english
En

چرا مهاجرت به کانادا

Rate this post

چرا مهاجرت به کانادا یکی از بهترین گزینه های شما میتواند باشد؟

کانادا  یکی از دوستانه ترین کشورهای جهان برای مهاجرین است و در این موضوع  شهرت شایسته ای دارد. نه تنها این، بلکه به عنوان یکی از امن ترین کشورها برای زندگی نیز در نظر گرفته می شود. اگر به دنبال مزایای مهاجرت به کانادا هستید، لازم نیست خیلی دور نگاه کنید.

در حالی که اکثر کشورها برنامه‌های مهاجرتی خود را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل کرده‌اند، کانادا به سرعت فرصت‌های مهاجرت را در سال 2021 باز کرده است. آنها افراد ماهر را تشویق می‌کنند تا برای کمک به تقویت اقتصاد به کانادا مهاجرت کنند.

کانادا که یک کشور  خانواده دوست و آرام است، در نظرسنجی HSBC Expat Explorer 2020 در رتبه نهم قرار گرفت (اولین برای ارزش های فرهنگی)، به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است. علاوه بر این، سه شهر کانادا اخیراً در فهرست ده شهر  برتر در نظرسنجی جهانی زیست پذیری اکونومیست قرار گرفتند – کلگری در رتبه پنجم ، ونکوور ششم و تورنتو در رتبه هفتم قرار گرفتند .

چرا مهاجرت به کانادا اینقدر محبوب است؟ وچرا بسیاری از مهاجران آن را یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای زندگی و کار می دانند؟

کانادا مدت‌هاست که کشوری برای افرادی بوده است که می‌خواهند در مکانی زندگی کنند که هوای پاک، استانداردهای زندگی خوب و خیابان‌های امن در اولویت باشد و این چیزی است که وقتی به کانادا می‌روید به دست می‌آورید.

بنابراین اگر به فکر مهاجرت به کانادا از ایران هستید، ادامه مطلب را بخوانید و دلایل بیشتری را کشف کنید که چرا مردم تصمیم می گیرند به این کشور جذاب و آینده نگر مهاجرت کنند.

1: کانادا یک کشور کاملاً جذاب است

پارک ملی و حفاظتگاه کلوان

کلمات واقعا نمی توانند مناظر زیبای کانادا را توصیف کنند. زمین های وسیع و دست نخورده ای وجود دارد که عملاً پای انسان به آنها نرسیدهه است است.

از جنگل ها گرفته تا دریاچه ها و کوه ها، چشم انداز متنوع و باشکوه است.

 

2: کیفیت کلی زندگی در کانادا

شیوه زندگی در فضای باز کانادا

کانادا به دلیل استانداردها و کیفیت بالای زندگی  شناخته شده است. نه تنها تعادل مناسبی بین کار و تفریح دارد، بلکه محیطی عالی برای لذت بردن از هر دو را نیز دارد.

کانادایی ها برای زمان استراحت خود ارزش قائل هستند و این در تعداد تعطیلات عمومی و ساعات کاری مناسب  منعکس  شده است . به لطف تاکیدی که در کانادا بر روی آرامش می شود، واقعاً می توانید زندگی را در کانادا تجربه  کنید.

 

3: املاک جادار و زیبا

زندگی در املاک بزرگ کانادا

خانه های کانادایی بسیار بزرگتر از همتایان اروپایی خود هستند. البته تا حدی به دلیل این واقعیت است که فضای بسیار بیشتری برای ارائه وجود دارد. متوجه خواهید شد که حتی یک خانه خانوادگی معمولی بسیار جادار هست  و داشتن اتاق بیشتر باعث می شود خانواده ها راحت تر زندگی کنند!

4: فرصت های شغلی عالی در کانادا

کار در کانادا

تحت برنامه کارگران ماهر فدرال، در حال حاضر 347 شغل وجود دارد که می توانند شما را برای ورود سریع واجد شرایط کنند. آنها طیف گسترده ای از مشاغل از جمله پزشکی، مهندسی، مدیریت، ساخت و ساز و غیره را پوشش می دهند.

اقتصاد کانادا در حال رشد است و رشد نیازهای بیشتری را القا می کند که انواع فرصت ها را برای انواع حرفه ها باز می کند.

اما نه تنها فرصت های عالی وجود دارد، بلکه سبک آرام کانادا به این معنی است که استرسی که ممکن است در کشور خود به آن عادت کرده باشید کمتر است.

5: کانادا کشور خانواده ها

دوچرخه سواری خانوادگی در کانادا

کانادا واقعا برای خانواده ها ساخته شده است. در خیابان‌های حومه شهر، با بسیاری از رویدادهای اجتماعی مانند کباب‌پزی و جشنواره‌هایی که برای خانواده‌های بچه‌دار پذیرایی می‌کنند، احساس امنیت و همراهی وجود دارد.

