english
En

اپلای و پذیرش تحصیلی کانادا

Rate this post

اپلای و پذیرش تحصیلی کانادا

اپلای و پذیرش تحصیلی کانادا : قبل از اینکه توضیحات مربوط به مراحل پذیرش در دانشگاه های کانادا را شروع کنیم ، ابتدا اجازه دهید در مورد پذیرش های مختلف در کانادا اطلاعاتی کسب کنیم.

کانادا در سال سه بار پذیرش دارد. دانشگاه های مختلف کانادا پذیرش دوره پاییز ، زمستان و تابستان (یا بهار) را می پذیرند ، اگرچه بیشتر پذیرش در دانشگاه ها برای ترم پاییز پذیرفته می شود. معمولاً در ماه سپتامبر شروع می شود و اولین دوره اپلای و پذیرش تحصیلی کانادا است. دوره پذیرش دوم زمستان است که در ژانویه آغاز می شود. معمولاً دانشجویانی که برای ترم پاییز اقدام نمی کنند یا واجد شرایط پذیرش نیستند ، ترم زمستانی را انتخاب می کنند. دوره تابستانی (یا بهاری) در ماه مه آغاز می شود و در تعداد کمی از کالج های کانادا ارائه می شود. ترم تابستانی نیز کمترین ترجیح برای دانشجویان است.

کانادا فرآیند برنامه متمرکز ندارد. تاریخ و مهلت پذیرش از نظر دانشگاه و برنامه متفاوت است. قبل از درخواست ، باید تاریخ دقیق پذیرش در یک دانشگاه و دوره خاص را تأیید کنید.

برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا کلیک کنید

آزمون های ورودی مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا ، باید برخی از امتحانات ورودی اجباری را پاس کنید. با این حال ، بسته به دوره ای که برای ادامه تحصیل انتخاب می کنید ، ممکن است از شما خواسته شود که برای  پذیرش تحصیلی کانادا از آزمون های استاندارد یا بیشتر استفاده کنید. متقاضیان علاقه مند باید شرایط آزمون ورودی تعیین شده توسط دانشگاه را برای دانشجویان و دوره های بین المللی بررسی کنند و در همان آزمونشرکت کنند.

اپلای و پذیرش تحصیلی کانادا
اپلای و پذیرش تحصیلی کانادا

در زیر برخی از آزمون های متداول ورودی پذیرفته شده برای پذیرش در دانشگاه های کانادا آمده است:

آزمون های ورودی دوره کارشناسی کانادا

SAT : SAT یک آزمون مهم است که به شما کمک می کند تا در برخی از دانشگاه های برتر کانادا پذیرش بگیرید. دانشجویان بین المللی که علاقمند به پیگیری یکی از هزاران برنامه UG موجود در موسسه آموزش عالی کانادا هستند می توانند SAT را امتحان کنند ، نمره خوبی کسب کنند و با استفاده از نمره به عنوان معیار برای پذیرش درخواست دهند. SATs به تشریح استعداد داوطلب برای تحصیل در یکی از دانشگاهها و کالجهای مشهور جهانی در کانادا می پردازد.

آزمون های ورودی دوره کارشناسی ارشد کانادا

GRE : آزمون ثبت نام فارغ التحصیلی (GRE) یک آزمون مهم برای دانشجویان بین المللی است که مایل به اخذ پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد یا بالاتر مانند برنامه های مدرک MS هستند. مشابه پذیرش های UG ، بسته به رشته ای که برای تحصیل در کانادا انتخاب می کنید و شرایط پذیرش تعیین شده توسط دانشگاهی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید ، ممکن است لازم نباشد که برای GRE بنشینید.

