english
En

جاذبه های شهر لوزان سوییس

Rate this post

جاذبه های شهر لوزان سوییس

شهر لوزان ، پایتخت کانتون وود ، غرب سوییس  ، در ساحل شمالی دریاچه ژنو (لاک لمان) واقع شده است. در دامنه های جنوبی ارتفاعات جورات ساخته شده است . لوزان مقر جهانی المپیک است و  موزه المپیک از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آن است.

برای دریافت ویزای شینگن فوری اقدام کنید

1 جاذبه های شهر لوزان  – دریاچه ژنو (لاک لمان)

دریاچه ژنو در بیشتر طول هلالی شکل خود فرانسه و سوئیس را از هم جدا کرده و به لوزان در ساحل شمالی آن چشم انداز زیبایی از کوه های آلپ فرانسه با پیش زمینه دریاچه می بخشد. ساحل از لوزان به شرق تا Montreux به Riviera سوئیس کشیده شده است ، منظره ای آفتاب گیر از مزارع  باغ ها ، درختان خرما و روستاهای زیبا . بهترین راه برای لذت بردن از دریاچه – و از جمله محبوب ترین کارهایی که برای گردشگران در لوزان باید انجام شود – سوار شدن به یکی از قایق های دریاچه است . شاتل کشتی بین لوزان و دو شهر فرانسه در آن طرف دریاچه در رفت و امد است. مشهورترین آنها شهر آبگرم اویان لس باین است، با  ماشین  35 دقیقه ای فاصله دارد.

2  جاذبه های شهر لوزان  – موزه المپیک

در کنار مصنوعات و تاریخچه مسابقات ، موزه مشرف به دریاچه ژنو بر روح و ارزش های المپیک و ویژگی هایی که باعث دوام آنها شده تمرکز دارد. نمایشگرهای به تازگی بازسازی شده شامل کل تاریخ بازی ها ، از ریشه در یونان باستان تا جدیدترین بازی ها است و شامل مشعل های المپیک ، پوسترهای تاریخی ، تجهیزات و لباس های المپیکی ها است. شما می توانید لحظات عالی از بازی های المپیک را از طریق کلیپ های فیلم زنده کنید و سیر تکامل فن آوری ورزش و حتی طراحی مد را دنبال کنید. محوطه کنار دریاچه علاوه بر نمایشگاه ها و تجارب تعاملی در ساختمان ، محوطه های مراقبتی را شامل می شود که در آن می توانید مجسمه ها و سایر آثار هنری را که موضوعات المپیک را به تصویر می کشد و همچنین شعله المپیک را ببینید.

3 جاذبه های شهر لوزان – Château d’Ouchy and Promenade
در زیر مرکز شلوغ لوزان ، محله دریاچه اوچی واقع شده است که هتل های زیبای Belle Epoch توسط یک تفرجگاه پر از گل بین بندرهای قدیمی و جدید به هم متصل می شوند. در مرکز این قلعه قرن دوازده  ، Château d’Ouchy ، قرار دارد که در آن پیمان صلح بین ترکیه ، یونان و متفقین در سال 1923 امضا شد. Chateau اکنون یک هتل لوکس و یک رستوران عالی است. در نزدیکی هتل د آنگلتره ، آن سوی خیابان تا دژ ، لوح یادبود لرد بایرون ،  زندانی شیلون ، یادبود است. چندین معاهده تاریخی در هتل های بزرگ معروف در امتداد ساحل به امضا رسید ، از جمله توافق نامه لوزان ، جایی که قدرت های اروپایی موافقت کردند تا پرداخت های جبران جنگ جهانی اول را متوقف کنند