مهم نیست که بازی در فضای باز، تحصیل، مکان های دیدنی، غذا خوردن، محیط مثبت یا فرصت های آینده باشد – کانادا همه اینها را ارائه می دهد.

در طول ماه های گرمتر، این امکان وجود دارد که بیشتر وقت خود را در خارج از خانه سپری کنید. باربیکیو، رویدادهای ورزشی، پیک نیک، پیاده‌روی… فهرست فعالیت‌های خارج از منزل که می‌توانید به صورت رایگان یا بسیار ارزان انجام دهید، بسیار زیاد است. اکثر کودکان کانادایی بخش زیادی از دوران کودکی خود را در خارج از خانه سپری می کنند.

6: بهترین زندگی شهری مدرن

خط افق شهر تورنتو

شهرهای کانادا مدرن، شیک و تمیز هستند – یک جاذبه بزرگ برای بسیاری از مهاجران که در حالی که ممکن است از فضای بیرونی عالی لذت ببرند، همچنین راحتی شهری را دوست دارند! شهرهای کانادا بزرگ، به خوبی طراحی شده اند و به راحتی می توان در اطراف آن رفت و آمد کرد.

شما به راحتی می توانید در یک خانه بزرگ حومه شهر زندگی کنید و به محل کار بروید. مانند هر کشوری، اگرچه اینحقیقت وجود دارد که بزرگترین شهرها، مانند تورنتو و ونکوور، ممکن است شلوغ و گران باشند، لازم نیست برای داشتن یک سبک زندگی راحت و مقرون به صرفه به خارج از مرکز شهر بروید.

7: مراقبت های بهداشتی رایگان

چرا مهاجرت به کانادا ؟ زیرا سیستم مدیریت کانادا مراقبت های بهداشتی اولیه را به همه بر اساس نیاز و نه توانایی پرداخت ارائه می دهد. هزینه آن توسط شهروندان کانادایی که از طریق مالیات وارد سیستم می شوند پرداخت می شود.

این باعث می‌شود که  مراقبت های پزشکی برای همه در دسترس قرار گیرد که یک وزنه بزرگ به حساب می آید زیرا  ذهن اکثر کانادایی‌های شاغل را درگیر کرده است و خبر خوبی برای مهاجران ایرانی است که از مزایای خدمات بهداشتی رایگان دولتی استفاده می‌کنند!

8: بردباری و آزاد اندیشی کانادایی ها

تنوع چند فرهنگی در کانادا

احتمالاً جای تعجب نیست که کانادا در نظرسنجی اچ‌اس‌بی‌سی Expat Explorer در رتبه اول جهان از نظر تحمل قرار گرفت .

کانادا که به عنوان یکی از آزاد اندیش ترین کشورهای اطراف شهرت دارد، از سال 2005 ازدواج همجنس گرایان را مجاز می داند، در حالی که دیگر کشورها در حال حاضر آن را آغاز کرده اند!

اگر به کانادا مهاجرت می کنید، این یک خبر عالی است. مهاجران و کانادایی های زیادی وجود دارند که صرف نظر از نژاد، جنسیت یا فرهنگ شما از آنها استقبال می کنند.

مزایا  بیشتر زندگی در کانادا

اکنون فرصتی برای بررسی چند دلیل برتر برای زندگی در کانادا دارید،حالا  زمان آن رسیده است که به برخی دیگر از جاذبه های شگفت انگیز  که کانادا به مهاجران  و دیگرانی که تصمیم به مهاجرت دارند ارائه می دهد.

بنابراین بدون ترتیب خاصی:

9: حس شوخ طبعی کانادایی

کانادایی ها به طرز شگفت انگیزی حس شوخ طبعی دارند. صادرات معروف کمدین شامل جیم کری، جان کندی و مایک مایرز از شهرت آستین پاورز است

10: نرخ جرم و جنایت در کانادا بسیار پایین است

چرا مهاجرت به تورنتو کانادا

خب میدانید که جمعیت کانادا کم است و این باید در نظر گرفته شود، اما واقعیت این است که با جمعیتی بیش از 36 میلیون نفر، در سال 2017 فقط 660 قتل رخ داده است. آن را با این واقعیت مقایسه کنید که بیش از 39 میلیون نفر تنها در ایالت کالیفرنیا زندگی می کنند و در سال 2017 تعداد حیرت آور 1830 قتل اتفاق افتاده است.