GMAT : برای کسانی که قصد تحصیل در برنامه مدیریت در کانادا مانند MBA را دارند ، باید از GMAT نمره خوبی کسب کنید. بسته به رشته و دانشگاهی که انتخاب می کنید و شرایط مورد نیاز برای پذیرش ، ممکن است از شما خواسته شود که حداقل نمره را کسب کرده باشید تا برای پذیرش در نظر گرفته شود. با دانشگاه مشورت کنید یا جزوه پذیرش دوره MBA انتخابی خود را برای جزئیات بیشتر بخوانید.

توجه: برای چند دوره ، ممکن است مجبور نباشید در هیچ آزمون حاضر شوید و صرفاً بر اساس عملکرد تحصیلی پذیرفته می شوید. با این حال ، برخی از دانشگاه ها و کالج ها ممکن است از شما بخواهند که آزمون های خاصی را امتحان کنید. بنابراین ، خواندن کامل شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا بسیار مهم است.

آزمون زبان انگلیسی

به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای پذیرش تحصیلی کانادا، باید در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنید یا در برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد ثبت نام کرده باشید. شرط رایج در بین کارشناسی و پذیرش کارشناسی ارشد در کانادا ، نمرات آزمون مهارت انگلیسی است که توانایی شما برای برقراری ارتباط و زنده ماندن در یک جامعه انگلیسی زبان را نشان می دهد.

محبوب ترین نمره آزمون زبان مورد قبول دانشگاه های کانادا عبارتند از:

تافل : آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) یکی از امتحانات رایج است که برای واجد شرایط بودن تحصیلات عالی در کانادا باید واجد شرایط باشید. این آزمون برای بررسی مهارت های زبان انگلیسی است و برای دانشجویان بین المللی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست قابل اجرا است. تافل به طور گسترده در دانشگاه ها و کالج های سراسر کانادا پذیرفته شده است.

آیلتس : آیلتس شبیه TOEFL است که یک آزمون مهارت زبان در زبان انگلیسی است. دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش در دانشگاه های برتر کانادا را دارند می توانند آیلتس را اخذ کنند. همراه با تافل ، اکثر موسسات آموزش عالی کانادا نمره آیلتس را به عنوان مدرک شما برای تسلط بر زبان انگلیسی می پذیرند. دو نوع آیلتس وجود دارد که به متقاضیان ارائه می شود. IELTS Academic به طور معمول در دانشگاه ها و موسسات کانادا پذیرفته می شود. با این حال ، کسانی که علاقه مند به کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا هستند ممکن است ملزم به درخواست برای آیلتس جنرال باشند.

PTE: PTE یا Pearson Test of English یکی دیگر از آزمونهای مهارت انگلیسی است که در بیش از نیمی از کشورهای جهان محبوبیت یافته است ، همچنین در دانشگاهها و کالجهای کانادا به طور گسترده پذیرفته شده است. برخی از دانشگاهها ممکن است از شما بخواهند که آزمونهای تخصصی مهارت انگلیسی را امتحان کنید ، بنابراین ، قبل از درخواست برای هرگونه آزمون مهارت انگلیسی ، شرایط را بررسی کنید.

توجه: آزمون های دیگری برای تسلط به زبان انگلیسی وجود دارد که توسط کالج ها و دانشگاه های کانادا پذیرفته می شود و شامل این موارد است که شامل Duolingo ، Cambridge Assessment English و Canadian Academic English Language (CAEL) است. برخی از دانشگاه ها و موسسات ممکن است برای متقاضیانی که علاقمند به اخذ پذیرش در آن دانشگاه ها هستند ، آزمون های فردی انجام دهند.

مراحل پذیرش برای پیگیری لیسانس در کانادا

اگر آزمون ورودی مورد نیاز برای  پذیرش تحصیلی کانادا در دوره های کارشناسی در دانشگاه را پاس کرده اید ، فرم درخواست آنلاین را برای آن ارسال کنید. پس از دریافت درخواست توسط دانشگاه ، ایمیلی در مورد روند پذیرش و برنامه بیشتر دریافت خواهید کرد. اگر شرایط پذیرش اجباری دانشگاه را پاس کنید ، پذیرش به شما پیشنهاد می شود. پس از تأیید نامه پیشنهاد پذیرش ، باید برای ویزای تحصیلی/ تحصیلی کانادا اقدام کنید.

