english
En

لیسانس در کانادا

Rate this post

تحصیل کارشناسی در کانادا

فردی که از دبیرستان فارغ التحصیل شده است یک هدف دارد: یک دانشگاه خوب برای دریافت مدرک کارشناسی و لیسانس.

مدرک لیسانس گامی است برای شغلی که آرزو داشتید. این یک تصمیم مهم است که باید با اطلاعات مناسب در دست و با نهایت دقت گرفته شود. کارشناسی در کانادا دروازه ورود به سرزمین فرهنگ پویا ، دوره های مدرن ، زیرساخت های پیشرفته و مجموعه ای از گزینه ها برای انتخاب است. در اینجا همه آنچه شما باید در مورد تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا بدانید وجود دارد.

حتما ویزای مولتیپل کانادا را مطالعه کنید

هزینه لیسانس در کانادا چقدر است؟

مدرک کارشناسی در کانادا می تواند تقریباً 30،000 CAD دلار کانادا هزینه داشته باشد که بین 12،000 تا 30،000 CAD  INR متغیر است. هزینه تحصیل لیسانس در کانادا نیز می تواند با توجه به موضوعی که انتخاب می کنید متفاوت باشد ، در اینجا مروری بر رشته های اصلی کارشناسی در کانادا است:

  • مهندسی و پزشکی: 22،000 CAD (11،69،000 INR)
  • دوره های علوم انسانی ، تجارت و مدیریت: 5،500 CAD (2،96،000 INR) تا 6،500 CAD (3،50،000 INR)

بهترین مقاطع کارشناسی در کانادا

موضوع لیسانس در کانادا
تجارت BBA
BCom
BA LLB
BSc (فناوری اطلاعات/مهندسی نرم افزار)
کارشناسی پرستاری
BTech
لیسانس مدیریت هتل
لیسانس طراحی داخلی
دیپلم مدیریت بازرگانی (HR)
دیپلم مدیریت اداری
تجارت بدون ریاضی BBA
BCom (بازاریابی/حسابداری/امور مالی)
BA LLB
لیسانس روزنامه نگاری
لیسانس مد طراحی
لیسانس مدیریت هتل
لیسانس برنامه های کاربردی کامپیوتر (BCA)
حسابداری هزینه
فناوری مهندسی کارشناسی فیزیک/شیمی
BTech
لیسانس علوم (BSc)
علوم پزشکی BSc پرستاری
MBBS/MD
دوره های دندانپزشکی مانند BDS
روانشناسی مانند BA/BSc روانشناسی
داروسازی
فیزیولوژی
هنرها روزنامه نگاری
طراحی مد
زبان و زبان شناسی
حقوق بشر
موسیقی
علوم سیاسی
فیلمسازی
فلسفه

محبوب ترین دوره های کارشناسی در کانادا

1. اقتصاد
با تقاضای روزافزون همکاران پژوهشی و مشاوران سیاست ، اقتصاد یک موضوع داغ در سراسر جهان است. کانادا یک مکان پیشرو برای تحصیل اقتصاد به عنوان رشته ای برای لیسانس های کانادا است. دانشگاه تورنتو در رتبه بندی شماره 24 اقتصاد در سراسر جهان توسط Times Higher Education Rankings 2019 قرار دارد. شما می توانید مدرک کارشناسی در رشته های اقتصاد ، مدیریت محیط زیست ، یا اقتصاد و علوم سیاسی را دنبال کنید. همچنین می توانید با هر مدرک کارشناسی ، اقتصاد را به عنوان یک خردسال انتخاب کنید.

2. پزشکی
برای پیگیری دکترای پزشکی در کانادا ، ابتدا باید مدرک کارشناسی خود را تکمیل کنید. شما می توانید لیسانس را در کانادا یا جاهای دیگر دنبال کنید. دانشگاه تورنتو در رتبه بندی پزشکی 21 در سراسر جهان توسط Times در 2019 قرار دارد. شما می توانید قبل از مراجعه به دکترای تخصصی ، لیسانس افتخاری علوم با بیوتکنولوژی ، بیولوژی ، بیوشیمی ، سلول و زیست شناسی مولکولی و غیره را انتخاب کنید. MD معادل MBBS در کانادا است .