۱۱: کانادا یک “ابر قدرت آموزشی” است

سرگرمی کودکان کانادایی در برف زمستانی

سیستم آموزشی کانادا رقبا را جای گذاشته است. طبق نظرسنجی‌هایی که توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) انجام شده است، کانادا یکی از معدود کشورهایی است که در رتبه‌های برتر ریاضی، علوم و ادبیات قرار داشت.

این نتایج کانادا  را  جلوتر از ایالات متحده و بریتانیا قرار می دهد. حتی کانادا امتیاز بالایی برای برابری در موفقیت بر اساس جنسیت، پیشینه اجتماعی و به طور قابل توجهی در صورت مهاجرت به کانادا، برابری برای مهاجران نیز کسب کرد.

12: کانادا یک دیگ ذوب فرهنگی است

کودکان چند فرهنگی کانادا

چرا مهاجرت به کانادا ؟ زیرا یک سوم دانش آموزان کانادایی در کانادا متولد نشده اند، اما با مهاجرت از جاهای دیگر در این کشور ساکن شده اند. مهاجران ایرانی نسبت خوبی از مهاجران را تشکیل می دهند،و برخی دیگر از آمریکا، آسیا، استرالیا و بخش های مختلف اروپا آمده اند.

در نتیجه یک تجربه فرهنگی فوق العاده غنی است که در آشپزی، مد و هنر کانادا مشهود است. این ترکیب فرهنگی پر جنب و جوش تضمین می کند که کودکانی که در کانادا بزرگ می شوند ذهن بسیار گسترده و دانش خوبی از دنیای اطراف خود دارند.

13: رهبران جهانی در محاسبات کوانتومی، تحقیقات پزشکی و علوم فضایی

فناوری علمی STEM Vancouver

کانادا از STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) حمایت جدی می کند و در نتیجه این کشور در این موضوع برتر از دیگران است.

رهبری کانادا در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی، فناوری پاک و مراقبت‌های بهداشتی، همراه با سیاست‌های بازتر آن در قبال مهاجران، منجر به مهاجرت بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی به کانادا شده است.

14: آب و هوا

پاییز در کانادا
کانادا دارای آب و هوای بسیار متنوعی از یخبندان دائمی در شمال تا آب و هوای بسیار گرمتر به سمت جنوب است. در تابستان، اگر در مکان مناسب باشید، دما می تواند به 35 درجه برسد.

پاییز در کانادا کوتاه است، اما ترکیبی از رنگ های روشن فوق العاده است که هر سال منتظر آن خواهید بود.

خوب، در حالی  که زمستان ها می تواند کمی تند باشد، کانادا به خوبی با سرما مقابله می کند، اما اگر برای شما سرما مشکل بزرگی است، به بریتیش کلمبیا بروید. میانگین اوج گیری روزانه زمستان در ونکوور 7.1 درجه سانتیگراد است و ویکتوریا، گرم ترین شهر کانادا، به طور متوسط ​​9 درجه سانتیگراد است و به ندرت به زیر صفر می رسد.

 

14: خدمات عمومی کانادا

پل آلبرتا کلگری

یکی از دلایل مهمی که چرا مهاجرت به کانادا یک گزینه عالی استاین است که  خدمات عمومی در کانادا عالی هستند و با برخی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی که می توانید پیدا کنید رفت و آمد نیز آسان است.

در حالی که برخی از مردم محلی ممکن است گاهی شکایت کنند (البته به روشی مودبانه)، بسیاری از کشورهای جهان به کانادا به عنوان معیاری برای خدمات عمومی با کیفیت نگاه می کنند.

15: مونترال و کبک فرانسوی

کبک فرانسوی زیبا

مونترال یک شهر فوق العاده است. درست است که اکثر مردم آنجا فرانسوی صحبت می کنند، اما اکثریت نیز به خوبی انگلیسی صحبت می کنند. با این حال، اگر می خواهید در آنجا زندگی کنید، بهتر است زبان فرانسه را یاد بگیرید زیرا دو زبانه بودن مورد انتظار است. تاریخ، معماری، غذا و فرهنگ در مونترال فراموش نشدنی است.

16:قدرت خرید در  کانادا

کانادایی هایی که به دلیل مقرون به صرفه بودن شهرت دارند، با دستمزد متوسط ​​هنوز هم می توانند کیفیت زندگی خوبی داشته باشند.

 

17: تحصیلات دانشگاهی با کیفیت اما مقرون به صرفه

تحصیل در دانشگاه های برتر کانادا

با توجه به اینکه میانگین هزینه‌های دانشگاه  در حال حاضر خوب است بدانید که در کانادا، هزینه‌ها کمتر از نصف است و ۴۷۶۱ دلار است.

حتی بهتر از تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مک گیل همگی در رتبه 50 برتر جهان بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان تایمز در سال 2020 قرار دارند.

 

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.