کانادا برای درخواست پذیرش در کالج ها و دانشگاه های واقع در استان انتاریو ، استان کبک و بقیه مناطق کانادا مراحل متفاوتی برای درخواست دارد. روش درخواست پذیرش در دوره کارشناسی به طور جداگانه در اینجا توضیح داده شده است:

 پذیرش تحصیلی کانادا  در کالج ها و دانشگاه های انتاریو

برای درخواست  پذیرش تحصیلی کانادا در دانشگاه های واقع در استان انتاریو ، باید از وب سایت OUAC (مرکز درخواست دانشگاه انتاریو) دیدن کنید. روش اعمال از طریق OUAC به شرح زیر است:

به وب سایت رسمی OUAC مراجعه کنید و فرم درخواست OUAC Undergrad (105) را بیابید. اگر برای اولین بار متقاضی هستید ، باید یک حساب کاربری در My OUAC ایجاد کنید.

پس از ایجاد حساب OUAC ، وارد شوید و فرم درخواست دوره کارشناسی را بیابید و تمام بخشهای برنامه را تکمیل کنید.

برنامه و بخش ها را مرور کنید و “تأیید و موافقم” را در پایان برنامه بررسی کنید.

درخواست را ارسال کرده و هزینه برنامه را قبل از تاریخ مهلت درخواست پرداخت کنید.

شماره مرجع OUAC را برای مرجع نگه دارید.

باید به طور منظم برای بررسی و به روز رسانی وارد حساب کاربری خود شوید. روش اصلی ارتباطات ایمیل است و دانشگاه ها دریافت برنامه را از طریق ایمیل تأیید می کنند.

کالج ها و دانشگاه های کبک

برای پذیرش در کالج ها و دانشگاه های واقع در استان کبک ، دانشجویان باید فرم درخواست و مدارک را به دفتر ثبت موسسه مربوطه ارسال کنند. متقاضی می تواند برنامه را از وب سایت رسمی موسسه بارگیری کرده یا از طریق ایمیل درخواست کند. گزینه دیگر تماس با نماینده است.

پس از دریافت فرم درخواست ، دانشگاه برای هرگونه اطلاعات بیشتر و به روز رسانی از طریق ایمیل با متقاضی تماس می گیرد. در صورت پذیرش درخواست ، موسسه پیشنهاد پذیرش را منتشر می کند. متقاضی باید اطمینان حاصل کند که پیشنهاد را پس از انتشار نامه پذیرش رسمی منتشر می کند.

مراحل پذیرش UG در کانادا

برای اکثر دانشگاههای کانادا ، یک فرآیند پذیرش خاص وجود دارد که دانش آموزان برای ثبت نام در دوره مورد نظر خود باید رعایت کنند. علاقمندان به پیگیری دوره های کارشناسی در کانادا باید مراحل پذیرش زیر را دنبال کنند.

مراحل پیش از درخواست پذیرش تحصیلی کانادا برای پیگیری لیسانس
1) تحقیق و تهیه فهرست کوتاه: اولین قدم برای شروع تحصیل در خارج از کشور تحقیق در مورد دانشگاه ها و کالج های مختلف کشور است. در حین تحقیق در مورد دانشگاه ها و کالج ها ، این بهترین زمان برای تهیه لیست کوتاه آنها به همراه چند دوره آموزشی است که دانشگا هها ارائه می دهند. امکانات و نتایج برنامه ای که توسط یک دانشگاه خاص ارائه می شود را بخوانید و ببینید آیا با اهداف و آرزوهای شما مطابقت دارد یا خیر.