3. مهندسی
مهندسی برای دانشجویانی که برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا می آیند ، انتخاب اصلی است. تعداد زیادی کالج وجود دارد که مدرک مهندسی را ارائه می دهند و فرصت های شغلی زیادی وجود دارد که فارغ التحصیلان اخیر را جذب می کند. دانشگاه مک گیل در رتبه بندی مهندسی در سراسر جهان توسط رتبه 39 در رتبه بندی 2019 در 2019 قرار دارد. آنها لیسانس علوم معماری ، کارشناسی مهندسی نرم افزار و کارشناسی مهندسی را با تمرکز بر شیمی ، مکانیک ، عمران ، برق ، علوم کامپیوتر ، ساختمان ارائه می دهند. و بیشتر.

4. امور مالی و حسابداری
خدمات مالی یکی از جنبه های مهم هر اقتصاد است. امور مالی و حسابداری یک گزینه ترجیحی برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا است. تایمز دانشگاه بریتیش کلمبیا را در حسابداری و امور مالی در رتبه 44 قرار داد. این دانشگاه دوره های کارشناسی حسابداری و امور مالی را تحت مدرسه تجارت سعودر ارائه می دهد. دانشگاه تورنتو و مک گیل نیز برای رشته های حسابداری و مالی زیر 50 رتبه دارند.

5. تاریخ
تاریخ یک انتخاب محبوب برای لیسانس های کانادا است. حوزه های زیادی از تاریخ وجود دارد که در کانادا تدریس می شود. دانشگاه مک گیل در تاریخ 2019 توسط Times در رتبه 44 قرار دارد. آنها برنامه هایی در زمینه تاریخ ، کلاسیک ، زبان و مطالعات فرهنگی شرق آسیا ، دین و جهانی شدن ، هنرهای لیبرال ، مطالعات آفریقایی ، و مطالعات اسلامی جهان و خاورمیانه ارائه می دهند. رشته های زیادی در زمینه تاریخ وجود دارد که به عنوان خردسال با هر درجه در دسترس هستند.

کارشناسی در کانادا
کارشناسی در کانادا

کجا در کانادا تحصیل کنیم؟

در اینجا بهترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل لیسانس در کانادا آمده است:

1. مونترال
مونترال که اغلب “پایتخت فرهنگی” کانادا نامیده می شود ، شهری پر جنب و جوش است که در شرق این کشور در نزدیکی مرز ایالات متحده واقع شده است. به عنوان قطب مدرنیزاسیون و توسعه ، کاندیدای اصلی تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا است. این دانشگاه محل دانشگاه مک گیل است که در رتبه بندی جهانی QS در رتبه 35 قرار دارد و دوره های کارشناسی زیادی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. این شهر به خوبی با سیستم حمل و نقل عمومی قوی ارتباط دارد و همچنین فرصت هایی برای پیوستن به نیروی کار ماهر که در شرکت های بین المللی مانند Warner Bros ، ALDO ، L’Oreal و غیره کار می کند ، دارد.

2. تورنتو
تورنتو همچنین مکانی عالی برای تحصیل لیسانس در کانادا است. این شهر توسط مجله متروپولیس به عنوان قابل زندگی ترین شهر کانادا شناخته شد. به غیر از امکانات رفاهی ، در اینجا یک بخش تجاری بین المللی بزرگ با شرکت های چند ملیتی بزرگ خواهید یافت و به راحتی کارآموزی ، مشاغل پاره وقت یا تمام وقت خواهید داشت. تورنتو با تنوع غنی و محیط امن ، نقطه ای مهم برای توسعه اقتصادی است. تورنتو میزبان تقریباً 20000 دانشجوی بین المللی در سطح بین المللی است. همچنین به عنوان پایتخت مالی کانادا شناخته می شود و یک گزینه عالی برای مشاغل مالی است.

3. ونکوور
ونکوور که به دلیل مناظر و فضای بسیار جذابش مشهور است ، میزبان دو موسسه برتر است که تقریباً در همه زمینه ها برنامه های لیسانس ارائه می دهند. این شهر سومین شهر بزرگ کشور است و در گوشه جنوب غربی واقع شده است. ونکوور سالانه از بیش از 10 هزار دانشجوی بین المللی برای کارشناسی ارشد و لیسانس در کانادا استقبال می کند. این شهر همچنین یکی از گرمترین شهرهای زمستانی در کانادا است و بنابراین مکانی مناسب برای بسیاری از شرکت های چند ملیتی و مشاغل دیگر است.

