english
En

هزینه زندگی در کلگری کانادا

Rate this post

نمی دانید هزینه زندگی در کلگری چقدر است؟

یکی از عوامل اصلی کمک به اقتصاد آلبرتا ، صنعت پر رونق انرژی آن است که تقریباً از هر 16 شغل تقریباً 1-2 مورد را شامل می شود. این شهر که به عنوان “استان انرژی کانادا” شناخته می شود ، در سراسر جهان به دلیل هجوم فرصت های اقتصادی و سطح بالای زندگی مورد تأیید است. جنگلداری یکی دیگر از صنایع مهم است که سالانه درآمد خالص آن حدود 6 میلیارد دلار است. ما در این مقاله به یکی  از محبوب ترین شهرهای استان آلبرتا , کلگری و هزینه زندگی در کلگری  نگاه خواهیم کرد.

هزینه زندگی در کلگری
هزینه زندگی در کلگری

هزینه زندگی در کلگری

کلگری ، بزرگترین شهر آلبرتا ، به عنوان مرکز اصلی صنعت نفت این کشور فعالیت می کند. این سرویس همچنین شامل صنایع مختلف دیگری مانند بانکداری ، مالی و بیمه است. این شهر به عنوان شهر دامداری شناخته می شد ، به طوری که شهرت دیرینه خود را به عنوان “یک شهر پرورش گاو” بدست آورد. براساس اطلاعات واحد اقتصادی اکونومیست از سال 2009-2017 این شهر به عنوان 5  امین شهر قابل زندگی در جهان قرار گرفت. بنابراین ، هزینه زندگی در کلگری چقدر است؟

مقاله ویزای مولتیپل کانادا را مطالعه کنید

اجاره – مهمترین هزینه زندگی در کلگری

مانند هر جایی در  جهان ، مکان و تقاضا در تعیین ارزش اجاره اهمیت زیادی دارد. در مقایسه با همتایان پرجمعیت خود ، تورنتو و ونکوور ، کالگری نرخ اجاره و مسکن با قیمت مناسب در سطح نسبتاً پایین با قیمت مناسب ارائه می دهد.

یک آپارتمان استودیویی در خارج از مرکز شهر می تواند بین 800 تا 1000 دلار با میانگین 959.26 دلار باشد. در مقایسه ، همین آپارتمان با  نوع و مدل مشابه در مرکز شهر می تواند بین 995 تا 1500 دلار با میانگین 207/36 دلار باشد.

یک ملک اجاره ای 3 اتاق خوابه در شهر به طور متوسط ​​بین 1500 تا 2000 دلار است و اغلب در مناطق شمال غربی و جنوب غربی بیشتر است.

لوازم خانگی مانند اجاق گاز ، ماشین ظرفشویی و یخچال اغلب در اجاره های آپارتمان گنجانده شده است. اکثر آپارتمان ها امکانات شستشوی مشترک را نیز در اختیار شما قرار می دهند و آب و برق مانند گرما و آب گرم را در اجاره خود در نظر می گیرند.

اغلب خدماتی مانند تلفن و اینترنت نیز ارائه می دهند که در کل اجاره بها تعلق می گیرد.

مواد غذایی: هزینه زندگی درکلگری

هزینه های ماهانه مواد غذایی و جیره های غذایی حاوی آماری است که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. عوامل مختلفی از جمله کیفیت غذا (به عنوان مثال ، تازه ، ارگانیک یا فرآوری شده) ، مقدار اشتها و تعداد افرادی که باید از آنها تغذیه شود نقش دارند.

هزینه های یک خانواده 2 نفره می تواند از 400 تا 600 دلار در ماه باشد. یک “کالگاری” به طور متوسط ​​حدود 200 تا 300 دلار در ماه برای غذا هزینه می کند. پختن بیشتر وعده های غذایی ، برنامه ریزی و بازدید از سوپرمارکت یک بار در هفته به  بودجه کمک می کند.

