english
En

تحصیل در کانادا

Rate this post

تحصیل در کانادا و مراحل آن

اجازه تحصیل
هر ساله بیش از 130،000 دانشجوی بین المللی تحصیل در دانشگاههای کانادا را انتخاب می کنند . کانادا علاوه بر یک سیستم آموزشی با کیفیت ، امکانات بیشمار و فرهنگ زنده ای را نیز فراهم می کند. تحقیقات ، انتشارات علمی و همکاری های بین المللی سه جنبه اصلی است که کانادا و موسسات دانشگاهی کانادا بر آنها تمرکز دارند.

اما گرفتن ویزای دانشجویی ، که به آن مجوز تحصیل در کانادا نیز می گویند ، برای کانادا چقدر دشوار است؟ فهمیدن این مسئله هنگامی که تصمیم می گیرید کجا می خواهید تحصیل کنید نقش مهمی خواهد داشت. بنابراین ، برای دریافت ویزای دانشجویی خود برای کانادا چه کاری باید انجام دهید و دشوار بودن آن چقدر است؟

اگر دانشجوی ایرانی هستید ، برای تحصیل در کانادا به مجوز تحصیل احتیاج دارید. این ویزا به طور خاص برای دانشجویانی مانند شما که آماده شروع تحصیل در خارج از کشور ماجراجویی در کانادا هستند ، ساخته شده است. برای کسب اطلاعات در مورد اینکه آیا تحصیل در خارج از کشور در کانادا برای شما مناسب است ، بهترین اطلاعات را در مورد روند دریافت مجوز تحصیل پیدا کنید.

حتما مقاله مرتبط ویزای مولتیپل کانادا را مطالعه کنید

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا  چقدر زمان لازم است؟
حتماً وقت اضافی را برای درخواست ویزا اختصاص دهید. بلافاصله پس از پذیرش و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود ، می توانید از قبل درخواست مجوز تحصیل در کانادا را شروع کنید . شما باید حداقل 4-6 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلات دانشگاهی خود اقدام کنید.

پس از اقدام ، می توانید انتظار داشته باشید که حدود 42 روز منتظر تصمیم باشید.

مراحل اصلی انجام ویزای دانشجویی کانادا

آنچه دانشجویان ایرانی برای گرفتن ویزای دانشجویی که به آنها امکان تحصیل در کانادا را می دهد باید انجام دهند:

می توانید بصورت آنلاین یا کاغذی برای ویزا اقدام کنید. در ایران مراکز درخواست ویزا وجود ندارد ، بنابراین برای گرفتن بیومتریک باید به خارج از کشور سفر کنید و در صورت درخواست کاغذی مدارک خود را ارائه دهید. مقامات کانادایی توصیه می کنند برای ویزا در ترکیه اقدام کنند. بسته به شرایط شما ، پس از تجزیه و تحلیل درخواست شما ، ممکن است برای مصاحبه ویزا فراخوانده شوید.

تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا

دانشجویان ایرانی ممکن است در طی مراحل درخواست ویزا مجبور به ارائه بیومتریک باشند. اساساً بیومتریک شما شناسایی اضافی (به عنوان مثال اثر انگشت و تصاویر) است که کشورها برای اهداف امنیتی از آن استفاده می کنند.

در طی مراحل درخواست باید در مصاحبه ویزا شرکت کنید.

اجازه تحصیل در کانادا تا مدت دوره + 3 ماه معتبر است. برای اینکه بتوانید در کل دوره تحصیل خود بمانید ، ممکن است لازم باشد هر ساله ویزا خود را تمدید کنید. اگر می خواهید بعد از اتمام تحصیل خود در کانادا بمانید ، باید از طریق دفتر مهاجرت برای ویزای متفاوت یا تمدید ویزا اقدام کنید.

چه مقدار برای ویزای دانشجویی باید پرداخت کنم؟
برای درخواست مجوز تحصیل در کانادا نیز باید 150 CAD هزینه پرداخت کنید. بسته به شرایط شما ، مقامات کانادایی به شما این امکان را می دهند که این هزینه را بصورت آنلاین ، محل استقرار در مرکز درخواست ویزا در ایران یا انتقال بانکی پرداخت کنید.

دانشجویان ایرانی برای ویزای کانادا نیازی به دریافت بیمه درمانی ندارند.

برای جمع آوری بایومتریک باید 85 CAD اضافی پرداخت کنید. همچنین باید هزینه سفر  خود به مرکز درخواست ویزا در ترکیه یا مقصد دیگر خارج از کشور را پرداخت کنید.

چه مدارکی برای ویزای دانشجویی خود نیاز دارم؟

هنگامی که برای ویزای خود اقدام می کنید ، یکی از مهمترین مواردی که باید اثبات کنید این است که می توانید در طول برنامه تحصیلی خود را تأمین کنید. برای کانادا ، آنها از شما می خواهند ثابت کنید که اگر می خواهید در هر استان به جز کبک تحصیل کنید می توانید 833 CAD در ماه بپردازید ، یا اگر قصد تحصیل در کبک را دارید می توانید 917 CAD / که یا از یک منبع خارجی پرداخت می کنید  یا قبلاً در حساب بانکی خود دارید استفاده کنید.

دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های بین المللی در کانادا مجبور نیستند ثابت کنند که آنها به اندازه کافی انگلیسی صحبت می کنند. این مهارت های زبانی تضمین می کند که می توانید در کلاس های خود موفق شوید و راه خود را در کانادا مدیریت کنید.

دانشجویان ایرانی قبل از ورود به کانادا نیازی به انجام تست پزشکی ندارند.

دانشجویان ایرانی نیازی به تنظیم حساب بانکی محدود ندارند. این نوع حساب بانکی مبلغی را که می توانید ماهانه برداشت کنید محدود می کند و فقط به شما امکان دسترسی به آن را هنگام ورود به کانادا می دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزا به وب سایت مهاجرت کانادا مراجعه کنید.

کانادا
باید ببینید که آیا کانادا در واقع جایی است که می توانید در خارج از کشور برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید.  کانادا به شربت افرا ، آبشارهای نیاگارا و تیم های عالی هاکی روی یخ معروف است. آخرین و نه مهمترین ، برخی از دانشگاه های برتر جهان مدرک کارشناسی ارشد رقابتی را در کانادا ارائه می دهند و دانشجویان از سراسر جهان برای پیوستن به بزرگترین نام های رشته خود آمده اند.

کانادا تحصیل کرده ترین کشور جهان است که بیش از نیمی از ساکنان آن دارای مدرک دانشگاهی هستند. موضوعات مشهوری که می توانید برای برنامه کارشناسی ارشد در کانادا انتخاب کنید عبارتند از: روزنامه نگاری ، سیاست ، پزشکی ، مهندسی و فناوری اطلاعات ، که بسیاری از آنها انگلیسی تدریس می شوند.

دریافت ویزای شینگن فوری را مطالعه کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.