english
En

معابد در تایلند

Rate this post

اگر علاقه مندید تا درباره ادیان مردمان مختلف جهان و فرهنگ آنها بیشتر بدانید یکی از نقاطی که می توانید به آن سفر کنید کشور تایلند است. این کشور پر از معابد بودایی است که قدمت آنها به قرنها پیش باز می گردد و برخی از این معابد نیز جوانتر و جدیدتر هستند. معابد تایلند از چوب ، سنگ و حتی بطری های بازیافت شده ساخته شده اند که همه آنها منظره ای صلح آمیز برای بیننده ایجاد می کنند. اگر دوست داشتید از زیباترین معابد این کشور دیدن کنید می توانید مقصد خود را از این لیست انتخاب کنید.

  1. معبد سفید (Wat Rong Khun )

معبد سفید که به تایلندی آن را Wat Rong Khun می خوانند یکی از جدیدترین معابد در تایلند است که در سال 1997 ساخته شده است. این معبد که چهره ای همانند قلعه های داستان های رویایی دارد در شهر چیانگ رای واقع شده است. معبد سفید همانطور که از نامش پیداست کاملا سفید است ، به طوری که انگار زیر آواری از برف گیر افتاده است. این معبد به صورت خصوصی اداره می شود . از نمادهای مختلفی در ساخت این معبد استفاده شده است ، همانند پلی که از زیر آن دستانی رو به آسمان بیرون آمده اند که به آن ” چرخه زندگی دوباره ” گفته می شود و دو موجودی که اطراف ورودی پل که به آن دروازه بهشت گفته می شود قرار گرفته اند که سرنوشت مرگ را رقم می زنند.

Related image

  1. معبد بودای لمیده (Temple of the Reclining Buddha )

این معبد در بانکوک واقع شده است که در آن کلکسیون وسیعی از مجسمه و تصاویر بودا موجود می باشد که یکی از آنها مجسمه عظیم بودا در حالیکه روی زمین لمیده است می باشد. این مجسمه 45 متر است و یکی از بزرگترین مجسمه های بودا به شمار می رود. این معبد در جزیره ای نزدیک به گرند پالاس واقع شده است و یکی از بهترین معابد سلطنتی در تایلند به شمار می رود.

Related image

  1. معبد دوی سوتپ Wat Phra That Doi Suthep

این معبد یکی از اصلی ترین جاذبه های دیدنی شهر چیانگ مای به شمار می رود که یکی از مقدس ترین معابد در شمال تایلند است. نام این معبد را به صورت مختصر دوی سوتپ ( Doi Suthep ) می گویند هر چند این نام در حقیقت نام کوهیست که معبد روی آن قرار گرفته است. این معبد در 15 کیلومتری چیانگ مای قرار گرفته است و در قرن 14 ساخته شده است.

Image result for ‫معبد دوی سوتپ تایلند‬‎

  1. وات چایواتانارام (Wat Chaiwatthanaram )

وات چایواتانارام یک معبد خارق العاده در آیوتایا ، پایتخت باستانی تایلند ، است که بعنون بنای یادبود به احترام مادر پادشاه ساخته شده بود. این معبد در کنار رودخانه چائو فرایا قرار گرفته است که زیبایی و منظره خارق العاده رودخانه و معبد بسیار دیدنی است. این معبد مربوط به قرن 17 می شود.

Related image

5. وات ماهاتات (Wat Mahathat, Sukhothai)

معبد وات ماهاتات در پارک تاریخی سوخوتای در شمالی تایلند واقع شده است که یک معبد باستانیست که مهم ترین و جذاب ترین نقطه پارک را تشکیل می دهد. در بدو ورود به این معبد 168 مجسمه بودا مشاهده می شود که در حالیکه دستانشان را در هم جفت کرده اند در اطراف ورودی ایستاده اند. در انتهای این مسیر نیز مجسمه بزرگتر بودا در حالیکه به روی بلندی نشسته است یافت می شود.

Related image

6.معبد بودای زمردی (Temple of the Emerald Buddha )

معبد بودای زمردی ( به تایلندی Wat Phra Kaew ) شاید به اشتباه به چنین نامی شهرت پیدا کرده باشد چرا که تنها وجه مشترک آن با زمرد رنگ سبز آن است. این مجسمه 66 سانتی متری از جید یا یشم ساخته شده است و همچنین در ساخت آن طلا نیز به کار گرفته شده. قدمت این مجسمه به قرن 15 باز می گردد و از آن زمان در معابد مختلفی در سرتاسر تایلند قرار گرفته است تا در نهایت از سال 1784 به بانکوک آورده شده و در این معبد نگهداری شده است.

Related image

7. معبد یک میلیون بطری

معبد یک میلیون بطری ( به تایلندی  Wat Pa Maha Chedi Kaew ) یک معبد بودایی معمولی نیز بلکه به سبک خاص خودش ساخته شده است و شاید بتوان گفت یکی از عجیب ترین معابدیست که می توانید در تایلند پیدا کنید. این ساختمان از 1.5 بطری شیشه ای بازیافت شده تشکیل شده است که در رنگهای سبز و قهوه ای در طراحی این معبد به کار گرفته شده اند. از درب بطری ها برای ساخت موزاییک استفاده شده و این مجموعه 20 ساختمان دارد.

Image result for ‫معبد یک میلیون بطری تایلند‬‎

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.