english
En

ویزای اقامت دائم کانادا

Rate this post

ویزای اقامت دائم کانادا یا همان ویزای PR یک سند رسمی است که گواهی می کند دارنده آن شرایط اقامت در کشور کانادا به مدت حداقل پنج سال را دارد. کانادا یکی از محبوب ترین کشورهای انتخابی برای مهاجران است.  این کشور با سیاست های دوستانه و یک دولت پذیرنده و گشاده روی از مهاجران خود استقبال می کند. کانادا همچنین آزادی شخصی، فرصت های شغلی متعدد، شرایط زندگی خوب و سبک زندگی خوب و راحت را ارائه می دهد. ویزای اقامت دائم یا PR کانادا پنج سال اعتبار دارد که بعداً قابل تمدید است.لازم به ذکر است که فرد دارنده ویزای اقامت دائم کانادا، مقیم دائم و شهروند کشور خود نیز باقی می ماند.

 

مطالعه بیشتر : اخذ ویزای اقامت موقت کانادا

 

ویزای اقامت دائم کانادا نشان دهنده واجد شرایط بودن فرد برای اقامت حداقل 5 سال در کانادا است.

 

مزایای اخذ ویزای اقامت دائم کانادا

مزایای اخذ ویزای اقامت دائم کانادا این است که به فرد اجازه می دهد در هر نقطه از کانادا زندگی، تحصیل و کار کند. به علاوه، با اخذ ویزای کانادا شخص می تواند واجد شرایط مراقبت های بهداشتی و مزایای اجتماعی در دسترس شهروندان کانادا باشد و دقیقا مانند یک شهروند کانادایی توسط قوانین کانادا محافظت شود. همچنین این امکان را به فرد می دهد که بعداً برای شهروندی کانادا اقدام کند.

برای اخذ ویزای شینگن فوری یا اخذ ویزای مولتیپل کانادا، از آژانس مسافرتی ماهبدپرواز با سابقه درخشان و پرسنل درجه یک و حرفه ای در زمینه امور مهاجرت کمک بگیرید.

نکات مهم در مورد مزایای ویزایPR  کانادا

با وجود امکاناتی که اخذ ویزای اقامت دائم کانادا در اختیار شما قرار می دهد؛ اما به شما اجازه نمی دهد که حق رای داشته باشید. علاوه بر آن، شما صرفا با داشتن این ویزای کانادا برای دفاتر سیاسی شرکت کنید. به علاوه شما نمی توانید صرفا با داشتن این ویزا مشاغلی داشته باشید که نیاز به مجوز امنیتی سطح بالا دارند. دقت کنید که دانشجویان خارجی یا کارگران ماهر یا پناهندگان به طور خودکار اقامت دائم کانادا را دریافت نمی کنند. آنها باید برای اخذ ویزای اقامت دائم کشور کانادا اقدام کنند تا بتوانند به صورت دائمی مقیم کشور کانادا شوند.

 

مطالعه بیشتر: اخذ ویزای شینگن فوری

 

شرایط دریافت ویزای PR کانادا چیست؟

درخواست های ویزای اقامت دائم کانادا بر اساس یک سیستم امتیازی بررسی می شود. متقاضیان بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و مهارت زبان امتیاز می گیرند. برای اخذ ویزای اقامت دائم کانادا شما باید حداقل به امتیاز 67 از 100 امتیاز دست یابید.

  • سن : نباید بیش از 47 سال سن داشته باشید. حداکثر امتیاز در این بخش 35 است که به افراد 18 تا 35 ساله تعلق می گیرد.
  • تحصیلات : فرد باید تحصیلات معادل حداقل تحصیلات متوسطه (یا درجه 12) را در کانادا داشته باشد.
  • مهارت زبان : شما باید در آزمون آیلتس نمره کلی باند 6 (که نباید بیشتر از 2 سال از زمان اخذ آن گذشته باشد) داشته باشید. اگر به زبان فرانسه هم مسلط باشید امتیاز بیشتری دریافت می کنید.
  • سازگاری : اگر با همسر یا شریک زندگی مشترک خود به کانادا مهاجرت کنید، 10 امتیاز دریافت می کنید.
  • استخدام منظم : اگر از قبل یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی در دست دارید، می توانید حداکثر 10 امتیاز دریافت کنید.
  • تجربه کاری : شما باید حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در مشاغلی داشته باشید که در فهرست طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) به عنوان نوع مهارت 0 (شغل های مدیریتی)، A (شغل های حرفه ای)، یا B (صنوف یا تکنسین های ماهر) ذکر شده است.. هرچه تعداد سالهای تجربه کاری شما بیشتر باشد، این امتیاز بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

