english
En

شهر دیژون فرانسه

Rate this post

درباره شهر دیژون | Dijon

شهر دیژون در شرق فرانسه قرار گرفته و بیش از هرچیز به خاطر سس خردلش مشهور است . به عنوان پایتخت باستانی استا بورگوندی ، دیژون شهری غنی از نظر معماری است . در هسته احیا شده قرون وسطایی ، یکی از قدیمی ترین موزه های فرانسه ، Musee des Beaux-Arts و همچنین کاخ زیبا Dukes و عمارت شاد 1614 Hotel de Vogue را کشف خواهید کرد. پیاده روی آرام را در مسیرهای شاه بلوط Cours du Parc ، یک فضای سبز با قدمت 1671 ، طی کنید .این شهر با مساحتی حدود ۴۱/۴۰ کیلومتر مربع در مرکز کوت دازور (در بخش شرقی فرانسه) واقع شده و به عنوان پایتخت ناحیه بورگاندی شناخته می‌شود. دیژون در حقیقت شهری کوچک بوده که در سال ۱۰۱۵، زمانی که فردی به نام رابرت اول (Robert the First) این شهر را به عنوان پایتخت بورگاندی معرفی کرد، به شکوفایی رسید. دیژون از سال ۱۱۰۰ تا سال ۱۴۵۰ به عنوان مرکزی برای علم و تحصیل در فرانسه، تجارت و محلی برای زندگی بسیاری از دوک‌ها بود. افرادی که این شهر  را برای زندگی انتخاب کرده‌اند باید درباره این شهر اطلاعاتی داشته باشند

برای دریافت ویزای فرانسه و ویزای شینگن فوری کلیک کنید

شرایط آب و هوایی در شهر دیژون

این شهر به طور کلی دارای تابستان‌های گرم با آسمانی نیمه‌ابری و زمستان‌های بسیار سرد با آسمانی ابری و همراه با باد فراوان است. هوای این شهر در طور سال نیز از ۱- درجه سانتی‌گراد تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر است و هوایی با دمای کم‌تر از ۶- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۳۱ درجه سانتی‌گراد، بسیار نادر است. در حقیقت فصل گرم سال در این شهر فرانسه از ۶ ژوئن شروع شده و تا ۹ سپتامبر با دمایی بیش از ۲۱ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه پیدا می‌کند. فصل سرد سال نیز در این شهر از ۱۵ نوامبر تا ۲۹ فوریه با دمایی کم‌تر از ۸ درجه سانتی‌گراد ادامه پیدا می‌کند

شهر دیژون
شهر دیژون

هزینه زندگی در شهر دیژون فرانسه

افرادی که می‌خواهند این شهر را برای زندگی انتخاب کنند باید ابتدا از هزینه‌های مربوط به زندگی در این شهر مطلع شوند که البته هزینه‌های زندگی برای افراد مختلف بسته به سبک زندگی‌شان، متفاوت است. در ادامه به اطلاعاتی درباره هزینه‌های عمده و مهم در شهر دیژون فرانسه می‌پردازیم.

هزینه مسکن در شهر دیژون

هزینه مربوط به مسکن را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در نظر گرفت که البته بسته به سبک زندگی فرد، منطقه انتخابی در شهر دیژون فرانسه و سایز آپارتمان و یا خانه مربوطه، متفاوت است. برای مثال اجاره‌بها برای آپارتمانی ۱ خوابه در مرکز شهر دیژون فرانسه حدود ۴۷۰ یورو در ماه است در حالیکه برای آپارتمانی با همین شرایط در محلی خارج از مرکز شهر حدود ۳۸۳ یورو در ماه است. همچنین افرادی که می‌خواهند در آپارتمانی بزرگ‌تر و دارای اتا‌ق‌خواب‌های بیشتر زندگی کنند باید بدانند که هزینه اجاره در آپارتمانی ۳ خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب برابر ۸۲۵ یورو و ۶۶۳ یورو در ماه است. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که افرادی که می‌خواهند از هزینه دقیق مسکن در شهر دیژون فرانسه مطلع شوند باید به این شهر رفته و از هزینه مسکن در تمامی مناطق این شهر آگاه شوند زیرا هزینه‌ای که در این بخش گفته شد تنها هزینه مربوط به آپارتمان ۱ و ۳ خوابه بود.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض و اینترنت نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم در احتساب هزینه‌های مربوط به زندگی است. هزینه قبوض ماهیانه نیز مانند اجاره‌بها بسته به سایز آپارتمان و سبک زندگی فرد، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدد ۱۲۹ یورو در ماه است. همچنین هزینه مربوط به اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۳۰ یورو است.

جهت اخذ ویزای مولتی کانادا کلیک کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.