english
En

خیابان همیشه بیدار در پاتایا

Rate this post

خیابان واکینگ استریت پاتایا

پاتایا شهری ساحلی در شرق جزیره‌ی تایلند است که مقصد حدوداً ۶ میلیون گردشگر و مسافر در سال از تمامی نقاط کره‌ی زمین می باشد. نام قدیم تایلند سیام بوده برای همین این کلمه را در تابلوی بسیادی از مغازه ها یا نام برخی از خیابان ها زیاد به چشم خواهید دید.

پاتایا ؛ توریست‌هایی که به این شهر ساحلی می‌روند،به قصد داشتن اوقاتی خوش و به دور از استرس به این شهر سفر می‌کنند. دلیل دیگر جشنواره خیز بودن و مخصوصا پاتایا است. به عنوان مثال جشن آب که همه مشتاق برگشت به دوران کودکی در این جشنواره هستند.

همین امر و بر آورده شدن آن باعث شده است تا تایلند و به صورت خاص‌تر شهر پاتایا یکی از مقصدهای توریستی و محبوب برای همه شود. اولین بار که پاتایا مورد توجه قرار گرفت زمانی بود که سربازان آمریکایی در گذر از سواحل پاتایا برای استراحت در این منطقه خانه‌های ساحلی را اجاره کردند و بعد از مدتی اقامت دریافتند که این محل برای استراحت بسیار مناسب است. آنقدر این استراحت برای آنان دلنشین بود که آن‌ها از دوستان خود در نقاط دیگر هم خواستند تا به آن‌ها بپیوندند. از این جا محبوبیت پاتایا به عنوان مقصدی برای استراحت شروع شد و بالاخره با شروع سال ۱۹۸۰، با تقویت صنعت توریسم این کشور و ساخت زیربناهای امکانات توریستی این شهر تبدیل به بهشتی برای توریستان شد. به همین خاطر پاتایا را معمولاً برای کسانی که می‌خواهند سفری دسته جمعی با دوستان خود داشته باشند بسیار پیشنهاد می‌دهند. شما با خرید تور خود از ماهبد پرواز می‌توانید به این جزیره‌ی زیبا سفر کنید و استراحت و آرامشی مثال زدنی را در این سفر تجربه کنید. برای استفاده از این تور، فاصله بین مهر ماه تا اواسط اردبهشت را به شما توصیه میکیم. از دیگر جاذبه‌های شاخص شهر پاتایا می‌توانیم به جزیره‌ی مرجان، خیابان معروف واکینگ استریت، دنیای زیرآب، باغ وحش ببرها، باغ استوایی، موزه ریپلی، تور گیبون و مینی سیام اشاره کنیم که ما از بین این جاذبه ها در ادامه برای شما، خیابان واکینگ استریت را معرفی می‌کنیم.

Related image

خیابان واکینگ استریت

یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان که بسیاری برای دیدن آن و تجربه‌ی حضور در آن به شهر پاتایا سفر می‌کنند، خیابان معروف و زیبای واکینگ استریت (walking Street) است ، با عرض ۱ کیلومتر در بخشی از جاده‌ی ساحلی شهر پاتایا. ابتدای این خیابان از جاده‌ی ساحلی شروع می‌شود و در انتها به اسکله ی بالی‌های پلازا می‌رسد.  اگر مسیر سمت چپ این خیابان را به به سمت چپ بروید، به جاده‌ی جنوبی پاتایا یا همان پاتایا تایی می‌رسید. در این قسمت از واکینگ استریت به این علت که سنگ فرش شده است، وسایل نقلیه می‌توانند ورود کرده و حرکت کنند. البته برای وارد شدن به این محوطه با وسایل نقلیه باید در ساعات خاصی تردد کنید. شما نمی توانید از بین ساعات ۶ عصر تا ۲ صبح با ماشین در واکینگ استریت تردد کنید.  در انتهای جاده یا همان خیابان به اسکله بالی‌های می‌رسید. در این میان جاده‌ی سومی قرار داده شده تا شما با آن بتوانید به شهر بازگردید. در دو طرف خیابان واکینگ استریت، انواع مراکز تفریحی، رستوران‌ها و کافه‌ها قرار گرفته است.

Image result for ‫سواحل واکینگ استریت‬‎
یکی از عللی که باعث شده است خیابان واکینگ استریت به خیابانی افسانه‌ای تبدیل شود این است که در این خیابان آن قدر سرگرمی وجود دارد که هیچ وقت حوصله‌ی شما سر نمی‌رود. این خیابان یکی از شلوغ‌ترین و زنده‌ترین خیابان‌های جهان است و در برخی از ساعات آن قدر تردد در آن زیاد است که خیابان را می‌بندند تا جمعیت به تعادل برسد. در ابتدای خیابان واکینگ استریت، اکثرا رستوران‌ها قرار گرفته اند و در ادامه‌ی آن نیز می‌توانید به کافه‌های این خیابان برسید. در واکینگ استریت یک درخت معروف قرار دارد که تنها دلیل شهرتش این است که تنها درخت این خیابان است. این خیابان فقط مراکز تفریحی ندارد، شما در این خیابان می توانید تعدادی مزون، جواهر فروشی و هتل‌های مختلف را هم داشته باشید. در اکثر نقاط واکینگ استریت، می‌توانید کانکس‌های پلیس را ببینید که پلیس توریسم نام دارند. جالب است بدانید که این پلیس‌ها، پلیس تایلند نیستند و پلیس هایی از دیگر کشورهای جهان هستند. وظیفه‌ی تأمین امنیت خیابان واکینگ استریت بر عهده‌ی پلیس توریسم است. البته در حال حاضر پلیس تایلند هم به پلیس توریسم در تأمین امنیت این خیابان کمک می‌کنند.
Related image

در واکینگ استریت برخی از دست فروشان اقدام به فروش برخی از نمادها و وسایل ارزان قیمت و کوچک مخصوص تایلند می‌کنند. در این خیابان رستوران‌های غذاهای دریایی بسیار معروف هستند و اکثر کسانی که به این شهر اقامت می‌کنند حتماً به این رستوران‌ها سر می‌زنند. اگر دوستدار غذاهای گوشتی و چرب هستید باید بگوییم که فروش کباب ترکی نیز در این خیابان بسیار رونق دارد و شما می‌توانید برای خوردن این غذای خوشمزه هم به رستوران‌ها ی محلی و دکه‌های غذا فروشی خیابانی بروید. در خیابان واکینگ استریت همیشه صدای موسیقی با صدای بلند می‌آید و واژه‌ی همیشه در این جمله به معنای ۲۴ ساعت شبانه روز است. برای مسافرینی که کوتاه مدت در این شهر اقامت دارند این کار بسیار جذاب است اما برای کسانی که اقامتشان طولانی‌تر می‌شود به خاطر صدای بلند پخش موسیقی، حضور طولانی مدتشان کمی سرسام آور و سخت می شود. اما این صدای بلند چیزی از جذابیت همیشگی این خیابان شلوغ و همیشه زنده کم نمی کند و همواره طرفداران واکینگ استریت آن را تنها نمی گذارند. در امتداد این خیابان هتل‌ها و مراکز اقامتی بسیاری با امکانات رفاهی  معمولاً بالایی قرار دارد که شما  می توانید از خدمات آنان استفاده کنید و برای تفریح به این خیابان بیایید.

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.