english
En

آیا مسافرت به ایتالیا ارزان است؟

Rate this post

مسافرت به ایتالیا

یکی از کشورهایی که می توانید با اخذ ویزای شینگن فوری  به آن سفر کنید؛ ایتالیاست. ایتالیا یکی از مقصدهای توریستی پرطرفدار در دنیاست. از شهرهایی با جذابیت نفس گیر گرفته تا سواحل آفتابی اش، ایتالیا یک بستر فوق العاده برای عاشقانه هاست. این کشور به دلیل غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های باورنکردنی خود شهرت جهانی دارد و قرن هاست که ترکیبی از تاریخ، مد و هنر را به تصویر می کشد.یک مسافرت هرچند کوتاه به ایتالیا کافی است تا عاشق فرهنگ و هنر این کشور شوید. تورهای ایتالیا شامل شهرهایی مانند رم، فلورانس، سورنتو، میلان، سیسل، ناپل و ونیز و مقاصد ساحلی در امتداد ساحل آمالفی است. اما سوالی که پیش میاید این است که آیا مسافرت ایتالیا ارزان است؟

 

 

هزینه های مسافرت به ایتالیا

برای پاسخ به این سوال که آیا مسافرت به ایتالیا ارزان است؟ باید هزینه های مربوطه را بررسی کنیم.مهم ترین هزینه های مسافرت به ایتالیا عبارتند از هزینه اجاره محل اقامت، هزینه های مربوط به غذا و هزینه حمل و نقل. با توجه به این که ارز مورد استفاده در ایتالیا یورو است و یورو در مقایسه با دلار گران تر می باشد؛ ممکن است هزینه ها در مقایسه با انگلیس و دیگر کشورهایی که ارز رایج دلار دارند؛ ارزان محسوب نشوند. سفر به کشورهایی با ارز رایج کرون، مانند سوئد، نروژ و دانمارک نیز از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر می باشد.

در ایتالیا نیز مانند هر کشور دیگری، هزینه اجاره اتاق به اندازه آن و میزان لوکس بودن آن بستگی دارد. یک اتاق در یک هتل لوکس در میلان بسیار گران تر از یک اتاق کوچک در یک شهر کوچک خواهد بود. یک بلیط استاندارد اتوبوس در رم معادل 1.50 یورو می باشد. در این مورد نیز قیمت ها از شهری به شهر دیگر متفاوت است اما هزینه حمل و نقل عمومی معمولاً بین 1 تا 2 یورو است. وعده های غذایی در ایتالیا، بسته به این که چه غذایی را انتخاب کنید، ممکن است بین 3 تا 15 یورو هزینه داشته باشند.

 

هزینه بلیط هواپیما

یکی از هزینه های مسافرت به ایتالیا، هزینه بلیط هواپیما می باشد. یک بلیط رفت و برگشت به رم ایتالیا از ایران برای شما حدود 13 میلیون تومان برای هر نفر هزینه خواهد داشت که این هزینه در مقایسه با بلیط به کشوری مانند اسپانیا بیشتر است. دلیل این تفاوت قیمت این است که ایتالیا یک مقصد توریستی تر و پرطرفدارتر محسوب می شود. البته این هزینه ثابت نیست و با توجه به نوع پرواز و زمانی که برای سفر انتخاب می کنید؛ این قیمت می تواند متفاوت باشد.

 

اخذ ویزای شینگن

طور که می دانید ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شینگن می باشد و برای سفر به این کشور، شما نیاز به اخذ ویزای شینگن دارید. اعتبار ویزای شینگن برای تمام 26 کشور عضو شینگن یکسان است. دو نوع ویزای شینگن وجود دارد: کوتاه مدت و بلند مدت. با اخذ ویزای شینگن بلند مدت شما می توانید به مدت 90 الی 180 روز به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.

 

هزینه اخذ ویزای شینگن چقدر است؟

جالب است بدانید که اخذ ویزای شینگن برای کودکان زیر شش سال، پژوهشگران و افرادی که پاسپورت دیپلماتیک داشته باشند؛ کاملا رایگان خواهد بود. هزینه دریافت ویزای شینگن برای افراد بین شش تا دوازده سال 48 دلار امریکا و برای بزرگسالان 96 دلار می باشد. این هزینه در صورتی که برای اخذ ویزای شینگن فوری اقدام کنید، کمی بیشتر خواهد بود.

 

جمع بندی

هزینه های مسافرت به ایتالیا به طور کلی شامل هزینه محل اقامت، حمل و نقل، غذا، بلیط رفت و برگشت و هزینه اخذ ویزای شینگن می باشد. این هزینه ها با توجه به سبک مسافرت شما متفاوت خواهد بود. مکان اقامت شما، وعده های غذایی، نوع سفر و… همگی در این مورد تعیین کننده هستند. در مجموع، اگر تصمیم به سفر دارید؛ ایتالیا با وجود این که مقصد ارزانی نیست؛ می تواند یک انتخاب جذاب و رویایی برای شما باشد.

آژانس مسافرتی ماهبدپرواز ، ارائه دهنده خدمات تورهای مسافرتی و اخذ ویزای شینگن فوری و ویزای مولتیپل کانادا آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد. ماهبد پرواز با سابقه درخشان و طولانی مدت در صنعت گردشگری، بهترین خدمات مهاجرتی را به شما ارائه خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تور مسافرتی باما در ارتباط باشید.

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.