english
En

ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا

Rate this post

ویزای دیپلماتیک کانادا نوعی ویزای مولتیپل کانادا می باشد. اگرچه ویزای سیاسی کانادا لزوما معادل حق ورود به کانادا نیست، یک مدرک و سند رسمی مبنی بر رضایت کانادا از بازدید رسمی مقامات خارجی است. این رضایت، طبق قوانین بین‌المللی و داخلی، شرط اعطای امتیازات و مصونیت‌های دیپلماتیک، کنسولی یا رسمی (عملکردی)محسوب می شود. اگرچه دارندگان ویزای دیپلماتیک اصولاً از مهاجرت و بازرسی گمرکی در هنگام ورود به کانادا معاف هستند، اما در فرودگاه های کانادا تحت بررسی های امنیتی اجباری قرار دارند.

 

ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا

 

چه زمانی مسافران کانادا نیاز به اطلاعات بیومتریک یا ویزای اقامت موقت کانادا ندارند؟

افرادی که با ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا به این کشور سفر می کنند، نیازی به ویزای اقامت موقت کانادا، جمع آوری اطلاعات بیومتریک یا مجوز سفر الکترونیکی ندارند، اگر:

  1. ویزای کانادا که حاوی پذیرش دیپلماتیک، پذیرش کنسولی یا پذیرش رسمی صادر شده توسط رئیس پروتکل امور جهانی کانادا (GAC) به نمایندگی از دولت کانادا باشد؛ داشته باشند.
  2. دیپلمات‌ها، افسران کنسولی، نمایندگان یا مقامات کشوری غیر از کانادا، عضو سازمان ملل متحد یا آژانس آن، یا هر سازمان بین‌المللی که کانادا عضو آن است، باشند.
  3. برای گرفتن پست دیپلماتیک به کانادا سفر کنند.

 

همه مقامات خارجی که برای تصدی سمت‌های دیپلماتیک به کانادا سفر می‌کنند و هنوز پذیرشی برای آنها صادر نشده است، باید قبل از سفر به کانادا برای اخذ ویزای اقامت موقت کانادا (TRV) درخواست دهند. دارندگان ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا که مایل به انجام وظایف دیپلماتیک / کنسولی خود در کانادا (یعنی در زمان اولین نصب) هستند معمولاً از ویزای مولتیپل کانادا با اعتبار حداکثر سه ماه بهره مند می شوند. البته ممکن است در برخی موارد استثناهایی وجود داشته باشد. به طور کلی، چنین ویزاهای دیپلماتیک یا رسمی چند بار ورود نباید بدون مجوز خاص از دفتر پروتکل GAC صادر شود.

شما می توانید برای اخذ ویزای شینگن فوری یا اخذ ویزای مولتیپل کانادا از آژانس مسافرتی ماهبد پرواز کمک بگیرید. ما در تمامی مراحل اخذ ویزا و گرفتن اقامت در کنار شما خواهیم بود.

 

ضرورت ویزای دیپلماتیک کانادا و هزینه درخواست این ویزا

ویزای دیپلماتیک کانادا را می‌توان برای تسهیل سفر برای مقامات خارجی واجد شرایط ویزا و eTA صادر کرد، زیرا شواهدی مبنی بر موافقت کانادا با بازدیدهای رسمی مقامات خارجی ارائه می‌دهند. جالب است این را بدانید که هیچ هزینه پردازشی برای ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا وجود ندارد. بررسی درخواست افراد برای اخذ این ویزای مولتیپل کانادا به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

ویزای دیپلماتیک کانادا تنها نشانه ای برای افسران خدمات مرزی در کاناداست که نشان می دهد دارنده این ویزا، از نظر کانادا، ممکن است از امتیازات و مصونیت های دیپلماتیک، کنسولی یا رسمی برخوردار باشد و طبق قانون مأموریت های خارجی و سازمان های بین المللی (FMIOA) به رسمیت شناخته شود.

