english
En

ویزای ترانزیت شینگن

Rate this post

اگر از طریق فرودگاهی در منطقه شینگن سفر می کنید، حتی اگر ترمینال را ترک نمی کنید، ممکن است شما نیاز به دریافت ویزای شینگن ترانزیت فرودگاه داشته باشید .

ویزای شینگن ترانزیت فرودگاهی چیست؟

نوعی ویزا (نوع A) که به شما امکان می دهد به یک فرودگاه خاص در منطقه شینگن برای عبور از این منطقه برای رسیدن به مقصد نهایی خود در خارج از منطقه شینگن دسترسی داشته باشید.
اگر از طریق فرودگاهی در منطقه شینگن سفر می کنید، حتی اگر ترمینال را ترک نمی کنید، ممکن است نیاز به دریافت ویزای ترانزیت فرودگاه شینگن داشته باشید . شرایط ورود شما به فرودگاه شینگن به عنوان یک شهروند کشور ثالث بر اساس وضعیت اقامت و شهروندی شما تعیین می شود.
در صورتی که سفر شما شامل پرواز غیرمستقیم به مقصدی خارج از منطقه شینگن باشد، به جزئیات سفر خود بسیار توجه کنید. اگر پرواز شما مستلزم تعویض هواپیما در فرودگاهی در محدوده شینگن باشد، و شما مجبور به خروج از منطقه ترانزیت بین المللی به منظور تغییر ترمینال هستید، از نظر فنی وارد منطقه شینگن خواهید شد و بنابراین باید برای ترانسفر فرودگاهی درخواست دهید.

واجد شرایط بودن: چه کسانی می توانند ویزای ترانزیت شنگن درخواست دهند:

کدام کشورها هنگام عبور از فرودگاه های بین المللی شینگن به ویزای ترانزیت فرودگاهی شینگن نیاز دارند؟
شهروندان برخی از کشورها باید برای ویزای ترانزیت فرودگاهی برای همه کشورهای شینگن درخواست دهند در حالی که سایر ملیت ها باید ویزای ترانزیت فرودگاهی را برای عبور از برخی از فرودگاه های بین المللی در منطقه شینگن دریافت کنند.

1. شهروندان کشورهای زیر باید برای ویزای ترانزیت فرودگاهی برای همه کشورهای شنگن درخواست دهند:
افغانستان
بنگلادش
جمهوری دموکراتیک کنگو
اریتره
اتیوپی
غنا
ایران
عراق
نیجریه
پاکستان
سومالی
سری لانکا
2. ملیت هایی که برای عبور از برخی از فرودگاه های بین المللی در منطقه شینگن باید ویزای ترانزیت فرودگاهی دریافت کنند:
برخی از کشورهای عضو شنگن ملزم می‌کنند که برخی از اتباع شخص ثالث هنگام عبور از منطقه ترانزیت بین‌المللی فرودگاه‌های واقع در قلمرو یکی از کشورهای عضو شینگن، ویزای ترانزیت فرودگاهی را داشته باشند.

توجه داشته باشید که برای بلژیک، اسپانیا، هلند و سوئیس، شرایط ویزای ترانزیت فرودگاهی برای دارندگان خدمات یا پاسپورت های ویژه صادر شده توسط کشورهای مربوطه اعمال نمی شود. در مورد فرانسه، الزام ویزای ترانزیت فرودگاهی برای دارندگان گذرنامه‌های معمولی صادر شده توسط کشورهای مربوطه اعمال می‌شود، مگر اینکه در زیر به نحو دیگری ذکر شده باشد.

ویزای شینگن ترانزیت

مدارک مورد نیاز ویزای ترانزیت شینگن

متقاضیان ویزای شنگن ترانزیت فرودگاهی فقط باید شرایط اولیه درخواست ویزای شینگن را ارسال کنند .
نحوه درخواست ویزای شینگن ترانزیت فرودگاهی
کشور شینگن را که در آن ترانزیت خواهید کرد (یعنی مکان فرودگاهی که در آن استراحت دارید) تعیین کنید. شما از طریق کنسولگری آن کشور برای ویزای ترانزیت شنگن فرودگاه اقدام خواهید کرد.
” ترانزیت فرودگاهی ” را به عنوان هدف سفر انتخاب کنید.
تعیین کنید که به چه تعداد « ورودی » به منطقه شنگن نیاز دارید.
مدارک اولیه مورد نیاز خود را جمع آوری کنید .
پر کردن خود نرم افزار . کشورهای مختلف شنگن راه های مختلفی برای دسترسی به برنامه ها ارائه می دهند. ممکن است مجبور شوید از یک پورتال برنامه آنلاین استفاده کنید یا یک برنامه چاپی را با دست پر کنید.
پرداخت هزینه درخواست (هزینه استاندارد برای بزرگسالان 80 یورو است). به احتمال زیاد باید با درخواست ویزای خود، پرداخت خدمات را ارسال کنید. این هزینه جداگانه ای از هزینه ویزا است که احتمالاً در قرار مصاحبه بعدی خود در مرکز درخواست ویزا، شخصاً پرداخت می کنید. لطفا توجه داشته باشید که این هزینه ها غیر قابل استرداد هستند.
درخواست خود را ارسال کنید.
وقت مصاحبه را تعیین کنید. مصاحبه ها به صورت حضوری یا در سفارت یا کنسولگری کشوری که درخواست می دهید یا در مرکز درخواست ویزا مرتبط با کنسولگری کشور مورد نظر انجام می شود.

چه زمانی باید درخواست داد

برای ویزای  ترانزیت شنگن فرودگاهی باید حداقل 15 روز قبل از روزی که قصد سفر دارید و نه زودتر از 6 ماه قبل از حرکت درخواست دهید.

کجا باید برای ویزای ترانزیت فرودگاهی شینگن درخواست داد؟

برای ویزای ترانزیت شنگن فرودگاهی باید از طریق سفارت یا کنسولگری کشوری که فرودگاهی که در آن سفر می کنید، یا از طریق مرکز درخواست ویزا مرتبط با کنسولگری کشور درخواست دهید.
در صورت ترانزیت از طریق دو یا چند کشور شینگن، باید در سفارت، کنسولگری یا مرکز درخواست ویزای مرتبط کشوری که ابتدا در آن ترانزیت خواهید کرد، درخواست دهید.

زمان پردازش

زمان پردازش ویزای ترانزیت فرودگاهی معمولاً حدود دو هفته (15 روز) است. در موارد نادرتر، کنسولگری‌ها می‌توانند بین 30 تا 60 روز طول بکشند تا در مورد درخواست تصمیم بگیرند.

مطالب مفید:

ویزای مولتیپل کانادا

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.