english
En

ویزای جاب آفر کانادا

Rate this post

(Job Offer)  ویزای جاب آفر کانادا

کانادا درخواست های اقامت دائم را از افراد دارای مهارت ، توانایی ، تحصیلات و تجربه کاری  قبول میکند که به اقتصاد کانادا کمک می کند. سیستم مهاجرت کانادا هنگام اعطای اقامت دائم ، افراد دارای تجربه کاری یا پیشنهاد کار را ترجیح می دهد. یک پیشنهاد شغلی (جاب آفر کانادا )می تواند مسیرهای مختلفی برای اخذ اقامت دائم از طریق Express Entry فراهم کند.

ویزای مولتیپل کانادا که یک ویزای ۵ ساله است را مطالعه کنید

جاب آفر کانادا 
جاب آفر کانادا

LMIA چیست؟

یک جاب آفر کانادا ممکن است نیاز به ارزیابی تأیید تأثیر بازار کار داشته باشد – LMIA مخفف Labour Market Impact Assessment ؛ سندی که ممکن است یک کارفرما در کانادا قبل از استخدام کارگر خارجی به آن نیاز داشته باشد. LMIA مثبت نشان می دهد که برای پر کردن شغل نیاز به یک کارگر خارجی وجود دارد و هیچ کارگر کانادایی برای انجام کار در دسترس نیست.هنگامی که کارفرما سند LMIA ال ام آی ای را دریافت می کند، کارجو می تواند برای اخذ اجازه ی کار (Work Permit) ثبت نام کند و برای این منظور به مدارکی همچون نامه ی پیشنهاد شغلی، قرارداد کاری، یک نسخه ی کپی از سند LMIA و شماره ی LMIA نیازمند است.

اگر LMIA دارید ، برای کارگر ماهر 50 امتیاز اضافی در نمره Express Entry و برای یک موقعیت اجرایی حداکثر 200 امتیاز کسب می کنید.
آیا برای دریافت مجوز کار به LMIA نیاز دارید؟

برای دریافت مجوز کار در کانادا گاهی LMIA الزامی است اما نه همیشه. کارفرمایانی که از طریق  International Mobility Programs برنامه های بین المللی ,کارگران خارجی واجد شرایط را استخدام کنند ، به LMIA نیازی ندارند .

جاب آفر کانادا 
جاب آفر کانادا

سه روش برای مهاجرت کاری کانادا از طریق جاب آفر کانادا وجود دارد:

1. Express Entry: برنامه کارگر ماهر فدرال

برنامه نیروهای متخصص فدرال تنها برای مشاغل خاص باز است  . اگر پیشنهاد استخدام و LMIA دارید ،  شغل شما می بایست در لیست طبقه بندی مشاغل کانادا (NOC) در سه سطح صفر، A ،B قرار داشته باشد تا با شرایط این برنامه مطابقت داشته باشید

اگر برای شما امکان پذیر است تحت برنامه کارگران ماهر فدرال مهاجرت کنید ، سپس باید برای اقامت دائم تحت Express Entry اقدام کنید . اما برای انجام این کار ، باید از شما دعوت شود. برنامه اولیه کارگر ماهر فدرال شما را در کنار سایر کارگران واجد شرایط قرار می دهد. سپس همه شما رتبه بندی می شوید و اگر در رده بالا باشید ، دعوت نامه درخواست از طریق Express Entry دریافت می کنید .

2. Express Entry: کلاس تجربه کانادایی

با یک پیشنهاد شغلی LMIA ، می توانید درخواست اجازه کار کنید. پس از 12 ماه کار در کانادا و کار تمام سطح NOC A ، B یا O در سطح مهارت (یا معادل آن) ، می توانید برای اقامت دائم از طریق گروه Canadian Experience Class – CEC – اقدام کنید.

درخواست اولیه CEC شما را در کنار سایر کارگران واجد شرایط قرار می دهد. شما رتبه بندی می شوید و اگردر صورتی که نزدیک به رأس pool قرار داشته باشید ، یک دعوتنامه برای درخواست از طریق Express Entry دریافت خواهید کرد . در اینجا لیست خاصی از شرایط وجود ندارد زیرا هر متقاضی منحصر به فرد است. ، تنها اسناد مربوطه از شما درخواست می شود..

