english
En

شهر کلگری کانادا

Rate this post

شهر کلگری کانادا

شهر کلگری بزرگترین شهر استان آلبرتا کانادا است.

آلبرتا با ایالات متحده همسایه است ، از غرب با استان بریتیش کلمبیا ، از شرق با ساسکاچوان و از شمال با سرزمین های شمال غربی. کلگری در چمنزارهای درست در شرق کوههای راکی ​​، جایی که رودخانه های کمان و آرنج به هم می پیوندند ، نشسته است.

شهر کلگری
شهر کلگری

درباره کلگری

حدود 1.3 میلیون نفر در کلگری زندگی می کنند ، که این شهر را به سومین شهرداری بزرگ و چهارمین کلانشهر بزرگ کانادا تبدیل می کند. طبق سرشماری سال 2016 ، کلگری از سال 2011 بیشترین رشد جمعیت را در کل کلانشهرهای کانادا تجربه کرده و ساکنان آن نیز جوانترین میانگین سنی را در بین شهرهای مهم کانادا دارند.

کلگری از ادمونتون ، مرکز استان بزرگتر است که با ماشین تقریباً دو ساعت و نیم از شمال واقع شده است. کلگری مرکز اصلی شهر برای کل نیمه جنوبی استان آلبرتا است. این منطقه توسط یک منطقه زیبا با یک محیط طبیعی بکر و غنی از منابع احاطه شده است.

اقتصاد شهر کلگری

فعالیت اقتصادی در کلگری به شدت متمرکز بر صنعت نفت ، کشاورزی و گردشگری است. آلبرتا سهم شیر در صنعت نفت کانادا را دارد. ذخایر آن ، به صورت ماسه های نفتی ، پس از عربستان سعودی دوم است. بیشتر شرکتهای نفتی در کانادا مقر خود را در کلگری مستقر می کنند و به این ترتیب کالگری را به یکی از شهرهای ثروتمند کانادا تبدیل می کنند. وابستگی اقتصادی به این صنعت معمولاً منجر به چرخه های “رونق” و “سقوط” می شود و پایین بودن قیمت فعلی نفت به این معنی است که کلگری در اوج بهبود اقتصادی قرار دارد. در نتیجه نرخ بیکاری کلگری از بسیاری از شهرهای دیگر کانادا بیشتر است.

هوای  شهر کلگری

کلگری شهری با ارتفاع  1048 متر از سطح دریا است. آب و هوا خشک است و به طور کلی رطوبت کمی دارد.

. تابستان ها می توانند گرم و خشک باشند و دمای هوا به 30 درجه سانتی گراد برسد.حتی وقتی هوا سرد است ، معمولاً آفتابی است. این امر می تواند زندگی در کالگری را در یک چشم انداز جذاب رقم بزند.

آب و هوا در کلگری دارای چهار فصل مشخص است. تقریباً همیشه در شب ، زمانی که یخبندان در هر زمان از سال رخ دهد ، به راحتی خنک می شود.

زمستان با توجه به معیارهای کانادا کاملاً مطبوع است و فقط چند هفته از دمای هوا زیر 10- درجه سانتی گراد است. زمستان با نزدیکی شهر به کوههای راکی ​​بسیار خوشایندتر می شود. بسیاری از استراحتگاه های اسکی عالی برای انتخاب وجود دارد ، پس از آغوش برف زمستانی نترسید.

بارزترین مشخصه زمستان کلگری Chinook است. باد گرم از اقیانوس آرام است که می تواند طی چند ساعت دما را تا 15 درجه افزایش دهد.

ماه می به طور معمول یک ماه بادی است ، در حالی که ژوئن بیش از میانگین بارندگی است. جولای و آگوست گرم ترین ماه ها هستند. سپتامبر و اکتبر اغلب از شرایط “تابستان هند” لذت می برند.

کلگری سالانه مقدار کمی بارندگی دارد، بیشترین بارش سالانه آن به صورت برف در ماه های زمستان است.

بسته به سال و دفعات وزش باد گرم چینوک ،  بارش برف در زمستان ممکن است فقط برای چند روز قابل مشاهده باشد. اگر می خواهید از کلگری دیدن کنید ، ماه اوت از نظر آب و هوا خوشایندترین ماه شناخته می شود. و اگر قصد زندگی در کلگری را در تمام طول سال دارید ، مطمئن شوید که کمد لباس شما برای تمام فصول سال مناسب است.

