english
En

ویزای محرمانه کانادا

Rate this post

ویزای محرمانه کانادا، نوعی ویزای اقامت موقت کانادا می باشد. این ویزای کانادا قوانینی مشابه ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا دارد و برای افرادی که واجد شرایط دریافت ویزای دیپلماتیک کانادا نبوده اما دارای پست مهم دولتی یا سیاسی هستند؛ صادر می شود.

ویزای محرمانه کانادا

 

آیا می توان ویزای محرمانه کانادا را تمدید کرد؟

افرادی که ویزای محرمانه کانادا دارند مجاز به ماندن بیش از انقضای ویزای خود یا تلاش برای درخواست شهروندی کانادا نیستند. آنها همچنین مجاز به تلاش برای دریافت مدارک صادر شده توسط کانادا یا درخواست مزایای کانادایی مانند پوشش بیمه سلامت نیستند. اگر افراد دولتی و سیاسی وظایف رسمی در کانادا ندارند، اما می خواهند به این کشور سفر کنند، باید به جای ویزای محرمانه، درخواست ویزای مسافرتی دهند.

برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا یا اخذ ویزای محرمانه می توانید از آژانس مسافرتی ماهبدپرواز، با پرسنل باتجربه و حرفه ای در زمینه ارائه خدمات مهاجرت، کمک بگیرید. در صورتی که به دنبال اخذ ویزای شینگن فوری هستید؛ مراجعه به آژانس مسافرتی ماهبدپرواز بهترین انتخاب برای شماست.

شرایط در خواست برای ویزای محرمانه چیست؟

برای دریافت ویزای محرمانه کانادا، متقاضی باید طیف وسیعی از شرایط را داشته باشد. افراد متقاضی باید توجیه کنند که چرا در صورتی که واجد شرایط دریافت ویزای دیپلماتیک نیستند؛ دولت کانادا باید ویزایی با اعتبار معادل ویزای دیپلماتیک به آنها بدهد. معیارهای زیر شما را واجد شرایط دریافت این ویزای کانادا نشان می دهد:

شما باید یک موقعیت دیپلماتیک یا رسمی مهم داشته باشید که با موقعیت هایی که واجد شرایط ویزای دیپلماتیک هستند؛ متفاوت باشد.

شما باید وظایف رسمی در کانادا داشته باشید.

دولت کانادا باید منافع یا توافق دوجانبه ای با کشور شما داشته باشد.

برای آمدن به کانادا باید دعوتنامه رسمی از یک موسسه دولتی یا بین المللی کانادایی داشته باشید.

شما باید یک پاسپورت معتبر صادر شده توسط دولت خود با اعتبار بیش از زمانی که در کانادا سپری می کنید داشته باشید.

اگر شما این معیارها را ندارید، کنسولگری کانادا به مدارک بیشتری نیاز دارد تا آنها را متقاعد کند که چرا باید این ویزا را به شما بدهند. با این حال، اگر نتوانید ثابت کنید که واجد شرایط هستید، درخواست شما بلافاصله رد خواهد شد. تنها راه حل پس از آن درخواست برای نوع دیگری از ویزای کانادا است.

 

چگونه برای ویزای محرمانه اقدام کنیم؟

روند درخواست برای ویزای محرمانه با سایر درخواست های ویزای اقامت موقت و ویزای مولتیپل کانادا متفاوت است، اما مشابه روش درخواست ویزای دیپلماتیک و سیاسی کانادا است. اگر شرایط بالا را دارید و باید به عنوان بخشی از وظایف رسمی خود به کانادا بروید، می‌توانید درخواست مستقیم ویزای خود را به کنسولگری یا سفارت کانادا در کشور خود ارسال کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای محرمانه کانادا

علاوه بر آنچه معمولاً برای هر درخواست ویزای مولتیپل کانادا مورد نیاز است، باید مدارک پشتیبان زیر را نیز ارسال کنید:

  • پاسپورت معتبر صادر شده توسط دولت شما
  • بانک یا سایر صورت‌های مالی شما که ثابت کند بودجه کافی برای سفر به کانادا دارید.

 

یکی از موارد زیر را نیز باید به همراه درخواست خود بفرستید:

  • درخواست کتبی از وزارت امور خارجه کشوری که رئیس مأموریت یا پستی در آن معتبر است یا نمایندگی دیپلماتیک یا پست کنسولی صلاحیت رسیدگی به امور ویزا را دارد.
  • نامه ای از دبیرخانه سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) که برای آن دیپلمات یا مقام رسمی با امضای دبیرکل یا از طرف او همکاری خواهد کرد.
  • سایر دعوتنامه های رسمی از یک آژانس یا موسسه دولتی یا بین المللی در کانادا.

