english
En

شهر نوناووت کانادا

Rate this post

شهر نوناووت کانادا

شهر نوناووت  یکی از مناطق سردسیر کانادا ، بزرگترین و شمالی ترین مناطق کانادا است.نوناووت که در سال 1999 از بخش شرقی سرزمین های شمال غربی ایجاد شده است ، سرزمین های سنتی اینوئیت ها ، مردم بومی قطب شمال کانادا را در بر می گیرد ( در ایالات متحده آمریکا با نام اسکیمو شناخته می شود ). نام آن به معنای “سرزمین ما” در Inuktitut ، زبان Inuit است. پایتخت Iqaluit ، در راس خلیج Frobisher در جنوب جزیره بافین است .. نوناووت به عنوان بزرگترین زیرمجموعه ژئوپلیتیک در آمریکای شمالی با مساحت 2.093 میلیون کیلومتر مربع و کمی بیش از ۳۰۰۰۰نفر جمعیت ، یکی از دورافتاده ترین و کم جمعیت ترین مناطق جهان است. پایتخت ایکالویت ، در جزیره بافین ، در نقطه شرقی قلمرو واقع شده است.

نوناووت یک سرزمین منحصر به فرد است زیرا تنها منطقه کانادا است که از طریق هیچ بزرگراهی به سایر کشورها متصل نیست. ایستگاه هواشناسی معروف به Alert شمالی ترین مکان کره زمین است که تنها 508 مایلی با قطب شمال فاصله دارد.
آب و هوا قطبی دارد، به معنای یخ مداوم ، برف و دمای یخبندان است. حتی در تابستان ، در جنوب جنوبی ، دما به ندرت از 15 درجه سانتیگراد عبور می کند. در زمستان می تواند به پایین تر از -27 درجه سانتیگراد و سردتر برسد.

برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا اقدام کنید

هزینه زندگی در شهر  نوناووت

نوناووت بسیار منزوی است و به همین دلیل ، برخی از هزینه های اساسی می تواند بسیار زیاد باشد. هزینه مواد و نیروی کار نیز بیشتر است و این  همراه با شرایط آب و هوایی شدید می تواند بازدارنده بزرگی برای افرادی باشد که در این قسمت از کانادا زندگی می کنند. در مقایسه اما حداقل دستمزد 16 دلاری بالاترین میزان در کشور است.

اقتصاد شهر  نوناووت

گذشته از مردمش ، بزرگترین دارایی اقتصادی نوناووت ثروت معدنی آن است که شامل ذخایر آهن و سنگ معدنهای غیر آهنی ، فلزات گرانبها و الماس و نفت و گاز طبیعی است . با این وجود هزینه های بالای تولید و مشکلات حمل و نقل مانع از بهره برداری از این منابع می شود. دولت فدرال عمدتا با ایجاد زیرساخت ها و کمک به جستجوی مواد معدنی در توسعه منابع شرکت کرده است . علاوه بر این ، سازمان های دولتی برق را در سراسر قلمرو تولید و توزیع می كنند. دولت و سازمان های آن منبع عمده اشتغال و درآمد این قلمرو هستند.

جمعیت شناسی

جمعیت نوناووت 60٪ اینویتی است که زبانهای رسمی اینویتی ، انگلیسی و فرانسوی دارند. نزدیک به 7000 نفر در مرکز استان زندگی می کنند ، بقیه جمعیت به ندرت در شهرهای کوچکتر Arviat ، Rankin Inlet و Baker Lake توزیع می شوند.

بیش از 90٪ مردم از آیین های پروتستان و کاتولیک پیروی می کنند. نوناووت استانی فوق العاده متنوع است و شیوه زندگی منحصر به فرد و کوچک را به ساکنان و تازه واردان ارائه می دهد.

منابع و قدرت

معدنکاری صنعت اصلی مبتنی بر منابع در منطقه است. سرب و روی در جزیره کوچک کرنوالیس استخراج می شد تا زمانی که ذخایر آن در سال 2002 تخلیه شد. ذخایر طلا در سرزمین اصلی دریاچه کنتوویتو ، جنوب غربی ورودی باتورست کار شده است. یک معدن الماس در حدود 220 مایل (350 کیلومتری) جنوب غربی خلیج کمبریج (ایکالوکتوتیاک) کار می کند. ذخایر قابل توجه و در عین حال استفاده نشده نفت و گاز طبیعی نیز در این سرزمین وجود دارد.

شهر نوناووت
شهر نوناووت

تحصیلات

نوناووت فقط یک دانشکده دارد ، کالج نوناووت قطب شمال ، که مدارک بسیار محدودی را ارائه می دهد. آموزش ابتدایی و متوسطه فقط در دو منطقه استان منطقه Qikiqtani و Kitikmeot کاملاً مجهز است.

جاذبه های نوناووت

نوناووت که به زیبایی منزوی شده است ، پارک ها و پناهگاه های حیات وحش بسیاری دارد که امکان مشاهده خرس های قطبی ، والورها و نهنگ های بلوگایی را دارد. کمپینگ ، پیاده روی و برخی فعالیت های دیگر در فضای باز نیز برای افرادی که برای یک تعطیلات ناهموار آماده شده اند امکان پذیر است.

Cunningham Inlet (جزیره سامرست)

ساده و زیبا ، ورودی Cunningham در جزیره سامرست بهترین مکان در جهان برای تماشای نهنگ های بلوگ است. هزاران نفر این حیوانات زیبا را سالانه  از دهانه ورودی بازدید می کنند. سازگاری بازدید از آنها و دوردست بودن مکان – 800 کیلومتری شمال دایره قطب شمال – این تجربه را واقعا وحشی کرده است. میهمانان می توانند در تفرجگاه زیبای Arctic Watch Lodge حضور پیدا کنند و کمتر از یک مایل پیاده روی برای تماشای منظره بی نظیر این غلافهای بلوگا را طی کنند و از سایر حیوانات وحشی ، زیبایی های طبیعی و سایت های باستانی که جزیره سامرست را پر می کنند لذت ببرند.

جزیره السمر

شهر نوناووت بیش از یک جزیره بزرگ را در خود جای داده است. جزیره Ellesmere از نظر اندازه تنها بعد از جزیره Baffin است . جزیره Ellesmere مکانی برای آفتاب گرفتن نیست! با این وجود ، مکان مناسبی برای مشاهده مشكاك ، كاریبو ، گرگ و لمینگ است. این مکان همچنین مکانی عالی برای شرکت در تورهای قایق رانی و اتومبیل برفی و آزمایش قدرت بازیابی خود با کوهنوردی ، یا اگر واقعاً خاطره یک عمر خود را می خواهید ، سفر خود را در قطب شمال تجربه کنید.

جهت اخذ ویزای شینگن فوری اقدام کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.