2) شرایط پذیرش را بخوانید: هر دانشجو ملزم به رعایت برخی شرایط پذیرش ، مخصوص هر دانشگاه و دوره است. علاوه بر این ، دانشجویان بین المللی ملزم به رعایت شرایط اضافی هستند. بنابراین ، شرایط پذیرش هر دانشگاه و دوره و همچنین الزامات لازم برای دانشجویان بین المللی را برای موفقیت در ثبت نام در دوره و دانشگاه مورد نظر خود طی کنید.

اپلای و پذیرش تحصیلی کانادا
اپلای و پذیرش تحصیلی کانادا

مراحل درخواست در کانادا برای پیگیری لیسانس

1) ثبت نام: برای پذیرش تحصیلی کانادا , اکثر دانشگاه ها از دانشجویان می خواهند که به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کرده و فرم های درخواست را ارسال کنند. متقاضیان علاقه مند باید از وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود دیدن کنند. پس از ثبت نام ، داوطلب می تواند فرم های درخواست را پر کرده و فرم را با مدارک لازم ارسال کند (لیست اسناد لازم در زیر ارائه شده است).

2) تلاش برای آزمایش های استاندارد: توصیه می شود قبل از شروع به کار در آزمون ها شرکت کنید. آزمون هایی مانند تافل ، آیلتس ، GRE ، GMAT و SAT در کانادا به طور معمول مورد قبول هستند. ممکن است از شما خواسته شود که نمرات آزمون معتبر را در این آزمون ها یا هر آزمون مربوطه دیگری که دانشگاه انتخابی شما برای پذیرش تعریف کرده است ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش لیسانس در کانادا

هر دانشگاه اسناد مورد نیاز خود را برای ارائه پذیرش به دانشجویان آینده ارائه می دهد. با این حال ، لیست کلی مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع کارشناسی در کانادا شامل سوابق تحصیلی گذشته ، نمرات آزمون و موارد دیگر خواهد بود. درخواست برای دوره کارشناسی در کانادا بدون مدارک اجباری ذکر شده در زیر ناقص است:

متن
نمره آزمون زبان انگلیسی

آخرین مدرک تحصیلی

توصیه نامه یا مرجع

بیانیه ای از هدف

کپی گذرنامه

عکس

مراحل پس از درخواست در کانادا برای پیگیری لیسانس

1) برای مصاحبه ها حاضر شوید: دانشگاه ها و کالج های کانادا به شما باز می گردند و از شما می خواهند برای تکمیل مراحل پذیرش خود برای مصاحبه حضور پیدا کنید. یکی از مراحلی که باید انجام دهید ، نشستن برای مصاحبه های شخصی یا ویدیویی است ، همانطور که توسط دانشگاه مشخص شده است.

2) منتظر پاسخ باشید: دانشگاه ها به شما پاسخ می دهند و بسته به عملکرد شما در مصاحبه ها ، جزئیات انتخاب شدن شما برای پذیرش در دانشگاه را به شما ارائه می دهند. نامزدهای منتخب نامه پیشنهادی دریافت می کنند که مراحل بعدی لازم برای تکمیل آنها را ارائه می دهد ، از جمله واریز ودیعه غیرقابل استرداد یا سپرده امنیتی به عنوان تأیید پذیرش نامه پیشنهاد.

3) درخواست کمک های مالی: پس از انتخاب برای پذیرش ، باید به دنبال کمک های مالی مانند وام های دانشجویی ، بورسیه ها و سایر اقدامات حمایتی مالی باشید. دانشگاه ها قادر خواهند بود بورسیه تحصیلی مناسب و کمک های مالی را به شما ارائه دهند. با این حال ، از شما خواسته می شود که جداگانه برای وام های دانشجویی درخواست دهید. تحصیل در کانادا می تواند گران باشد ، بنابراین ، درخواست وام دانشجویی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

4) درخواست ویزای دانشجویی: دانشجویانی که تحصیلات عالی خود را برنامه ریزی می کنند ، برای شروع تحصیل در کانادا باید برای مجوز تحصیلی مناسب در کانادا درخواست دهند. به سفارت کانادا که به شما نزدیک تر است مراجعه کنید و برای مجوز تحصیل اقدام کنید. همچنین از شما خواسته می شود تا برای دریافت مجوز تحصیل ، مجوزهای متقابل بنشینید. پس از تأیید ، می توانید تحصیلات عالی خود را در کانادا آغاز کنید.

