english
En

اقتصاد کانادا چگونه است

Rate this post

کانادا، کشور مرفهی است که دهمین تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده است. بخش مهمی از این اقتصاد بزرگ به واسطه منابع طبیعی عظیم، پایگاه‌های تولیدی قابل توجه و صنعت پر جنب و جوش غذاهای دریایی آن تامین می‌شود. این کشور به لطف همسایه دوست در جنوب که دارای منافع نظامی و دفاعی مشترک است، موفق شده است به غیر از تجارت و گردشگری سالم، پیشرفت زیادی نیز داشته باشد.کانادا می‌تواند مدعی یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان باشد و شما هم با اخذ ویزای کانادا می‌توانید از زندگی با این استانداردهای بالا لذت ببرید. در این مقاله از ماهبدپرواز با مزایای اقتصادی کانادا بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

اقتصاد کانادا

 

موقعیت اقتصادی کانادا

کانادا تنها کشور بزرگ در نیمکره غربی است که دارای سیستم حکومتی پارلمانی است (به غیر از چند کشور جزیره‌ای کارائیب) و آن را نیز از بریتانیا وام گرفته است. این کشور به 10 استان تقسیم شده است که 75 درصد از جمعیت آن فقط در انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا متمرکز هستند.

اقتصاد کانادا از ثبات بالایی برخوردار است. برخی از مزایای مرتبط از جمله آزادی‌های تجاری، مالیات کم شرکت‌ها و شرایط سیاسی پایدار، کانادا را به یک اقتصاد بسیار امن و قابل اعتماد تبدیل کرده است. جالب است بدانید طی 40 سال آینده، تغییرات آب و هوایی حتی ممکن است به نفع کانادا نیز باشد. در طول قرن بیستم، مساحت بزرگ‌ترین قفسه یخی قطب شمال تا 90% کاهش یافت. با ادامه ذوب شدن یخ، گذرگاه شمال غربی ممکن است به روی ترافیک تجاری باز شود و تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که این مسیر می‌تواند تا سال 2050 به یک مسیر تجاری بزرگ تبدیل شود.

 

بازارهای پرسود از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد کانادا

بازارهای بزرگ کانادا فرصت‌های قابل توجهی را برای انجام معاملات و دستیابی به طیف گسترده‌ای از مشتریان بالقوه فراهم می‌کند. یکی از نقاط قوت بازار کانادا تنوع آن است،‌زیرا دارای طیف وسیعی از صنایع در حال شکوفایی است که بسیاری از آنها به منابع طبیعی فراوان کانادا مربوط می‌شوند. کانادا دارای ذخایر عظیم نفت و مواد معدنی طبیعی است، بنابراین عملیات استخراج نفت، گاز و معدن قوی است. کانادا با تولید روزانه 5.29 میلیون بشکه نفت و سهم نسبتاً بزرگ 6 درصد از کل تولید جهان، در رتبه چهارم تولید نفت جهان قرار دارد. علاوه بر این، کانادا پیشرو جهانی در شیلات، کشاورزی و جنگلداری است. می‌توانید با اخذ ویزای کانادا، در هر یک از این صنایع مشغول به کار شده و آینده‌ی روشنی را برای خود رقم بزنید.

 

منابع طبیعی غنی و متنوع

این کشور سومین کشور ثروتمند روی زمین از نظر منابع طبیعی است. کانادا سومین ذخایر بزرگ تایید شده نفت جهان و همچنین مواد معدنی صنعتی را در خود جای داده است و سرشار از مواد معدنی مانند گچ، سنگ آهک، سنگ نمک و پتاس، زغال سنگ و اورانیوم است. همچنین سومین صادرکننده بزرگ چوب در جهان است. تحلیل‌های جدید شن‌های نفتی آلبرتا نشان می‌دهد که ذخایر این استان ممکن است با اختلاف قابل توجهی از عربستان سعودی فراتر رود و آن را به بزرگترین ذخایر نفت خام روی کره زمین تبدیل کند. با توجه به همه‌ی این‌ها تعجبی ندارد که روز به روز افراد بیشتری در پی اخذ ویزای مولتیپل کانادا برای ورود به این کشور باشند.

 

صنایع اصلی اقتصاد کانادا

۱. صنایع خدماتی: صنایع خدماتی هزاران شغل مختلف را در زمینه‌هایی مانند حمل و نقل، آموزش، مراقبت های بهداشتی، ساخت و ساز، بانکداری، ارتباطات، خدمات خرده فروشی، گردشگری و دولت فراهم می‌کنند. بیش از 75 درصد از کانادایی‌های شاغل اکنون در صنایع خدماتی شغل دارند.

۲. صنایع تولیدی: این صنایع محصولاتی را برای فروش در کانادا و سراسر جهان تولید می‌کنند. محصولات تولیدی شامل کاغذ، تجهیزات با تکنولوژی بالا، فناوری هوافضا، خودرو، ماشین آلات، مواد غذایی، پوشاک و بسیاری از کالاهای دیگر است.

۳.صنایع منابع طبیعی: این نوع صنایع شامل جنگلداری، ماهیگیری، کشاورزی، معدن و انرژی است. این صنایع نقش مهمی در تاریخ و توسعه کشور داشته‌اند. امروزه اقتصاد بسیاری از مناطق کشور همچنان به توسعه منابع طبیعی وابسته است، به علاوه درصد زیادی از صادرات کانادا را کالاهای منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.
بیشتر بخوانید: مشاغل مورد نیاز کانادا

 

وضعیت اقتصادی کانادا

 

مالیات در کانادا

بالاترین نرخ مالیات بر درآمد افراد 33 درصد و بالاترین نرخ مالیات شرکت‌ها 15 درصد است. سایر مالیات‌ها شامل مالیات بر ارزش افزوده و دارایی است. بار مالیاتی کلی معادل 33.5 درصد از کل درآمد داخلی است. مخارج دولت طی سه سال گذشته 44.9 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) بوده است و کسری بودجه به طور متوسط 3.3 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است. بدهی عمومی نیز معادل 117.8 درصد تولید ناخالص داخلی است.

 

مکان جغرافیایی ایده‌آل کانادا برای کسب و کارها

موقعیت جغرافیایی کانادا برای شرکت‌هایی که به دنبال رشد بین المللی هستند ایده آل است. این کشور جدا از بازارهای پربار خود، دسترسی به بازارهای بزرگ در ایالات متحده و اتحادیه اروپا (EU) را نیز ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، بازار عظیم ایالات متحده را در نظر بگیرید که دقیقاً در سراسر مرز جنوبی کانادا قرار دارد و فرصت‌های زیادی را برای معاملات تجاری فرامرزی ارائه می‌دهد. درست در آن سوی اقیانوس اطلس، بازارهای غنی بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز وجود دارد. دسترسی به این کشورها و فرصت‌های تجاری آنها از طریق کانادا می‌تواند به رشد بیزنس‌ها کمک زیادی کند.

 

جمع بندی

کانادا علاوه بر تمای مزایای دیگر، از لحاظ اقتصادی نیز در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد. همین هم سبب وجود موقعیت‌های شغلی متنوع و فراوان در آن شده است. اگر شما هم به دنبال اخذ ویزای مولتیپل کانادا هستید، باید بدانید که جمع‌آوری درست مدارک ویزای کانادا تاثیر مهمی در روند دریافت ویزا دارد. با استفاده از خدمات ماهبد پرواز می‌توانید پرونده‌ی خود را تکمیل کرده و روند مهاجرتی خود را با آرامش خاطر بیشتری دنبال کنید.

 

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.