english
En

ویزای بازدید کننده شینگن

Rate this post

اگر اساساً به دلایل اجتماعی سفر می کنید، یعنی برای دیدن خانواده یا دوستان، باید برای ویزای بازدید کننده شینگن درخواست دهید .

ویزای بازدید کننده شینگن چیست؟

نوعی ویزای اقامت کوتاه مدت (نوع C) که به شما امکان می دهد تا حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه به منظور بازدید از خانواده یا دوستانی که مقیم/شهروند یک کشور یا کشورهای شینگن هستند، به منطقه شینگن دسترسی داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای بازدید شینگن؟

علاوه بر الزامات اولیه درخواست ویزای شینگن ، متقاضیان برای ویزای دیدار خانواده یا دوستان شینگن باید مطالب زیر را ارسال کنند:
مدرکی دال بر رابطه شما با مقیم/شهروند کشور شینگن که از آن بازدید می کنید. این باید به صورت سند ازدواج و همچنین شناسنامه باشد.
نامه ای رسمی از میزبان شما در کشور مقصد شنگن که متعهد می شود تمام هزینه های مربوط به بازدید شما، از سفر گرفته تا اقامت، و همچنین اطلاعات خاصی را که دلیل شما برای بازدید و همچنین فعالیت ها/برنامه مورد نظر شما را توضیح می دهد، پوشش دهد.
دعوت نامه از طرف میزبان شما

ویزای بازدید کننده شینگن
واجد شرایط بودن: چه کسی می تواند درخواست دهد?

اتباع کشور ثالثی که در بدو ورود به منطقه شینگن از دسترسی بدون روادید یا ویزا مستثنی شده اند و دعوتنامه رسمی برای دیدار از خانواده یا دوستانی که مقیم/شهروندان منطقه شینگن هستند، واجد شرایط درخواست ویزای دیدار از خانواده یا دوستان هستند. .
چگونه برای ویزای بازدید شینگن اقدام کنیم؟

کشور شینگن را مشخص کنید که در آن بیشترین زمان را در سفر خود سپری خواهید کرد. شما برای ویزای Visiting Family یا Friends شنگن از طریق کنسولگری آن کشور درخواست خواهید داد.
” بازدید از خانواده یا دوستان ” را به عنوان هدف سفر انتخاب کنید.
تعیین کنید که به چه تعداد « ورودی » به منطقه شنگن نیاز دارید.
مدارک اولیه مورد نیاز خود و همچنین مدارک مورد نیاز برای بازدید از خانواده یا ویزای شینگن دوستان را جمع آوری کنید .
درخواست خود را پر کنید کشورهای مختلف شنگن راه های مختلفی برای دسترسی به برنامه ها ارائه می دهند. ممکن است مجبور شوید از یک پورتال برنامه آنلاین استفاده کنید یا یک برنامه چاپی را با دست پر کنید.
پرداخت هزینه درخواست (هزینه استاندارد برای بزرگسالان 80 یورو است). به احتمال زیاد باید با درخواست ویزای خود، پرداخت خدمات را ارسال کنید. این هزینه جداگانه ای از هزینه ویزا است که احتمالاً در قرار مصاحبه بعدی خود در مرکز درخواست ویزا، شخصاً پرداخت می کنید. لطفا توجه داشته باشید که این هزینه ها غیر قابل استرداد هستند.
درخواست خود را ارسال کنید.
وقت مصاحبه را تعیین کنید. مصاحبه ها به صورت حضوری یا در سفارت یا کنسولگری کشوری که درخواست می دهید یا در مرکز درخواست ویزا مرتبط با کنسولگری کشور مورد نظر انجام می شود.
چه زمانی برای ویزا اقدام کنیم
شما باید حداقل 15 روز قبل از روزی که قصد سفر دارید و نه زودتر از 6 ماه قبل از خروج ، برای ویزای دیدار از خانواده یا دوستان شینگن درخواست دهید .
محل درخواست
شما باید از طریق سفارت یا کنسولگری کشوری که در منطقه شینگن به آن سفر می کنید یا از طریق یک مرکز درخواست ویزا مرتبط با کنسولگری کشور، برای ویزای Visiting Family یا Friends شنگن اقدام کنید.
اگر به چندین کشور در منطقه شینگن سفر می کنید، باید از طریق سفارت، کنسولگری یا مرکز درخواست ویزای مربوطه برای کشوری که بیشترین زمان را در آن سپری می کنید، درخواست دهید. و در صورتی که قصد دارید مدت زمان مساوی را در چندین کشور سپری کنید، باید در سفارت، کنسولگری یا مرکز درخواست ویزای مربوطه کشوری که ابتدا به آنجا خواهید رسید، درخواست دهید.

زمان پردازش ویزای بازدید کننده شینگن

زمان پردازش ویزای دیدار خانواده یا دوستان شینگن معمولاً حدود دو هفته (15 روز) است. در موارد نادرتر، کنسولگری‌ها می‌توانند بین 30 تا 60 روز طول بکشند تا در مورد درخواست تصمیم بگیرند.

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.