5) رزرو بلیط پرواز: آخرین مراحل برای شروع دوره خود در کانادا رزرو بلیط هواپیما و پرواز به مقصد است. به محض دریافت مجوز تحصیل ، بلیط پرواز خود را رزرو کنید زیرا طبق مقررات فعلی COVID-19 اجازه ندارید بدون مجوز تحصیلی معتبر وارد کانادا شوید.

مراحل پذیرش برای پیگیری کارشناسی ارشد در کانادا

اگر دارای مدرک کارشناسی مربوطه هستید و آزمون ورودی مورد نیاز برای  پذیرش تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه را پاس کرده اید ، باید فرم درخواست را ارسال کرده و مراحل پذیرش را تکمیل کنید.

دانشگاه های کانادا مستقیماً فرم درخواست دوره های تحصیلات تکمیلی را می پذیرند. می توانید فرم درخواست را از طریق ایمیل به دانشگاه ها درخواست دهید یا فرم درخواست موجود در وب سایت رسمی دانشگاه را بارگیری کنید.

مدارک تحصیلی گذشته و تجربه کاری عامل مهمی در تعیین تأیید پذیرش است. هر دانشگاه برای ثبت نام دانش آموزان در دوره های تحصیلات تکمیلی سیستم ارزیابی خود را تعیین می کند. دانشگاه ها از داوطلبان می خواهند اسناد خاصی را برای ارزیابی ارائه دهند که بر اساس آن پذیرش تأیید می شود.

مراحل قبل از درخواست برای پذیرش کارشناسی ارشد در کانادا

1) دانشگاه ها و دوره های تحقیقاتی: تجربه تحصیل در خارج از کشور را با تحقیق و مطالعه درباره دانشگاه ها و دوره های مختلف موجود در کانادا ، که برای شما مناسب است ، شروع کنید. می توانید لیست برترین دانشگاه ها و کالج های کانادا را برای دوره های PG بررسی کنید. در حین تحقیق ، توصیه می شود از امکانات رفاهی ، امکانات و کمک های مالی موجود برای دانشجویان بین المللی نیز استفاده کنید.

2) لیست دانشگاه ها و دوره ها: هنگامی که از دانشگاه ها و دوره های مختلف ارائه شده در کانادا مطلع شدید ، می توانید بهترین دانشگاه ها و دوره ها را مطابق نیاز خود انتخاب و لیست کوتاه کنید.

3) مراحل و الزامات پذیرش را طی کنید: برای ثبت نام در دوره مورد نظر خود ، مراحل و شرایط پذیرش را که برای برآوردن آنها احتیاج دارید ، دقیق کنید. هر دانشگاه روند پذیرش و معیارهای واجد شرایط بودن خود را تعیین می کند. بنابراین ، شما باید هر یک از مراحل پذیرش دانشگاه هایی را که در لیست کوتاه قرار داده اید مطالعه کنید.

مراحل درخواست دوره های PG در کانادا

1) تلاش برای آزمون های استاندارد: آزمونهای استاندارد لازم مانند GRE ، GMAT ، IELTS یا TOEFL را امتحان کرده و امتحان کنید و نمره خوبی کسب کنید تا برای پذیرش در دانشگاه انتخابی شما در نظر گرفته شود. هر دانشگاه الزامات آزمون استاندارد خود را تعیین می کند ، بنابراین ، قبل از درخواست برای هر آزمون استاندارد ، ابتدا آنها را بخوانید.

