english
En

اختلاف طبقاتی در هندوستان

Rate this post

 در مورد فاصله طبقاتی در هند :

شهری مدرن با بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و ساختمان‌های نو ساز که ماشین‌های مدل بالا در آن‌ها تردد می‌کنند، از سویی دیگر گروهی از مردم را می‌بینید که با «ساری» کنار رود«گنگ» نشسته‌اند و عقیده دارند این رود همه آلودگی‌ها را پاک می‌کند، بیشتر هندی ها با دست غذاهای سنتی هند را می‌خورند، خودشان فلفل خشک می‌کنند و با گاری روی زمین‌های‌شان کار می‌کنند. البته گروهی دیگر هم هستند که با عقاید عجیب و متفاوت خودشان خوش هستند و زندگی می کنند؛ شما در این کشور هفتاد و ملتی می توانید افرادی را پیدا کنید که برای مثال جسد فامیل نزدیک خودشان را تا مدت‌ها در خانه نگه می‌دارند. در این میان اساسا هم کسی با کسی کاری ندارد و این در حالی است که این کشور با جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر در کنار یکدیگر روزگار می‌گذرانند.

شلوغی ، ازدحام جمعیت، کثیفی و هوای آلوده از معضلات این کشور بسیار بزرگ است که البته دولت مرکزی هندوستان اقدام به اصلاحاتی در این زمینه کرده است که لازمه این تغییرات گذشت زمان و فرصت می باشد. شهرک سازی و آگهی های تبلیغاتی در این زمینه در سطح شهر بسیار جلب توجه می کند اما به واقع آنچه که در فیلم ها دیده ایم را هرگز نخواهیم دید به جز در شهرک سینمایی بمبئی . هنگام عبور از خیابان های بمبئی تعداد زیادی  افراد بی خانمان و چادر نشین هستند که کنار خیابان زندگی خود را سپری می کنند. این از مواردی هست که توجه شما را جلب خواهد کرد و ثروتمند و فقیر ، در کنار هم زندگی می کنند، بدون اینکه برای هم مشکل یا مزاحمتی ایجاد کنند.

دلیل همزیستی ثروت و فقر کنار هم بدون هیچ مشکلی این است که مردم هندوستان اعتقاد دارند که اگر در این دنیا و زندگی فعلی خود به کسی آزار نرسانند در زندگی آینده خود و پس از مرگ به بهترین روش زندگی خواهند کرد.

تعداد فقرای این شهر شاید بی اندازه باشد حتی تعداد زیادی از آنها هستند که در کنار ساحل و زباله های شهر زندگی می کنند. این روند افزایشی فقرا به واسطه کمک سازمان های غیر انتفاعی و دولتی روبه کاهش است.

Image result for ‫هند کشور 72 ملت‬‎

اختلاف طبقاتی در این شهر به گونه ای رخ می نماید که گاهی اوقات از قدرت درک و تصور انسان دور است . اما هر دو گروه به تقدیر زندگی خود آگاهند و هیچگونه تعرضی به دیگری ندارند موج وحشتناک فقرا و گداها کنار مراکز توریستی باعث شده که دولت هندوستان مراکز خیریه ای در سطح شهر بنا کند که متکدیان دیگر از دست دیگران پول نگیرند اگر شما نیت کمک کردن به فقرا را دارید می توانید به هر میزان که مایل هستید به آنها غذا بدهید در واقع شما پول را به دکه ها می دهید و آنها به اندازه پول شما به متکدیان غذا می دهند.

وقتی در شهر مبهوت تماشای این موارد هستید به یادداشته باشید که جهت رانندگی در هندوستان به روش انگلیسی است و دقیقا خلاف آنچه که شما در ایران به آن عادت کرده اید پس مراقب باشید هنگام عبور از خیابان ها دچار دردسر نشوید البته این اتفاق را بارها و بارها تجربه خواهید کرد که به اشتباه از سمت راننده قصد سوار شدن به اتومبیل را دارید چون به سیستم ایران عادت کرده اید. با توجه به ترافیک کشنده شهر بمبئی شاید بارها و بارها خداوند را شکر کنید که در تهران رانندگی می کنید و وقتی دوباره به خیابان تهران بازگردید هرگز زیاد از بوق خودروی خودتان استفاده نخواهید کرد و با خونسردی بیشتری رانندگی کنید.