 

چه کسانی حق دریافت ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا را دارند؟

ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا به افرادی اعطا می شود که بر اساس قوانین بین‌المللی و داخلی، از امتیازات و مصونیت‌های دیپلماتیک یا کنسولی (و موارد مشابه) برخوردار هستند و قصد سفر به کانادا برای مقاصد رسمی یا عبور از کانادا در مسیر ماموریت در کشور دیگر را دارند. در واقع، ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا به کسانی اعطا می شود که در یکی از دسته های زیر قرار می گیرند:

  1. سران کشورها یا اعضای سازمان هایی که وظایف رئیس دولت را بر عهده دارند و اعضای خانواده همراه آنها.
  2. سران دولت و اعضای خانواده همراه آنها و وزرای کابینه دولت های خارجی؛
  3. مأموران دیپلماتیکی که به یا از مأموریت های دیپلماتیک خود یا در یک مأموریت موقت به کانادا سفر می کنند.
  4. افسران کنسولی شغلی که به یا از پست های کنسولی خود یا در یک مأموریت موقت به کانادا سفر می کنند.
  5. نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی فهرست شده در دستورالعمل‌های موقت کارگران خارجی، از جمله نمایندگان کنفرانس‌هایی که توسط این سازمان برگزار می‌شود، به استثنای کارکنان دفتری.
  6. مقامات ارشد (دبیر کل، دستیاران دبیرکل، و دارندگان سمت‌های مشابه، مانند رئیس شورای سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی) سازمان‌های بین‌المللی فهرست‌شده در دستورالعمل‌های کارگران خارجی موقت؛
  7. افسران ارشدو کارکنان دبیرخانه I.C.A.O.
  8. اعضای خانواده نمایندگان دیپلماتیکی که در یک ماموریت موقت در کانادا ساکن هستند، یا افسران ارشد دبیرخانه سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری؛
  9. پیک های دیپلماتیک خارجی
  10. افراد دارای مجوز از ستاد خدمات سپاه دیپلماتیک

 

آیا برای مقامات دولت آمریکا ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا صادر می شود؟

برای آن دسته پرسنل رسمی دولت ایالات متحده زیر که برای پست های موقت در کانادا منصوب می شوند، پذیرش دیپلماتیک یا سیاسی در کانادا صادر نمی شود و بنابراین واجد شرایط دریافت ویزای دیپلماتیک کانادا نیستند. این قانون برای گروه های زیر صدق می کند:

  1. افسران وزارت امنیت داخلی؛
  2. افسران گمرک ایالات متحده؛
  3. کارمندان کمیسیون مشترک بین المللی؛
  4. بازرسان سرویس بازرسی فدرال، وزارت کشاورزی ایالات متحده و سایر مقامات دولتی ایالات متحده که پاسپورت های رسمی دولت ایالات متحده را در اختیار دارند و به پست های موقت در کانادا منصوب می شوند.

برای کارمندان دولت ایالات متحده ویزای کاری کانادا تحت R204 صادر می شود و به همین دلیل از HRSDC/SC LMO معاف هستند.

 

معیارهای دریافت ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا

ویزای دیپلماتیک و سیاسی کانادا به طور خودکار به دارندگان گذرنامه دیپلماتیک اعطا نمی شود. هدف از سفر شما به کانادا بسیار مهم است. این  اولین چیزی است که هنگام بررسی درخواست شما برای اخذ ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا در نظر گرفته می شود. به همین دلیل ضروری است درخواست کتبی در قالب یادداشت از وزارت امور خارجه، نمایندگی دیپلماتیک یا پست کنسولی دریافت کنید. این درخواست باید دارای امضا یا حرف اول و مهر رسمی باشد و به وضوح هدف شما را از سفر به کانادا مشخص کند.

اظهارات مبهم مانند «مأموریت ویژه» یا «بازدید رسمی» برای توجیه صدور ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا کافی نیست. هدف از بازدید باید به وضوح دارای ماهیت رسمی باشد. چراکه باید اعطای امتیازات و مصونیت های مناسب در کانادا بر اساس قوانین داخلی مطابق با قوانین بین المللی مربوط را توجیه کند.

 

مواردی که اخذ ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا موجه است

نمونه هایی از موقعیت هایی که صدور ویزای دیپلماتیک کانادا موجه است؛ عبارتند از:

  1. درخواست مأمور دیپلماتیکی که به یک مأموریت دیپلماتیک در کانادا منصوب می شود , یا در حال سفر از طریق کانادا در مسیر مأموریت دیپلماتیک در جاهای دیگر است.
  2. درخواست بازدید رسمی یک رئیس دولت یا افسر ارشد اداری از سازمان های بین المللی ذکر شده در دستورالعمل های کارگران خارجی موقت.

 

سخن پایانی

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا دارید؛ به آژانس مسافرتی ماهبد پرواز مراجعه کنید. ماهبد پرواز  سابقه طولانی مدت و موفق در امور مهاجرتی، اخذ ویزای شینگن فوری و اخذ ویزای مولتیپل کانادا دارد. مشاوران ما شما را در روند مهاجرت و اخذ ویزای اقامت موقت کانادا، ویزای والدین کانادا، ویزای کاری کانادا و… همراهی خواهند کرد.

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.