مواد غذایی ، به ویژه کالاهایی مانند گوشت و لبنیات ، بیشتر از حد متوسط ​​است. یک وعده غذایی در یک رستوران میان رده معمولاً می تواند با کمترین هزینه ارزش بالایی داشته باشد. بنابراین برای بسیاری معمول است که به آن به عنوان یک گزینه لوکس و تفریحی نگاه نمی کنند.

 

 حمل و نقل برای هزینه زندگی در کلگری

داشتن ماشین غالباً به عنوان یک گزینه عملی تر است. سیستم حمل و نقل عمومی در مقایسه با دیگر شهرهای کانادا گسترده نیست.

کرایه های شخصی قطار و اتوبوس برای هر سفر حدود 3 دلار هزینه دارد. C-Train اغلب گزینه خوبی برای توقف در مرکز شهر است.

خدمات Uber به راحتی در دسترس هستند. خدمات کرایه و اجاره اتومبیل مانند Car2Go نیز در دسترس است. اتومبیل های مشترک برای مسافت های کوتاه معمولاً از نظر هزینه و کارایی جایگزین بهتری هستند.

در مورد تاسیسات چطور؟

هزینه آب و برق تحت تأثیر قدمت خانه ، کارایی و استفاده شخصی آن است.

یک فضای اجاره ای در حدود 1000 فوت مربع یا بیشتر برای 2 نفر می تواند هزینه ای در حدود 150 تا 200 دلار در ماه برای آب و برق در تابستان و حدود 250 تا 300 دلار در ماه در زمستان بسته به میزان گرما داشته باشد.

به حداقل رساندن مصرف آب ، به خاطر سپردن چراغ های خاموش هنگام استفاده و عدم بارگیری زیاد وسایل می تواند به صرفه جویی در هزینه کمک کند. هرچه دستگاه قدیمی تر باشد ، از آنجا که ظرفیت عملکرد باتری با گذشت زمان کاهش می یابد ، انرژی و برق بیشتری نیز تخلیه می شود. رها کردن وسایل قدیمی مانند رایانه های شخصی و یخچال های قدیمی می تواند هزینه زیادی صرفه جویی کند .

هزینه اوقات فراغت و تفریح ​​

کلگری از مزایای ورزشهای مختلف تفریحی داخل سالن مانند پیاده روی داخلی ،  هاکی روی یخ ، رینگت و موارد دیگر استفاده می کند. 8 زمین گلف شهرداری و حدود 13 پارک ورزشی در شهر وجود دارد که خدمات فوتبال ، راگبی و بیس بال را ارائه می دهند.

باشگاه قایقرانی گلنمور ، که در سال 1959 آغاز به کار کرد ، برنامه هایی مانند اردوهای تابستانی جوانان ، مسابقات اتومبیلرانی در شب ، اجتماعات عصر جمعه ، قایقرانی دانشگاهی و موارد دیگر را ارائه می دهد. این باشگاه همچنین به تهیه غذا دروس قایقرانی و آموزش به افراد دارای معلولیت جسمی کمک می کند.

هزینه بلیط سینما بسته به زمان  و محبوبیت فیلم برای هر نفر حدود 14 دلار است. یک وعده غذایی برای یک نفر در یک رستوران میان رده ماهیانه دو بار ممکن است حدود 60 تا 70 دلار هزینه داشته باشد. عضویت در باشگاه های تناسب اندام و ورزش برای هر نفر می تواند ماهیانه 40 تا 77 دلار باشد.

پارک های شهری مانند South Glenmore Parks و Prairie Winds Park اغلب گزینه های خوبی برای یک روز تفریحی خانوادگی هستند. اسکیت عمومی رایگان در تعطیلات قانونی نیز ارائه می شود. Spruce Meadows و Fish Creek Providence Park فعالیت های ماهیگیری را با قیمت های ناچیز ارائه می دهند.

مقاله ویزای شینگن فوری را مطالعه کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.