english
En

مجوز کار LMIA کانادا

Rate this post

مجوز کار LMIA کانادا چیست و چگونه می شود آن را دریافت کرد

در بیشتر موارد ، کارفرمایان در کانادا ملزم به تأیید دولت قبل از استخدام کارگران خارجی هستند که اکنون تحت عنوان ارزیابی اثر بازار کار (LMIA) که قبلاً به عنوان نظر بازار کار (LMO) شناخته می شد ، شناخته می شود.مجوز کار LMIA در مواردی صادر می شود که کارفرمای کانادایی نتواند موقعیت را با یک کارگر محلی کانادایی پر کند. اصلی ترین راه برای اثبات این امر تبلیغات مشاغل در کانادا و تلاش برای استخدام کانادایی ها است و ثابت می کند که متقاضیان برای موقعیت پیشنهادی واجد شرایط نیستند.به زبان ساده تر کارفرما باید ثابت کند هیچ کانادایی برای انجام آن شغل واجد شرایط نیست.

هنگامی که یک کارفرما برای مجوز کار LMIA درخواست می کند ، منتظر سند تأیید اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا خواهد بود. این سند بعنوان یک LMIA مثبت شناخته می شود که گاهی اوقات به عنوان “نامه تأیید” نیز شناخته می شود که تأیید می کند که نیاز به استخدام کارگر خارجی وجود دارد. هنگامی که کارفرما LMIA را دریافت می کند ، کارمند بالقوه می تواند درخواست مجوز کار کند به شرط داشتن نامه پیشنهاد کار ، قرارداد ، کپی LMIA و شماره LMIA.

برای رفتن به کانادا ابتدا لازم است ویزای مولتیپل کانادا را مطالعه کنید

قوانین جدید برای مجوز کار LMIA کانادا 2021

اخیراً تغییرات جزئی در روند LMIA در سال 2021 ایجاد شده است! بر اساس سیستم جدید LMIA ، موقعیت های شغلی فقط به دو دسته تقسیم می شود:

دستمزد بالا و دستمزد کم.

مشاغل در صورتی که دستمزد از حقوق متوسط ​​در استان محل کار برابر یا بیشتر از آن باشد ، دستمزد بالا در نظر گرفته می شود و در صورتی که دستمزد کمتر از متوسط ​​باشد ، دستمزد کم محسوب می شود.

هزینه درخواست برای درخواست های LMIA در حال حاضر 1000 دلار برای هر کارگر است که از هزینه 275 دلار برای کارگر برای LMO ها افزایش می یابد.

الزامات LMIA

استخدام کارگران با حقوق بالا
هنگام استخدام کارگران خارجی با دستمزد بالا ،باید برنامه های آینده خود را در راستای کاهش وابستگی به نیروی کار خارجی نشان دهند که یک الزام مهم برای همه کارفرمایان کانادایی است که به دنبال استخدام کارگران خارجی موقت با دستمزد معادل یا بالاتر از دستمزد ساعتی استان/منطقه هستند.

برنامه گذار یک فرم برنامه C برای برنامه LMIA است. طرح گذار نشان دهنده تعهداتی است که کارفرما موافقت کرده است که مخصوص شغل و محل کاری که برای آنها به دنبال TFW هستند متعهد شود.

استخدام کارگران کم دستمزد
در استخدام کارگران با دستمزد پایین ، هنگام درخواست LMIA نیازی به طرح گذار نیست. برخلاف کارگران با دستمزد بالا ، کارگران با دستمزد پایین مشمول محدودیتی می شوند که مربوط به تعداد کارگرانی که می تواند استخدام کنند می شود.

کارفرمایان کانادایی با بیش از 10 کارمند می توانند ۱۰ درصد از کارمندان خود را از میان نیروهای کار خارجی با حقوق کم استخدام کنند .

این سقف طی دو سال آینده به تدریج کاهش می یابد تا به کارفرمایان کانادایی فرصت داده شود تا به نیروی کار کانادایی منتقل شوند.

مجوز کار LMIA کانادا
مجوز کار LMIA کانادا

درخواست کارفرما برای اخذ تأییدیه LMIA

برنامه کارگران موقت خارجی (TFWP) به کارفرما امکان می دهد تا کارگران موقت خارجی را برای رفع کمبود نیروی کار و مهارت استخدام کند. پس از صدور LMIA ، باید یک نسخه از نامه تأیید را به هر کارگر موقت خارجی ارائه دهد و به هر یک از آنها بگوید که برای مجوز کار درخواست دهند.

مسئولین مهاجرت کانادا می توانند در برخی شرایط خاص، بدون تاییدیه LMIA نیز مجوز کار صادر کنند.
برنامه بین المللی (IMP) این امکان را می دهد کارگران موقت خارجی را بدون LMIA استخدام کرد.

این شرایط به صورت زیر می باشند:

تحت توافقنامه های بین المللی همانند توافقنامه ی تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA)
به علت منافع اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی قابل توجهی که آن فعالیت برای مردم کانادا به ارمغان می آورد.
به عنوان بخشی از توافقنامه متقابل بین کانادا و دولت های استانی و منطقه ای آن که با سایر کشورها به توافق رسیده اند همانند برنامه جوانان کانادا و برنامه تبادل معلمان (TEP)
در شرایطی که دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا بتوانند الزامات دوره ی تحصیلی خود از جمله دوره ی کو-آپ را تکمیل کنند.
به همسر فردی که دارای مجوز کار است و به برخی از دارندگان مجوز تحصیل کانادا، اجازه کار در کانادا داده شود. (ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا)
ماهیت کار خیرخواهانه و مذهبی باشد.
به رسمیت شناختن برخی افراد خاص در کانادا که به دلایلی به غیر از دلایل ذکر شده در بالا همانند ادعای پناهندگی که نیازمند حمایت از خود دارند، به این کشور سفر کرده اند..
پرداخت هزینه رعایت کارفرما
ارائه فرم استخدام از طریق پورتال کارفرمایان

زمان پردازش مجوز کار LMIA

کانادا حجم زیادی از برنامه های LMIA را در سال 2021 تجربه می کند ، که می تواند منجر به زمان پردازش طولانی تر و تاخیرهای احتمالی شود ، به ویژه در برنامه کارگران خارجی موقت.

در زیر لیستی از زمانهای پردازش اخیر در هر جریان LMIA آمده است تا به شما کمک کند تا بفهمید چقدر طول می کشد تا برنامه شما بررسی شود:
*جریان استعدادهای درخشان و برنامه های کاربردی که واجد شرایط خدمات سریع هستند دارای استاندارد خدمات 10 روز کاری هستند. تاریخ استاندارد خدمات از روز کاری پس از دریافت برنامه شروع می شود.

 

بعد از تصویب LMIA ، مرحله بعدی چیست؟
پس از تأیید برنامه LMIA کارفرما یک نسخه از این نامه و پیوست A را برای کارگر خارجی ارسال کند. سپس ، کارگر خارجی می تواند برای مجوز کار درخواست دهد! زمان پردازش مجوزهای کار بسته به محل ارائه درخواست متفاوت است.

برای درخواست مجوز کار کانادا ، یک کارگر به موارد زیر نیاز دارد :

نامه پیشنهاد کار
یک قرارداد
یک کپی از LMIA
شماره LMIA

نکته :

برای اعمال مجوزهای کاری کانادا ، ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) مورد نیاز است. با این حال ، برخی از انواع مجوزهای کاری کانادا وجود دارد که معاف از LMIA  هستند!

دریافت ویزای شینگن فوری را مطالعه کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.