english
En

شهر یوکان کانادا

Rate this post

شهر یوکان کانادا

شهر یوکان یكی از سه قلمرو شمالی كانادا منطقه ای از کوههای ناهموار و فلات های بلنددر گوشه شمال غربی  كانادا واقع شده است. این شهر مستقیماً در شمال استان بریتیش کلمبیای کانادا ، در شرق آلاسکا و غرب سرزمین های شمال غربی واقع شده است. مرز شمالی آن اقیانوس منجمد شمالی را لمس می کند.

برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا کلیلک کنید

یوکان از هشت منطقه تشکیل شده است:
Whitehorse – پایتخت یوکان ، “شهر وایت هورس” اولین ایستگاه بسیاری از مسافران در این قلمرو است
کلوان – محل بزرگترین میدان های یخی غیر قطبی جهان و بلندترین کوه کانادا ، کوه لوگان – پارک ملی این منطقه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد
دریاچه های جنوبی – به دلیل دریاچه ها و رودخانه هایی که سرچشمه رودخانه یوکان را تشکیل می دهند ، این منطقه زمین بازی ماجراجویان است
Klondike – این منطقه با داشتن شهر داوسون بزرگترین منطقه طلا در تاریخ و چندین مکان تاریخی ملی ،  یک تجربه عالی برای توریستها در یوکان است.
دنباله نقره ای – با داشتن یک معدن تاریخی که با Klondike رقابت می کند ، این منطقه وحشی با رودخانه های بکر  که آن را به مکانی ایده ال برای دستفروشان تبدیل کرده است.
یوکان شمالی – کاملاً زیبا ، این سرزمین با آفتاب نیمه شب دارای پارک ارضی Tombstone و بزرگراه Dempster ، تنها بزرگراه تمام فصل کانادا است که از دایره قطب شمال عبور می کند.
دریاچه واتسون – واقع در جنوب شرقی یوکان و دروازه ورودی به یوکان از طریق BC یا آلبرتا در بزرگراه معروف آلاسکا از طریق جاده است.
کمپبل – آخرین مرز وحشی این منطقه  یک تجربه بی نظیر با فرصت های تماشای بیابان های بکر و حیات وحش را فراهم می کند.

شهر یوکان کانادا
شهر یوکان کانادا

راه های رسیدن به شهر یوکان:

رسیدن به یوکان با پروازهای مستقیم از چندین شهر کانادا و خدمات فصلی از فرانکفورت ، آلمان آسان است. همچنین می توانید از طریق جاده بریتیش کلمبیا ، آلبرتا یا آلاسکا یا از طریق ساحل ، با سفر دریایی یا بزرگراه دریایی آلاسکا به اینجا بروید.

ثروت و اقتصاد شهر یوکان:

ثروت معدنی یوکان از زمان کشف طلا ی کلوندایک در اواخر دهه 1890 شناخته شده است ، اما ترکیب آب و هوای قطب شمال و دوردست بودن از بازارها ، بهره برداری اقتصادی از چنین منابع و توسعه آبادانی مدرن را محدود کرده است. در عوض ، این سرزمین در میان معدود مرزهای قاره آمریکای شمالی ، یک بیابان کم جمعیت و تا حد زیادی بکر ، باقی مانده است. مساحت 186،272 مایل مربع (482،443 کیلومتر مربع) است.

اقلیم و آب و هوای شهر بوکان کانادا:

بیشتر این سرزمین کوهستانی بکر باقی مانده است ، اما تأثیر مردم بر محیط آشکار است. در نزدیکی شهرک ها استفاده چوب برای سوخت باعث از بین رفتن الوار شده است و در مکان های دورتر آتش سوزی جنگل ها اغلب کنترل نشده است. علاوه بر این ، استخراج سطحی باعث زخمی شدن چشم اندازهای نزدیک داوسون ، در قسمت غربی- مرکزی قلمرو و نزدیک Whitehorse شده است.

تابستان ها در یوکان کوتاه است ، اما روزهای آنها طولانی است ، به ویژه در قسمت شمالی قلمرو واقع در بالای دایره قطب شمال . اگرچه دما متفاوت است ، اما گاهی اوقات در اواسط دهه 90 درجه گرمای هوا (حدود 35 درجه سانتیگراد) و کمترین درجه زمستان زیر دمای پایین 60 درجه فارنهایت (حدود −50 درجه سانتیگراد)  می رسد ، میانگین دمای ماهانه بی شباهت به آنچه در برخی از شهرهای کانادا یافت می شود نیست. دورتر از شرق و جنوب میزان بارش در Whitehorse کم است و سالانه فقط حدود 10 اینچ (250 میلی متر) است.

جمعیت شهر یوکان :

حدود یک چهارم مردم  سرخپوستان آمریكا ملل اولهستند؛ متعلق به گروه زبان آتاباسک . بقیه جمعیت متشکل از افرادی است که از مهاجران اروپایی یا از نژاد مختلط بومی و مهاجر هستند.

برای دریافت ویزای شینگن فوری کلیک کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.