2) ارسال فرم های درخواست: فرایند درخواست خود را با ارسال فرم های درخواست لازم با مدارک مناسب شروع کنید (لیست اسناد مورد نیاز برای پذیرش تحصیلات تکمیلی در کانادا در زیر تعریف شده است). داوطلبان باید اطمینان حاصل کنند که اطلاعات صحیح را با اسناد و گواهینامه های مناسب وارد می کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلات تکمیلی در کانادا
مجموعه مدارکی که باید همراه با فرم درخواست فارغ التحصیلی یا پذیرش در کانادا ارائه شود در زیر ذکر شده است:

رونوشت
کارت امتیاز GRE/GMAT
کارت امتیاز آزمون زبان انگلیسی
توصیه نامه یا مرجع
بیانیه ای از هدف
کپی گذرنامه
عکس
سابقه کار (در صورت وجود)

مراحل پس از درخواست دوره های PG در کانادا

1) برای مصاحبه ها ظاهر شوید: همه داوطلبان واجد شرایط از دانشگاه در مورد تاریخ ، زمان و مکان ، جایی که باید برای مصاحبه شخصی یا ویدیویی بنشینند ، اطلاع می گیرند. این مصاحبه ها تصمیم می گیرد که آیا شما دانشجوی احتمالی دانشگاه هستید.

2) نامه پیشنهاد: دانشگاه ها و کالج ها نامه های پیشنهادی پذیرش را برای آن دسته از نامزدهای انتخاب شده که آنها را بعنوان دانشجوی آینده می دانستند ارسال می کنند. این نامه های پیشنهادی شامل تمام اطلاعاتی است که داوطلبان برای تکمیل فرایند پذیرش باید رعایت کنند.

3) درخواست کمک های مالی: پس از انتخاب برای پذیرش ، داوطلبان می توانند به دنبال کمک های مالی مختلف باشند که به شما در تامین هزینه های تحصیل در کانادا کمک می کند. برای دریافت وام دانشجویی ، بورسیه تحصیلی و سایر کمک های مالی که می تواند بار مالی را کاهش دهد ، درخواست دهید.

4) درخواست مجوز تحصیل: اگر مایل به شروع تحصیل در کانادا هستید ، باید دارای مجوز تحصیلی معتبر باشید. با نزدیکترین سفارت کانادا به محل خود متصل شوید و برای مجوز تحصیلی مناسب درخواست دهید. برای ورود به کانادا و شروع تحصیلات عالی خود در این کشور باید مجوز تحصیل آنها را دریافت کنید.

5) رزرو بلیط پرواز: پس از تأیید مجوز تحصیل ، بهترین پرواز موجود را انتخاب کنید تا بتوانید تحصیلات خود را در خارج از کشور آغاز کنید. اگر دانشگاه شما یک DLI ثبت شده با طرح آمادگی COVID-19 تأیید شده است ، می توانید به کشور پرواز کرده و تحصیل را شروع کنید.

اپلای و پذیرش تحصیلی کانادا
اپلای و پذیرش تحصیلی کانادا

میتوانید برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا اقرام کنید

سوالات متداول اپلای و پذیرش تحصیلی کانادا
چگونه می توانم بفهمم که یک موسسه کانادایی دارای اعتبار است یا خیر؟

الف- دانشگاههای کانادا که توسط یک نهاد حاکم در کانادا یا خارج از کشور مورد تأیید قرار گرفته اند ، معمولاً آن را در دفترچه خود ذکر کرده یا در وب سایت رسمی خود منتشر می کنند. می توانید قبل از پذیرش ، سازمان معتبر را برای یک برنامه دانشگاهی خاص تأیید کنید. مدرک ارائه شده توسط دانشگاه های کانادا در سراسر جهان پذیرفته شده است. پس از اخذ مدرک تحصیلی از کانادا ، می توانید برای مشاغل در هر کشوری درخواست دهید. دانشجویانی که تحصیلات خود را از کانادا به اتمام می رسانند ، بلافاصله پس از اتمام تحصیل ، راحت تر می توانند در داخل یا خارج از کشور شغل پیدا کنند.