 

مدارک دیگر که باید همراه درخواست ارسال شوند؛ عبارتند از:

  • یک نامه اعلامیه از طرف شما به دولت کانادا که در آن توضیح می دهید که چرا آنها باید ویزای محرمانه کانادا را به شما بدهند.
  • برنامه سفری از وظایف رسمی شما در کانادا برای زمانی که در آنجا هستید.
  • دو عکس ویزای کانادا که مطابق با دستورالعمل های عکس هستند.

با این مدارک باید هزینه درخواست را نیز پرداخت کنید. هنگامی که این مدارک را ارسال می کنید، ممکن است مسئول سفارت کانادا چند سوال در مورد هدف سفر شما به کانادا و وظایف رسمی شما بپرسد. از آنجایی که شما یک دیپلمات یا مقامی نیستید که واجد شرایط ویزای دیپلماتیک و رسمی باشید، ممکن است از شما خواسته شود اطلاعات بیومتریک خود را ارسال کنید یا معاینه پزشکی انجام دهید.

در این صورت باید اثر انگشت و عکس های خود و همچنین فرم پزشکی را به پزشک دارای مجوز ارسال کنید و آزمایش های لازم را انجام دهید. سپس باید نتایج را با مدارک لازم  به کنسولگری کانادا تحویل دهید.

 

پاسخ به درخواست ویزای محرمانه چقدر زمان می برد؟

پس از ارسال مدارک، شما باید منتظر پردازش ویزای محرمانه کانادا باشید. ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد تا درخواست شما را بررسی کنند. در نهایت یا ویزا را به شما می دهند و روی پاسپورت مهر می زنند یا درخواست شما رد می کنند و دلایل رد درخواست را به شما اطلاع می دهند. به خاطر داشته باشید که ویزای محرمانه کانادا به صورت موردی داده می شود و یک ویزای معمولی نیست که کنسولگری کانادا اغلب آن را تایید کند. به همین دلیل است که شما باید یک پرونده قوی برای تایید ویزای خود داشته باشید.

برای اخذ ویزای شینگن فوری یا اخذ ویزای مولتیپل کانادا می توانید روی کمک پرسنل آژانس مسافرتی ماهبد پرواز حساب کنید.

 

هزینه های دریافت ویزای محرمانه کانادا چقدر است؟

هزینه درخواست برای همه ویزاهای اقامت موقت 100 دلار کانادا است و شما باید این هزینه را برای ویزای محرمانه کانادا پرداخت کنید. از آنجایی که شما یک دیپلمات یا یک مقام رسمی نیستید، در صورت نیاز به ارائه اطلاعات بیومتریک خود، ممکن است از شما خواسته شود که برای هزینه بیومتریک 85 دلار کانادا را نیز بپردازید. در نهایت، برای پردازش پاسپورت خود، باید هزینه پردازش که حدود 45 دلار کانادا می باشد را نیز بپردازید.

 

مدت اعتبار این ویزا چقدر است؟

ویزای محرمانه معمولاً به صورت ویزای مولتیپل کانادا با اعتبار حداکثر 3 سال داده می شود. با این حال، از آنجایی که نوعی ویزای اقامت موقت است، شما مجاز به اقامت بیش از 6 ماه در یک زمان در کانادا نیستید. معمولاً توصیه می شود فقط برای مدتی که وظایف رسمی دارید در کشور بمانید و سپس به کشور خود بازگردید. پس از آن، اگر دوباره وظایف رسمی داشته باشید، ممکن است برگردید، اما باز هم نمی توانید بیش از 6 ماه بمانید.

 

آیا می توان افراد تحت تکفل را با ویزای محرمانه به کانادا برد؟

از آنجایی که ویزای محرمانه مشابه ویزای دیپلماتیک و رسمی است، پس شما می توانید وابستگان خود را برای سفر خود به کانادا بیاورید. افراد تحت تکفل در این مورد، همسر و فرزندان زیر 22 سال شما هستند. اگر فرزندانی دارید که بیش از 22 سال سن دارند، تنها در صورتی می توانند شما را همراهی کنند که دانشجوی تمام وقت باشند. با این حال، اگر فرزندانی دارید که بالای 25 سال سن دارند، آن‌ها نمی‌توانند شما را با ویزای محرمانه همراهی کنند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای مولتیپل کانادا یا  اخذ ویزای شینگن فوری با آژانس مسافرتی ماهبد پرواز در ارتباط باشید. ماهبد پرواز، با سابقه درخشان در ارائه خدمات مهاجرتی، در تمامی مراحل اخذ ویزا همراهتان خواهد بود.

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.