english
En

سرمایه گذاری در کانادا و گرفتن اقامت دائم

Rate this post

شرایط اخذ اقامت کانادا با استفاده از سرمایه گذاری در کسب و کارهای فعال

– طرح جدید اعطای اقامت در قبال حداقل سرمایه گذاری، اخیرا از طرف دولت کانادا کلید خورده که با استقبال چشمگیری از جانب متقاضیان دریافت اقامت خانوادگی برخوردار شده است.

– امتیاز این سرمایه گذاری در این است که سرمایه گذار، پس از دریافت اقامت خود و خانواده خود، پس ار سفر به کانادا اختیار دارد که در آن کار و کسب فعالیت نموده و درآمد زایی کند و یا اینکه با فروش سهام یا امتیاز سرمایه گذاری خود به نرخ روز، اصل پول به اضافه سود و ارزش افزوده خود را نقدا دریافت نماید و هر کار دیگری را که علاقه مند است دنبال کند.

– این طرح سرمایه گذاری، بدون حداقل ریسک، با امنیت و آرامش فکری، جزو ایده آل ترین روش های رسیدن به پول خود و کارت اقامت خود می باشد.

Image result for ‫سرمایه گذاری در کانادا‬‎

– در ادامه، کلیات و برخی از جزئیات این طرح سرمایه گذاری و اخذ اقامت کانادا را مطالعه بفرمائید.

 مراحل و قواعد سرمایه گذاری در کانادا

*آغاز مراحل مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری با ارائه تقاضای فرد از طریق آژانس اقدام کننده (مجری)، به دولت کانادا انجام می پذیرد.

پس از تاییدیه دولت، در این مرحله مدارک مورد نیاز به سازمان امور کانادا ارائه می شود.

سپس مبلغ سرمایه گذاری می بایست به حساب یکی از موسسات اعلام شده از جانب دولت کانادا واریز شده تا پس از آن در زمینه کسب و کار های تعریف شده و ثبت شده در آن موسسه سرمایه گذاری انجام شود، آن هم با حداقل مبلغ نسبت یه گذشته، حداقل ریسک و بالاترین درصد حصول اطمینان از اقامت دائم کانادا.

*نکته: طبق روش گذشته  سرمایه گذاری در کانادا که پیش از این متداول بود، فرد سرمایه گذار می بایست در همان ابتدای کار مبلغی معادل یک ملیون دلار کانادا را جهت این امر اختصاص می داد.

دولت کانادا نیمی از این مبلغ را به عنوان دیپوزیت، به مدت 4 سال مسدود و غیر قابل دسترسی قرار می داد. و سرمایه گذار می بایست با نیمی دیگر به کارآفرینی و کسب و کار می پرداخت.

در این مدل سرمایه گذاری، ریسک هایی از قبیل: پا گرفتن کار و سود دهی آن مورد بحث بود و اینکه دولت نیمی از سرمایه فرد را در اختیار داشت تا با گذشت  سال، توانایی فرد سرمایه گذار را مورد سنجش قرار دهد. ضمن اینکه با این میزان مبلغ سرمایه، بعضا” متقاضیان رقبتی به این کار نمی دیدند چرا که با این مبلغ می توانستند کسب و کار تضمین شده ای در ایران داشته باشند تا اینکه سرمایه خود را در ریسک قرار دهند.

و اما طرح جدید سرمایه کذاری در کانادا:

  • طی این طرح، که اخیرا توسط سازمان امور مهاجرت و دولت کانادا به تایید و ابلاغ رسیده است، مراحل انجام کار به این ترتیب می باشد:

1-حداقل مبلغ پایه سرمایه در این طرح، 130 هزار دلار کانادا و حداکثر یک میلیون دلار تعیین شده است .(این نوسان به جهت نوع کسب و کار مورد سرمایه گذاری، میزان و درصد سهام و فاکتورهای دیگر متفاوت است) اما توصیه می کنیم به جهت اعتبار سنجی سازمان امور مهاجرت، مبلغ سرمایه گذاری حداقل 160 هزار دلار (حدود 1/5 میلیارد تومان) باشد.

2-پرداخت این مبلغ در طی 7 ماه و با تاریخ های تعیین شده از سوی موسسه تحت نظارت اداره ی امیگریشن، صورت می پذیرد.

3- هر دو یا سه نوبت واریز وجه سرمایه گذاری، یک رسیددولت کانادا به صورت پرفراژ صادر می شود.

