english
En

کارشناسی ارشد کانادا

Rate this post

 دوره های کارشناسی ارشد کانادا

مدرک کارشناسی ارشد کانادا می تواند به شما کمک کند تا در حرفه خود پیشرفت کنید و فرصت های بیشتری برای پیشرفت داشته باشید. برخی از مدارک کارشناسی ارشد بیشتر از سایرین مورد تقاضای کارفرمایان هستند.

مقاطع کارشناسی ارشد کانادا ,عموماً در قالب کارشناسی ارشد هنر (MA) یا کارشناسی ارشد علوم (MSc) ارائه می شود. مانند انگلستان ، مقاطع کارشناسی ارشد تخصصی در موضوعات مختلفی مانند کارشناسی ارشد هنرهای زیبا (MFA) ، کارشناسی ارشد مهندسی (MEng) و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) وجود دارد.

برنامه های کارشناسی ارشد کانادایی معمولاً بین یک تا دو سال طول می کشد (ممکن است کارآموزی یا برنامه های اضافی وجود داشته باشد).

در کنار سخنرانی ها و آموزش های سنتی ، برنامه شما احتمالاً شامل آموزش تعاملی مانند بازدید از سایت ، پروژه ها و کار گروهی است. اکثر کارشناسی ارشد شامل پایان نامه (بسته به حوزه موضوعی شما ، گاهی با پروژه مشاوره جایگزین می شود) ، که بخش بزرگی از واحدهای دوره را تشکیل می دهد.

ویزای مولتیپل کانادا را مطالعه کنید

سال تحصیلی هر سال در سپتامبر شروع می شود ، اما برخی از دانشگاه ها چندین دوره شروع برای برنامه های کارشناسی ارشد خود دارند. پس از تعطیلات کریسمس ، دانشجویان به دانشگاه باز می گردند و تا دوره امتحانات در آوریل تحصیل می کنند.

10 دانشگاه برتر کانادا در سال 2022
دانشگاه 2022 QS 2022 ARWU 2021
دانشگاه تورنتو =18 26 22
دانشگاه بریتیش کلمبیا 37 46 42
دانشگاه مک گیل 44 =27 67
دانشگاه مک مستر =80 140 92
دانشگاه مونترال =88 111 101-150
دانشگاه آلبرتا 125 126 101-150
دانشگاه اتاوا =162 230 201-300
دانشگاه کلگری 201-250 235 151-200
دانشگاه سایمون فریزر 201-250 =298 301-400
دانشگاه واترلو 201-250 =149 151-200

برنامه های آموزشی تعاونی کارشناسی ارشد کانادا

چندین دانشگاه کانادایی برنامه های کارشناسی ارشد را از طریق “گزینه آموزش تعاونی” ارائه می دهند.

Co-op دانش آموزان فعلی را قادر می سازد تا در زمینه های مربوط به رشته تحصیلی خود تجربه عملی و پولی را کسب کنند. این فرصت ها در همه رشته ها موجود است و تجربه کاری و تماس های ارزشمندی را ارائه می دهد. کارفرمایانی که در برنامه تعاونی مشارکت دارند ، از همکاری دانش آموزان واجد شرایط و با انگیزه برای انجام پروژه های تخصصی برخوردار می شوند. بسیاری  همچنین از آن به عنوان یک ابزار استخدام استفاده می کنند . برای دانشجویان کارشناسی ارشد کانادا این کارآموزی معمولاً بین دو تا چهار ماه است.

برای تبدیل شدن به بخشی از برنامه که به عنوان یک دانشجوی همکاری ثبت نام کنید-ممکن است شرایط اضافی در محل درخواست (مانند معدل بالا) و همچنین شرکت در جلسات آموزشی اجباری وجود داشته باشد. پس از پذیرفته شدن ، اعلان های فرصت هایی را که توسط هماهنگ کننده تعاونی موسسه ایجاد شده است دریافت خواهید کرد. بسیاری از کارفرمایان ارائه دهندگان محل کار “تکراری” خواهند بود.

دانشجویان بین المللی که به مجوز تحصیل نیاز دارند باید برای مجوز کار همکاری کنند و دانشگاه ها می توانند در این زمینه به دولت کمک کنند.

کارشناسی ارشد کانادا
کارشناسی ارشد کانادا

هزینه های کارشناسی ارشد و بودجه در کانادا

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در کانادا در مقایسه با انگلستان و آمریکا نسبتاً مقرون به صرفه است و اکثر برنامه ها بین 13،000 دلار کانادا و 20،500 دلار کانادا (9،966-15،715 دلار آمریکا) هزینه دارند. موضوعات هنر و علوم انسانی در انتهای پایین این مقیاس قرار خواهند گرفت و دندانپزشکی ، معماری و تجارت نزدیک به بالا هستند. دانشجویان داخلی کانادایی به طور کلی هزینه تحصیل را تقریباً نصف شهریه دانشجویان خارجی پرداخت می کنند.

چندین فرصت بودجه برای دانشجویان بین المللی در کانادا وجود دارد ، و همچنین بورسیه هایی توسط دانشگاه های جداگانه ارائه می شود که برای جذب فارغ التحصیلان مستعد در خارج از کشور طراحی شده است.

