ماه کامل باشد. در غیر اینصورت در کشور مبدأ یا مقصد از ورود یا خروج مسافر جلوگیری خواهد شد که هزینه‌های کنسلی سفر را برای مسافر در بر خواهد داشت.

تورهای مشابه
تور کوالالامپور + سنگاپور نوروز 1403

تور کوالالامپور + سنگاپور نوروز 1403

تور کوالالامپور + سنگاپور نوروز 1403 کوالالامپور کجاست؟ شهر کوالالامپور واقع در ايالت سلانگ...
تور سوئیس + فرانسه نوروز 1403

تور سوئیس + فرانسه نوروز 1403

تور سوئیس + فرانسه نوروز 1403   سوئیس کجاست؟ کشور سوئیس یک جمهوری فدرال در اروپا است. موقعی...
تور بارسلون + لیسبون نوروز 1403

تور بارسلون + لیسبون نوروز 1403

تور بارسلون + لیسبون نوروز 1403   لیسبون کجاست؟ لیسبون (به پرتغالی: Lisboa) پایتخت و بزرگ...
تور عمان ( مسقط) نوروز 1403

تور مسقط نوروز 1403

تور مسقط نوروز 1403 آشنایی با شهر مسقط یکی از شهرهای کشور عمان، مسقط نام دارد. این شهر پایتخت نیز...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.