3. برنامه های نامزدهای استانی

اگر پیشنهاد شغلی شما LMIA مثبت نداشته باشد ، برنامه نامزدهای استانی یا سیستم PNP به دولت های سرزمینی و یا استانی اجازه می دهد مهاجران را بر اساس نیازهای اقتصادی خاص آن سرزمین یا استان انتخاب کنند. بسیاری از برنامه های معرفی شده استانی ، پیشنهادات شغلی کارفرمایان را ارزیابی می کنند تا مشخص کنند آیا در استان نیازی را برآورده می کنند. معیارهای استانی با معیارهای فدرال متفاوت است ، بنابراین یک LMIA ناموفق می تواند یک برنامه پیشنهاد کار موفق از طریق یک برنامه نامزد استانی باشد.

در صورت پذیرش توسط استان ، می توانید به عنوان نامزد استانی درخواست اقامت دائم کرده و کارگر ماهر و مراحل LMIA را دور بزنید.

PNP و Express Entry

اگر از روش Express Entry استفاده می کنید ، باید شرایط فردی آن استان یا سرزمین را داشته باشید ، در جریان Express Entry نامزد شوید ، یک نمایه Express Entry ارائه دهید که نشان می دهد واجد شرایط هستید ، و همچنین یکی از شرایط برنامه مهاجرت را که دارید مطابق با Express Entry است .

اگر سوالی در مورد Express Entry ، LMIA و اینکه آیا مهارت ، تحصیلات و تجربه لازم برای واجد شرایط بودن و پذیرفتن پیشنهاد شغلی که منجر به اقامت دائم می شود را دارید ، بهتر است با یک وکیل مهاجرت مشورت کنید.

این پست به منزله مشاوره حقوقی نیست – شما باید با یک وکیل مشورت کنید تا وی بتواند شرایط منحصر به فرد و موارد درخواست شما را ارزیابی کند.

جاب آفر کانادا 
جاب آفر کانادا

شرایط پیشنهاد کاری در برنامه نیروی کار ماهر فدرال و برنامه تجربه کاری کانادا
در این دسته ها، پیشنهاد کاری و یا جاب آفر باید:

– توسط کارفرمای کانادایی صورت گرفته باشد.

– متداوم باشد.

– شغل مورد نظر دارای حقوق باشد.

– مدت زمان کاری به صورت تمام وقت و یا فول تایم ( حداقل 30 ساعت در هفته) باشد.

– شغل مورد نظر حداقل برای یک سال پس از اقامت دائم وجود داشته و فصلی و یا قراردادی نباشد.

– جزء مشاغل NOC باشد: گروه نوع 0، A ،B همچنین باید دارای LMIA مثبت باشد.

البته موارد فوق در برنامه مهاجرتی استانهای آتلانتیک متفاوت است.

آیا برای مهاجرت به کانادا به پیشنهاد کاری نیاز دارید؟

جاب آفر کانادا 
جاب آفر کانادا

برخی از افراد برای کار در کانادا در واقع نیازی به جاب آفر کانادا ندارند. این افراد را می توان به گروههایی تقسیم کرد:

مشاغلی که به پروانه کار نیاز ندارند
مشاغل “خود اشتغالی”
مشاغل خاص “کارگر ماهر”
صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران
جوانان در “تعطیلات کاری”
انتقال از طریق شرکتهایی از کشورهای خاص
همسران کارگران موقت و دانشجویان
همسرانی که برای اقامت دائم حمایت مالی می شوند
با این حال اگر در یکی از این گروه ها نیستید ، حتی اگر شغل شما از LMIA معاف باشد ، برای کار در کانادا نیاز به پیشنهاد کار دارید . اگر حتی در مورد نیاز به پیشنهاد شغلی ، اجازه کار یا LMIA کمی مطمئن نیستید ، باید تصور کنید که احتمالاً به یکی از آنها یا هر دو نیاز دارید یا با یک متخصص مشورت کنید .

بزرگترین مانع بیشتر بزرگسالانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند شرط “پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی” است. در این مقاله ما در مورد چند روش ارزان و سریع برای مهاجرت به کانادا و اینکه چگونه پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی دریافت کنید پرداخته ایم.

