english
En

ژوهانسبورگ در آفریقا

Rate this post

درباره ژوهانسبورگ

یکی از جذابترین شهرهای آفریقای جنوبی ژوهانسبورگ است. شهری که بین اهالی آفریقای جنوبی به شهر طلایی معروف است، چرا که معادن طلای زیادی را در خود جاده است. ژوهانسبورگ قطب اقتصادی و صنعتی آفریقاست و می توانیم بگوئیم در بین ۵۰ شهر بزرگ دنیا قرار گرفته است. جالب است بدانید قرار است به شهری سفر می کنید که هیچ دریا و ساحلی ندارد، اما دیدنی های این شهر به قدری زیاد است که به حتم مجذوب این شهر جوان می شوید.

موقعیت جغرافیایی ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ مرکز بزرگترین و ثروتمندترین استان آفریقای جنوبی است. این شهر حدود ۲۵۰۰ کیلومتر مساحت دارد و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۱ انجام شده جمعیت ژوهانسبورگ برابر با ۹۵۰ هزار نفر است.

آب و هوای شهر ژوهانسبورگ

از لحاظ آب و هوایی شهر ژوهانسبورگ دارای شرایط نیمه گرمسیری است و دمای هوا در این شهر به دلیل ارتفاع بالای شهر معمولا ملایم است. میانگین بیشترین دمای هوا در طول روز در ماه ژانویه ۲۵ درجه و در ژوئن ۱۶ درجه سانتی گراد می باشد. بهترین زمان سفر به ژوهانسبورگ از ماه مارس تا می و از ماه سپتامبر تا نوامبر است. در این زمان با اینکه هوای این شهر کمی گرم و خشک است اما به دلیل تعداد پایین گردشگران قیمت ها ارزان است. خوب است بدانید از آنجاییکه این شهر در نیمکره ی جنوبی قرار دارد فصل سرما از ماه ژوئن شروع شده و تا آگوست هم ادامه دارد. از طرفی فصل گرما از ماه دسامبر شروع و تا فوریه ادامه دارد. با آمدن ماه مارس از سفر گردشگران به این شهر کم می شود و قیمت ها نیز کاهش پیدا می کنند.

مختصری از تاریخ ژوهانسبورگ

قرار است به شهر جوانی سفر کنید. شهری که فقط ۱۲۰ سال است که ساخته شده است. اما اگر می خواهید از تاریخ این شهر بدانید در سفر به ژوهانسبورگ بی شک به موزه های این شهر بروید. داستان های زیادی از زمان کشف طلا تا دوران درگیری های بین سفید پوستان و سیاه پوستان خواهید شنید.

اطلاعات کلی شهر ژوهانسبورگ

زبان Nguni، سوتو، انگلیسی و آفریکانس
واحد پول راند آفریقای جنوبی  (ZAR)
کد تلفن کشور ۲۷+
کد تلفن ناحیه ۰۱۱+
اختلاف ساعت با تهران یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.
فرودگاه های بین المللی ژوهانسبورگ، فرودگاه بین المللی اولیور تامبو

رستوران های پیشنهادی در ژوهانسبورگ

  • رستوران The Grillhouse Rosebank

رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر به ژوهانسبورگ رستوران گریل هاوس است که در آن می توانید بهترین و خوشمزه ترین استیک ها را میل کنید. طعم استیک های این رستوران را هرگز نمی توانید فراموش کنید.

  • رستوران The Local Grill

دیگر رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر به ژوهانسبورگ رستوران لوکال گریل پارک داون است. کیفیت غذاهای این رستوران فوق العاده است و در آن می توانید بهترین استیک ها را همراه سس های مخصوص آن ها میل کنید.

جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ

  • موزه‌ی آپارتاید | Apartheid Museum

موزه ای که در آن می توانید تاریخ آپارتاید در آفریقای جنوبی را در قالب تصویرهایی از بریده های روزنامه و عکس و آثار هنری ببینید. برای بازدید از این موزه ی دیدنی باید حداقل ۲ ساعت زمان بگذارید.

Image result for ‫موزه آپارتاید‬‎

  • موزه Constitution Hill

اگر دوست دارید با یک جای عالی که نشان دهنده ی تاریخ ژوهانسبورگ است آشنا شوید، باید از اینجا دیدن کنید. جایی که در گذشته زندان بوده و حالا به موزه تبدیل شده است. مهاتما گاندی و نلسون ماندلا بخشی از زندگی خود را در این زندان گذرانده اند.

پارک Gold Reef City

این مجموعه در ۸ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. گردشگران با سر زدن به این مجموعه به دوران تب طلا سفر می‌کنند. در بخش‌های مختلف این پارک موضوعی و نمایشگاه‌های تاریخی آن می‌توانید با این دوران از تاریخ آفریقای جنوبی بیشتر آشنا شوید. گردشگران می‌توانند از بخش‌هایی از یک معدن قدیمی طلا که غنی‌ترین معدن طلا در دنیا است بازدید کنند و با سختی کار معدنچیان طلا از نزدیک آشنا شوند.

Related image
  • منطقه ‌ی  Maboneng Precinct

این منطقه‌ی زنده و پر‌جنب‌و‌جوش، میزبان کافه‌ها، رستوران‌ها و مناطق تفریحی متعدد است. یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های این منطقه، بازارچه ‌ی هفتگی آن است که در آن محصولات غذایی از سراسر قاره عرضه می‌شود. انبارهای قدیمی این منطقه، امروزه به کافه‌ها و گالری‌ها و فروشگاه‌های زیبا تبدیل شده‌اند. این منطقه برای گشت و گذار و خرید و غذا خوردن در رستوران‌ها و تماشای سبک زندگی اهالی شهر، یک مقصد عالی است.

  • سوووتو (Soweto) و موزه‌ی ماندلا

سووتو (Soweto) مخفف کلمه‌ی Southwestern Townships و به معنای ناحیه‌ی جنوب غربی است. این منطقه در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی ژوهانسبورگ قرار دارد و گردشگران را به سفری به قلب جنگ برای آزادی می‌برد. این منطقه در گذشته محلی برای جدا کردن کارگران سیاه‌پوست بوده که بسیاری از آنها در آلونک‌های آهنی زندگی می‌کردند. جنبش مبارزه با آپارتاید از همین منطقه آغاز شد. موزه‌ی ماندلا هم در همین منطقه قرار دارد.

Image result for ‫سووتو آفریقای‬‎

مراکز خرید شهر ژوهانسبورگ

  • مرکز خرید Sandton City

آدرس: ۱۰۶ Airlie Rd، Sandton، ۲۱۹۶، South Africa

  • مرکز خرید کرستاCresta

آدرس: ۲۶۲ Danie Cres، Randburg، ۲۱۹۵، South Africa

  • مرکز خرید ماپونیا | Maponya Mall

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.