بمبئی :

بمبئی به زبان هندی ها مومبای تلفظ می شود پس هنگام گفتن این کلمه باید متوجه باشیم که منظور، بمبئی است.

تاکسی های بمبئی به دو دسته تقسیم می شوند یکی ماشین های بسیار قدیمی سیاه و زرد رنگ و دوم سه چرخه هایی که معروف به ریکشا هستند رانندگان این تاکسی ها بسیار بد رانندگی می کنند و اگر از سرعت زیاد یا بد رانندگی کردن دیگران نارحت می شوید هرگز سوار این تاکسی ها یا ریکشاها نشوید.  البته به یاد داشته باشید که استفاده ار یکشا برای گردشگران بسیار جالب تر و بهتر است چون داخل ماشین به دلیل استفاده از انواع عود غیر قابل تحمل هستند.

در این شهر عجیب و غریب دو قشر بسیار رویایی زندگی می کنند یکی هنرپیشه های بالیوود و دیگری بازیکنان کریکت در تیم های معروف هندوستان هستند اما با توجه به سیاست های درست اقتصادی دولت مرکزی قشر متوسط شهرنشین در بمبئی در حال ترقی و پیشرفت هستند و امکانات خوبی را در اختیار دارند.

در قسمت مرفه و پولدارنشین شهر بمبئی شاهد برج های بسیار مجلل و رستوران های زنجیره ای و مراکز خرید بسیار شیک و البته طلافروشی های چندین طبقه بزرگ خواهید بود که به شهر رنگ و بوی اروپایی داده است. در مورد این طلافروشی ها شما مانند رستوران در آنها مشتری خواهید دید که در حال خرید و فروش طلا هستند نکته بسیار جالب این که در این طلافروشی ها امنیت کامل برقرار است و هیچگونه دزدی یا تخلفی رخ نخواهد داد و تنها با دو نگهبان نمادین از آنها محافظت می شود. کلوپ های ورزشی بسیار گرانقیمت در سطح شهر  (البته قسمت مدینه فاضله) خودنمایی می کنند که شاید برای عضو شدن در آنها سالها باید در نوبت باقی بمانید تا به عنوان عضو آنها از این امکانات استفاده کنیم.

Related image

نکته بسیار مهم اینکه هرگز به گاو در هندوستان بی احترامی نکنید و یا حتی بی مورد به آن دست نزنید چون این حیوان در هندوستان از جایگاه وی‍ژه ای برخوردار است بطوری که اگر وسط یکی از خیابان های اصلی شهر به ایستد هیچ ماشین یا وسیله نقلیه ای برای آن حیوان بوق نخواهد زد و از کنار آن عبور خواهند کرد.

رستوران ها در این شبه قاره نیز به دو گروه گیاهخوار یا گوشتخوار تقسیم می شوند بیشتر مردم هندوستان گیاهخوار هستند و هرگز از گوشت مصرف نخواهند کرد بنابراین برای انتخاب کردن نوع غذای خود دقت کنید.

Image result for ‫احترام به گاو در هند‬‎

برای سفر به کشور هندوستان سفارت این کشور بدون هیچ سختگیری به شما ویزای توریستی خواهد داد و شما با توجه به علاقه خودتان زمان سفرتان را انتخاب خواهید کرد بهترین زمان سفر به شهر بمبئی یا مناطق جنوبی این کشور 6 ماه دوم سال است.

فقط باید بدانید که اخذ ویزای هندوستان 7 روز کاری ( 10 روز کلی ) زمان نیاز است و باید برای سفری بدون دردسر حداقل از 20 روز قبل از موعد سفرتان اقدام به خرید تور از ماهبُد پرواز نمایید.

تورهای موجود و پرطرفدار هندوستان :

1 – مثلث طلایی : دهلی + آگرا + جیپور

که بسیار به علاقمندان تاریخ و تمدن هندوستان و آثار تاریخی توصیه می شود.

2- بمبئی + گوا  :  اگر در کنار شهر پر داستان بمبئی ، احتیاج به ساحلی زیبا دارید به گوا حتما” سفر کنید. بیشتر فیلم سازان هندی (سینمای بالیوود) ، فیلمهای لوکس و اشرافی خود را در این شهر توریستی و ساحلی می سازند. همینطور رقص های هندی و شو های مشهور ساحلی .

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.