english
En

قانون کار کانادا

Rate this post

شرایط کار کانادا

در کانادا اشتغال “به میل خود” وجود ندارد !قانون کار کانادا استانداردهای استخدامی استانها ,استانداردهای حداقلی را برای دستمزد ، مرخصی ، اخطار خاتمه و انفصال وضع می کند.

کانادا از نظر مساحت دومین کشور بزرگ جهان است که به 10 استان و سه قلمرو تقسیم شده است. با تولید ناخالص داخلی نزدیک به 2 تریلیون دلار در سال 2020 ، کانادا دارای اقتصاد قوی با کارگران در صنایع مختلف مهم است. شرکتهایی که به دنبال استخدام کارگران از راه دور در کانادا هستند ، استعدادهای زیادی در زمینه فناوری ، امور مالی ، بهداشت ، خدمات حرفه ای و صنایع مختلف دیگر پیدا خواهند کرد. به لطف منابع فراوان ، کانادا همچنین دارای مشاغل پررونقی در زمینه کشاورزی ، معدن ، جنگلداری و ساختمان سازی است.

برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا کلیک کنید

اشتغال در کانادا

قانون کار کانادا از استانی به استان دیگر متفاوت است ، اگرچه این کشور برخی قوانین را در سطح فدرال اعمال می کند. کارکنان کانادا در برابر تبعیض بر اساس سن ، مذهب ، گرایش جنسی ، بیان جنسیت و نژاد از حمایت برخوردار هستند.

اگرچه “تجربه کار کانادایی” یک موضوع رایج است ، اما کارفرمایان باید از سوالات کارکنان در مورد سابقه کار خاص کانادا خودداری کنند. بسته به قوانین هر استان ، برخی از سوالات در مورد سابقه کار کانادایی می تواند تبعیض آمیز تلقی شود. هنگام مصاحبه با نامزدها در کانادا ، سوالات باید درباره وظایف و مسئولیت های نقش محدود شود به جای اینکه بر روی جایی که داوطلب تجربه کسب کرده تمرکز شود.

 

قانون کار کانادا
Employee Rights Employment Equality Job Business Aspiration Concept

حداقل دستمزد کانادا

حداقل دستمزد کانادا بسته به هر استان متفاوت است. اکثر استانها حداقل دستمزد خود را به طور مرتب تنظیم می کنند تا با تورم مطابقت داشته باشد. شورای خرده فروشی کانادافهرستی از حداقل دستمزد در کشور را به روز می کند. حداقل دستمزد کمترین دستمزد است که کارفرما می تواند به کارمند بپردازد. اکثر کارکنان واجد شرایط حداقل دستمزد هستند ، چه کارکنان تمام وقت ، پاره وقت ، چه کارگران معمولی ، یا حقوق ساعتی ، کمیسیون. برخی از کارکنان دارای مشاغلی هستند که از مقررات حداقل دستمزد قانون استانداردهای استخدامی مستثنی هستند .

کسر حقوق و دستمزد کانادا

فقط در شرایط خاص ممکن است کارفرما از دستمزد کارمند کسر کند. کسر حقوق از کمبود نقدینگی ، یا از دست دادن یا سرقت اموال در صورتی که شخص دیگری به غیر از کارمند کنترل یا دسترسی به پول نقد یا اموال را داشته باشد ، مجاز نمی باشد. به عنوان مثال ، یک کارفرما نمی تواند دستمزد کارمندی را که در یک پمپ بنزین کار می کند کسر کند ، زیرا شخصی بدون پرداخت صورتحساب پس از پمپاژ بنزین برای ماشین خود ، کار را ترک می کند. برای توضیحات کامل منابع زیر را بررسی کنید.

ساعات کاری کانادا

قانون کار کانادا درباره ساعات کار استاندارد برای یک کارمند بدین شرح است:

هشت ساعت در روز (منظور از روز یک دوره متوالی ۲۴ ساعته است)
۴۰ ساعت در هفته (دوره بین نیمه شب شنبه تا نیمه شب شنبه هفته بعدی)
برای کارمندان در هر هفته یک روز تعطیل جهت استراحت اختصاص داده شده که معمولا روز یکشنبه است.

زمانی که یک یا چند روز تعطیل در طول یک هفته وجود داشته باشد، ساعات کار استاندارد به ازای هر روز تعطیل، هشت ساعت کاهش می‌یابد.

مقررات وضع شده به گونه‌ای است که برای برخی از انواع مشاغل خاص و برخی صنایع ساعت های استاندارد کار متفاوتی تعریف شده است؛ برای مثال رانندگان در صنعت حمل و نقل، کارگران کشتی‌ها در صنعت حمل و نقل دریایی East Coast و Great Lakes و West Coast ، کارکنان صنعت راه آهن و خطوط ریلی، فروشندگان پورسانت بگیر در صنعت پخش و فروشندگان پورسانتی در بخش بانکداری، ساعات کاری متفاوتی از یکدیگر دارند.

اضافه کاری کانادا

هر ساعتی که کارمندان بیشتر از ساعات کاری استاندارد کار می کنند، جزو ساعت های اضافه کار محسوب می شود.

دستمزد اضافه کاری با نرخ حداقل ۱.۵ برابر دستمزد ساعتی معمولی به ازای هر ساعت اضافه کاری محاسبه می شود، به استثنای موارد زیر:
مدیران و متخصصین مانند پزشکان، وکلا، دندانپزشکان، معماران و مهندسین که از اضافه کاری معاف هستند.

تعطیلات سالیانه و تعطیلات عمومی کانادا

کارمندان دولت فدرال، مجاز به استفاده از حداقل دو هفته تعطیلات سالیانه پس از اتمام یک سال کاری با یک کارفرما می باشند. پس از انجام کار به مدت شش سال متوالی با همان کارفرما، میزان تعطیلات به ازای هر سال به سه هفته افزایش می یابد.

قانون کار کانادا درباره مرخصی و غیبت
قانون کار کانادا برای کارمندان مجاز فدرال برخی شرایط مرخصی و غیبت تعیین نموده که در زیر فهرست شده است. هیچ کارفرمایی حق اخراج، تعلیق، تادیب یا تنزل مقام یک کارمند را به دلیل هر یک از موارد زیر ندارد. در برخی موارد خاص، تغییراتی در میزان مرخصی‌ها داده می شود.
در صورتی که کارمند حداقل برای سه ماه متوالی برای یک کارفرما کار کرده باشد، حق استفاده از مرخصی استعلاجی به مدت ۱۷ هفته را خواهد داشت. کارمند در صورتی که کارفرما درخواست کند، موظف به ارائه گواهی پزشک تا ۱۵ روز پس از بازگشت به کار خواهد بود.

برای دریافت ویزای شینگن فوری کلیک کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.