english
En

شهر برن سوئیس

Rate this post

شهر برن سوئیس

شهر برن (Bern) چیزی بیشتر از یک پایتخت سیاسی در سوئیس است. این شهر یکی از زیباترین نقاط این کشور محسوب می‌شود. برن که در اطراف رودخانه‌ی آر (Aare) قرار دارد، از هر جهت دارای منظره‌ای بسیار زیبا است؛ مانند شهر قدیمی (Old City) و پیاده‌روها که در میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده‌اند.

شهر برن ، پایتخت سوئیس ، ریشه های آن به قرن دوازدهم باز می گردد ، با معماری قرون وسطایی که در آلتستاد (شهر قدیمی) حفظ شده است. نمایندگان مجلس و دیپلمات های سوئیس در نان رنسانس بوندس هاوس (کاخ فدرال) دیدار می کنند.در سفر به این شهر حتما به کلیسای جامع بِرن و برج ساعت (Zytglogge) سر بزنید.
Französische Kirche (کلیسای فرانسوی) و برج قرون وسطایی معروف به Zytglogge هر دو مربوط به قرن سیزدهم است.

شهر برن
شهر برن

تاریخچه

برتولد پنجم ، دوک زورینگن ، شهر برن را تأسیس کرد. به دلایل راهبردی لازم بود كه در شبه جزیره كه توسط رودخانه عارع ساخته شده استحكام شدیدی برقرار شود و بر این اساس دوك به یكی از اشراف خود وظیفه ساخت یك شهر در آنجا را به عهده داشت.
در انتهای شبه جزیره قبلاً یک قلعه قدرتمند قرار داشت ، که احتمالاً در قرن دوم به عنوان یک قلعه امپراتوری آزاد ساخته شده است. در طول قرن دوازدهم ، شهرک کوچکی در اطراف به اصطلاح Nydegg CastIe پدید آمده بود. Cuno Bubenberg ، که مسئولیت اجرای دستورهای دوک را بر عهده داشت ، آنها جنگل بلوط را که شبه جزیره را پوشانده بود را قطع کرده و از چوب این درختان برای ساخت خانه های اولیه استفاده شده است. در سال 1191 بود که برن بخشی از بورگوندی فوقانی بود ، که توسط دوک های زورینگن اداره می شد ، که توسط امپراتور لوتایر دوم به این سمت منصوب شده بود. Cuno of Bubenberg نخستین دیوار شهری را در مرکز آن بنا کرد که با ظهور Zytglogge (برج ساعت) همزمان با دروازه اصلی ، امکان دسترسی به حومه شهرها را فراهم کرد.

جهت دریافت ویزای شینگن فوری با ماهبد پرواز تماس حاصل فرمایید

جاذبه های دیدنی شهر

در پنجاه سال گذشته ، برن بسیار گسترش یافته است. پل های گسترده ای از رودخانه آاره برای پیوند دادن شهر قدیمی با حومه های جدید آن می گذرد. شهر قدیمی ضمن حفظ ظاهر قرون وسطایی خود ، به یک مرکز تجاری مهم تبدیل شده است و فستیوال های بازی ، چشمه های تاریخی ، برج ها و خیابان های جذاب توریست ها را به این شر می کشاند. مشهورترین اماکن دیدنی شهر برن ، تالار شهر قدیمی در سال های(1406-1416)ساخته شده است که هنوز هم کرسی دولت برنزی است، برن مینستر بین سالهای 1421 و 1527 توسط ماتیوس انسیگر و ارهارت کونگ و BearPark ساخته شده است ، بیش از 70 سفارت و میراث در برن وجود دارد و چندین سازمان بین المللی مانند اتحادیه جهانی پست ، که در اینجا در سال 1874 تأسیس شد ، دفاتر مرکزی خود را در برن دارند.

اطلاعات بیشتر

مساحت : 51.6 کیلومتر
کد پستی : 3000–3030

جمعیت : 1.035 میلیون (2019)

جهت دریافت ویزای مولتیپل کانادا با ماهبد پرواز تماس حاصل فرمایید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.