4- در خلال مراحل واریز مبالغ، فرد سرمایه گذار از طریق آژانس مجری، به کلاس های آموزشی قوانین تجارت، آشنایی با محیط کسب وکار و آشنایی با اقتصاد کانادا معرفی شده و تحت آموزش قرار میگیرند.مکان برگزاری این دوره از کلاس ها، دانشگاه های تهران بوده و توسط اساتید مجرب تدریس انجام میشود. برنامه ی این کلاس ها به صورت چند روز یک بار تنظیم شده تا متقاضیان قادر به شرکت باشند.

5- کسب و کارهایی که مورد سرمایه گذاری قرار می گیرند به نحوی انتخاب می شوند که مورد علاقه سرمایه گذار یا در تخصص وی بوده باشد. این کسب و کارها از آنجایی که از قبل فعال بوده اند دارای در آمد بوده و به دور از ریسک می باشند.

مثل: 35 در صد از سهام یک رستوران ایرانی، 20 درصد از سهام فروشگاه لوازم آرایشی، 10 درصد از سهام یک نمایشگاه فروش خودرو، یا 25 درصد از سهام یک نانوایی و….

دریافت اقامت دائم کانادا با سرمایه گذاری

_حداقل 5 ماه و حداکثر 10 ماه بعد از پایان آخرین نوبت واریز وجوه سرمایه گذاری، کارت اقامت برای سرمایه گذار صادر میشود. علت این مدت زمان تعیین شده، بررسی سوء پیشینه های بین المللی متقاضی، انجام استعلامات و بررسی نهایی کل مدارک فرد سرمایه گذار یا نفرات همراه وی و صدور کارت های اقامت می باشد.

با توجه به موارد فوق، از زمان اولین نوبت واریز وجه تا زمان صدور کارت اقامت کانادا، حداقل 12 ماه و حداکثر 17 ماه تا رسیدن به اقامت کانادا نیاز به صبوری است. گرچه این روش حتی از روش های دیگر نظیر پناهندگی، تحصیلی و غیره، فرد متقاضی را بسیار زودتر و بدون زحمت و دردسر و با منافع مالی، به مقصد (اقامت دائم کانادا) می رساند.

  • لازم به توضیح است که در این روش سرمایه گذاری، نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری که پیش از این متداول بوده، متقاضی زمان کمتری را تا صدور اقامت، سپری خواهد کرد.

نکته: امتیاز این روش سرمایه گذاری این است که اگر به فرض مثال یکی از پدر یا مادر خانواده سرمایه گذار باشد، برای همه اعضای خانواده می تواند کارت اقامت صادر شود. منوط به آنکه فرزندان زیر 18 سال داشته باشند. البته برای فرزندان بالای 18 سال هم می توان با یک تا 2 ماه پس از صدور اقامت برای خانواده اقدام به ویزا نموده.

Related image

راه اخذ اقامت کانادا برای فرزند یا فرزندان بالای 18 سال، توجه شما را به توضیحات زیر جلب می کنیم:

از آنجایی که هدف برخی از متقاضیان، اخذ اقامت کانادا برای فرزندان جوان و یا بالای 18 سال خود می باشد، 2 راه حل وجود خواهد داشت:

(نکته: فرزندان متاهل خانواده، در این طرف فاقد امتیاز بهره مندی از اخذ اقامت یا ویزا می باشند و با خانواده سرمایه گذار بی ربط تلقی می شوند.)

1- فرزند بالای 18 سال به عنوان سرمایه گذار معرفی شده و بدین شکل اعضای دیگر خانواده مثل پدر، مادر ، خواهر یا برادر خود نیز از دریافت اقامت کانادا بهره مند شوند.

2- پدر یا مادر خانواده، به عنوان سرمایه گذار معرفی شده و اقامت کانادا برای تمام اعضای خانواده به جز فرزندان بالای 18 سال، صادر شود.

بلافاصله پس از ورود خانواده دارای اقامت به کشور کانادا، از جانب سرمایه گذار(پدر یا مادر)برای فرزندان بالای 18 سال دعوت نامه صادر شده تا در کوتاه ترین زمان ممکن ویزای توریستی 5 ساله کانادا برای آنها صادر شود.

لازم به ذکر است در کانادا ، صدور دعوت نامه از پدر یا مادر، برای فرزند، با درصدی نزدیک به 100، منتهی به صدور ویزا می گردد.

پس از ورود فرزند دارای ویزا به کانادا، اخذ اقامت کانادا، با سپردن کار به وکیل کار بلد در دسترس خواهد بود.

ماهبد پرواز آژانس برگزیده ی استان البرز 

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.