english
En

گردش در شهر لیدز انگلیس

Rate this post

شهر لیدز انگلیس

شهر لیدز , شهری در شهرستان یورکشایر در شمال انگلیس است. در ساحل جنوبی رود آیر که مجموعه ملی اسلحه و توپخانه را در خود جای داده است. .

این شهر همچنین قطب فرهنگی منطقه است و دارای مکان هایی تفریحی بی نظیری از جمله رویدادهای سالانه مانند جشنواره لیدز در پارک برهام , کنسرت فصلی لیدز بین المللی ، یک جشن سالانه از موسیقی شامل بیش از 200 کنسرت. و جشنواره بین المللی فیلم لیدز . بسیاری از پارک ها و باغ های جذاب این شهر برای پیاده روی های آرامش بخش ، به خصوص پارک Roundhay با مساحت 700 هکتار (یکی از بزرگترین پارک های شهر اروپا) و پارک Golden Golden Acre ، ایده آل هستند ، در حالی که دال ها و تفرجگاه های یورکشایر اطراف ، بهترین مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری را در این کشور ارائه می دهند.

شهر لیدز
شهر لیدز

در زیر چند مکان گردشگری و جاذبه  شهر لیدز را به شما معرفی میکینم:

مرکز شهر لیدز

مرکز لیدز  منطقه معروف برای  پیاده روی ، به دلیل مجسمه های متعدد از جمله چهره های شاهزاده سیاه و مخترع جیمز وات مشهور است. در نزدیکی آن کلیسای جوزف پریستلی و همچنین تالار دیدنی شهر قرار دارد که در 1858 توسط ملکه ویکتوریا تقدیس شد. یک برج ساعت با قد 200 فوت در میدان وجود دارد  و تالار ویکتوریای پر زرق و برق آن اغلب برای کنسرت استفاده می شود. یکی دیگر از سازه های مهم شهر ، لیدز سیویک هال با برج های تزئین شده  ، نماد بشارت دهنده شهر است.

هدرو و بریگیت

Headrow یک مسیر زیبا برای پیاده روی است که بسیاری از جاذبه های برتر خرید ، اجتماعی و فرهنگی شهر در آن یافت می شود. Headrow به Westgate ، Eastgate و Quarry Hill منتهی می شود ، که همچنین میزبان جاذبه های فرهنگی مهمی است ، از جمله Playhouse West Yorkshire – بزرگترین سالن تئاتر  خارج از لندن و قدیمی ترین سالن موسیقی جهان در این مسیر وجود دارد.

موزه سلطنتی لیدز

در منطقه اسکله شهر ، موزه سلطنتی  لیدز با مجموعه ملی اسلحه و زره انگلیسی وجود دارد. این موزه با داشتن بیش از 8500 شیء  به نمایش درآمده در شش گالری چشمگیر ، 3000 سال زره و سلاح از سراسر جهان را پوشش می دهد. موارد برجسته شامل گالری تورنمنت است که شکوه و عظمت مسابقات قهرمانی قرون وسطایی را به نمایش می گذارد (همچنین جایی است که شما می توانید زره های تمام بدن را که هنری هشتم پوشیده است ببینید). گالری شرقی  با بسیاری از نمونه های خوب اسلحه و زره  از آفریقا و آسیا است. و حتی مجموعه ای از سلاح ها و شمشیرهای مورد استفاده در فیلم پرطرفدار ، ارباب حلقه ها نیز در این گالری وجود دارد.

برای رفتن به کانادا کلیک کنید

کلیسای  سنت جان بشارت دهنده

از بهترین کلیساهای دوست داشتنی لیدز ، سنت جان در نیو بریگیت است. فضای داخلی آن که در سال 1634 ساخته شده است ، دارای دو شبستان و همچنین یک صحنه اصلی ، منبر و غرفه های رنسانس قابل توجه است. کلیسای جامع سنت آن ، کلیسای جامع کاتولیک روم در خیابان کوکریج (ساخته شده در سال 1904) از دیگر مکانهای مذهبی است که ارزش بازدید از آنها را دارد. کلیسای مقدس ترینیتی گرجستان در حاشیه رودخانه ساخته شده در سال 1727؛ و کلیسای Saint Peter-at-Leeds که بیشتر به Leeds Minster معروف است ، یک کلیسای قرون وسطایی که در سال 1841 بازسازی شد و قدیمی ترین کلیسای  شهر است.