4. شهر کبک
این شهر از نظر تاریخی غنی یک مرکز اداری مهم است که در کانادا واقع شده است. این یکی از مقرون به صرفه ترین شهرها برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا است. معماری منحصر به فرد در شهر ادای احترام به قرون وسطی اروپا و نفوذ فرانسه در آن به دلیل استعمار تاریخی است. این مرکز فناوری و خرده فروشی با رشد سریع برای آمریکای شمالی است. این نقش فراوانی برای نقش های اداری در مدیریت و علوم اجتماعی دارد که به فرصت های شغلی بزرگ تبدیل می شود.

5. اتاوا
شهر اتاوا که مظهر تنوع است ، دارای طبیعتی جهانی است. این شهر دارای دو دانشگاه بزرگ است که در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند و به همین دلیل نامزد شایسته ای برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا است. این پایتخت کانادا است و در ساحل رودخانه زیبای اتاوا در شرق انتاریو جنوبی واقع شده است. اتاوا دارای استاندارد زندگی بالایی است و چهارمین نرخ رشد تولید ناخالص داخلی را در بین شهرهای کانادا داشته است.

لیسانس در کانادا دانشگاه
کارشناسی (علوم کشاورزی و محیط زیست) دانشگاه مک گیل
لیسانس علوم (افتخارات) در فیزیک دانشگاه ویندزور
لیسانس علوم در مطالعات بهداشت دانشگاه واترلو
کارشناسی روانشناسی دانشگاه مموریال نیوفاندلند
لیسانس علوم ، افتخارات فیزیک و نجوم دانشگاه مانیتوبا
لیسانس علوم بیوانفورماتیک دانشگاه ساسکاچوان
لیسانس علوم بیوشیمی دانشگاه کارلتون
لیسانس علوم زیست شناسی دانشگاه تامپسون ریورز
لیسانس شیمی دانشگاه شمال بریتیش کلمبیا
کارشناسی بیوتکنولوژی دانشگاه براک

برترین دانشگاه های لیسانس در کانادا

نگاهی به بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا بیندازید:

نام دانشگاه رتبه بندی QS World University 2022 رتبه بندی دانشگاه های جهان
دانشگاه تورنتو 26 18
دانشگاه مک گیل = 27 40
دانشگاه بریتیش کلمبیا 46 34
دانشگاه مونترال 111 = 73
دانشگاه آلبرتا 126 = 131
دانشگاه مک مستر 140 69
دانشگاه اتاوا 230 = 145
دانشگاه کلگری 235 = 200
دانشگاه واترلو = 149 201-250
دانشگاه وسترن 170 201-250
دانشگاه دالاهوسی = 272 251-300
دانشگاه لاوال = 414
دانشگاه کویینز = 240 251-300
دانشگاه سیمون فریزر = 298 251-300
دانشگاه مانیتوبا 601-650 351-400

دانشگاه تورنتو
دانشگاه تورنتو یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در انتاریو واقع شده اطراف کوئینز پارک است. این دانشگاه در سال 1827 توسط یک منشور سلطنتی تاسیس شد و تا سال 1850 به عنوان کالج کینگ شناخته می شد. این اولین دانشگاهی بود که در بالاترین کانادا تأسیس شد. در حال حاضر بیش از 70،000 دانشجوی مقطع کارشناسی با 19 درصد دانشجویان بین المللی در خود جای داده است. آنها 700 برنامه مختلف را برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا ارائه می دهند. رتبه بندی دانشگاه های جهان آن را در رتبه 21 در سال 2019 قرار داد.

