english
En

حقایق جالب درباره اسکاندیناوی

Rate this post

درباره اسکاندیناوی

اسکاندیناوی منطقه بزرگی از شمال اروپا است که عمدتا از شبه جزیره اسکاندیناوی تشکیل شده است. این شبه جزیره شامل کشورهای نروژ و سوئد  است. همسایگان دانمارک و فنلاند و همچنین ایسلند نیز بخشی از این منطقه به حساب می آیند.

از لحاظ جغرافیایی شبه جزیره اسکاندیناوی بزرگترین شبه جزیره اروپا است که از بالای دایره قطب شمال تا سواحل دریای بالتیک امتداد دارد . حدود 289.500 مایل مربع را در بر می گیرد.

دقت داشته باشید که “شبه جزیره اسکاندیناوی” را با کشورهای اسکاندیناوی اشتباه نگیرید. شبه جزیره اسکاندیناوی در واقع منطقه ای جغرافیایی می باشد که شامل کشورهای سوئد, نروژ, دانمارک و فنلاند می باشد و این در حالیست که کشورهای اسکاندیناوی تنها شامل سه کشور سوئد, دانمارک و نروژ می شود. البته به دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار نزدیک این سه کشور با ایسلند, جزایر فارو و فنلاند, آنها را هم جزو این کشورها قلمداد می کنند.

به جز اسکاندیناوی ازاصطلاح نوردن نیز استفاده شود به معنی دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد است که شامل یک گروه از کشورهایسست که باهم قرابت و نزدیکی ویژه ای دارند به گونه ای که از بقیه کشورهای اروپایی متمایز شده اند . از خصوصیات متمایز آنها مناطق شمالی کاملاً پرجمعیت ، ثروت نسبی ,منابع ماهی ، امید به زندگی طولانی و سطح بالای سواد است.

اسکاندیناوی
اسکاندیناوی

حقایق جالب

۱. اصطلاح اسکاندیناوی در قرن 18th به وجود آمد . برخی مورخان می گویند این زمان زمانی بود که ایده هایی درباره میراث مشترک شروع به ظهور کرد. این اصطلاح بعداً سیاسی شد. در سال 1839 ، هانس کریستین اندرسن پس از بازدید از سوئد ، “من اسکاندیناوی هستم” را تألیف کرد. او به عنوان طرفدار “اسكاندیناویسم” سیاسی شناخته می شد.

۲. اسکاندیناوی ها کم و بیش می توانند یکدیگر را درک کنند .با این حال گویش ها و لهجه های شدید می توانند مسائل را پیچیده کنند. به حدی که جلسات بین دانمارکی ها ، نروژی ها و سوئدی ها گاهی به زبان انگلیسی انجام می شود تا مطمئن شوند هیچ سوء تفاهم وجود ندارد.

۳. هواپیمایی اسکاندیناوی توسط سه دولت اسکاندیناوی ساخته و تشکیل شد . در سال 1946 ، سه دولت کنسرسیومی را برای همکاری در عملیات فرامنطقه ای برای شرکتهای هواپیمایی ملی خود تشکیل دادند. پنج سال بعد ، شرکت های هواپیمایی مجزا برای تشکیل SAS ادغام شدند. با این حال ، دولت نروژ اخیراً تمام سهام خود را فروخت.

۴. کوه های اسکاندیناوی بیش از 1700 کیلومتر طول دارند .  در ارتفاع 2246 متری ، Galdhøpiggen نروژ در پارک ملی Jotunheimen بلندترین قله در سرزمین اصلی اروپا شمالی است.

۵.هر سه کشور از صلیب نوردیک استفاده می کنند! پرچم های دانمارک ، نروژ و سوئد همه از یک طرح متقابل خارج از مرکز استفاده می کنند. رنگ ها البته متفاوت هستند و پرچم نروژ از طراحی کمی پیچیده تری برخوردار است.

۶. مرز اتحادیه اروپا به طول 1630 کیلومتر از نروژ و سوئد جدا می شود . سوئد عضو اتحادیه اروپا است ، نروژ چنین نیست. با وجود این ، چندین گذرگاه مرزی در مناطق کم جمعیت بدون نظارت است. توافق بین اتحادیه اروپا و نروژ به معنای اتصال نروژ به بازار مشترک اتحادیه اروپا است.

۶. اسکاندیناوی شادترین منطقه جهان است . به همراه همسایگان نوردیک ، این سه کشور به طور مداوم در گزارش خوشبختی جهانی سازمان ملل رتبه بالایی دارند. اما همه موافق نیستند!

۸. سوئدی ها در بازیافت بسیار فعال هستند . فقط چند درصد از زباله های خانگی به محل دفن زباله ختم می شود. این کشور یک برنامه بزرگ زباله و انرژی را برای تولید گرما در خانه ها اجرا می کند. مشکل این است که این کشور بیشتر از تولید خود زباله می سوزاند ، آنقدر که واردات زباله از نروژ را آغاز کرد !

جهت اخذ ویزای شینگن فوری و ویزای ۵ ساله کانادا با ماهبد تماس بگیرید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.