english
En

ویزای اقامت موقت کانادا

Rate this post

ویزای اقامت موقت کانادا (TRV) یک سند رسمی است که توسط یک دفتر ویزا صادر می شود و در پاسپورت افراد قرار می گیرد تا نشان دهد که آن ها شرایط لازم برای پذیرش در کانادا برای اقامت موقت را دارند. کانادا سالانه پذیرای میلیون ها فرد مهاجر به قصد اقامت موقت است. به جز شهروندان کانادایی و مقیم دائم، سایر افراد برای ورود به کانادا به عنوان بازدیدکننده نیاز به مجوز دارند. امروز می خواهیم در مورد این نوع از ویزای کانادا با هم صحبت کنیم و ببینیم که چه کسانی باید برای اخذ ویزای اقامت موقت کانادا اقدام کنند و چه مدارکی برای درخواست این نوع ویزا لازم است. برای اطلاعات بیشتر در مورد اقامت کانادا و اخذ ویزای کانادا تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

 

مطالعه بیشتر : ویزای اقامت دائم کانادا

 

ویزای اقامت موقت سندی است که نشان می دهد افراد شرایط اقامت در کانادا برای مدت محدود را دارند.

 

چه کسانی باید درخواست ویزای اقامت موقت کانادا بدهند؟

افرادی که مایل به اقامت موقت در کانادا هستند، مانند توریست‌ها، کارگران و کارمندان خارجی موقت (افراد دارای مجوز کار) و دانشجویان بین‌المللی (افراد دارای مجوز تحصیل) باید برای اخذ ویزای اقامت موقت درخواست دهند تا اجازه ی اقامت در کشور کانادا برای مدت محدود به آنها اعطا شود.

 

چگونه برای اخذ ویزای اقامت موقت (TRV) کانادا اقدام کنیم؟

مراحل زیر وقتی با دقت انجام شود می تواند به شما در دریافت ویزای اقامت موقت (TRV) کمک کند.

اول به صورت آنلاین برای اخذTRV درخواست دهید و فرم مربوطه را پر کنید. سپس هزینه های بررسی را پرداخت کنید. در ادامه،می توانید روند کار را از طریق یک آژانس مسافرتی پیگیری کنید. در این مرحله باید فرم ویزای اقامت موقت (TRV) را ارسال کنید و مراحل کار خود را به دقت پیگیری کنید. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی می توانید ویزای خود را دریافت کرده و آماده سفر به کانادا شوید.

برای این که روند کار راحت تر و سریع پیش برود، کافی است اخذ ویزای مولتیپل کانادا یا اخذ ویزای شینگن فوری خود را به آژانس مسافرتی ماهبد پرواز بسپارید. آژانس مسافرتی ماهبد پرواز با پرسنل حرفه ای و کارکشته در امور مهاجرت، در تمامی مراحل از درخواست برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا گرفته تا دریافت دعوت نامه معتبر و تمدید مدت ویزا همراه شما خواهد بود.

 

چه مدارکی برای درخواست ویزای اقامت موقت لازم است؟

یکی از مواردی که پیش از اقدام برای درخواست اخذ این ویزا باید از  آن اطلاع داشته باشید؛ مدارکی است که باید ارائه بدهید. براساس آخرین قوانین اداره مهاجرت کانادا، مدارکی که باید همراه با درخواست برای دریافت TRV ارائه دهید عبارتند از:

مدارک اثبات ملیت شما

مدارک اثبات بودجه و تمکن مالی برای سفر شما به کانادا

پاسپورت و کارت شناسایی شما

مدارک مربوط به محل اقامت موقت شما در کانادا

یک دعوت نامه معتبر از یک شهروند کانادایی یا فرد مقیم در کانادا

 

آیا همه افرادی که TRV دارند می توانند وارد کانادا شوند؟

دقت کنید که داشتن ویزای اقامت موقت ورود به کانادا را تضمین نمی کند. پذیرش اتباع خارجی در کانادا برای اقامت موقت یک امتیاز است؛ نه یک حق قانونی. توجه به این نکته مهم است که داشتن یک TRV معتبر لزوماً به این معنا نیست که افسر در بندر ورودی کانادا، اجازه ورود افراد به کانادا را صادر خواهد کرد.

در بندر ورودی، همه بازدیدکنندگان باید نشان دهند که هدف آنها از سفر به کانادا، اقامت موقت است. افسران در بندر ورودی از پذیرش همه افرادی که به نظر آنها قصد خروج از کانادا را در زمان انقضای ویزای موقت خود ندارند، خودداری خواهند کرد.

 

ویزای اقامت موقت چه مدت اعتبار دارد؟

همان طور که در ابتدای این متن اشاره کردیم، ویزای اقامت موقت در کشور کانادا، سندی است که توسط یک اداره مهاجرت کانادا در خارج از کانادا صادر می شود و نشان می دهد که فردِ دارنده شرایط لازم برای اقامت کوتاه مدت در این کشور را دارد. ویزای اقامت موقت نوع دارد که عبارتند از ویزای سینگل کانادا برای یک بار ورود و اقامت در کشور کانادا و ویزای مولتیپل کانادا برای چند بار ورود و اقامت موقت در کشور کانادا.

اعتبار این نوع ویزا همیشه یکسان نیست. به عنوان یک قاعده کلی، گردشگران برای یک دوره شش ماهه در کانادا پذیرش می شوند. کارگران خارجی موقت و دانشجویان بین المللی نیز برای دوره های زمانی متفاوتی که به صورت موردی تعیین می شود، پذیرش می شوند. ممکن است این زمان به دلایل خاصی افزایش پیدا کند.

 

چگونه می توانیم ویزای اقامت موقت خود را تمدید کنیم؟

شما می توانید به صورت آنلاین یا به صورت حضوری و از طریق نامه نگاری با دفتر مهاجرت کانادا برای تمدید وضعیت خود برای اقامت موقت در این کشور اقدام کنید. البته باید به این نکته دقت کنید که حتما باید درخواست خود را برای افزایش مدت اقامت خود در کشور کانادا حداقل یک ماه (معادل سی روز) قبل از انقضای ویزای اقامت موقت خود ارسال کنید. اگر پس از ارسال درخواست خود برای تمدید ویزا و قبل از دریافت تصمیم در مورد این درخواست،  تاریخ اعتبار ویزای شما منقضی شود، ممکن است در کانادا با وضعیت “تحت الحفظ” باقی بمانید. این وضعیت تا زمانی که در مورد درخواست جدید شما تصمیم گیری شود ادامه خواهد داشت.

 

سخن آخر

برای این که درخواست شما برای افزایش مدت اقامت در کانادا پذیرفته شود؛ بهترین کار این است که از افراد متخصص کمک بخواهید. پیشنهاد ما این است که برای تمدید ویزای موقت خود و افزایش مدت اقامت خود در کشور کانادا حتما به آژانس مسافرتی ماهبد پرواز مراجعه کنید. ماهبد پرواز سابقه درخشانی در ارائه خدمات امور مهاجرت به کانادا و اقامت در کانادا دارد. شما می توانید با خیال راحت کارهای تمدید اعتبار ویزای کانادای خود را به ماهبد پرواز بسپارید و مطمئن باشید که نتایج مطلوبی خواهید گرفت. برای اخذ ویزای شینگن فوری یا اطلاع از اخبار تورهای خارجی و تورهای داخلی ما، با ما در ارتباط باشید.

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.