س. آیا می توانم از دانشگاه خارج از کانادا به دانشگاه کانادا منتقل شوم؟

الف) موسسات کانادایی به دانشجویان انعطاف پذیری نشان می دهند تا به عنوان دانشجوی ترانسفر اقدام کنند. دانشجویانی که در دانشگاه ، کالج ، دانشگاه ، موسسه پلی تکنیک یا سایر موسسات خارج از کانادا تحصیل می کنند ، قبل از درخواست به عنوان دانشجوی انتقال در کانادا ، باید شرایط عمومی برنامه مدرک را به همراه رشته اصلی یا تخصص مورد بررسی قرار دهند. شرایط دوره های مختلف را در اینجا بررسی کنید:

انتقال از موسسات پلی تکنیک یا موسسات فناوری: دانشجو باید دیپلم دو ساله از موسسه شناخته شده فناوری ، موسسه پلی تکنیک یا کالج خردسال را گذرانده باشد. دانش آموزان باید مدارک مورد نیاز مانند رونوشت ، نمرات آزمون برای پذیرش را داشته باشند.

انتقال از سایر موسسات: دانشجو باید حداقل یک سال تحصیلی کامل در سطح سطح تحصیلات خود را از یک موسسه معتبر گذرانده باشد قبل از درخواست پذیرش در سال دوم تحصیل. داوطلب همچنین باید شرایط GPA برای پذیرش در یک دوره خاص در یک موسسه کانادایی را برآورده کند.

س. در صورت نداشتن آزمون زبان انگلیسی مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه کانادا چه باید کرد؟

الف) در صورت برآوردن IELTS/ TOEFL/ PTE یا سایر شرایط آزمون زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه کانادا ، می توانید به دنبال جایگزینی باشید. اکثر دانشگاه های کانادا به دانشجویانی که شرایط آزمون زبان انگلیسی را ندارند ، نامه مشروط ارائه می دهند. شرایط از نظر موسسه متفاوت است. چنین دانش آموزانی می توانند:

قبل از شروع تحصیل ، یک ترم یا یک سال در یک برنامه زبان انگلیسی کانادایی شرکت کنید.

قبل از شروع دوره ، دیپلم بین المللی کارشناسی یا معادل آن با زبان انگلیسی به عنوان وسیله آموزشی داشته باشید.

برای اثبات کارآیی آزمون زبان انگلیسی ، از CanTEST/ CAEL ، آزمون زبان انگلیسی کانادا استفاده کنید.

س. چگونه می توانم تصمیم بگیرم که کدام دانشگاه برای تحصیل در کانادا مناسب تر است؟

الف – با وجود بسیاری از دانشگاه های محبوب در کانادا ، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام دانشگاه برای شما مناسب است ، اغلب دشوار است. با این حال ، می توانید در مورد دانشگاهی که دوره مورد علاقه خود را ارائه می دهد تحقیق کنید. به عنوان مثال ، اگر قصد تحصیل MBA دارید ، به دنبال دانشگاه هایی در کانادا باشید که بهترین دوره MBA را ارائه می دهند. پس از انتخاب لیست کالج های برتر MBA در کانادا ، مکان ، ساختار هزینه ، مدت دوره و محیط مطالعه را بررسی کرده و سپس دانشگاه نهایی را برای تحصیل در کانادا انتخاب کنید.

س. چگونه می توانم بفهمم که چه موضوعات آکادمیک در دانشگاه کانادا قابل قبول است؟

الف) دانشگاهها حداقل معیارهای واجد شرایط بودن برای پذیرش دانشجویان بین المللی برای یک دوره خاص را تعیین می کنند. می توانید موضوعات دانشگاهی را در صفحه دوره وب سایت کالج/ دانشگاه بررسی کنید. همچنین می توانید برای تأیید شرایط پذیرش مستقیماً با دفتر پذیرش دانشجویان بین المللی تماس بگیرید.

برای دریافت ویزای شینگن کلیک کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.