 

مدارک مورد نیاز برای در خواست ویزای اقامت دائمی کشور کانادا چیست؟

برای درخواست ویزای اقامت دائم، شما باید فرم درخواست تکمیل شده را با تمام مدارک مورد نیاز ارسال کنید. ناقص بودن این مدارک می توانند در روند اخذ ویزای کانادا برای شما اختلال ایجاد کنند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا عبارتند از:

  1. پاسپورت معتبر
  2. مدارک اثبات سن
  3. مدارک اثبات هویت
  4. مدارک آموزشی
  5. سابقه کار
  6. نمرات آیلتس
  7. مدارک اثبات تمکن مالی کافی
  8. مدارک مربوط به پیشنهاد شغلی (در صورت وجود)
  9. گواهی سلامت پزشکی و تاییدیه پلیس
  10. و…

 

فرآیند اخذ ویزای اقامت دائم به چه صورت است؟

پس از تصمیم گیری در مورد برنامه مهاجرت به کانادا که مناسب شرایط شماست، ابتدا باید تمام مدارک را جمع آوری کنید. شش مرحله فرآیند اخذ ویزای اقامت دائمی در کشور کانادا عبارتند از:

  1. قبل از شروع فرآیند درخواست، در یک آزمون استاندارد زبان (مانند آیلتس) شرکت کنید. همچنین ممکن است بخواهید در آزمون زبان فرانسه برای نمره اضافی شرکت کنید.
  2. برای برنامه مهاجرت به کانادا که انتخاب کرده اید اقدام کنید. شما باید واجد شرایط بودن برای دریافت ویزای کانادا و برنامه مهاجرتی که انتخاب می کنید را بررسی کنید. درخواست و مدارک شما باید تمام الزامات مربوط به ویزای اقامت دائمی کشور کانادا را برآورده کند تا شانس شما برای موفق شدن بالاتر برود. در این مرحله بهترین کار این است که از افراد متخصص کمک بگیرید. مشاوران ما در آژانس مسافرتی ماهبدپرواز می توانند شما را در تمام مراحل مهاجرت به کانادا راهنمایی کنند و به راحتی اقامت دائم کانادا را برایتان بگیرند.
  3. اطمینان حاصل کنید که همه مدارک اصلی را ارسال می کنید و مدارک تحصیلی و سابقه کاری شما تایید شده است. این اسناد توسط کارشناسان تایید می شود و هر نوع کلاهبرداری می تواند منجر به چندین مسئولیت کیفری شود.
  4. مدارک مالی خود را آماده کنید تا نشان دهید که تمکن مالی کافی برای اقامت در کانادا و حمایت از خود و اعضای خانواده خود دارید. همچنین باید تست های پزشکی و تایید پلیس را انجام دهید.
  5. در پاسخ به هرگونه توضیح یا اطلاعاتی که مسئولان اداره مهاجرت به دنبال آن هستند، هوشیار باشید.

 

هزینه های ویزای PR کانادا چقدر است؟

متقاضی ویزای اقامت دائم کانادا باید هزینه هایی را برای خود، همسر و وابستگان ذکر شده در درخواست بپردازد. این هزینه ها شامل:

  1. هزینه ویزا برای متقاضی اصلی یا همسر : 825  دلار کانادا
  2. مبلغ مربوط به اقامت دائم برای متقاضی اصلی یا همسر: 500 دلار کانادا
  3. هزینه ویزا برای فرزند وابسته (زیر 22 سال): 225 دلار کانادا

به غیر از هزینه های ویزای اقامت دائم ، شما باید هزینه هایی را برای ارزیابی مهاجرت (ECA) توسط خدمات آموزش جهانی (WES)، آیلتس یا سایر آزمون های زبان، آزمون های پزشکی و مجوز پلیس بپردازید.

 

جمع بندی

برای این که با کمترین هزینه و در کمترین زمان موفق به اخذ ویزای مولتیپل کانادا و یا دریافت اقامت دائم کانادا شوید، کافی است به کارشناسان باتجربه آژانس مسافرتی ماهبد پرواز اعتماد کنید. به علاوه در صورتی که به تورهای خارجی یا تورهای داخلی علاقمند هستید و یا به دنبال اخذ ویزای شینگن می باشید؛ با ماهبد پرواز در ارتباط باشید.

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.