english
En

باورهای اشتباه درباره ی کشور آفریقا

Rate this post

۷ کلیشه اشتباه در مورد آفریقای جنوبی

کلیشه های آفریقای جنوبی

در مورد کشور آفریقای جنوبی چه می دانید؟ آیا می دانستید که احتمالا باورهای اشتباهی در مورد این کشور دارید و خودتان از آن ها بی خبرید؟!

۱- حیوانات وحشی آزادانه در همه جای کشور پرسه می زنند.

یکی از عجیب ترین و درعین حال رایج ترین کلیشه های آفریقای جنوبی همین موضوع است. وقتی گردشگران خارجی برای اولین بار به آفریقای جنوبی سفر می کنند با تعجب می پرسند پس حیوانات وحشی کجا هستند؟! البته درست است که آفریقای جنوبی به دلیل سافاری و طبیعت و حیات وحشش شهرت دارد، اما اینطور نیست که در خیابان های شهر فیل و شیر و پلنگ هم وجود داشته باشند یا افراد بومی را ببینید که سوار بر فیل به این طرف و آن طرف می روند! آفریقای جنوبی کشور پهناوری است و مناطق حفاظت شده زیادی برای دوستداران طبیعت و حیات وحش وجود دارد. بنابراین اگر دوست دارید از نزدیک حیوانات وحشی را ببینید باید در تورهای سافاری شرکت کنید.

Related image

۲- مردم این کشور به زبان آفریقایی صحبت می کنند!

بین خودمان باشد، اما احتمالا شما هم مثل ما همین فکر را می کردید، نه؟ اما باید به ما بگوییم که آفریقایی در واقع یک زبان نیست، بلکه به مجموعه ای از زبان های مختلف که در این قاره صحبت می شود زبان های آفریقایی می گویند! بنابراین هیچ وقت از یک فرد اهل آفریقای جنوبی نپرسید که آیا به زبان آفریقایی مسلط هستی یا نه! جالب است بدانید که کشور آفریقای جنوبی نه یک زبان، بلکه ۱۱ زبان رسمی دارد و اکثر افراد حداقل به دو تای آن ها تسلط نسبی دارند. جالب تر از همه اینکه برخلاف چیزی که همه فکر می کنند انگلیسی زبان غالب و رایج در این کشور است! بنابراین در سفر به آفریقای جنوبی خیالتان از گم شدن راحت باشد، چون تقریبا همه انگلیسی بلد هستند.

Related image

۳- سفر به آفریقای جنوبی امن نیست!

این مورد واقعا از نادرست ترین کلیشه های آفریقای جنوبی است. افرادی که این باور را دارند معمولا کل قاره آفریقا را یک کل واحد در نظر می گیرند. اما باید بدانید که کشور آفریقای جنوبی از امنیت بالایی برخوردار است و به دلیل گردشگران زیادی که به این کشور سفر می کنند تدابیر لازم برای حفظ امنیت مسافران اندیشیده شده است. البته در سفر این کشور هم مثل هر کشور خارجی لازم است نکات امنیتی را رعایت کنید: مثلا از آویزان کردن طلا و جواهر گرانقیمت خودداری کنید، با تورهای معتبر به آفریقای جنوبی سفر کنید و در هتل ها و اقامتگاه های معتبر اتاق رزرو کنید.

۴- آفریقای جنوبی کشور کوچکی است!

این هم یکی دیگر از کلیشه های آفریقای جنوبی است. در واقع، آفریقا دومین قاره بزرگ در زمین است و کشور آفریقای جنوبی یکی از بزرگ ترین کشورهای این قاره است. اگر می خواهید تخمین درستی از اندازه این کشور داشته باشید باید بدایند که آفریقای جنوبی حدود ۵ برابر انگلیس است. به همین دلیل لازم است در سفر به آفریقا برنامه ریزی خوبی برای سفرتان داشته باشید تا بتوانید از تمام زیبایی ها و شگفتی های این کشور بازدید کنید. باید از قبل بدانید دنبال چه هستید و می خواهید از چه مکان هایی بازدید کنید. اکثر گردشگران با استفاده از تور ژوهانسبورگ و تور کیپ تاون به این کشور سفر می کنند و مقصد اولیه خود را این دو شهر بزرگ و مهم انتخاب می کنند.

Image result for ‫کیپ تاون‬‎

۵- هوا در آفریقای جنوبی همیشه گرم است!

احتمالا خیلی ها فکر می کنند که آفریقای جنوبی چون در قاره آفریقا قرار دارد پس هیچ وقت سرد نیست و همیشه هوایی گرم دارد. اما باید بدایند که این هم یکی دیگر از کلیشه های آفریقای جنوبی است و کاملا صحت ندارد. البته درست است که در این کشور سواحل بسیار گرم و مناطق گرمسیری وجود دارد، اما با فرارسیدن فصل زمستان همه چیز تغییر می کند. بنابراین اگر در فصل زمستان به آفریقای جنوبی سفر می کنید حتما لباس گرم همراهتان داشته باشید و وضعیت آب و هوا را هم چک کنید. مثلا، شهر کیپ تاون به خاطر زمستان های مرطوبش مشهور است و در ژوهانسبورگ شاهد طوفان های شدید خواهید بود و دمای هوا ممکن است به زیر صفر هم برسد. بنابراین این ذهنیت را از سرتان بیرون کنید که در آفریقای جنوبی هوا همیشه آفتابی و داغ است.

۶- آفریقای جنوبی یعنی ژوهانسبورگ، کیپ تاون و پارک ملی کروگر!

یکی از کلیشه های آفریقای جنوبی که اهالی این کشور از آن متنفرند همین است. البته درست است که ژوهانسبورگ و کیپ تاون دو شهر بسیار مشهور و مهم این کشور هستند و اکثر گردشگران برای شرکت در تورهای سافاری به پارک ملی کروگر می روند؛ اما باید بدانید که آفریقای جنوبی فقط همین سه مکان نیست! اگر به دنبال ماجراجویی و بازدید از طبیعت بکر و حیات وحش بی نظیر این کشور هستید باید خود را از کلیشه ها دور کنید و سری به سایر شهرهای آفریقای جنوبی هم بزنید.

Image result for ‫کیپ تاون‬‎

۷- ترکیب نژادی در آفریقای جنوبی وجود ندارد!

یکی از کلیشه های آفریقای جنوبی این است که سفیدپوست ها و بومیان آفریقایی هرگز با یکدیگر ازدواج نمی کنند و به همین شاهد ترکیب نژادی نخواهیم بود. حتی خیلی ها ممکن است فکر کنند بومیان آفریقایی هنوز هم فقط در روستاها و نواحی جنگلی زندگی می کنند و در شهرهای بزرگ حضور ندارند. اما این باورها کاملا اشتباه هستند و به محض ورود به این کشور خودتان شاهد ترکیب نژادها خواهید بود.

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.