english
En

شهر مون پلیه

Rate this post

درباره شهر مون پلیه فرانسه بیشتر بدانیم

مون پلیه | Montpellier
شهر مون پلیه Montpellier هفتمین شهر بزرگ فرانسه (سومین شهر بزرگ در ساحل جنوبی) است و در جنوب فرانسه قرار گرفته است و در حال حاضر این شهر با سرعت بسیار زیاد در حال رشد در فرانسه است – و به همین دلیل است که باید از مونپلیایر بازدید کنید!. مونت پلیه یک شهر قرون وسطایی ، مدیترانه ای فرانسه است ، که شاید هنوز از آن چیزی نشنیده اید.این شهر تغییر و تحولات زیادی داشته و خود را فراتر از یک شهر بندری ساده در حاشیه مدیترانه تبدیل کرده است. یکی از دلایل محبوبیت و توسعه این شهر وجود دانشگاه های معتبر در این شهر و جمعیت رو به رشد دانشجویان است. جالب است بدانید که حدود یک سوم جمعیت کلی شهر مون پلیه را دانشجویان تشکیل می دهند و نیمی از جمعیت این شهر زیر ۳۵ سال سن دارند. بنابراین با شهری بسیار جوان و دانشگاهی روبرو هستیم که جذابیت های خاص خود را دارد.

شهر مون پلیه
شهر مون پلیه

آب و هوا در مونپلیه

به طور عادی تابستان در شمال فرانسه معمولا بارانی است اما  این را در شهر مون پلیه پیدا نخواهید کرد … خوب … شاید گاهی اوقات ، اما هنوز هم بسیار نادر است.این شهر یک شهر آفتابی است.سالانه 300 روز / 2618 ساعت آفتاب پیدا خواهید کرد! این بدان معناست که می توانید از اوایل بهار ، تا اواخر اکتبر از هوای گرم لذت ببرید.
با آب و هوای بسیار عالی ، جای تعجب ندارد که مردم مونت پله شادتر باشند.  دومین شهر خوشحال در فرانسه است.

درباره شهر مون پلیه

این شهر ترکیبی کامل از زندگی فرانسه و مدیترانه ای است.در این شهر می توانید زندگی شلوغ شهری را تجربه کنید ، اما هنوز هم از حومه آرامش بخش و سبز فرانسه میتوانید لذت ببرید.

در حقیقت ، در سال 2013 ، مونپلیه نخستین شهر فرانسه بود که عروسی های جنس یکسان را جشن گرفت و به عنوان دومین شهر همجنسگرای فرانسه (بعد از پاریس) شناخته شده است!

به عنوان بزرگترین شهر در حال رشد در فرانسه ، میانگین سنی ساکنان مرکز شهر بین 18 تا 34 سال است و 36.58 درصد از شهر را در این براکت سنی جای می دهد .

با این حال ، فقط به دلیل جوان بودن شهر ، به این معنی نیست که فاقد فرهنگ است.

برای دریافت ویزای شینگن فوری کلیک کنید

راهها و حمل و نقل در شهر مون پلیه

مونت پلیر جوان ،یم شهر سرگرم کننده و دوستانه است. و شما در حال بازدید از یکی از جهانی ترین شهرهای فرانسه خواهید بود.
2.5 ساعت از بارسلونا ، 3.5 ساعت با پاریس ، 3.5 ساعت با ایتالیا – همه بدون اینکه سوار هواپیما شوید. شما می توانید به راحتی از هر جای مونتپلیایر به مسافرت بروید. نه تنها در نزدیکی بزرگراه هستید ، بلکه دارای 2 ایستگاه بزرگ قطار ، فرودگاه و سیستم تراموا نیز هستید.Montpellier همچنین دارای ایستگاه های دوچرخه VeloMagg است که می توانید یکی از 750 دوچرخه را اجاره کرده و آن را در هر یک از 59 ایستگاه VeloMagg در اطراف مونپلیایر رها کنید.

برای دریافت ویزای مولتی کانادا کلیک کنید

تاریخ شهر

هرچند که در مقایسه با برخی دیگر از شهرهای فرانسه ، تاریخ مونت پلیه نسبتاً جوان است. و برخلاف دیگر شهرهای فرانسه ،  مونت پلیه یکی از معدود مواردی است که هیچ میراث رومی ندارد.

با این حال ، خواهید دید که این شهر قرون وسطایی با فرهنگ ، هنر ، معماری و تاریخ کاملاً زنده است. مونپلیه به تاریخ غنی خود افتخار می کند و در مراکز شهر ، خیابان ها و بناهای تاریخی مشهود است. Montpellier که تبدیل به شهر سلطنتی Languedoc شد ، کلیساهایی مانند Carré St. Anne و Promenade du Peyrou ساخته شده اند تا پروژه های معماری جذاب  باشند و همچنین بنای Arc Du Triomphe  به عنوان یک  نماد قدرداتی برای لوئیز چهاردهم در سال 1692 ساخته شده است ، که در واقع آن 140 سال از قوس معروف پاریس قدیمی تر می کند

 

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.