بورس ذرت لیدز

یکی از تنها سه سازه این چنینی که در انگلستان باقی مانده است ،  یکی از بهترین بناهای دوران ویکتوریا در انگلیس است. این ساختمان که توسط Cuthbert Brodrick طراحی و در سال 1864 تکمیل شده است ، در حال حاضر میزبان فروشگاه های مختلف ، گالری ها و کافه ها است.

خانه هاروود

Harewood House ، مقر ارل Harewood ، خانه ای باشکوه به سبک کشور گرجستان است که ساخت آن 30 سال به طول انجامیده و در سال 1771 به اتمام رسیده است. تنها هشت مایلی شمال لیدز است ، این خانه دیدنی دارای فضای داخلی است که توسط رابرت آدام طراحی شده است و شامل دیوارها و سقف های ظریف است نقاشی های آنجلیکا کافمن و مبلمان سازنده مشهور مبلمان انگلیسی توماس چیپندیل . و همچنین مجموعه ای برجسته از ظروف چینی ، دارای تعداد زیادی از آثار ارزشمند  ازافرادی مانند رینولدز ، گینزبورو و ال گروکو است. در خارج ، محوطه شامل چشم انداز زیبایی است که توسط Capability Brown طراحی شده است ، با یک دریاچه 32 جریب ، باغ پرندگان و بقایای یک قلعه قرن 12.

موزه صنعتی لیدز در میلز آرمل

درست در دو مایلی غرب مرکز شهر لیدز در جاده کانال  این موزه تاریخ جذاب تولید پشم در یورکشایر از قرن هجدهم به بعد و همچنین نمایشگاه های مربوط به تولید پارچه و لباس ، چاپ ، مهندسی و لوکوموتیو را ارائه می دهد. در حالی که آنجا هستید ، کمی وقت صرف کاوش در کانال های نزدیک لیدز و لیورپول کنید ، که این دو شهر مهم صنعتی را به هم پیوند می دهد. این شاهکار برجسته مهندسی که با کشیدن 127 مایل و حتی عبور از پنین ، حدود 91 قفل از خط اصلی خود را در بر می گیرد. ( آسیاب Thwaite Mill ، یک آسیاب آبی با دقت ترمیم شده در نزدیکی Stourton نیز ارزش بازدید دارد.)

خانه معبد نیوزام

معبد Temple Newsam House ، یک عمارت باشکوه با 40 اتاق  در شهر لیدز که باید دید. این معبد که در یک پارک گسترده 900 جریب در حومه شهر واقع شده است ، به عنوان زادگاه لرد دارنلی ، همسر ماری ملکه اسکاتلند معروف است و شامل بسیاری از نقاشی های استادان قدیمی ، و همچنین مبلمان توسط توماس چیپندیل و مجموعه ای از ظروف کرم لیدز و نقره است. نکات برجسته بیرونی شامل محوطه های زیبا و آراسته با بوته های گل رز و خارپشت و همچنین یکی از بزرگترین مزارع پرورش نژاد نادر در اروپا است.

تالار لوترون

Lotherton Hall  در دوره ادواردیان قبل از جنگ جهانی اول برای خانواده گاسکوئین ساخته شده بود ،  دارای آثار هنری از قرن 19 و گالری بلبل است که آثار هنرمندان محلی را به نمایش می گذارد.

این خانه توسط یک باغ رسمی ادواردیان و یک باغ پرندگان احاطه شده است که بیش از 200 گونه را در خود جای داده است و همچنین تعدادی مسیر پیاده روی عالی دارد.

ویکفیلد و موزه ملی استخراج ذغال سنگ

شهر ویکفیلد ، با 30 دقیقه رانندگی در جنوب لیدز ، دارای یک گالری مجسمه سازی جالب در فضای باز است و محل تولد نویسنده انگلیسی جورج گیسینگ (1853-1903) است. تئاتر ویکفیلد میزبان رویدادهای هنرهای نمایشی و همچنین موزه شهر است. از دیگر جاذبه های قابل توجه می توان به ویرانه های قلعه صندل اشاره کرد. کلیسای جامع ویکفیلد گالری هنری ویکفیلد ؛ و Nostell Priory که در قرن هجدهم به سبک قرون وسطایی ساخته شده است. این خانه شامل مجموعه ای از مبلمان Chippendale ، نقاشی ها و تصاویر پس زمینه چینی است.

میخواهید ویزای شینگن دریافت کنید ؟ کلیک کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.