اگر می خواهید به این کشور سفر کنید همین امروز برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا اقدام کنید

بهترین کارها در شهر کلگری چیست؟

Olympic Plaza
المپیک پلازا به عنوان محل برگزاری مراسم مدال در بازی های المپیک زمستانی 1988 ایجاد شده است ، یک پارک شهری با مساحت 16000 متر مربع واقع در شرق مرکز شهر کلگری است. المپیک پلازا میزبان بنای معروف Famous Five ،  در زمستان ، محل استقرار یک پیست بزرگ اسکیت روی یخ است. مکانی بسیار دلپذیر برای گرفتن نبض شهر است.

برج کلگری

برج کلگری در سال 1968 تکمیل شده است و یکی از بالاترین دیدگاه ها در کلگری است. می توانید از عرشه رصد در ارتفاع تقریبا 191 متری منظره پانوراما 360 درجه ای از شهر را بدست آورید. یک راهنمای صوتی بسیار آموزنده و فرصت تماشای فیلم های کوتاه در مورد برج در  انجا قرار دارد. همچنین می توانید با یک وعده غذایی در رستوران و استراحتگاه Sky 360 لذت ببرید.

دهکده تاریخی Heritage Park

دهکده تاریخی Park Heritage که در ساحل مخزن گلنمور واقع در 8 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر کلگری قرار دارد ، شما را به سوی گذشته غرب کانادا می برد. این پارک که یکی از پر بازدیدترین موزه های کشور است ، تاریخ استان آلبرتا را در اواسط قرن 19 و اواسط قرن 20 بازسازی می کند. این نمایشگاه ها شامل اردوگاه First Nations ، یک کشتی بخار پارویی بازسازی شده ، یک قلعه تجارتی و موارد دیگر است. دهکده تاریخی Park Heritage با داشتن بناهای تاریخی و مصنوعات اصلی سفری دلنشین به گذشته را ارائه می دهد.

Calgary Stampede

Calgary Stampede که خود را به عنوان “بزرگترین نمایش در فضای باز روی زمین” توصیف می کند ، یکی از بزرگترین های جهان است. از سال 1886 به مدت 10 روز برگزار می شود و از طریق مجموعه ای از نمایش ها و رویدادهای عالی دیدگاه خوبی درباره  فرهنگ محلی گاوچران ارائه می دهد. مسابقات هیجان انگیز ردئو ، کنسرت ها ، موکب ها و مسابقات دام ، سرگرمی خوبی را برای کل خانواده فراهم می کند. استفاده از کلاه استتسون و یک جفت چکمه چرمی را متناسب با جمعیت فراموش نکنید.

منطقه 17 خرده فروشی و سرگرمی خیابان 17

خیابان هفدهم خیابان یک خیابان 12 کیلومتری است که به طرف غرب بین منطقه مسکونی Scotiabank Saddledome و Aspen Woods امتداد دارد. در نزدیکی مرکز شهر ، 17th Avenue Retail & Entertainment District یک مجتمع خرید و غذا خوری است که کمتر از 13 بلوک را پوشش می دهد. در اینجا ، بیش از 400 بوتیک ، رستوران و کافه از جمله مکانهای منحصر به فرد و با نام تجاری پیدا خواهید کرد.

پیک نیک در پارک جزیره پرنس

جزیره پرنس یک پارک 20 هکتاری در رودخانه Bow ، درست در شمال مرکز شهر کلگری است. این جشنواره میزبان رویدادهای بزرگ سالانه مانند جشنواره موسیقی محلی کالگری و روز ملی کانادا است ، اما همچنین یک منطقه طبیعی خنک برای یک پیاده روی آرام است. این شهر دارای یک مکان بازی برای کودکان ، یک محیط تالابی بازسازی شده که محل زندگی حیات وحش محلی است و یک رستوران عجیب در کنار رودخانه ، مکانی محبوب برای گشت و گذار در تمام طول سال است. در همان حوالی Eau Claire Market غذا و نوشیدنی بگیرید و از یک پیک نیک در یک محیط آرام لذت ببرید.

به داستان های جنگ در موزه های نظامی گوش دهید

موزه های نظامی مکانی جذاب و آموزشی برای بازدید است. در 5 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر کلگری مستقر شده و میزبان مجموعه ای چشمگیر از تجهیزات و بایگانی های نظامی است که تاریخچه نیروهای دریایی ، ارتش و نیروی هوایی کانادا را بازبینی می کند. نکته جالب توجه در بازدید از موزه های نظامی فرصتی برای گفتگو با پیشکسوتان داوطلب است که از طریق داستان های جذاب خود واقعیت های تاریخی را زنده می کنند. یک فروشگاه هدیه و همچنین دستگاه های فروش انواع میان وعده و نوشیدنی را می توانید در سالن استراحت پیدا کنید.

برای دریافت ویزای شینگن فوری همین امروز اقدام کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.