english
En

شهر ادمونتون کانادا

Rate this post

شهر ادمونتون کانادا

شهر ادمونتون مرکزاستان  آلبرتا در کانادا است . ادمونتون در امتداد رودخانه ساسکاچوان شمالی است و مرکز منطقه ادمونتون متروپولیتن است که با منطقه مرکزی آلبرتا احاطه شده است .

ادمونتون شمالی ترین منطقه شهری آمریکای شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر است.این شهر در سال 2016 , ۱،۳۲۱،۴۲۶ نفر جمعیت داشته و  دومین شهر بزرگ آلبرتا و ششمین منطقه بزرگ شهری (CMA) در کانادا  است .

تاریخ ادمونتون

شواهد باستان شناسی حاکی از آن است که ، حدود 3000 سال قبل از ورود اروپاییان در قرن 19 ، منطقه اطراف آنچه اکنون ادمونتون است ، در دره رودخانه ساسکاچوان شمالی ، محل استقرار فصلی  افراد شکارگر بومی بوده است. تاریخ ادمونتون پس از ورود اروپایی ها در درجه اول بر رقابت شدید بین دو شرکت رقیب تجارت خز به نام شرکت خلیج هادسون  وشرکت شمال غربی  که به این منطقه تجاوز کرده است متمرکز بوده است.در اوایل قرن بیستم ادمونتون به طور مداوم به عنوان مرکز حمل و نقل ، کشاورزی ، آموزش و مدیریت دولت رشد کرد و پس از کشف نفت در سال ۱۹۴۷ در این شهر , آن را به مرکز پتروشیمی غرب کانادا تبدیل کرده است.

شهر ادمونتون کانادا شهر فستیوال

ادمونتون یک مرکز فرهنگی ، دولتی و آموزشی است و میزبان فستیوالهای مختلف سال است که  لقب “شهر فستیوال کانادا” را به خود اختصاص داده است.  میدان چرچیل در مرکز شهر ادمونتون هر تابستان میزبان جشنواره های بی شماری است. جشنواره آثار هنری و طراحی که از اواخر ژوئن تا اوایل ژوئیه برگزار می شود ، هنر و طراحی کانادایی و بین المللی را از هنرمندان مشهور برنده جایزه و همچنین هنرمندان نوظهور و دانشجویی به نمایش می گذارد. جشنواره بین المللی بازیگر ادمونتون در اواسط ماه جولای و جشنواره بین المللی جاز ادمونتون اواخر ماه ژوئن برگزار می شود و هنرمندانی که جاز و ژانرهای دیگری را از سراسر جهان به نمایش می گذارند ، به این شهر می آیند.

شهر ادمونتون کانادا
شهر ادمونتون کانادا

جاذبه های ادمونتون

از جاذبه های مهم ادمونتون می توان به وست ادمونتون مال (بزرگترین مرکز خرید در آمریکای شمالی) ، فورت ادمونتون پارک ، موزه رویال آلبرتا ، باغ گیاه شناسی دونین و تریلی کانادا اشاره کرد. همچنین چندین استادیوم ورزشی از جمله ورزشگاه مشترک المنافع  کلارک و راجرز در این شهر وجود دارد.

آب و هوای شهر ادمونتون

Edmonton آب و هوای نسبتاً خشک دارد و تابستانهای گرم و زمستان های آن سرد است. تابستان های ادمونتون گرم و آفتابی است. اگرچه ماه ژوئیه  با بیشترین باران است ، اما بارش باران و رعد و برق معمولاً کوتاه است. جولای و آگوست گرم ترین دما را دارند که بالاترین میزان آن در حدود 75 درجه فارنهایت (24 درجه سانتی گراد) است. روزهای تابستان در ژوئن و ژوئیه در ادمونتون 17 ساعت در روز آفتاب در آسمان می درخشد.

زمستان های شهر ادمونتون نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر کانادا  رطوبت کم و برف کمتری دارند. اگرچه دمای زمستان می تواند تا -40 درجه سانتیگراد سرد باشد ، اما طلسم سرما فقط چند روز طول می کشد و معمولاً دارای آفتاب است. ژانویه سردترین ماه درشهر ادمنتون است و سرمای باد می تواند باعث سردتر شدن آن شود.

جهت دریافت ویزای مواتی پل کانادا و ویزای شینگن فوری با ماهبد پرواز تماس حاصل فرمایید

 

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.