دانشگاه مک گیل
این دانشگاه یکی از اصلی ترین مدعیان تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا است زیرا رتبه 44 جهان را در رتبه بندی جهانی دانشگاه 2019 کسب کرده است. دانشگاه مک گیل واقع در شهر مونترال ، در سال 1821 توسط یک منشور سلطنتی تأسیس شد و به نام جیمز مک گیل نامگذاری شد. این دانشگاه تحقیقاتی دولتی بیش از 27000 دانشجوی کارشناسی ثبت نام کرده است. این دانشگاه لیسانس را در بیش از 300 موضوع ارائه می دهد و دارای 12 برنده نوبل ، 5 فضانورد ، نخست وزیر ، برنده جایزه اسکار و گرمی ، مدال آور المپیک و 145 دانشمند رود در حلقه فارغ التحصیلان خود است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا
UBC در سال 1908 تاسیس شد و پردیس هایی در ونکوور و کلونا دارد. این دانشگاه تحقیقاتی دولتی بیش از 50،000 دانشجوی کارشناسی در بیش از 30 رشته مختلف ثبت نام کرده است. این دانشگاه 30 درصد دانشجوی بین المللی دارد که برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا به اینجا آمده اند. این رتبه بندی بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی در رتبه 37 جهان قرار دارد. جاستین ترودو ، نخست وزیر فعلی کانادا ، فارغ التحصیل افتخار UBC است. دیگر فارغ التحصیلان برجسته عبارتند از برندگان نوبل ، المپیکی ها ، دانشمندان رود و اولین نخست وزیر زن کانادا.

دانشگاه مونترال
دانشگاه مونترال یک دانشگاه دولتی فرانسه زبان است که در مونترال در کبک، کانادا واقع شده است. این شامل 13 دانشکده ، 60+ بخش و 2 مدرسه وابسته است. آنها بیش از 650 دوره کارشناسی ارائه می دهند که بیش از 34000 دانش آموز ثبت نام کرده اند. این دانشگاه در سال 1878 به عنوان پردیس ماهواره ای برای دانشگاه لاوال تأسیس شد و در سال 1919 با منشور پاپ مستقل شد. این رتبه سوم در رتبه بندی تأثیرات دانشگاه 2019 در رتبه 3 قرار داشت و در بین دانشجویان برای دریافت لیسانس در کانادا یک انتخاب محبوب است. بیش از 22 درصد از دانشجویان بین المللی در دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه مک مستر
این دانشگاه که در محوطه ای به مساحت 121 هکتار در همیلتون ، انتاریو ساخته شده است ، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در سال 1887 تأسیس شده است. عضو U15 [گروهی از دانشگاههای پرتحرک در کانادا] ، لیسانس را در بیش از 25 رشته مختلف تقریباً ارائه می دهد. 25000 دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگاه مک مستر دارای 6 دانشکده آکادمیک است که برنامه هایی را برای تحصیل لیسانس در کانادا ارائه می دهد. این نام از بانکدار و سناتور برجسته ویلیام مک مستر گرفته شده است که مبلغی سخاوتمندانه برای تأسیس دانشگاه اهدا کرد. فارغ التحصیلان برجسته شامل دانشگاهیان ، رهبران تجاری ، مقامات دولتی ، محققان رود و برندگان نوبل هستند.

بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه های کانادا
بسیاری از دانشگاه های کانادا به دانشجویان در مدیریت هزینه های تحصیل کمک می کنند. لیست بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی طولانی است. بورسیه ها را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

چشم پوشی از شهریه
بورسیه های تحصیلی توسط دولت استان
بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی
کمک هزینه بر اساس نیازها و بورسیه های دانشگاه
بورسیه تحصیلی از سوی سازمانهای خصوصی

برای دریافت ویزای شینگن فوری کلیک کنید

جدیدترین ها

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا با اکسپرس انتری - express entry راهنمای جامع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا...
قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به کانادا در سال 2024: آیا محدودیت‌های جدیدی در راه است؟

قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ قوانین مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کانادا یکی از مقاصد مه...

هتل های قدیمی جهان

قدیمی ترین هتل های جهان هتل ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. بسیاری از هتل ها تغییر کاربری داده ا...
انواع ویزای اروپا

انواع ویزای کانادا

بسیاری از مردم مایل به سفر، تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستند اما بهترین راه را برای انجام این کار نم...

سوپر ویزا کانادا

سوپر ویزا کانادا یا همان ویزای والدین کانادا، نوعی ویزای مولتیپل کانادا است که امکان چند بار ورود ب...
تماس با پشتیبانی

ماهبدپرواز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13:30 پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.