به طور کلی از ۴ طریق میتوانید جاب آفر کانادا را دریافت کنید

Networking  شبکه سازی
آژانس ها
کارفرمایان
منابع آنلاین

اکثر مردم باید از  محل کار خود در حال حاضر به دنبال پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی باشند. این کاملا سخت ترین قسمت آمدن به کانادا است. و متأسفانه راهی برای سهولت کار وجود ندارد.

Networking

صادقانه بگویم ، ساده ترین راه دریافت پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی از طریق شبکه Networking است : آیا در کانادا اقوام یا دوستی دارید؟ آیا کسی که به خوبی می شناسید اقوام یا دوستی در کانادا دارد؟ آیا می توانید از هموطنان خود در کانادا استفاده کنید تا پا به کانادا بگذارید؟ شناخت افراد مناسب متأسفانه آسان ترین راه برای تأمین پیشنهاد شغلی است.

اینکه آیا آن پیشنهاد شغلی مطلوب است یا خیر ، به این بستگی دارد که آیا کارفرمای آینده شما می تواند ارزیابی اثر بازار کار مثبت (LMIA ، LMO سابق) را بدست آورد یا خیر. LMIA اجازه استخدام کارگر خارجی برای شغلی را که هیچ شهروند کانادایی یا مقیم دائمی در آن پیدا نشود ، از وزارت اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا است. و این همان جایی است که شناختن افراد مناسب کمکی نخواهد کرد . LMIA بر اساس نیاز اقتصاد کانادا صادر می شود. بنابراین اگر دوست شما فردی را می شناسد که به یک دستیار مدیر جدید نیاز دارد ، اما تعداد زیادی دستیار مدیر بیکار در آن منطقه از کانادا وجود دارد ، احتمالاً شانس شما زیاد نیست.

آژانس ها

یکی از بهترین روش ها تماس با چندین آژانس استخدام است ، به ویژه اگر می توانید روی یک یا چند حرفه خود را متمرکز کنید. کارفرمایان به طور فزاینده ای به شرکت های استخدام کننده خارجی  برای یافتن استعداد اعتماد می کنند. معمولاً  هزینه  شغل توسط کارفرما پرداخت می شود بنابراین از شرکتهایی که از شما می خواهند در قبال خدماتشان به آنها پول پرداخت کنید اجتناب کنید .

آژانس های بسیاری وجود دارند که به سمت کارگران خارجی گرایش دارند اما تعداد بیشتری آژانس هستند که این کار را نمی کنند. .

کارفرمایان

شما همیشه می توانید کارفرمایانی که می توانند به استخدام شخصی با مهارت  بالا بپردازند با تماس تلفنی یا ارسال ایمیل  اقدام کنید. یا می توانید برای آگهی های استخدام به وب سایت های کارفرمایان مراجعه کنید زیرا برخی از کارفرمایان به افرادی که ابتکار عمل دارند ارزش زیادی قایل هستند . اگر شما یک کاندیدای عالی هستید ،برای  کارفرما مهم نیست که  شما در خارج از کشور هستید.

منابع آنلاین

آسانترین راه – اما احتمالاً کمترین موفقیت – مشاوره آنلاین با سایتهای شغلی است ، همانطور که هر کانادایی که به دنبال کار است.

بانک کار
Job Job مدت زیادی است که کانادایی ها به صورت آنلاین شغل پیدا می کنند ، زیرا استفاده از آن برای کارفرمایان و داوطلبان رایگان است. احتمالاً همانقدر که می توانید به صورت معتبر از مشاغل موجود در کانادا پیدا کنید همانطور که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید ، با این وجود بسیاری از کارفرمایان شغل خود را در Job Bank لیست نمی کنند .

LinkedIn
شبکه اجتماعی که به سمت شبکه های حرفه ای متمایل شده است نیز دارای بخش شغل است. اما حتی اگر قصد ندارید از LinkedIn برای درخواست کار استفاده کنید ، اگر قبلاً این کار را نکرده اید باید وارد سیستم شوید و یک نمایه ایجاد کنید. بسیاری از کارفرمایان از LinkedIn به عنوان راهی برای تأیید مشتریان احتمالی استفاده می کنند ، بنابراین اگر  پروفایل LinkedIn داشته باشید ، به هر برنامه شغلی شما کمک زیادی می کند.

اگر قصد رفتن به اروپا را دارید ویزای شینگن فوری را مطالعه کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.