درخواست کارشناسی ارشد در کانادا

الزامات علمی
از شما انتظار می رود برای مدرک کارشناسی خود حداقل معدل (غالباً 3.0/4.0 یا معادل بین المللی آن مانند لیسانس درجه دو انگلستان) را داشته باشید.

بسته به زمینه موضوعی شما ، ممکن است از شما خواسته شود که یک نمره آزمون ورودی فارغ التحصیلی مانند آزمون پذیرش مدیریت تحصیلات تکمیلی (GMAT) یا آزمون ثبت نام تحصیلات تکمیلی (GRE) ارائه دهید.

زبان

اگر زبان انگلیسی زبان اول شما نیست ، باید مدرک مهارت خود را از طریق یک آزمون زبان انگلیسی مانند TOEFL یا IELTS ارائه دهید. در صورت درخواست برای برنامه دو زبانه یا دوره ای که به طور کامل به زبان فرانسه ارائه می شود ، شرایط مشابهی به زبان فرانسه اعمال می شود.

فرآیند برنامه

فرایند درخواست مشابه سایر کشورها است. شما باید موارد زیر را به عنوان بخشی از درخواست خود ارسال کنید:

یک فرم درخواست تکمیل شده ، که اغلب به صورت آنلاین ارسال می شود
یک کپی معتبر از مدارک و ریز نمرات شما
تاریخچه مختصری از زندگی
اثبات مهارت انگلیسی و / یا فرانسوی ، بسته به برنامه ای که برای آن درخواست می کنید
منابع / توصیه نامه ها
انگیزه نامه / بیانیه شخصی
اگر تحصیلات تکمیلی را در خارج از کانادا به پایان رساندید ، ممکن است مجبور شوید برای تعیین معادل کانادایی مدرک تحصیلی خود و تأیید اسناد دانشگاهی که ارائه کرده اید ، مورد ارزیابی قرار بگیرید. شما باید هزینه ارزیابی اعتبار بین المللی را بپردازید ، مگر اینکه قبلاً گزارش ارزیابی اعتبار بین المللی شخص ثالث داشته باشید.

درخواست شما به طور کلی توسط یک دفتر مرکزی مورد بررسی قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که شما حداقل شرایط لازم برای ورود را دارید. سپس به دانشکده / مدرسه ارسال می شود ، که کیفیت علمی و مناسب بودن برنامه شما را برای برنامه انتخابی شما ارزیابی می کند.

در صورت موفقیت ، نامه پذیرش دریافت خواهید کرد ، که باید بتوانید برای ویزا یا بورس تحصیلی (در صورت وجود) درخواست دهید و قبل از ثبت نام ثبت نام خود را تکمیل کنید.

ویزای دانشجویی کارشناسی ارشد

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا ، باید مجوز تحصیل بگیرید. این به عنوان ویزای دانشجویی شما عمل می کند و به شما امکان می دهد در طول دوره تحصیلی خود در کانادا زندگی و تحصیل کنید. شما می توانید برای مجوز تحصیل کانادا به صورت آنلاین یا از طریق مرکز درخواست ویزا در سفارت کانادا در کشور خود اقدام کنید.

قبل از درخواست مجوز تحصیل ، به یک پیشنهاد قطعی از دانشگاه کانادا نیاز دارید (همانطور که در نامه پذیرش شما در برنامه کارشناسی ارشد نشان داده شده است). شما همچنین نباید سابقه کیفری داشته باشید و بتوانید نشان دهید که از سلامت کامل برخوردار هستید.

شما همچنین باید مدرکی برای حمایت مالی ، مانند صورت حساب های بانکی و نامه های اعطای بورس تحصیلی ارائه دهید تا نشان دهید که می توانید هزینه های تحصیل ، هزینه زندگی و بلیط برگشت خود را به کشور خود بپردازید.

مراحل بعدی
اشتغال  در قلب آموزش عالی کانادا قرار دارد و مدارک تحصیلات تکمیلی برای آماده سازی شما برای بازار کار طراحی شده است.

همچنین به یاد داشته باشید که اقتصاد کانادا نسبتاً پایدار بوده است و فرصت های شغلی با تعداد زیادی از شرکت های جهانی و محلی در دسترس است.

کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی

کانادا فرصت های زیادی را برای کار پس از فارغ التحصیلی ارائه می دهد و سیاست مهاجرت این کشور به منظور حفظ استعدادهای بین المللی است.

تکمیل مدرک کارشناسی ارشد کانادا می تواند شما را برای درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط کند ، که به شما این امکان را می دهد که برای مدتی برابر طول برنامه تحصیلی خود در کانادا کار کنید.

هنگامی که حداقل 12 ماه سابقه کار ماهرانه (یا معادل پاره وقت) در کانادا دارید ، می توانید درخواست خود را برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک کارگر ماهر تحت کلاس تجربه کانادا آغاز کنید . لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تجربه کاری که در دوران دانشجویی به دست آورده اید به این مبلغ محاسبه نمی شود.

همچنین طیف وسیعی از ویزای کار موقت برای افراد در صنایع و مشاغل خاص وجود دارد که ممکن است بتوانید برای آنها درخواست دهید.

برای دریافت ویزای شینگن فوری کلیک کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.