4 جاذبه های شهر لوزان  – کلیسای جامع نوتردام

جاذبه های شهر لوزان
جاذبه های شهر لوزان

زائران قرون وسطایی از طریق سنت جیمز به سانتیاگو دو کامپوستلا در اسپانیا از طریق درب Apostles قرن سیزدهم وارد کلیسای جامع می شوند، مزین به مجسمه های سنگی که به زیبایی نقاشی شده اند. در داخل ، بلافاصله به راست ، نمازخانه سنت جیمز قرار دارد ، جایی که آنها دعا می کردند و نشانه های خود را دریافت می کردند. آن طرف در ترانشه جنوبی ، یک پنجره گل رز باشکوه با 105 صفحه شیشه رنگی زیبا از قرن سیزدهم وجود دارد. به زیر پنجره نگاه کنید تا نسخه های اصلی مجسمه های سنگی از Apostles Doorway را که در اینجا حفظ شده اند ، ببینید. فضای داخلی کلیسای جامع به زیبایی متناسب است . در راهرو جنوبی غرفه های گروه کر از سال 1509 حک شده است و در گروه کر نیز غرفه های اولیه گوتیک وجود دارد. در سرداب ، بقایای یک کلیسای قرن هشتم با مقبره ها وجود دارد. کلیسای جامع اولیه گوتیک ، که اکنون پروتستان است ، با پنج برج خود که از بالای تپه بر فراز شهر قرار دارد ، یک مکان مهم است.

5  جاذبه های شهر لوزان  – موزه Collection de l’Art Brut

یکی از برجسته ترین موزه های هنر خارجی در جهان توسط مشارکت هنرمند فرانسوی ژان دوبوفه در مجموعه آثار خصوصی خود از هنرمندان آموزش دیده تأسیس شد. آثار بیش از 1000 هنرمند خارج از جامعه اصلی جریان خلاق ، این مجموعه ها را تشکیل می دهد که شامل نقاشی های ساده لوحانه ، مجسمه سازی ، نقاب و آثار در طیف گسترده ای از رسانه ها است. این مجموعه ها در Château de Beaulieu با شکوه ، در مرکز شهر نگهداری می شوند.

6 جاذبه های شهر لوزان  – بنیاد ارمیتاژ

مجموعه Fondation de l’Hermitage از سال 1984 آغاز به کار کرد و نسبت به موزه های بزرگ هنری ، تازه وارد است و پس از آن با اهدای چندین مجموعه خصوصی مهم دیگر رشد کرده است. اکنون بیش از 650 اثر نمایانگر هنرمندان برجسته ، به ویژه نقاشان امپرسیونیست و پست امپرسیونیست هستند. از هنرمندان  می توان به مانه ، سزان ، دگا ، مونه ، بودین ، ​​ون گوگ ، فانتین-لاتور ، ویلار و براک اشاره کرد. این موزه همچنین مجموعه بزرگی از آثار هنرمندان قرن بیستم منطقه وود را به نمایش می گذارد. این بنیاد در یک خانه زیبا کنار دریاچه احاطه شده توسط باغ ها واقع شده است.

7 جاذبه های شهر لوزان  – میدان د پالود

در زیر کلیسای جامع ، خیابان های پر پیچ و خم شهر قدیمی مخصوص عابران پیاده است و در میدان د پالود جمع می شوند ، جایی که قدیمی ترین چشمه لوزان را مشاهده خواهید کرد ، عدالت در ستون مرکزی آن نشان داده شده است. در پله های اطراف چشمه ، غالباً افرادی را می بینید که منتظر  هستند که هر ساعت از ساعت 9 صبح تا 7 صحنه های متحرک از تاریخ محلی را نشان می دهد. صبح چهارشنبه و شنبه ، دکه های بازاری که محصولات کشاورزی محلی را می فروشند ، میدان و خیابان های  آن را پر کرده است. Hlotel de Ville ، تالار شهر که مشرف به میدان است ، در قرن 15 با شیشه های رنگی قرن 16 و اصلاحات قرن 17 ساخته شده است و در نمای آن دو گارگول مسی به شکل اژدها قرار دارد.

دریافت ویزای مولتیپل کانادا

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.